Naprawa alternatora. Szczotki? Regulator?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Naprawa alternatora. Szczotki? Regulator?
Witam. Na wakacje postanowilem pojechac do kolobrzeggu 700km, podroż golfina ok, oprócz drogi powrotnej, a dokladniej koncowe 60km do domu. Zaczela swiecic kontrolka akumulatora. Gdy jechalem na wysokich obrotach to przestawala swieci a jak stalem na skrzyzowaniu to raz swiecila a żadko nie swiecila. Jak da sie go na wieksze obroty jak sie da na wieksze obroty wzrasta minimalnie.
Mój alternator wyglada tak samo jak na tym zdj:
Tylko ze na regulatorze nie ma żadnych danych Wiec zamierzam w tygodniu wyciagnac ten regulator i sprawdzic szczotki w jakim sa stanie, jak będa za krótkie to kupic i sprobowac czy moze to cos da. Regulator powinien miec jakies parametry, a szczotki nie maja, dobrze mysle? I jeszcze jedno pytanie. Regulator wyciaga sie poprzez odkrecenie dwóch śrobek tylko? Czytalem tez ze czasami zeby zmienic szczotki trzeba wiercic w szczotkotrzymaczach zeby przewody przeciagnac. Prawda? Prosze o porady w tej oto sytuacji Proszę o nie usówanie tematu. Poniewaz będe opisywal co robilem i moze sie komus przyda
Mój alternator wyglada tak samo jak na tym zdj:
Tylko ze na regulatorze nie ma żadnych danych Wiec zamierzam w tygodniu wyciagnac ten regulator i sprawdzic szczotki w jakim sa stanie, jak będa za krótkie to kupic i sprobowac czy moze to cos da. Regulator powinien miec jakies parametry, a szczotki nie maja, dobrze mysle? I jeszcze jedno pytanie. Regulator wyciaga sie poprzez odkrecenie dwóch śrobek tylko? Czytalem tez ze czasami zeby zmienic szczotki trzeba wiercic w szczotkotrzymaczach zeby przewody przeciagnac. Prawda? Prosze o porady w tej oto sytuacji Proszę o nie usówanie tematu. Poniewaz będe opisywal co robilem i moze sie komus przyda
Ostatnio zmieniony wt sie 20, 2013 16:40 przez Anel626, łącznie zmieniany 2 razy.
MK2 1.6 PN <-- Było
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=492847" onclick="window.open(this.href);return false; <-- Jest 1.6 TD
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=492847" onclick="window.open(this.href);return false; <-- Jest 1.6 TD
-
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: pt lis 02, 2012 19:13
- Lokalizacja: Giżycko
Naprawa alternatora. Szczotki? Regulator?
Taki regulator wymieniałem w audi a6. Mówisz w sklepie tylko pod jaki silnik i Ci dadzą. Tak ten regulator trzyma się tylko na 2 widocznych śróbkach
Naprawa alternatora. Szczotki? Regulator?
Probowac pierwsze wymienic same szczotki? Bez problemu wymienie? bo to koszt 5 zl a moze akurat tylko szczotki juz zdarte są.
MK2 1.6 PN <-- Było
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=492847" onclick="window.open(this.href);return false; <-- Jest 1.6 TD
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=492847" onclick="window.open(this.href);return false; <-- Jest 1.6 TD
- klintonMK2
- Gadatliwa bestia
- Posty: 747
- Rejestracja: czw lip 15, 2010 14:17
- Lokalizacja: Ząbkowice Śl.
Naprawa alternatora. Szczotki? Regulator?
a koszt regulatora to 25zł i niekoniecznie to muszą być szczotki
Naprawa alternatora. Szczotki? Regulator?
Jutro go odkrece i zerkne. Napisze co i jak.
MK2 1.6 PN <-- Było
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=492847" onclick="window.open(this.href);return false; <-- Jest 1.6 TD
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=492847" onclick="window.open(this.href);return false; <-- Jest 1.6 TD
Naprawa alternatora. Szczotki? Regulator?
Ja miałem sytuacje podobnie jak mówisz z kontrolkami, co się okazało padł regulator napięcia jak był potrzebny większy prąd to alternator dawał mniejszy i odwrotnie. Po wymianie regulatora problem zniknął. Ale tak samo zaczynał od oglądnięcia szczotek.
