Historia mojego VW Golfa II 16v (nowa 1 strona :) )

Moderator: G0 Karcio

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Historia mojego VW Golfa II 16v

Post autor: toffic » pt sie 16, 2013 08:41

maxgt pisze:dziwne że na zimnym to miałem na myśli bo teoretycznie sonda zaczyna pracować od momentu jak silnik się nagrzeje i temp. spalin osiągnie wartość chyba 350stopni,choć mogę się mylić,ale we wszystkich tematach z tym związanym większość piszę że nie ma wpływu jak jest zimny
W ABFie sonda działa "trochę" inaczej niż w większości silników, więc ma też wpływ na pracę przy zimnym silniku, musi być tylko spełnionych kilka warunków
tirsone pisze:Powiem mi toffic gdzie mam znaleźć te funkcje w tym programie?
W programie wybierasz te grupy, które ci podałem (pojedynczo) a klawisza PrtSc szukasz na klawiaturze :bajer:



Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Historia mojego VW Golfa II 16v

Post autor: tirsone » pt sie 16, 2013 16:55

toffic,


Oto i logi... niektóre podwójnie bo wartości się w nich trochę zmieniały.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
Misza1122
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt lut 02, 2010 12:49
Lokalizacja: Terespol
Kontakt:

Historia mojego VW Golfa II 16v

Post autor: Misza1122 » pt sie 16, 2013 23:15

Trochę sporę te nepięcie na sądzie, ponad pół volta na wolnych. Troche sporo. A tak to mi sie wydaje, że jest ok.



Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Historia mojego VW Golfa II 16v

Post autor: tirsone » ndz sie 18, 2013 17:16

Misza1122 pisze:Trochę sporę te nepięcie na sądzie, ponad pół volta na wolnych. Troche sporo. A tak to mi sie wydaje, że jest ok.


No to napięcie sondy skacze od 0,24v do wartości koło 0,7v. Rozumiem, że takie wartości to kwestia zbyt bogatej mieszanki? Czyli zalewa silnik?


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Historia mojego VW Golfa II 16v

Post autor: rysiektr » ndz sie 18, 2013 19:14

tirsone, sonda ma skakać, ale jeśli pokazuje Ci max 0,7V to nie jest dobrze bo powinna pokazywać od powiedzmy 0.1 do nawet 1.2V.
Podłącz jeszcze raz VAGa dodaj gazu, puść i zobacz czy sonda pracuje w pełnym zakresie


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Historia mojego VW Golfa II 16v

Post autor: tirsone » ndz sie 18, 2013 21:09

Kurczaki...problem jest taki, że Wy wiecie co i jak sprawdzać a ja nie... miałem zrobić skany rozgrzanego i odpalonego auta podłączonego do VAGa. Nikt mi nie pisał co i jak się sprawdza : )

Zacznijmy więc od tego, że głównym powodem tego skanowania było:

a) sprawdzenie czy ECU nie ma błędów
b) analiza poszczególnych wskazań w VAG-COM pod kątem odszukania przyczyny moim odwiecznych problemów z odpalaniem rozgrzanego silnika i co może mieć z tym związek, sporadyczne gaśnięcie silnika (rozgrzanego) przy hamowaniu silnikiem i wrzucaniu na luz (np. z zamiarem skrętu).


Zakładam, że pewne usterki można określić przy pomocy komputera a pewne w inny sposób. Co do sondy to oczywiście przejadę się furą i potem sprawdzę wskazania napięcia, na biegu jałowym i przy dodawaniu gazu. Teraz przynajmniej wiem jakie wartości powinny się tam pojawiać.
Kolejnym pomysłem od strony toffica jest podmiana regulatora ciśnienia paliwa. Sprawdzałem co prawda, że nic z niego nie cieknie ale z wężyka idącego do kolektora czuć z niego paliwo więc może już coś się tam dzieje. Byłoby to w sumie logiczne (wg mnie), bo problemy o jaki wspomniałem maja przecież miejsce w momencie zmiany podciśnienia w kolektorze. Ale prawdę mówiąc nie wiem czy aby to podciśnienie w tym regulatorze ma znowu taki duży wpływ na jego pracę. Oczywiście podmiana tego regulatora to na dobrą sprawę mały pikuś, ale nie chciałbym też w tym momencie wymieniać po kolei wszystkich podejrzanych podzespołów :). Z resztą, poza czujnikami na przepustnicy i listwą wtryskową to reszta była już wymieniana :) (a problem jak był tak jest)


Mój golf

Miłość ożyła....

eden1992
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 408
Rejestracja: sob gru 17, 2011 00:23

Historia mojego VW Golfa II 16v

Post autor: eden1992 » ndz sie 18, 2013 23:30

tirsone, Oddałbyś auto do warsztatu to też pewnie w taka zgadywankę się bawili i zmieniali po kolei.


Sprzedam fabrycznie nowe wyświetlacze full fis do liczników z MK4
Wymiana za dopłatą.

Kontakt: 513680655 lub PW

Awatar użytkownika
Misza1122
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt lut 02, 2010 12:49
Lokalizacja: Terespol
Kontakt:

Historia mojego VW Golfa II 16v

Post autor: Misza1122 » pn sie 19, 2013 10:23

U CIebie kompletnie nie chce zapalić na Ciepłym czy jak ??? Czy kreci długo ???



Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Historia mojego VW Golfa II 16v

Post autor: tirsone » pn sie 19, 2013 16:15

eden1992 pisze:tirsone, Oddałbyś auto do warsztatu to też pewnie w taka zgadywankę się bawili i zmieniali po kolei.


