MK2 1.8 GX dławi się po kilku minutach pracy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
MK2 1.8 GX dławi się po kilku minutach pracy
Witam,
problem wygląda następująco. Po odpaleniu samochodu wszystko jest ładnie - wchodzi na obroty i nic się nie dławi. Po ok. 1-2 minutach pracy przy próbie energicznego dodania gazu silnik się dławi, jak dodaję bardzo powoli to się nie dławi. Po zgaszeniu i odpaleniu silnika jest to samo - chodzi jakiś czas poprawnie a potem się dławi. Mam wrażenie, że jak jest zimny to dłużej można go wciągać na obroty.
Wymieniłem pompę paliwa w baku, tą która wspomaga pompę ciśnieniową. Wymieniłem też pompę ciśnieniową (pod samochodem) oraz filtr paliwa - dalej to samo.
Przekaźnik pompy podmieniłem (na próbę) na uniwersalny aby zobaczyć czy to nie on jest problemem - dalej to samo.
Myślicie, że winowajcą może być moduł zapłonu ? http://allegro.pl/vw-audi-seat-19190...407212219.html" onclick="window.open(this.href);return false;
a może jakiś czujnik temperatury czy coś takiego ?
problem wygląda następująco. Po odpaleniu samochodu wszystko jest ładnie - wchodzi na obroty i nic się nie dławi. Po ok. 1-2 minutach pracy przy próbie energicznego dodania gazu silnik się dławi, jak dodaję bardzo powoli to się nie dławi. Po zgaszeniu i odpaleniu silnika jest to samo - chodzi jakiś czas poprawnie a potem się dławi. Mam wrażenie, że jak jest zimny to dłużej można go wciągać na obroty.
Wymieniłem pompę paliwa w baku, tą która wspomaga pompę ciśnieniową. Wymieniłem też pompę ciśnieniową (pod samochodem) oraz filtr paliwa - dalej to samo.
Przekaźnik pompy podmieniłem (na próbę) na uniwersalny aby zobaczyć czy to nie on jest problemem - dalej to samo.
Myślicie, że winowajcą może być moduł zapłonu ? http://allegro.pl/vw-audi-seat-19190...407212219.html" onclick="window.open(this.href);return false;
a może jakiś czujnik temperatury czy coś takiego ?
---------------
otoRally.pl - bezpłatny rajdowy serwis ogłoszeniowy.
wDruk.pl - tania drukarnia internetowa.
otoRally.pl - bezpłatny rajdowy serwis ogłoszeniowy.
wDruk.pl - tania drukarnia internetowa.
- JaskoDZA
- Gadatliwa bestia
- Posty: 680
- Rejestracja: pt gru 07, 2012 17:27
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie/Ciepłowody
MK2 1.8 GX dławi się po kilku minutach pracy
filtry paliwa zmieniane? Przyczyną może być że przez filtry nie przechodzi wymagana dawka paliwa i jak dasz gazu energicznie to się dławi bo nie nadąża paliwo przepłynąć a jak dasz powoli to jest ok bo paliwo przechodzi. Jak nie to to polecam sprawdzić przewody bo może być też że jak chcesz dać gwałtownie gazu to silnik się rusza i jakiś kabel nie łączy, dużo możliwości
MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=495084
MK3 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=491919
VW Das Auto ,Opel Das Szit
MK3 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=491919
VW Das Auto ,Opel Das Szit
Re: MK2 1.8 GX dławi się po kilku minutach pracy
Filtr paliwa pod samochodem wymieniony na nowy, w pompach też są nowe "sitka". Wszystkie kable masowe starałem się wyczyścić. Dziwne jest to, że na początku jest wszystko OK a potem się dławi i czasem dochodzi do tego, że po ok. 3 minutach nawet jak delikatnie dodam gazu to gaśnie - tak jakby nie miał w ogóle paliwa a pod samochodem w wężyku powrotnym widać paliwo "leci". Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu jest tak samo - przez jakiś czas chodzi dobrze a potem się dławi.JaśkoDZA pisze:filtry paliwa zmieniane? Przyczyną może być że przez filtry nie przechodzi wymagana dawka paliwa i jak dasz gazu energicznie to się dławi bo nie nadąża paliwo przepłynąć a jak dasz powoli to jest ok bo paliwo przechodzi. Jak nie to to polecam sprawdzić przewody bo może być też że jak chcesz dać gwałtownie gazu to silnik się rusza i jakiś kabel nie łączy, dużo możliwości
To co jeszcze zauważyłem to, że przekaźnik pompy paliwa jest bardzo gorący. Przekaźnik ma numer 65 i jest dość "wysoki"
http://www.motointegrator.pl/produkty/4 ... 08-189-061" onclick="window.open(this.href);return false;
---------------
otoRally.pl - bezpłatny rajdowy serwis ogłoszeniowy.
wDruk.pl - tania drukarnia internetowa.
otoRally.pl - bezpłatny rajdowy serwis ogłoszeniowy.
wDruk.pl - tania drukarnia internetowa.
