Szarpanie silnikiem w obr. 1800-2000

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dan992
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: pn cze 28, 2010 13:13
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Szarpanie silnikiem w obr. 1800-2000

Post autor: dan992 » ndz sie 11, 2013 08:22

Witam. Opisze tutaj co dolega mojemu wozidełku otóż po wymianie na turbinke od ARL silnik strasznie szarpie przy delikatnym przyśpieszaniu w granicach 1800-2000 obr. (jak się przyśpiesza dynamicznie to tego szarpania nie czuć). Układ dolotowy był przeczyszczony i sprawdzony pod katem szczelności. Gdy jeździłem na starej orginalnej turbinie AJM to szarpanie wystepowało sporadycznie na 2 i 3 biegu w tych samych obrotach. Mechanik wtedy wymienił mi tylko przepływke i powiedział że powinno być ale jednak nie było bo po jakimś czasie boleści wróciły... A teraz na tej GT1749VB szarpie na każdym biegu... Co to może być? Dodam mój silnik to AJM 115km PD Po programie na 145km


Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Szarpanie silnikiem w obr. 1800-2000

Post autor: italiano_83 » ndz sie 11, 2013 12:29

Najlepiej to było by podpiąć pod vaga i sprawdzić czy sterownik nie generuje żadnych błędów, zrobić podstawowe logi i umieścić w dziale diagnostyka.
Od kiedy ten problem występuje ? Ten program robiony przez tunera czy jakiś niewiadomego pochodzenia ?


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
dan992
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: pn cze 28, 2010 13:13
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Szarpanie silnikiem w obr. 1800-2000

Post autor: dan992 » ndz sie 11, 2013 13:00

Z jakich grup mam zrobić logi?
Błędów nie ma.
Problem wystepowal juz ponad rok ale się zbytnio tym nie przejmowałem bo to było sporadyczne szarpanie przy delikatnym przyśpieszaniu na 2 i 3 biegu w obr 1800-2000 obr. Przed wczoraj wymieniłem turbo na GT1749VB i teraz ciagle szarpie na każdym biegu przy delikatnym przyśpieszaniu na tych samych obrotach.
Golfa sprowadziłem z niemiec już na programie.


Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Szarpanie silnikiem w obr. 1800-2000

Post autor: italiano_83 » ndz sie 11, 2013 13:09

W dziale diagnostyka jest poradnik jak i które logi wykonać podwieszony temat, link jest również w regulaminie działu diagnostyka, sprawdzić błędy zapisane w sterowniku zrobić logi, po wymianie turbo zdał by się jakaś korekta wsadu, aby w pełni wykorzystać możliwości większej dmuchawki.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
dan992
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: pn cze 28, 2010 13:13
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Szarpanie silnikiem w obr. 1800-2000

Post autor: dan992 » ndz sie 11, 2013 14:35

Szukajac po necie zauważyłem że nie tylko mój silnik ma taki problem, niestety jeszcze nikt nie znalazł przyczyny...


Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć

diesel015
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pt paź 14, 2011 13:12

Szarpanie silnikiem w obr. 1800-2000

Post autor: diesel015 » pt sie 16, 2013 12:11

Przyczyną może być kończąca się dwumasa. Dla tego szarpie w zakresie obrotów w którym na sprzęgło działają największe siły. Wówczas podczas przyspieszania z lekko wciśniętym gazem odczuwalne jest "poszarpywanie". Podczas mocnego wciśnięcia gazu dwumas zostaje mocniej naprężony i szarpanie nie występuje. Ja mam silnik AJM 116 KM i mam te same objawy na 2 i 3 biegu, i u mnie zaczyna siadać dwumas (zaczyna bo na razie nic się nie trzęsie i podczas "przygazowania" ledwo go słyszę). Po zwiększeniu mocy silnika takie szarpanie może się nasilić.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Szarpanie silnikiem w obr. 1800-2000

Post autor: Sztomel » pt sie 16, 2013 20:17

Profilaktycznie proponuję sprawdzić jeszcze po wejściu w sterownik silnika wartość wpisaną z prawej strony przy Soft. Coding - jeśli będzie "00001" to zmień na "00002" i będzie po kłopocie. Jeśli wartość masz prawidłową to przyczyn trzeba szukać w tym co podano powyżej.


Obrazek

dominik7
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
Lokalizacja: WGS//WP
Kontakt:

Re: Szarpanie silnikiem w obr. 1800-2000

Post autor: dominik7 » pt sie 16, 2013 20:33

Ja dodam jeszcze że przyczynami mogą być zabrudzony nastawnik i dawka na ciepłym silniku. U mnie po jej zmniejszeniu przestał szarpać


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ

Awatar użytkownika
dan992
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: pn cze 28, 2010 13:13
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Szarpanie silnikiem w obr. 1800-2000

Post autor: dan992 » sob sie 17, 2013 00:15

Problemem okazał się wadliwy EGR. Zaślepiając wężyk podciśnieniowy wszystko wrociło do normy


Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć

Awatar użytkownika
dan992
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: pn cze 28, 2010 13:13
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Szarpanie silnikiem w obr. 1800-2000

Post autor: dan992 » sob sie 17, 2013 17:26

Założyłem drugi EGR od ASZ wraz z kolektorem i nic nie pomogło :( dalej szarpie


Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Szarpanie silnikiem w obr. 1800-2000

Post autor: italiano_83 » sob sie 17, 2013 18:20

dan992 pisze:Założyłem drugi EGR od ASZ wraz z kolektorem i nic nie pomogło dalej szarpie
Sprawdzałeś poprawność działania n18 sterującego pracą EGR ? Choćby przez podmianę na inny lub na n75 ? Może winne jest sterowanie a nie sam zawór EGR.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
dan992
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: pn cze 28, 2010 13:13
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Szarpanie silnikiem w obr. 1800-2000

Post autor: dan992 » sob sie 17, 2013 19:17

Podmienilem na n75 i nic to nie dalo


Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć

Awatar użytkownika
dan992
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: pn cze 28, 2010 13:13
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Szarpanie silnikiem w obr. 1800-2000

Post autor: dan992 » sob sie 17, 2013 19:27

Być może to jest wina sprezaki bo kiedy ja załozyłem zaczeło szarpać. Ponadto ta sprezarka wyje przy rozkrecaniu sie i zwolnianiu, przy dmuchaniu w gary ładnie świszcze. jak zaślepie EGR to golfina przestaje szarpac ale za to trubina nie przestaje wyć na niskich obrotach tak jakby spaliny nie miały gdzie sie wydostac i napedzały dodatkowo turbinke. Robiłem basis settings grupy 3. Na filmiku słychać szarpanie silnika i wycie suszarki.
" onclick="window.open(this.href);return false;

Załaczam logi ktore robiłem w obotach gdzie szarpało, pewnie nic znich nie wynika bo nie zbyt prawodłowo robione i nie wiedziaqlem jakie grupy jeszcze zrobic ale cos moze bedzie widac
http://vaglog.rtnet.pl/alfa68_139008.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.rtnet.pl/alfa68_139009.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Chyba nic mi innego nie pozostaje jak wymienic sprezarke na inna


Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć

1robert
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pt lip 04, 2008 22:08
Lokalizacja: Opole

Szarpanie silnikiem w obr. 1800-2000

Post autor: 1robert » czw kwie 27, 2017 21:34

Witam
mam podobny problem w pasku AVF. Silnik nie modzony, od długiego czasu szukam przyczyny poszarpywania w okolicy 1800 obr/min na małym obciążeniu gdy na dworze jest ciepło. jak jest zimno i dawka jest większa jest dużo lepiej. Może kolega rozgryzł już do końca swój problem i by się podzielił doświadczeniem?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 148 gości