Ostatnio zmieniony pn sie 19, 2013 21:31 przez piter1501, łącznie zmieniany 1 raz.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=381892" onclick="window.open(this.href);return false;
Posiadam kabelek VAG KLL-Piotrków Trybunalski i okolice zainteresowani pisać na priw.
Posiadam kabelek VAG KLL-Piotrków Trybunalski i okolice zainteresowani pisać na priw.
Naprawa alternatora. Szczotki? Regulator?
Dzis troche pomierzylem na klemach aku
Silnik wyłaczony 12,8V
Silnik włączony bez żadnych odbiorników 12,65 V (przez 10 min na właczonym silniku nic nie spadło)
Czym wiecej odbiorników się włączało tym mniejsze napiecie było ale nie rozładowywał sie.
Zdjęcie alternatora :
Zdjęcie regulatora (Chyba nie jest orginalny bo wogóle nie ma żadnych danych na sobie) ze szczotkami (przedni jest wiecej zużyty):
Jutro prawdopodobnie kupie regulator i spróbuje wymienic, bo innego pomysłu nie mam:) Macie jakies pomysły to pisac:)
Dorzucam wymiary szczotek
Silnik wyłaczony 12,8V
Silnik włączony bez żadnych odbiorników 12,65 V (przez 10 min na właczonym silniku nic nie spadło)
Czym wiecej odbiorników się włączało tym mniejsze napiecie było ale nie rozładowywał sie.
Zdjęcie alternatora :
Zdjęcie regulatora (Chyba nie jest orginalny bo wogóle nie ma żadnych danych na sobie) ze szczotkami (przedni jest wiecej zużyty):
Jutro prawdopodobnie kupie regulator i spróbuje wymienic, bo innego pomysłu nie mam:) Macie jakies pomysły to pisac:)
Dorzucam wymiary szczotek
MK2 1.6 PN <-- Było
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=492847" onclick="window.open(this.href);return false; <-- Jest 1.6 TD
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=492847" onclick="window.open(this.href);return false; <-- Jest 1.6 TD
Naprawa alternatora. Szczotki? Regulator?
Wymiana regulatora poskutkowała Golfina się już ładuje
MK2 1.6 PN <-- Było
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=492847" onclick="window.open(this.href);return false; <-- Jest 1.6 TD
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=492847" onclick="window.open(this.href);return false; <-- Jest 1.6 TD
Naprawa alternatora. Szczotki? Regulator?
Wznawiam temat Po wymianie regulatora ze szczotkami wszystko bylo ok, regulator o wartosci 14.0 V. Az do tej pory, znów zawitała czerwona kontrolka Tylko że teraz raz ładuje raz nie. Jechalem dystans 30km i raz kontrolka swiecila na wolnych obrotach raz nie. I tak samo jak ostatnio na wysokich gasła. Teraz nie mam pojęcia co mam zrobic. Chyba zajade do kogos kto sie zajmuje alternatorami. Będe pisał co sie dzieje dalej w tej sprawie. Pozdrawiam
MK2 1.6 PN <-- Było
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=492847" onclick="window.open(this.href);return false; <-- Jest 1.6 TD
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=492847" onclick="window.open(this.href);return false; <-- Jest 1.6 TD
Naprawa alternatora. Szczotki? Regulator?
Wyciaglem regulator. Przednia szczotka jest juz troche zjechana i ma wyrzłobienie. Mysle ze do wymiany beda pierscienie slizgowe. Wiec nie zawsze to regulator
MK2 1.6 PN <-- Było
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=492847" onclick="window.open(this.href);return false; <-- Jest 1.6 TD
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=492847" onclick="window.open(this.href);return false; <-- Jest 1.6 TD
- klintonMK2
- Gadatliwa bestia
- Posty: 747
- Rejestracja: czw lip 15, 2010 14:17
- Lokalizacja: Ząbkowice Śl.
Naprawa alternatora. Szczotki? Regulator?
miałem ostatnio dokładnie to samo, jeden pierścień przetarł się na wylot i zjadał szczotkę w kilka dni do zera wymiana oczywiście pomogła, wszystko działa.
Naprawa alternatora. Szczotki? Regulator?
Miałem podobną historię. Ładowanie ok 13,7V na jałowym, więc wymieniłem regulator. Napięcie już było ok, 14,2 V, ale po kilku dniach praktycznie cały czas świeciła się kontrolka ładowania. Okazało się że pierścienie były tak wytarte, że po zamontowaniu nowego regulatora z nowymi szczotkami, dosłownie wyrwały szczotki z regulatora.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 103 gości