Re: MK2 1.8 GX dławi się po kilku minutach pracy
1. Czy auto dławi się cały czas na ciepłym przy energicznym dodaniu gazu?
2. Czy na biegu jałowym na ciepłym falują mu obroty a jak kopniesz w gaz to zaczyna się rozhuśtywać na obrotach aż zgaśnie?
3. Wsadź palca w rurę wydechową i powiedz, co wyciągniesz?
4. Ile Ci pali?
5. Czy ma LPG?
Po wymianie pompy głównej należy silnik zestroić do nowych warunków (musi być bardzo kumaty w tych układach diagnosta).
2. Czy na biegu jałowym na ciepłym falują mu obroty a jak kopniesz w gaz to zaczyna się rozhuśtywać na obrotach aż zgaśnie?
3. Wsadź palca w rurę wydechową i powiedz, co wyciągniesz?
4. Ile Ci pali?
5. Czy ma LPG?
Po wymianie pompy głównej należy silnik zestroić do nowych warunków (musi być bardzo kumaty w tych układach diagnosta).
Olej to, u mnie też gorący i nic się nie dzieje nawet po 8 godzinach jazdy w upalebula02 pisze:To co jeszcze zauważyłem to, że przekaźnik pompy paliwa jest bardzo gorący. Przekaźnik ma numer 65 i jest dość "wysoki"
Odp: Re: MK2 1.8 GX dławi się po kilku minutach pracy
Ad. 1 - Tak. Dławili się przez cały czas po ok. minucie od każdego uruchomienia.ozzy1979 pisze:1. Czy auto dławi się cały czas na ciepłym przy energicznym dodaniu gazu?
2. Czy na biegu jałowym na ciepłym falują mu obroty a jak kopniesz w gaz to zaczyna się rozhuśtywać na obrotach aż zgaśnie?
3. Wsadź palca w rurę wydechową i powiedz, co wyciągniesz?
4. Ile Ci pali?
5. Czy ma LPG?
Po wymianie pompy głównej należy silnik zestroić do nowych warunków (musi być bardzo kumaty w tych układach diagnosta).Olej to, u mnie też gorący i nic się nie dzieje nawet po 8 godzinach jazdy w upalebula02 pisze:To co jeszcze zauważyłem to, że przekaźnik pompy paliwa jest bardzo gorący. Przekaźnik ma numer 65 i jest dość "wysoki"
Ad. 2- obroty delikatnie faluja ale jak depne w padł to się nie rozchustuje ale potrafi zgasnac jak chodzi dłuższy czas
Ad. 3- jutro sprawdze ale ostatnio spaliny miały jakby bardziej intensywny zapach. Jutro dam znać.
Ad. 4 - jeszcze nim nie jeździłem bo muszę go najpierw zrobić.
Ad. 5 - nie miał nigdy gazu. Przebieg oryginalny 206000
Wysyłane z mojego GT-S7562 za pomocą Tapatalk 2
---------------
otoRally.pl - bezpłatny rajdowy serwis ogłoszeniowy.
wDruk.pl - tania drukarnia internetowa.
otoRally.pl - bezpłatny rajdowy serwis ogłoszeniowy.
wDruk.pl - tania drukarnia internetowa.
MK2 1.8 GX dławi się po kilku minutach pracy
sprawdź sondę lambda, ale w pełnym jej zakresie (napięcie + czas odpowiedzi na pobudzenie), a najlepiej wymień od razu na dedykowaną Boscha/NGK (żadnego gówna z Allegro i żadnych zamienników i uniwersalnych sond - wtrysk mechaniczny z sonda lambda wymaga dedykowanej, oryginalnej i firmowej sondy). Objawy wskazują na 75% na padniętą sondę lambda.bula02 pisze:Ad. 1 - Tak. Dławili się przez cały czas po ok. minucie od każdego uruchomienia.Ad. 2- obroty delikatnie faluja ale jak depne w padł to się nie rozchustuje ale potrafi zgasnac jak chodzi dłuższy czasAd. 3- jutro sprawdze ale ostatnio spaliny miały jakby bardziej intensywny zapach. Jutro dam znać.
I tego sie trzymaj i nie waż się zakładać!bula02 pisze:Ad. 5 - nie miał nigdy gazu. Przebieg oryginalny 206000
Odp: Re: MK2 1.8 GX dławi się po kilku minutach pracy
Jutro postaram sie ją wykręcić sonde i zobacze jaki bedzie efekt, jak zareaguje samochódozzy1979 pisze:sprawdź sondę lambda, ale w pełnym jej zakresie (napięcie + czas odpowiedzi na pobudzenie), a najlepiej wymień od razu na dedykowaną Boscha/NGK (żadnego gówna z Allegro i żadnych zamienników i uniwersalnych sond - wtrysk mechaniczny z sonda lambda wymaga dedykowanej, oryginalnej i firmowej sondy). Objawy wskazują na 75% na padniętą sondę lambda.bula02 pisze:Ad. 1 - Tak. Dławili się przez cały czas po ok. minucie od każdego uruchomienia.Ad. 2- obroty delikatnie faluja ale jak depne w padł to się nie rozchustuje ale potrafi zgasnac jak chodzi dłuższy czasAd. 3- jutro sprawdze ale ostatnio spaliny miały jakby bardziej intensywny zapach. Jutro dam znać.I tego sie trzymaj i nie waż się zakładać!bula02 pisze:Ad. 5 - nie miał nigdy gazu. Przebieg oryginalny 206000
.
