MK1 1.6 td Rosnąca temperatura podczas jazdy.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Sędzia
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 189
Rejestracja: ndz lip 02, 2006 21:13
Lokalizacja: Otwock, Lublin
Kontakt:

MK1 1.6 td Rosnąca temperatura podczas jazdy.

Post autor: Sędzia » ndz sie 11, 2013 14:17

Siema
Mam taki dziwny problem.
Wiec do rzeczy, trochę szaleje mi wskaźnik temp., objawia się tym że uruchamiam silnik i temperatura stabilizuje się na poziomie ok polowy skali, to samo jak stoję w korku(nawet przy ostatnich temp. czyli 35 stopni). Jak tylko zaczynam jechać ok. 100 km/h to temperatura zaczyna rosnąc i dochodzi nawet do 3/4 i dalej skali. Dodam że chłodnica jest dwuroczna, termostat nowy, nowy oryginalny czujnik temp., a silnik jest tez po niedawnym remoncie , być może problem tkwi w tym że mam chłodnice z MK1 a wentylator z MK2, zastanawiam się czy przypadkiem nie kreci pod prąd kierunku jazdy i to powoduje rośniecie temp., trochę to dziwna rozkmina ale nie mogę namierzyć przyczyny problemu. Proszę o poradę być może ktoś miał podobny problem.


48% młodzieży jest szczęśliwa, reszta nie ma na narkotyki

Jest nowy (stary) fajniejszy:)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=180376&postdays=0&postorder=asc&start=0

Awatar użytkownika
stefano189
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 789
Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
Lokalizacja: Gliwice

MK1 1.6 td Rosnąca temperatura podczas jazdy.

Post autor: stefano189 » ndz sie 11, 2013 15:08

zepnij wentylator na krótko i zobacz w którą stronę ciągnie powietrze :hmm:


MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK :D = --- PS / --- Nm

LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

mmagikk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: sob maja 09, 2009 16:50
Lokalizacja: Bytom

MK1 1.6 td Rosnąca temperatura podczas jazdy.

Post autor: mmagikk » ndz sie 11, 2013 15:24

powiem po swoim przykłądzie .

1.6 td chłodnica z mk1 jak u Ciebie

też butuje autko ale przy 100 km/h jadać non stop nie widze problemu z grzaniem się skala rośnie do połowy i tam się utrzymuje.

przy większych prędkościach owszem zaczyna robić się problem bo wskaznik temp wychyla siępoza połowę . .

pozatym wiecej problemów nie zauważyłem



anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

MK1 1.6 td Rosnąca temperatura podczas jazdy.

Post autor: anaba255 » ndz sie 11, 2013 21:30

Sprawdz pompę wody, jak zdejmiesz obudowę od termostatu, to "paluchem wymacasz"(że się tak wyrażę poetycko) czy nie ma luzów na wirniku. Pasek nie ślizga się? Termostat przed założeniem sprawdzałeś? Nawet nowy może się przycinać, osobiście polecam termostat na 80'C z 1.5D i Wachler. Ważne, to kąt wtrysku, opózniony, jak mówia mądre ksiązki, powoduje przegrzewanie sie silnika i maja racje, sprawdzone.
Czym masz zalany układ, nie woda, tylko płyn, nawet najtańszy, marketowy byle z glikolem.
Nastepnym razem, jak Ci sie tak stanie poczekaj az temperatura skoczy, zatrzymaj sie, sprawdz czy węże i cała chłodnica jest nagrzana tak jak powinna, węże powinny być twarde, ale mają się dac ścisnąć, nastepnie odkręć korek od zbiorniczka, zobacz czy nie idą bąble.



Awatar użytkownika
Sędzia
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 189
Rejestracja: ndz lip 02, 2006 21:13
Lokalizacja: Otwock, Lublin
Kontakt:

MK1 1.6 td Rosnąca temperatura podczas jazdy.

Post autor: Sędzia » ndz sie 11, 2013 23:08

ok jutro posprawdzam, i napisze


48% młodzieży jest szczęśliwa, reszta nie ma na narkotyki

Jest nowy (stary) fajniejszy:)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=180376&postdays=0&postorder=asc&start=0

Awatar użytkownika
inż. Mk2_marcin
Golfista
Golfista
Posty: 2034
Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:05
Lokalizacja: Kraków

MK1 1.6 td Rosnąca temperatura podczas jazdy.

Post autor: inż. Mk2_marcin » ndz sie 11, 2013 23:10

wałkowane miliard razy
nieważne.. może coś ci to podpowie

viewtopic.php?f=35&t=434372

sprawdzaj faktyczną temperaturę według termometru zeskalowaną do 120 *C (np z takiego pieca). nie kieruj się wskaźnikami bo są często źle interpretowane lub mylnie działają.


Obrazek
Obrazek

dominik7
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
Lokalizacja: WGS//WP
Kontakt:

Re: MK1 1.6 td Rosnąca temperatura podczas jazdy.

Post autor: dominik7 » ndz sie 11, 2013 23:13

Obstawiam pompę.
Jeszcze możesz zobaczyć czy krociec w zbiorniczku wyrównawczym, do którego idzie cienki wąż powrotu z chłodnicy nie jest zapchany.
Jak nie, to nawet na postoju przy zapalonym silniku powinien z niego sikać płyn.


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ

Awatar użytkownika
Sędzia
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 189
Rejestracja: ndz lip 02, 2006 21:13
Lokalizacja: Otwock, Lublin
Kontakt:

MK1 1.6 td Rosnąca temperatura podczas jazdy.

Post autor: Sędzia » ndz sie 11, 2013 23:36

zastanawia mnie tylko czemu jak stoję w korku po tym skoku temperatury, wentylator zbija mi temperaturę do normalnego stanu.


48% młodzieży jest szczęśliwa, reszta nie ma na narkotyki

Jest nowy (stary) fajniejszy:)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=180376&postdays=0&postorder=asc&start=0

anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

MK1 1.6 td Rosnąca temperatura podczas jazdy.

Post autor: anaba255 » wt sie 13, 2013 23:18

Jeszcze, z tego co pamiętam, robiłeś przekładkę z benzyny, jak został stary licznik to bedzie, przynajmniej u mnie lekko zawyża temperature, na termostacie 87'C miałem wskazówke ok 1-2mm za połową, na 80'C dokładnie na środku.
Sędzia pisze:zastanawia mnie tylko czemu jak stoję w korku po tym skoku temperatury, wentylator zbija mi temperaturę do normalnego stanu.
Napisz coś więcej, jak ze spalaniem, mocą, czy kopci przy stałej prędkości, jak odpala, zwłaszcza zimą, choć teraz lato, używasz ssania, hamulce nie trzymaja?
Jeżeli silnik jest sprawny/prawidłowo ustawiony bedzie sie grzał tylko gdy bedzie przeciążony, a 100km/h to nie jest duża predkośc, no chyba, że licznik zaniża.
Możesz jeszcze sprawdzić cisnienie doładowania, może przeładowuje turbo, co tam siedzi, masz założone ic?



Awatar użytkownika
Sędzia
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 189
Rejestracja: ndz lip 02, 2006 21:13
Lokalizacja: Otwock, Lublin
Kontakt:

MK1 1.6 td Rosnąca temperatura podczas jazdy.

Post autor: Sędzia » pn sie 19, 2013 19:04

Witam, wiec sprawa się rozwiązała, jakiś czas temu rozleciała mi się wtyczka na wentylatorze chłodnicy i naprawiając podłączyłem odwrotnie i wiało pod prąd. druga rzecz i to dzięki wam to wyślizgane kolo na alternatorze i dzięki temu na pompie wody tez i pompa przy większych obrotach silnika nie kręciła się z normalna prędkością tylko się ślizgała. Wymiana paska na szerszy i poprawienie przewodów na wentylatorze pomogło w 100%. Dzieki więc chłopaki za pomoc. zamykamy temat


48% młodzieży jest szczęśliwa, reszta nie ma na narkotyki

Jest nowy (stary) fajniejszy:)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=180376&postdays=0&postorder=asc&start=0

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 174 gości