[MK2] problem z wycieraczkami

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

adi87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 584
Rejestracja: pt maja 26, 2006 21:54
Lokalizacja: GPU
Auto: Octavia 1 '99
Silnik: AEE
Kontakt:

Post autor: adi87 » sob sie 26, 2006 11:12

-pawlo111 pisze:no ale jak mam znalezdz ten wylacznik krancowy??? gdzie on jest i co przy nim zobaczyc??
jakies objawy ma miec? no ale przedewszystkim gdzie jest ten wylacznik krancowy :bigok:
dołączam się do pytania. Mi chodzi o tylnią wycieraczkę



Awatar użytkownika
Bożuch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: ndz cze 12, 2005 22:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Bożuch » sob sie 26, 2006 11:30

adi87 pisze:dołączam się do pytania.
może jakieś fotki ktoś zapoda?


PozdraVWiam - Tomek :pub:

zapraszam do oględzin mojego VWeja :bajer:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=224068

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » sob sie 26, 2006 11:51

adi87, z tylu tez czyscilem oske,a miś fazi, gzie ta krancowka??



Awatar użytkownika
tortuga
VW
VW
Posty: 130
Rejestracja: pn lis 28, 2005 18:05
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tortuga » sob sie 26, 2006 11:53

adi87 pisze:Bożuch napisał/a:
Słyszałem też żeby zmienić go na nr 99.
i to pomaga? bo ja ten nowy kupilem tez 19 czyli taki jaki byl przedtem
przekaźnik 99 ma dodatkowo programator, czyli możesz sobie w łatwy sposób programować odstęp między kolejnymi machnięciami wycieraczek. dość praktyczna rzecz, warto. miałem sprawny przekaźnik 19, ale wymieniłem na 99 i nie żałuję kasy.



Awatar użytkownika
-pawlo111
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 902
Rejestracja: wt lip 18, 2006 10:44
Lokalizacja: Kolbuszowa RKL- Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: -pawlo111 » sob sie 26, 2006 11:59

a mam jeszcze jedno przypuszczenie bo wycieraczki zatrzymuja sie na srodku tak jak przy jednej wycieraczce tuningowej. Moze poprzedni wlasciciel tak zrobil ale nie skonczyl.
A swoja droga jak to sie robi zeby sie zatrzymywaly w innym miejscu???


mkII GTI 112ps
mkII GTI 107ps
mkII GTD 82ps
b4 2.6 V6 150ps
Ibiza 6K Cupra 150ps
ibiza 6K2 TDI 150ps
corrado ABF 150ps
A3 TDI 110+
toledo 2 TDI 90+++
MKII GT

adi87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 584
Rejestracja: pt maja 26, 2006 21:54
Lokalizacja: GPU
Auto: Octavia 1 '99
Silnik: AEE
Kontakt:

Post autor: adi87 » sob sie 26, 2006 12:12

tortuga pisze:odstęp między kolejnymi machnięciami wycieraczek
czyli jak sie to programuje? pociagasz wajche do siebie i jak pociagniesz drugi raz np. po 2 sekundach to bedzie przerwa 2 sekundy?



Awatar użytkownika
Bożuch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: ndz cze 12, 2005 22:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Bożuch » sob sie 26, 2006 12:12

-pawlo111 pisze:a mam jeszcze jedno przypuszczenie bo wycieraczki zatrzymuja sie na srodku tak jak przy jednej wycieraczce tuningowej. Moze poprzedni wlasciciel tak zrobil ale nie skonczyl.
A swoja droga jak to sie robi zeby sie zatrzymywaly w innym miejscu???
Mti też zatrzymują się naśrodku więc wątpie aby ktoś coś przerabiał na jedną wycieraczke.


PozdraVWiam - Tomek :pub:

zapraszam do oględzin mojego VWeja :bajer:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=224068

Awatar użytkownika
faceman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: sob lut 04, 2006 01:08
Lokalizacja: Stargard

Post autor: faceman » sob sie 26, 2006 21:25

U mnie gdy spalił się bezpiecznik to wycieraczki zatrzymywały się w momencie ich wyłączenia oraz nie działał czasowy. Warto to sprawdzić.



Awatar użytkownika
-pawlo111
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 902
Rejestracja: wt lip 18, 2006 10:44
Lokalizacja: Kolbuszowa RKL- Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: -pawlo111 » ndz sie 27, 2006 10:22

faceman pisze:U mnie gdy spalił się bezpiecznik to wycieraczki zatrzymywały się w momencie ich wyłączenia oraz nie działał czasowy. Warto to sprawdzić.
sprawdze na 100%
a nie wiesz czasem ktory to bezpiecznik bo niemam tej poleczki pod kierownica i niema tych bezpiecznikow namalowanych....


mkII GTI 112ps
mkII GTI 107ps
mkII GTD 82ps
b4 2.6 V6 150ps
Ibiza 6K Cupra 150ps
ibiza 6K2 TDI 150ps
corrado ABF 150ps
A3 TDI 110+
toledo 2 TDI 90+++
MKII GT

adi87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 584
Rejestracja: pt maja 26, 2006 21:54
Lokalizacja: GPU
Auto: Octavia 1 '99
Silnik: AEE
Kontakt:

Post autor: adi87 » ndz sie 27, 2006 13:58

a co z tym wyłącznikiem krańcowym? gdzie on dokładnie jest i jak wygląda? I jak sprawdzić, czy jest uszkodzony?



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz sie 27, 2006 14:10

wyłącznik krancowy masz w silniczku wycieraczek pod pokrywką która zakrywa koło zębate takie plastikowe dosyć duze pokrywka jest najczęściej na 3 lub 4 śrubki wyłącznik krańcowy w jednych wycieraczkach to po prostu 3 styki ( blaszi ) a na ośce masz wykorbienie albo w nowszych modelach na zębatce masz wtopione ściezki a w dekielku masz styki i to właśnie jest odpowiedzialne za to ze wycieraczki zatrzymują sie w jednym miejscu



adi87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 584
Rejestracja: pt maja 26, 2006 21:54
Lokalizacja: GPU
Auto: Octavia 1 '99
Silnik: AEE
Kontakt:

Post autor: adi87 » ndz sie 27, 2006 14:12

miś fazi, dzięki :pub:



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz sie 27, 2006 14:19

wyłącznik krańcowy jest do tego ze jak silnik dostanie impuls + z wyłącznika pod kierownicą to silnik obróci sie o kąt wystarczający do zwarcia styków które które następnie podtrzymuja prąd do silnika na cały cykl wachnięcia ramion wycieraczek potem styki trafiają na przerwe i silnik sie zatrzymuje zwierając jednocześnie drugą pare styków która jest odpowiedzialna za dostarczenie impulsu z wyłącznika pod kierownicą a przekażnik czasowy ma za zadanie podawać impulsy jak sobie ustawisz wyłącznik po to abyś nie musiał cały czas włączac



Awatar użytkownika
faceman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: sob lut 04, 2006 01:08
Lokalizacja: Stargard

Post autor: faceman » ndz sie 27, 2006 23:32

Wyciągaj po kolei bezpieczniki zaczynając od lewej strony. Powinien być między piątym a dziesiątym. Zrobisz to w ciągu góra 2 minut. Jeśli to to o czym mówię to powinieneś trafić na przepalony.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 418 gości