Wysyłane z mojego GT-N8000 za pomocą Tapatalk 2
---------------
otoRally.pl - bezpłatny rajdowy serwis ogłoszeniowy.
wDruk.pl - tania drukarnia internetowa.
otoRally.pl - bezpłatny rajdowy serwis ogłoszeniowy.
wDruk.pl - tania drukarnia internetowa.
MK2 1.8 GX dławi się po kilku minutach pracy
Odłączyłem dzisiaj sonde lambde i obroty bardzo delikatnie poszły w górę jednak poza tym nic się nie zmieniło - dalej przerywał. Odczepiałem po kolei pozostałe wtyczki jakie tylko widziałem i auto w ogóle nie reagowało.
Wyczytałem gdzieś, że silnik może się zalewać i wtedy może się dławić. Wykręciłem "wtryskiwacz" a w zasadzie ciśnieniowy przewód paliwowy który służy do pomocy w rozruchu auta i pokręciłem cztery razy rozrusznikiem po 3-4 obroty. Do plastikowej butelki do której wsadziłem ten przewód wlało się ok. 300 ml paliwa to chyba trochę za dużo ? jak myślicie ?
Wtryskiwacz pomocniczy powinien przestać podawać paliwo o odpaleniu auta ale nie mogłem tego sprawdzić bo samochód nie odpalił mimo, że miał wkręcone pozostałe cztery wtryskiwacze które powinny pracować jak się kręci rozrusznikiem.
Wyczytałem gdzieś, że silnik może się zalewać i wtedy może się dławić. Wykręciłem "wtryskiwacz" a w zasadzie ciśnieniowy przewód paliwowy który służy do pomocy w rozruchu auta i pokręciłem cztery razy rozrusznikiem po 3-4 obroty. Do plastikowej butelki do której wsadziłem ten przewód wlało się ok. 300 ml paliwa to chyba trochę za dużo ? jak myślicie ?
Wtryskiwacz pomocniczy powinien przestać podawać paliwo o odpaleniu auta ale nie mogłem tego sprawdzić bo samochód nie odpalił mimo, że miał wkręcone pozostałe cztery wtryskiwacze które powinny pracować jak się kręci rozrusznikiem.
---------------
otoRally.pl - bezpłatny rajdowy serwis ogłoszeniowy.
wDruk.pl - tania drukarnia internetowa.
otoRally.pl - bezpłatny rajdowy serwis ogłoszeniowy.
wDruk.pl - tania drukarnia internetowa.
Re: MK2 1.8 GX dławi się po kilku minutach pracy
Zamiast samemu kombinować, lepiej znajdź w necie porządny warsztat, który ogarnia wtrysk mechaniczny. inaczej to wróżenie z fusów i pewność, że to nigdy nie będzie chodziło jak powinno. Sorry, ale więcej tu sie nie da pomóc, samemu możesz ten układ doprowadzic do ruiny.
MK2 1.8 GX dławi się po kilku minutach pracy
A znacie jakiegoś magika o wtrysków mechanicznych w okolicach Legionowa ewentualnie Warszawy ?
---------------
otoRally.pl - bezpłatny rajdowy serwis ogłoszeniowy.
wDruk.pl - tania drukarnia internetowa.
otoRally.pl - bezpłatny rajdowy serwis ogłoszeniowy.
wDruk.pl - tania drukarnia internetowa.
MK2 1.8 GX dławi się po kilku minutach pracy
Autoelektronikabula02 pisze:A znacie jakiegoś magika o wtrysków mechanicznych w okolicach Legionowa ewentualnie Warszawy ?
Parkowa 34, Legionowo 22 784 54 78
MK2 1.8 GX dławi się po kilku minutach pracy
Sorry, ale muszę teraz troche pojechac po Tobie i Cie ośmiać - odkręciłeś przewód paliwowy i naleciało Ci 300 ml paliwa, tak? A czego się spodziewałeś? Że nakapie? Człowieku, w tym przewodzie ciśnieniowym ZAWSZE jest cisnienie paliwa - odkręć go na pracującym silniku a w kilka minut wypompujesz pełen bak paliwa To wtryskiwacz powinieneś wykręcić i wsadzic do butelki, a on powinien przy rozruchu zimnego silnika trysnąć przez max 0,5 sekundy! To wtryskiwacz jest jednocześnie zaworem i on (jak dostanie napięcie) sie otwiera. Wtryskiwacz rozruchowy jest sterowany:bula02 pisze:Wykręciłem "wtryskiwacz" a w zasadzie ciśnieniowy przewód paliwowy który służy do pomocy w rozruchu auta i pokręciłem cztery razy rozrusznikiem po 3-4 obroty. Do plastikowej butelki do której wsadziłem ten przewód wlało się ok. 300 ml paliwa to chyba trochę za dużo ? jak myślicie ?
1. Z czujnika temperatury
2. Działa tylko w czasie kręcenia rozrusznikiem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości