słabo jedzie przy włączonej kilimie

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

jointone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 17:58

słabo jedzie przy włączonej kilimie

Post autor: jointone » śr sie 07, 2013 13:35

Jak przelaczam na auto to obroty spadaja widac drgniecie w dol wskazowki czyli obciazenie jest znaczne, po chwili wskazowka wraca. A czy obroty sie zwiekszaja to ciezko wyczuc jesli tak to nieznacznie bo po wskazowce nie widac, na vagu trzeba by bylo sprawdzic. Diesel



Awatar użytkownika
Fafik258
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

słabo jedzie przy włączonej kilimie

Post autor: Fafik258 » śr sie 07, 2013 14:32

jointone pisze:Jak przelaczam na auto to obroty spadaja widac drgniecie w dol wskazowki czyli obciazenie jest znaczne, po chwili wskazowka wraca. A czy obroty sie zwiekszaja to ciezko wyczuc jesli tak to nieznacznie bo po wskazowce nie widac, na vagu trzeba by bylo sprawdzic. Diesel
Diesel to pewnie dawkę sobie zwiększa



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8872
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

słabo jedzie przy włączonej kilimie

Post autor: marcin7x5 » śr sie 07, 2013 14:36

W dieslu to praktycznie nie musi nic sobie zwiększać bo obroty biegu jałowego są wyższe niż w benzynie a tym samym nie obciązy go tak klima aby musiał sterownik korygować. Po drugie jest to tez związane z alternatorem, ktory w benzynie na biegu jałowym nie ładuje w pełni co mozna zaobserwowac jako przygasanie świateł.



ozzy1979

słabo jedzie przy włączonej kilimie

Post autor: ozzy1979 » śr sie 07, 2013 17:22

marcin7x5 pisze:W dieslu to praktycznie nie musi nic sobie zwiększać bo obroty biegu jałowego są wyższe niż w benzynie a tym samym nie obciązy go tak klima aby musiał sterownik korygować
W jakim dieslu? Bo pierwsze słysze. Mam i diesla i benzynę, obroty biegu jałowego są identyczne (850). W dieslu również spadają obroty po zapięciu klimy, ale z racji wiekszego momentu obrotowego na biegu jałowym i charakterystyki silnika spadek jest mniejszy.
marcin7x5 pisze:Po drugie jest to tez związane z alternatorem, ktory w benzynie na biegu jałowym nie ładuje w pełni co mozna zaobserwowac jako przygasanie świateł.
Chyba jak masz uwalone ładowanie... Mam benzyniaka, który ma obroty biegu jałowego 500, mogę powłączać wszystkie odbiory a woltomierz i tak pokazuje 13,5 V. O przygasaniu nie ma mowy. Pamiętaj, że napięcie generowane przez pradnicę synchroniczną zalezy od obrotów ale i od napięcia w obwodzie wzbudzenia. Przy stałych obrotach napięcie wyjściowe można regulowac prądem wzbudzenia (w ograniczonym zakresie, ale w życiu nie ma mowy o przygasaniu świateł itd).



Awatar użytkownika
Fastener
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 745
Rejestracja: sob wrz 15, 2012 16:48
Lokalizacja: Częstochowa

słabo jedzie przy włączonej kilimie

Post autor: Fastener » śr sie 07, 2013 20:58

Co do poprawności stanu akumulatora to prawda, że im lepszy tym lepsze zachowanie prądu w obwodzie. Mój jest dosyć słaby i nawet przy odpalaniu latem wnętrze drastycznie przygasa. Jednak klima masakrycznie obciąża i to te małe silniki najbardziej.



Awatar użytkownika
Robson91
VW Baron
VW Baron
Posty: 3352
Rejestracja: pn cze 11, 2012 11:51
Lokalizacja: Małopolskie

słabo jedzie przy włączonej kilimie

Post autor: Robson91 » pt sie 09, 2013 02:52

obroty bez włączonej klimy to jest około 900 przy włączonej podnoszą się do 1000 ;) jeśli w czasie jazdy włączysz klime to czuć muła od załaczającego sprzęgła ;) ja wydałem 7 stów za naprawę klimy i po pierwszym upale (38 stopni w cieniu)stwierdzam że warte każdych pieniędzy :D


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=533635" onclick="window.open(this.href);return false; powoli do przodu...

Obrazek

Awatar użytkownika
Alexldz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: ndz kwie 14, 2013 11:44
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

słabo jedzie przy włączonej kilimie

Post autor: Alexldz » czw lis 14, 2013 11:55

A może to wina alternatora? W mk3 jak miałam altek 70 to gasł nawet czasami, po wymianie na 90 jest spadek, ale nie gaśnie.


Tak, jestem dziewczyną i tak, tuninguję swoje auto.
A to moja działka: Event Garage - klik!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości