1.4 16v AXP EGR 17852 Error

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

rafau14
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pt wrz 28, 2012 07:41
Lokalizacja: LBN

1.4 16v AXP EGR 17852 Error

Post autor: rafau14 » czw wrz 05, 2013 10:46

17852 Potencjometr recyrkulacji spalin G212, niedopuszczalna wartość sygnału.
zawór wymieniony na inny, używany (z allegro). nagar wkoło wyczyszczony (przepustnica przy okazji też). błąd po jednej przejażdżce (10-20km) wraca.
teraz moje pytanie: czy jest możliwość sprawdzenia "na sucho" działania zaworu? no bo wychodziłoby że zepsuty kupiłem.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8869
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

1.4 16v AXP EGR 17852 Error

Post autor: marcin7x5 » czw wrz 05, 2013 10:58

Być może masz kłopoty z wiązką elektryczną w aucie. trzeba sprawdzic ciągłośc przewodów. Pytanie czy zrobiłes adaptację zaworu bo sama podmiana niczego nie zmienia.



rafau14
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pt wrz 28, 2012 07:41
Lokalizacja: LBN

Re: 1.4 16v AXP EGR 17852 Error

Post autor: rafau14 » czw wrz 05, 2013 12:21

tak, adaptacja przebiegła prawidłowo. Możesz mi wyjaśnić skąd dokąd sprawdzać przewody i czego szukać? (otarcia, przepalenie, zaśniedziałe kostki, złamany przewód - dobrze rozumiem? )
tak btw, czy ten błąd może powodować wzrost spalania?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8869
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

1.4 16v AXP EGR 17852 Error

Post autor: marcin7x5 » czw wrz 05, 2013 13:04

trzeba zmierzyć opronośc przewodów między wtyczka a stykoami w sterowniku silnika - 1,5Ohm jezeli dobrze pamiętam- oraz oporność pomiędzy przewodamiw wiażce do EGR bo może być zwarcie między nimi. Tylko wtedy to raczej nie udałoby się zrobic adaptacji zaworu.
Może być tez tak, że winnym jest zaworek w filtrze par paliwa-sprawdź czy cyka cyklicznie czy cały czas.



rafau14
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pt wrz 28, 2012 07:41
Lokalizacja: LBN

Re: 1.4 16v AXP EGR 17852 Error

Post autor: rafau14 » czw wrz 05, 2013 18:28

no więc tak: cykanie jest więc ten zawór od paliwa o ktorym mówisz powinien pracować.

wymieniłem zawór egr na stary, potem znowu na ten zakupiony używany.
błąd ze skanu wywala 17812 basic settings not performed więc próbowałem adaptować ale
na obu ta sama sytuacja , blok 74 wartośći 0/0/0,94V/- tak jakby wogóle go nie widziało i nie podaje napięć, test oczywiscie nie rusza.
nie potrafie się obsługiwać dobrze miernikiem prądu: miedzy ktorymi pinami mam sprawdzic opornosc?
i jak dobrac sie do sterownika silnika żeby nic nie rozjebać a zmierzyć tą oporność?

i wraca pytanie, czy może po prostu oba zawory są popsute?
ten stary czyściłem benzyną, wd40, tłoczek się w nim ruszył jak nacisnalem go troche, czymś takim mogłem go zniszczyć?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8869
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

1.4 16v AXP EGR 17852 Error

Post autor: marcin7x5 » pt wrz 06, 2013 14:30

Teoretycznie podając napięcie max do 5V powinienes sprawdzic czy zawór działa. Trzeba tylko sprawdzic na który pin je podac. Najlepiej jakby podawać w sposób regulowany tak jak robi to sterownik silnika czyli zawór otwiera się stopniowo w zależności od podanego napięcia. Byc może zawór działa ale tylko w skrajnych przypadkach czyli otwarty / zamknięty i stąd bład.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

1.4 16v AXP EGR 17852 Error

Post autor: PinkFloyd » pt wrz 06, 2013 21:37

wartości zerowe znaczy ze zawór nie działa



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 91 gości