Naprawa alternatora. Szczotki? Regulator?

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Anel626
Grupa Śląsk
Grupa Śląsk
Posty: 304
Rejestracja: wt gru 28, 2010 21:22
Lokalizacja: Żywiec

Naprawa alternatora. Szczotki? Regulator?

Post autor: Anel626 » ndz sie 18, 2013 19:20

Witam. Na wakacje postanowilem pojechac do kolobrzeggu 700km, podroż golfina ok, oprócz drogi powrotnej, a dokladniej koncowe 60km do domu. Zaczela swiecic kontrolka akumulatora. Gdy jechalem na wysokich obrotach to przestawala swieci a jak stalem na skrzyzowaniu to raz swiecila a żadko nie swiecila. Jak da sie go na wieksze obroty jak sie da na wieksze obroty wzrasta minimalnie.

Mój alternator wyglada tak samo jak na tym zdj:
Obrazek

Tylko ze na regulatorze nie ma żadnych danych :los2: Wiec zamierzam w tygodniu wyciagnac ten regulator i sprawdzic szczotki w jakim sa stanie, jak będa za krótkie to kupic i sprobowac czy moze to cos da. Regulator powinien miec jakies parametry, a szczotki nie maja, dobrze mysle? I jeszcze jedno pytanie. Regulator wyciaga sie poprzez odkrecenie dwóch śrobek tylko? Czytalem tez ze czasami zeby zmienic szczotki trzeba wiercic w szczotkotrzymaczach zeby przewody przeciagnac. Prawda? Prosze o porady w tej oto sytuacji :grin: :pub: Proszę o nie usówanie tematu. Poniewaz będe opisywal co robilem i moze sie komus przyda :pub:
Ostatnio zmieniony wt sie 20, 2013 16:40 przez Anel626, łącznie zmieniany 2 razy.


MK2 1.6 PN <-- Było
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=492847" onclick="window.open(this.href);return false; <-- Jest 1.6 TD

kris300896
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pt lis 02, 2012 19:13
Lokalizacja: Giżycko

Naprawa alternatora. Szczotki? Regulator?

Post autor: kris300896 » ndz sie 18, 2013 20:03

Taki regulator wymieniałem w audi a6. Mówisz w sklepie tylko pod jaki silnik i Ci dadzą. Tak ten regulator trzyma się tylko na 2 widocznych śróbkach :bajer:



Awatar użytkownika
Anel626
Grupa Śląsk
Grupa Śląsk
Posty: 304
Rejestracja: wt gru 28, 2010 21:22
Lokalizacja: Żywiec

Naprawa alternatora. Szczotki? Regulator?

Post autor: Anel626 » ndz sie 18, 2013 20:26

Probowac pierwsze wymienic same szczotki? Bez problemu wymienie? bo to koszt 5 zl a moze akurat tylko szczotki juz zdarte są. :bajer:


MK2 1.6 PN <-- Było
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=492847" onclick="window.open(this.href);return false; <-- Jest 1.6 TD

Awatar użytkownika
klintonMK2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 747
Rejestracja: czw lip 15, 2010 14:17
Lokalizacja: Ząbkowice Śl.

Naprawa alternatora. Szczotki? Regulator?

Post autor: klintonMK2 » pn sie 19, 2013 10:27

a koszt regulatora to 25zł ;) i niekoniecznie to muszą być szczotki ;)



Awatar użytkownika
Anel626
Grupa Śląsk
Grupa Śląsk
Posty: 304
Rejestracja: wt gru 28, 2010 21:22
Lokalizacja: Żywiec

Naprawa alternatora. Szczotki? Regulator?

Post autor: Anel626 » pn sie 19, 2013 14:31

Jutro go odkrece i zerkne. Napisze co i jak. :bajer:


MK2 1.6 PN <-- Było
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=492847" onclick="window.open(this.href);return false; <-- Jest 1.6 TD

Awatar użytkownika
piter1501
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 431
Rejestracja: ndz sty 02, 2011 22:22
Lokalizacja: EP

Naprawa alternatora. Szczotki? Regulator?

Post autor: piter1501 » pn sie 19, 2013 15:10

Ja miałem sytuacje podobnie jak mówisz z kontrolkami, co się okazało padł regulator napięcia jak był potrzebny większy prąd to alternator dawał mniejszy i odwrotnie. Po wymianie regulatora problem zniknął. Ale tak samo zaczynał od oglądnięcia szczotek.
Ostatnio zmieniony pn sie 19, 2013 21:31 przez piter1501, łącznie zmieniany 1 raz.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=381892" onclick="window.open(this.href);return false;
Posiadam kabelek VAG KLL-Piotrków Trybunalski i okolice zainteresowani pisać na priw.

