1.6 td Jr 70 km turbina K24 problem z ciśnieniem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mmagikk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: sob maja 09, 2009 16:50
Lokalizacja: Bytom

1.6 td Jr 70 km turbina K24 problem z ciśnieniem

Post autor: mmagikk » ndz sie 04, 2013 14:28

witam serdecznie panowie.

tak jak w temacie moze ktoś z was wie jakim momentem trzeba skręcić te kolektory.

jestem świeżo po rozebraniu zaworu wastegate w turbinie k24 bo w ogole nie dawała ciśnienia a chce wszytko złożyć do kupy dzisiaj po 18 Niestety nie mam stałego dostępu do int. lub książki serwisowej.


Z góry dziękuje za odpowiedz

Ps silnik 1,6 td Jr 70 km
Ostatnio zmieniony ndz sie 04, 2013 21:10 przez mmagikk, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Moment dokręcenia kolektora wydechowego/dolotowego 1.6 td

Post autor: italiano_83 » ndz sie 04, 2013 14:41

Nie no przesady na wyczucie przykręcaj chyba z kluczem dynamometrycznym tańczyć w okół kolektorów nie będziesz :hmm:
Dokręć nakrętki ręką a potem stopniowo śruby kluczem i tyle, ja się przy przykręcaniu dolotowego aż w taką dokładność nie bawiłem.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

mmagikk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: sob maja 09, 2009 16:50
Lokalizacja: Bytom

Moment dokręcenia kolektora wydechowego/dolotowego 1.6 td

Post autor: mmagikk » ndz sie 04, 2013 14:49

No jest to jakiś sposób nie powiem. Nie chce poprzekręcać szpilek stąd tez moja obawa.

to może z innej beczki .

Łączenie kolektor turbo ? jak mi powiesz że podobny sposób to zjade pod krzesło :)



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Moment dokręcenia kolektora wydechowego/dolotowego 1.6 td

Post autor: italiano_83 » ndz sie 04, 2013 15:04

mmagikk pisze:Łączenie kolektor turbo ? jak mi powiesz że podobny sposób to zjade pod krzesło :-)
No przestań czucia w rekach nie masz, rozumiem rozrząd jak byś składał, głowicę przykręcał gdzie rozkład/kolejność przykręcania i wartość momentu ma istotne znaczenie, ale kolektory - koła do samochodu też kluczem dynamometrycznym dokręcasz ?
Co jest takiego specjalnego w łączeniu kolektora z turbo ? czy może wydechu z turbo ?
Przecież dokręcanie takiego kolektora to będzie 25-30Nm ..
Szczerze wątpię, aby ktokolwiek tak skrupulatnie podchodził do tematu, czasu by w warsztatach zabrakło przy czyszczeniu turbo np.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Moment dokręcenia kolektora wydechowego/dolotowego 1.6 td

Post autor: souler » ndz sie 04, 2013 19:38

tak jak Italiano napisał - na wyczucie. kolektor słabiej, a turbinę mocniej, bo to już duża śruba jest. jedyne co z instrukcją robiłem to short block. reszta to wyczucie i chodzi do dzisiaj.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

mmagikk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: sob maja 09, 2009 16:50
Lokalizacja: Bytom

1.6 td Jr 70 km turbina K24 problem z ciśnieniem

Post autor: mmagikk » ndz sie 04, 2013 21:20

Dobra panowie żeby nie otwierać nowych tematów zmieniłem ten. Odnośnie kolekrotów jakoś sobie poradziłem. Jedna szpilka miała opory ale nigdzie nie buchają spaliny więc uważam że jest ok.


Teraz sprawa o wiele wazniejsza bo tycząca się Turbiny jaka siedzi w moim silniczku czyli K24.

Od początku mam z nią problemy . Ogólnie jej stan oceniam na Bdb luzów na wirniku nie ma a praktycznie nie jest on wyczuwalny. Nie pluje olejem ledwo co rura dolotowa jest zaawilgotniała .

Temat dotyczy się ładowania tego cholernego ciśnienia. Ostatnio dorobiłem się manometru więc zrobiłem pomiar na postoju 0 barów. mówie spoko pewnie trzeba podczas jazdy mierzyć . więć podczas jazdy gaz do dechy na 4 biedu przy 100 km./h kiedy silnik już się powoli rozpada wskazówka leeeekkoo drgnęła na 0.1 0.2 bara ... ( śruba regulacyjna na turbinie wkręcona do końca )

Wiec mając weekend w pracy wyrzuciłem te nieszczęsne kolektory razem z turbo i było to wczoraj . Dzisiaj w pracy rozebrałem zawór wastegate przeczyściłem rozruszałem działa idealnie bez problemu ( wczesniej się w ogole nie ruszał )

Zamontowałem wszystko w autko jeszcze rury nie udało mi się założyć i już testuje czy to coś pomogło na postoju . Przy mega dużej ilości gazu wskazówka wychyliła się na 0.5 bara przy śrubie w gruszce wg wkręcona na maxa.

Panowie nie wiem co mam myśleć rozwala mnie już ten silnik od początku po swapie jakieś problemy.


Odnośnie manometru bo pewnie i takie pytanie padnie jest on sprawny działający po podaniu 2 barów z kompresora manomentr wychyla się do 2 barów.
Jeśli ktoś zapyta o ilość obrotów na liczniku odpowiem nie wiem bo nie mam obrotomierza wiem tylko że silnik wypluwa 7 poty



Czekam na podpowiedzi.

Ps . Czytałem że k24 wstaje bardzo późno ale bez jaj żeby zaraz przy końcu obrotów.
Ps2. Zawór upustowy na kolektorze dolotowym zaślepiony !