Mam podejrzenia poparte życiowym doświadczeniem, że ciężko byłoby mi znaleźć rzetelny warsztat, który bez żadnych przekrętów i ściem zdiagnozowałby problem i go usunął :/
Misza1122 pisze:U CIebie kompletnie nie chce zapalić na Ciepłym czy jak ??? Czy kreci długo ???
Odpala ale muszę przy kręceniu wcisnąć pedał gazu. Nie jakoś w podłogę ale tak z lekka, powiedzmy do połowy.
Wtedy odpala wręcz podręcznikowo, ale jak nie dodam gazu to odpala ledwo, obroty rosną do około 500 RPM i gaśnie... i mogę tak w kółko próbować i zawsze zgaśnie. Cóż, nie będę już więcej tu spamował w tej kwestii, opisałem problem w miarę dokładnie, postawiłem kilka pytań i tyle.
Myślę, że w końcu dojdę dlaczego tak się dzieje. Chyba, że ktoś mi powie precyzyjnie co może powodować takie problemy.
Na razie mam plan zakupić inny regulator paliwa i zobaczyć czy to coś zmieni.

Aha, nie mam odpowiedzi od toffica ale prosił mnie żebym na włączonym silniku odłączył wtyczkę z tyłu przepustnicy i sprawdził co się stanie z obrotami (wtyczkę na 2 kable gwoli ścisłości). Więc wtyczkę odłączyłem i z obrotami nic się nie stało, były dokładnie takie jak wcześniej (gazu w czasie tego zabiegu nie dodawałem). Czy takie zachowanie silnika powinno nasunąć mi jakieś wnioski... tego niestety nie wiem.
Tak czy inaczej nie ma już co się rozwodzić nad tą kwestią, jak dojdę przyczyny problemu to napiszę :)


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
Misza1122
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt lut 02, 2010 12:49
Lokalizacja: Terespol
Kontakt:

Historia mojego VW Golfa II 16v

Post autor: Misza1122 » pn sie 19, 2013 16:48

Hmm jestem teraz w warsztacie i to sprawdzę zaraz jaki efekt bedzie. Jak chcesz to mam kilka regulatorów.

A sterownika nie podmieniałeś????
Ale mi sie wydaje ze to tps uszkodzony by był najszybciej.
Regulator nie ma nic do tego.
Jak chcesz moge Ci wysłać 100% sprawny i zobaczysz. Po co wydawać kase na darmo.

Edit: U mnie też nic się nie dzieje;) A pali normalnie



Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Historia mojego VW Golfa II 16v

Post autor: tirsone » pn sie 19, 2013 17:41

Misza1122,

Sterownika nie podmieniałem, co do TPSa to to jest czujnik którego akurat nie sprawdzałem, bo to od czego odpinałem wtyczkę to jest "krańcówka przepustnicy.." Co do regulatora to używka (o ile będzie sprawna) to koszt około 50PLN, więc kasa żadna a przynajmniej byłby jakiś do podmiany.

No nic, kasy trochę mam to jeszcze się pobawię. Jak te kłopoty nie kwestia ciśnienia paliwa czy czujników na przepustnicy to już nic innego nie "wymyślę" :)

Niemniej wielkie dzięki wszystkim za pomoc!


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Historia mojego VW Golfa II 16v

Post autor: rysiektr » pn sie 19, 2013 18:03

tirsone, czujnik na przepustnicy to nic innego jak zwykły stycznik.
Na zgaszonym samochodzie, odepnij wtyczkę 2 pinową od niego, podłącz miernik i otwórz i zamknij przepustnicę. O ile dobrze pamiętam na otwartej ma być zwarcie a na zamkniętej ma zwarcia nie być - albo na odwrót, generalnie tak sprawdzisz czy czujnik masz dobry.
Jak sprawdzić TPS też gdzieś było opisane na forum.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
maxgt
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 590
Rejestracja: sob lis 12, 2005 18:42
Lokalizacja: Gdynia
Auto: mk4 2.8 4m, lupo
Silnik: BDE
Kontakt:

Historia mojego VW Golfa II 16v

Post autor: maxgt » pn sie 19, 2013 18:24

na zamkniętej ma być zwarcie, zwarcie na tym przewodzie powoduję uruchomienie regulatora biegu jałowego,tzn jeżeli cały czas jest otwarty to regulator nie chodzi do końca jak powinien. Co do TPS-a na forum znajdziesz dokładny opis jak zmierzyć, zwykłym miernikiem da się, napięcie zmienia się co 0.5V od 0 do iluś tam nie pamiętam


o znalazłem
viewtopic.php?t=126672" onclick="window.open(this.href);return false;

"TPS można sprawdzić woltomierzem.
Ma on 3 piny. Na pin 3 przychodzi masa z instalacji, na pin 5V cz ECU. Pin 2 to wyście TPS.
Jeśli zmierzysz napięcie pomiędzy pinami 2 i 3 przy włączonym zapłonie powinno wynosić około 0,6V przy zamkniętej przepustnicy a ok. 4,1V przy maksymalnie otwartej przepustnicy. Oczywiście powoli otwierając lub zamykając przepustnicę napięcie pomiędzy pinami 2 i 3 powinno się płynnie zmieniać od wartości ok. 0,4V do około 4,1V."



Awatar użytkownika
Misza1122
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt lut 02, 2010 12:49
Lokalizacja: Terespol
Kontakt:

Historia mojego VW Golfa II 16v

Post autor: Misza1122 » pn sie 19, 2013 18:48

ja po prostu nie widze związku regulatora z paleniem. Najszybciej to będzie TPS. Na zimnym silniku dostaje zwiększoną dawke paliwa wiec daje rade odpalić, ale na ciepłym jak już dostaje normalną dawkę to nie daje rade załapać. Przy przepustnicy coś modziłeś ???



ODPOWIEDZ

Wróć do „Nasze auta - Projekty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 59 gości