Awatar użytkownika
Anel626
Grupa Śląsk
Grupa Śląsk
Posty: 304
Rejestracja: wt gru 28, 2010 21:22
Lokalizacja: Żywiec

Naprawa alternatora. Szczotki? Regulator?

Post autor: Anel626 » pn sie 19, 2013 17:54

Dzis troche pomierzylem na klemach aku :bigok:

Silnik wyłaczony 12,8V
Silnik włączony bez żadnych odbiorników 12,65 V (przez 10 min na właczonym silniku nic nie spadło)
Czym wiecej odbiorników się włączało tym mniejsze napiecie było ale nie rozładowywał sie.

Zdjęcie alternatora :

Obrazek




Zdjęcie regulatora (Chyba nie jest orginalny bo wogóle nie ma żadnych danych na sobie) ze szczotkami (przedni jest wiecej zużyty): :bajer:


Obrazek


Jutro prawdopodobnie kupie regulator i spróbuje wymienic, bo innego pomysłu nie mam:) Macie jakies pomysły to pisac:)



Dorzucam wymiary szczotek :)

Obrazek


MK2 1.6 PN <-- Było
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=492847" onclick="window.open(this.href);return false; <-- Jest 1.6 TD

Awatar użytkownika
Anel626
Grupa Śląsk
Grupa Śląsk
Posty: 304
Rejestracja: wt gru 28, 2010 21:22
Lokalizacja: Żywiec

Naprawa alternatora. Szczotki? Regulator?

Post autor: Anel626 » wt sie 20, 2013 16:36

Wymiana regulatora poskutkowała :) Golfina się już ładuje :) :bajer:


MK2 1.6 PN <-- Było
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=492847" onclick="window.open(this.href);return false; <-- Jest 1.6 TD

Awatar użytkownika
Anel626
Grupa Śląsk
Grupa Śląsk
Posty: 304
Rejestracja: wt gru 28, 2010 21:22
Lokalizacja: Żywiec

Naprawa alternatora. Szczotki? Regulator?

Post autor: Anel626 » ndz wrz 01, 2013 20:20

Wznawiam temat :) Po wymianie regulatora ze szczotkami wszystko bylo ok, regulator o wartosci 14.0 V. Az do tej pory, znów zawitała czerwona kontrolka :bajer: Tylko że teraz raz ładuje raz nie. Jechalem dystans 30km i raz kontrolka swiecila na wolnych obrotach raz nie. I tak samo jak ostatnio na wysokich gasła. Teraz nie mam pojęcia co mam zrobic. Chyba zajade do kogos kto sie zajmuje alternatorami. Będe pisał co sie dzieje dalej w tej sprawie. Pozdrawiam


MK2 1.6 PN <-- Było
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=492847" onclick="window.open(this.href);return false; <-- Jest 1.6 TD

Awatar użytkownika
Anel626
Grupa Śląsk
Grupa Śląsk
Posty: 304
Rejestracja: wt gru 28, 2010 21:22
Lokalizacja: Żywiec

Naprawa alternatora. Szczotki? Regulator?

Post autor: Anel626 » pn wrz 02, 2013 17:19

Wyciaglem regulator. Przednia szczotka jest juz troche zjechana i ma wyrzłobienie. Mysle ze do wymiany beda pierscienie slizgowe. :) Wiec nie zawsze to regulator :)


MK2 1.6 PN <-- Było
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=492847" onclick="window.open(this.href);return false; <-- Jest 1.6 TD

Awatar użytkownika
klintonMK2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 747
Rejestracja: czw lip 15, 2010 14:17
Lokalizacja: Ząbkowice Śl.

Naprawa alternatora. Szczotki? Regulator?

Post autor: klintonMK2 » śr wrz 04, 2013 10:55

miałem ostatnio dokładnie to samo, jeden pierścień przetarł się na wylot i zjadał szczotkę w kilka dni do zera ;) wymiana oczywiście pomogła, wszystko działa.



krycha00
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: wt sie 10, 2010 12:58

Naprawa alternatora. Szczotki? Regulator?

Post autor: krycha00 » śr wrz 04, 2013 14:56

Miałem podobną historię. Ładowanie ok 13,7V na jałowym, więc wymieniłem regulator. Napięcie już było ok, 14,2 V, ale po kilku dniach praktycznie cały czas świeciła się kontrolka ładowania. Okazało się że pierścienie były tak wytarte, że po zamontowaniu nowego regulatora z nowymi szczotkami, dosłownie wyrwały szczotki z regulatora.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 79 gości