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14293
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

1.6 td Jr 70 km turbina K24 problem z ciśnieniem

Post autor: Michał_1977 » ndz sie 04, 2013 22:26

Stan techniczny pompy techniczny wtryskowej i kąt początku wtrysku,to wszystko.
Jeśli kąt jest za wczesny,to marne ciśnienie w suszarce.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

mmagikk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: sob maja 09, 2009 16:50
Lokalizacja: Bytom

1.6 td Jr 70 km turbina K24 problem z ciśnieniem

Post autor: mmagikk » pn sie 05, 2013 10:58

namiary na magików od pomp wtryskowych w okolicy tarnowskich gór macie może panowie ?

Nie powiem bo moja jest ustawiona na " OKO " wstępnie jestem umówiony na czwartek na regulacje ale żeby to miało aż taki wpływ na generowanie cisnienia ??



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14293
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

1.6 td Jr 70 km turbina K24 problem z ciśnieniem

Post autor: Michał_1977 » pn sie 05, 2013 11:08

mmagikk pisze:ale żeby to miało aż taki wpływ na generowanie cisnienia ??
Oczywiście,że tak :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

mmagikk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: sob maja 09, 2009 16:50
Lokalizacja: Bytom

1.6 td Jr 70 km turbina K24 problem z ciśnieniem

Post autor: mmagikk » pn sie 05, 2013 16:35

Dobra auto wróciło z ustawienia wyprzedzenia kąt wtrysku . był przestawiony o 0.3 ( nic dziwnego ustawiane na oko ) jest zgodznie z wytycznymi producenta .

Ciśnienia dalej brak. aczkolwiek jest lepiej bo na wysokich obrotach teraz już dmucha śmiało 0.5 bara co jest dalej wg za mało.


przypominam wg skręcone

kąt ustawiony

zawór na dolocie zaślepiony ( jutro mu się jeszcze przyjrzę )

bost pin zmieniony .. co dalej ?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14293
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

1.6 td Jr 70 km turbina K24 problem z ciśnieniem

Post autor: Michał_1977 » pn sie 05, 2013 17:35

mmagikk pisze:co dalej ?
Dawka skręcona.
Nie ma paliwa na tłokach,nie ma ciśnienia w suszarce.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

mmagikk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: sob maja 09, 2009 16:50
Lokalizacja: Bytom

1.6 td Jr 70 km turbina K24 problem z ciśnieniem

Post autor: mmagikk » pn sie 05, 2013 18:29

jutro jak się wyśpię po nocce podkręcę mu dawkę bo rzeczywiście podczas butowania nie puszcza ani jednego dymka czarnego .

Magik od kąta wtrysku naprowadził mnie na brak kompresji. Szczerze nie wiem czy to też czasem tego nie wina bo silnik siedzi w tej budzie od 1.5 miesiąca z tym że na razie problemów z odpalaniem nie mam.

Kolejna sprawa to wydech pochodzący ze zwykłego 1.6 diesla . pod koniec tygodnia umówiony jestem na zrobienie przelotu. tutaj znowu nasuwa się pytanie czy to też może mieć taki wpływ na ciśnienie doładowania.

Kolego Michale dzięki za informacje zobaczymy co dalej z tego uda się wyciągnąc. Mam do Ciebie pytanie bo czytałem wcześniej Twoje wypowiedzi na tym forum i widziałem że bawiłeś się zaworem WG. Powidz mi czy ten duży imbus juz na samym zaworze do czegoś służy ? czy nie jest to czasem regulacja wyciągnięcia tego grzybka ? nie mam pewności czy po złożeniu wg. grzybek szczelnie zamykał ( docierał ) do końca czy czasem na dzieńdobry nie puszcza cisnienia w atmosfere.
Po rozruszaniu miał skoku ok 1.5 cm nie wiem ile powinien miec oryginalne


Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14293
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

1.6 td Jr 70 km turbina K24 problem z ciśnieniem

Post autor: Michał_1977 » pn sie 05, 2013 21:22

mmagikk pisze:znowu nasuwa się pytanie czy to też może mieć taki wpływ na ciśnienie doładowania.
Jak najbardziej.Wywal też koniecznie down pipe,czyli to żeliwne i krzywe kolanko tuż za suszarką,bo tam jest najwęziej.
mmagikk pisze:czy ten duży imbus juz na samym zaworze do czegoś służy ?
Poza tym,że do kręcenia zaworem,to do niczego.Nie wkręcisz,ani nie wykręcisz ani 1mm.
Mając go na wierzchu,trzeba było sprawdzić,czy aby nie jest ugięty ten zawór,a także,czy jego przylgnia i gniazdo wewnątrz suszarki nie ma wżerów lub wypaleń.
mmagikk pisze:Po rozruszaniu miał skoku ok 1.5 cm
Tak ma być :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

mmagikk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: sob maja 09, 2009 16:50
Lokalizacja: Bytom

1.6 td Jr 70 km turbina K24 problem z ciśnieniem

Post autor: mmagikk » pn sie 05, 2013 21:37

właśnie sprawdzałem na fotkach i szczerze wżerów nie widać jedynie okopcenie z sadzy . Nawet nie widać że ten zawór tam kiedy kolwiek przylegal. tutaj może być pies pogrzebany . cały czas latam na niedomkniętym wg i wszystko ucieka w atmosfere . Mam jeszcze jedną K24 może za parę dni uda mi się ją rozkręcić poogladam jak to tam wygląda,

Odnośnie downpipa co tam wstawić ? i jakie koszta zabawy z tym są ? za caly przelot chłopaki policzyli mi 80 zł. wiec fundusz na ten miesiąc jeszcze jest .



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości