Bardzo często słyszę i czytam posty na forach na temat ustawienia zbieżności i geometrii kół w Golfie IV. Nie zawsze się to udaje zrobić prawidłowo i często nie jesteśmy zadowoleni z takiej usługi. Wygląda to na ogół tak że warsztat po zleceniu zadania ustawia koła przednie wg. wskazań i jest niby ładnie pieknie ale po wyjeździe czujemy na drodze, że auto zachowuje się nie tak jak byśmy chcieli. Po powrocie do warsztatu tłumaczymy, że auto sie nie prowadzi a mechanik twierdzi, że wszystko jest jak należy- czy aby na pewno? Nie koniecznie! Pamiętajmy o tym, że tylna belka w Golfie 4-gen jest belką scaloną i jeśli nie jest ona skrzywiona teoretycznie nie ma w niej nic do roboty. Wykonując laserowy pomiar geometrii zawieszenia przednie koła ustawiane są względem tylnych kół. Jednak czasami to nie wystarcza i trzeba przyjżeć się bliżej jednemu istotnemu elementowi naszej 4-czki jakim jest przedni wózek zawieszenia! Prawda taka, że wiekszość 4-ek ma za sobą incydenty blacharsko-lakiernicze, drobne i większe dzwony na skutek których przedni wózek mógł zostać przestawiony.. dlatego przed kontrolą geometrii radzę wam sprawdzić jego położenie, pozdrawiam was koledzy
Reg forum punkt 9 - tym razem edytowałem, następnym będzie zsyp - moderator
Zbieżność i geometria drobna rada (może pomocna)
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- damian88120
- Mały gagatek
- Posty: 71
- Rejestracja: wt gru 28, 2010 23:54
- Lokalizacja: Odporyszów (Żabno)
- piotrusss89
- Użytkownik
- Posty: 302
- Rejestracja: wt lis 09, 2010 18:21
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Zbieżność i geometria drobna rada (może pomocna)
Ale zbieżność nie jest ustawiana względem tylnej osi..przecież w autodacie sa podane kąty wychylenia itp. i według nich się ustawia - gdy by ustawiano według tyłu to większość peugeotów stało by z rozjechanymi kołami ku dołowi.damian88120 pisze:Pamiętajmy o tym, że tylna belka w Golfie 4-gen jest belką scaloną i jeśli nie jest ona skrzywiona teoretycznie nie ma w niej nic do roboty. Wykonując laserowy pomiar geometrii zawieszenia przednie koła ustawiane są względem tylnych kół. Jednak czasami to nie wystarcza i trzeba przyjżeć się bliżej jednemu istotnemu elementowi naszej 4-czki jakim jest przedni wózek zawieszenia! Prawda taka, że wiekszość 4-ek ma za sobą incydenty blacharsko-lakiernicze, drobne i większe dzwony na skutek których przedni wózek mógł zostać przestawiony.. dlatego przed kontrolą geometrii radzę wam sprawdzić jego położenie, pozdrawiam was koledzy
Moja Bryka http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=491633" onclick="window.open(this.href);return false;
Zbieżność i geometria drobna rada (może pomocna)
Są chyba różne metody ustawiania zbieżności zobacz http://geometriakol.katowice.pl/gallery1/010.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; tu np widac tą podziałkę na która najeżdża laser przy laserowej geometrii to jest hyba ogólnie szybsze i dokładniejsze ale mozna chyba tez pojedyczno koła ustawiac
Zbieżność i geometria drobna rada (może pomocna)
Wystarczy ze masz krzywe koła i nie ustawisz idealnie.
MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości