Zmiana pilota 2-przyciskowego na 3-przyciskowy

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
steniu4
Forum Master
Forum Master
Posty: 1291
Rejestracja: czw lis 13, 2008 23:08
Lokalizacja: posen-grunwald

Zmiana pilota 2-przyciskowego na 3-przyciskowy

Post autor: steniu4 » pn lip 08, 2013 20:19

Skrzak pisze:Czy kabelek i komputer załatwią ten problem?
potwierdzam
Skrzak pisze:moduł komfortu przyjmuje najwyżej dwa klucze Jak dopisuję trzeci to jeden z dwóch starych jest usuwany
potwierdzam
Skrzak pisze:No chyba, że jest jakaś kombinacja na ręczne usunięcie konkretnego klucza...
Kabelek i vagiem. Ale nie konkretnego klucza, tylko usuwasz wszystkie i zapisujesz od nowa które Cię interesują...
Ile masz kluczy (dociętych surówek) 2 czy 3 bo się gubię?
Skrzak pisze:łatwiejsze niż przekładanie płytek z kluczy
to akurat jest 5s roboty :jezor:


'99 e46 328ci na bogato i bokiem ;)
'99 multivan highline ACV na bardzo bogato ;)
'00 bora variant AHF automat na przebogato :D <--żonowóz
'04 Octavia kombi ASV na bardzo bogato na dupowóz po pracy
'17 kia venga 1,4/90 na bogato /służbowa = najlepsza do wszystkiego chociaż mega słaba ;)

Skrzak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1520
Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
Lokalizacja: Wilno
Auto: Bora kombi Highline
Silnik: ARL

Zmiana pilota 2-przyciskowego na 3-przyciskowy

Post autor: Skrzak » pn lip 08, 2013 22:02

Mam 2 dwuprzyciskowe niby oryginalne z grotami od tego auta. Niby bo auto z Holandii sprowadził mi pośrednik a po rozebraniu scyzoryków widać napis po polsku "ministerstwo łączności". Te dwa scyzoryki są - jeden w miarę a drugi totalna padaka (ten nie chce się wykasować ręcznie no ale przed chwilą już zamieniłem te płytki).
Do tego dokupiłem używkę trzyprzyciskowy z grotem dociętym do jakiegoś tam auta, do niego wsadziłem górę od jednego z dwóch poprzednich kluczy i działa. Nie działa mi to o co mi chodziło czyli klapa w variancie z pilota. Jak to odblokować? Coś słyszałem czy czytałem o funkcji soft touch, którą można przez vag odblokować.



Awatar użytkownika
steniu4
Forum Master
Forum Master
Posty: 1291
Rejestracja: czw lis 13, 2008 23:08
Lokalizacja: posen-grunwald

Zmiana pilota 2-przyciskowego na 3-przyciskowy

Post autor: steniu4 » wt lip 09, 2013 21:50

Skrzak pisze:napis po polsku "ministerstwo łączności".
to jest normalne. Wiele wersji EU tak ma...
z tym soft touch to nie w mkV przypadkiem?? mkIV wszystkie z automatu varianty i bory sedan tak miały... Przynajmniej nie spotkałem inaczej...
Ale rozejrzę się przy czasie i poszukam...


'99 e46 328ci na bogato i bokiem ;)
'99 multivan highline ACV na bardzo bogato ;)
'00 bora variant AHF automat na przebogato :D <--żonowóz
'04 Octavia kombi ASV na bardzo bogato na dupowóz po pracy
'17 kia venga 1,4/90 na bogato /służbowa = najlepsza do wszystkiego chociaż mega słaba ;)

Skrzak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1520
Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
Lokalizacja: Wilno
Auto: Bora kombi Highline
Silnik: ARL

Zmiana pilota 2-przyciskowego na 3-przyciskowy

Post autor: Skrzak » czw lip 11, 2013 11:02

Hmm zauważyłem, że coś innego może u mnie powodować brak funkcji otwierania klapy pilotem. Moja klapa w Variancie otiwera się TYLKO kluczykiem (przekręceniem w lewo), natomiast nie działa ten przycisk od spodu, nawet jak otwór na klucz jest ustawiony pionowo. Czy to przy zamkniętych wszystkich drzwiach czy przy otwartych to ten przycisk jak go wciskam nie wywołuje żadnej reakcji, żadnego klikania zamka, tzn sam mechanicznie klika ale to wszystko. Czy to możliwe, że jakiś silniczek w zamku klapy jest niepodłączony lub zepsuty? A może jakiś kabel do modułu komfortu nie jest podłączony do klapy, tymbardziej, że gdyby był, to pilot by klapę otwierał bo sam z siebie pilot działa bo przytrzymanie trzeciego przycisku powoduje mignięcie migaczy.



Awatar użytkownika
steniu4
Forum Master
Forum Master
Posty: 1291
Rejestracja: czw lis 13, 2008 23:08
Lokalizacja: posen-grunwald

Zmiana pilota 2-przyciskowego na 3-przyciskowy

Post autor: steniu4 » czw lip 11, 2013 21:23

Skrzak pisze:Czy to możliwe, że jakiś silniczek w zamku klapy jest niepodłączony lub zepsuty?
najpewniej tak.
Skrzak pisze:sam z siebie pilot działa bo przytrzymanie trzeciego przycisku powoduje mignięcie migaczy.
czyli prawidłowo i obsługuje otwieranie samej klapy.

Zdejmuj tapicerkę z klapy i sprawdź co się dzieje... Może nie dochodzi prąd do siłownika... Wycieraczka i grzanie szyby działają? Często przewody mają przerwę przy przejściu z budy do klapy....


'99 e46 328ci na bogato i bokiem ;)
'99 multivan highline ACV na bardzo bogato ;)
'00 bora variant AHF automat na przebogato :D <--żonowóz
'04 Octavia kombi ASV na bardzo bogato na dupowóz po pracy
'17 kia venga 1,4/90 na bogato /służbowa = najlepsza do wszystkiego chociaż mega słaba ;)

Skrzak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1520
Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
Lokalizacja: Wilno
Auto: Bora kombi Highline
Silnik: ARL

Zmiana pilota 2-przyciskowego na 3-przyciskowy

Post autor: Skrzak » czw lip 11, 2013 22:12

Tak tylna wycieraczka i spryskiwacz działają, grzania szyby jeszcze nie używałem bo auto mam od wiosny. Dobra jutro posiedzę w garażu i rozpruję tą klapę.

`edit: Żeby już nie ciągnąć oftopu, założyłem nowy wątek o elektryce od siłownika w mojej klapie:
viewtopic.php?f=140&t=517281&p=6205984#p6205984" onclick="window.open(this.href);return false;



szczyku

Re: Zmiana pilota 2-przyciskowego na 3-przyciskowy

Post autor: szczyku » sob lip 27, 2013 14:35

Diagi pisze:szczyku, nie wiem to trzeba sprawdzić na aucie dopiero.

wojtek06061989, postaram się opisać.

mix3d, siłownik poniżej w spisie, natomiast co do sprężyn jeszcze nie testowałem bo miałem mocniejsze siłowniki po prostu wsadzone ale polecają http://www.otelo.com.pl/pl/produkty/spr ... 41182.html" onclick="window.open(this.href);return false; i udało mi się znaleźć właśnie w linku tym co podałem polskiego dostawcę.


A więc potrzebny jest:
przekaźnik 79 o numerze 191 927 841
ewentualnie uchwyt przekaźnika 443 937 527
siłownik klapy wlewu paliwa np. numer 3B0 959 782
trzyprzyciskowy pilot
trochę kabelków najlepiej z 5 różnych kolorów
szerokie piny w przekaźnik
dwa oczka prądowe do podpięcia masy i zasilania
odboje klapy tylnej od Scirocco 1K8 827 761C
mocniejsze siłowniki lub sprężyny w obecne siłowniki

Tak w skrócie wytłumaczę. W zależności od tego jaki mamy moduł komfortu 1J0 lub 1C0 są dwie opcje podpięcia wszystkiego:
Pin 86 przekaźnika z pinem 13 (1J0) lub 4 (1C0) modułu komfortu wtyczki 23 pinowej.
Pin 85 i 87 do plusa pod skrzynką przekaźników.
Pin 87a do punktu masy obok skrzynki przekaźników po prawej stronie.
Teraz szukamy kabla zielonego i niebieskiego we wtyczce 23PIN modułu komfortu. W jednym przypadku będą to piny 19 i 20 (1J0) a w drugim jak dobrze pamiętam 3 i 18 (1C0). Można znaleźć po kolorze kabli łatwo. Wyciągamy je z wtyczek lub obcinamy. Pin30 z przekaźnika podpinamy do niebieskiego przewodu. Zielony przewód natomiast do masy obok skrzynki przekaźników po prawej stronie. Gdyby siłownik dostawał sygnał ale nie wciągał tylko wypychał cięgło to zamieniamy bieguny przy wtyczce w klapie.
Zapewne kilka rzeczy pominąłem ale wyjdzie po drodze.
wszystko skompletowałem, tylko nie wiem gdzie podłączyć ten dodatkowy siłownik :-(



Awatar użytkownika
steniu4
Forum Master
Forum Master
Posty: 1291
Rejestracja: czw lis 13, 2008 23:08
Lokalizacja: posen-grunwald

Zmiana pilota 2-przyciskowego na 3-przyciskowy

Post autor: steniu4 » pn lip 29, 2013 15:56

szczyku pisze:wszystko skompletowałem, tylko nie wiem gdzie podłączyć ten dodatkowy siłownik
zamiast tego który masz teraz...


'99 e46 328ci na bogato i bokiem ;)
'99 multivan highline ACV na bardzo bogato ;)
'00 bora variant AHF automat na przebogato :D <--żonowóz
'04 Octavia kombi ASV na bardzo bogato na dupowóz po pracy
'17 kia venga 1,4/90 na bogato /służbowa = najlepsza do wszystkiego chociaż mega słaba ;)

szczyku

Re: Zmiana pilota 2-przyciskowego na 3-przyciskowy

Post autor: szczyku » pn lip 29, 2013 20:49

steniu4 pisze:
szczyku pisze:wszystko skompletowałem, tylko nie wiem gdzie podłączyć ten dodatkowy siłownik
zamiast tego który masz teraz...
to wtedy pozbędę się centralnego, czyż nie?



Awatar użytkownika
steniu4
Forum Master
Forum Master
Posty: 1291
Rejestracja: czw lis 13, 2008 23:08
Lokalizacja: posen-grunwald

Zmiana pilota 2-przyciskowego na 3-przyciskowy

Post autor: steniu4 » pn lip 29, 2013 23:38

nie wiem, bo w końcu nie zdążyłem u siebie przerobić :P
Ale teoretycznie po co Ci central, skoro będziesz miał w kluczyku otwiranie? Tylko za każdym razem klapa z osobna i pstryk do góry... Pisz do założyciela tematu....


'99 e46 328ci na bogato i bokiem ;)
'99 multivan highline ACV na bardzo bogato ;)
'00 bora variant AHF automat na przebogato :D <--żonowóz
'04 Octavia kombi ASV na bardzo bogato na dupowóz po pracy
'17 kia venga 1,4/90 na bogato /służbowa = najlepsza do wszystkiego chociaż mega słaba ;)

szczyku

Odp: Re: Zmiana pilota 2-przyciskowego na 3-przyciskowy

Post autor: szczyku » wt lip 30, 2013 09:47

steniu4 pisze:nie wiem, bo w końcu nie zdążyłem u siebie przerobić :P
Ale teoretycznie po co Ci central, skoro będziesz miał w kluczyku otwiranie? Tylko za każdym razem klapa z osobna i pstryk do góry... Pisz do założyciela tematu....
ja przygotowuje klape na znaczek z MK5, tak wiec bedzie wszystko ionaczej niz w poradnikach....



Adams5502
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: sob lip 20, 2013 20:01
Lokalizacja: Mazury

Zmiana pilota 2-przyciskowego na 3-przyciskowy

Post autor: Adams5502 » wt lip 30, 2013 15:25

Witam wszystkich mam takie pytanie odnośnie otwierania tylnej klapy z pilota w MK4 ,mój mk4 to Edition 2001 rok kombi 1.9 90 Km posiada tylko fis 1/2 i Climatronic bez żadnej elektryki w szybach ani w lusterkach itp.Czy muszę dokonać jakieś przeróbki w instalacji czy wystarczy kluczyk 3 przyciskowy ??? i zakodowanie go czy coś trzeba jeszcze przerobić ?.



Lukaszxxx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: pn lis 05, 2012 17:24

Zmiana pilota 2-przyciskowego na 3-przyciskowy

Post autor: Lukaszxxx » ndz sie 04, 2013 12:52

"A więc potrzebny jest:
przekaźnik 79 o numerze 191 927 841
ewentualnie uchwyt przekaźnika 443 937 527
siłownik klapy wlewu paliwa np. numer 3B0 959 782
trzyprzyciskowy pilot
trochę kabelków najlepiej z 5 różnych kolorów
szerokie piny w przekaźnik
dwa oczka prądowe do podpięcia masy i zasilania
odboje klapy tylnej od Scirocco 1K8 827 761C
mocniejsze siłowniki lub sprężyny w obecne siłowniki

Tak w skrócie wytłumaczę. W zależności od tego jaki mamy moduł komfortu 1J0 lub 1C0 są dwie opcje podpięcia wszystkiego:
Pin 86 przekaźnika z pinem 13 (1J0) lub 4 (1C0) modułu komfortu wtyczki 23 pinowej.
Pin 85 i 87 do plusa pod skrzynką przekaźników.
Pin 87a do punktu masy obok skrzynki przekaźników po prawej stronie.
Teraz szukamy kabla zielonego i niebieskiego we wtyczce 23PIN modułu komfortu. W jednym przypadku będą to piny 19 i 20 (1J0) a w drugim jak dobrze pamiętam 3 i 18 (1C0). Można znaleźć po kolorze kabli łatwo. Wyciągamy je z wtyczek lub obcinamy. Pin30 z przekaźnika podpinamy do niebieskiego przewodu. Zielony przewód natomiast do masy obok skrzynki przekaźników po prawej stronie. Gdyby siłownik dostawał sygnał ale nie wciągał tylko wypychał cięgło to zamieniamy bieguny przy wtyczce w klapie.
Zapewne kilka rzeczy pominąłem ale wyjdzie po drodze. "
Panowie zrobił ktoś mod do konca?? interesuje mnie montaż w golfie 4 hatchbacku rok 2000
przekaźnik montuje pod deska i to jest jasne, a jak wyglada sprawa z silownikiem klapy?? czy musze jakąś wiazke ciagnac do bagażnika?? skad ja podciagnac?



szczyku

Re: Zmiana pilota 2-przyciskowego na 3-przyciskowy

Post autor: szczyku » ndz sie 04, 2013 13:08

Lukaszxxx pisze: a jak wyglada sprawa z silownikiem klapy?? czy musze jakąś wiazke ciagnac do bagażnika?? skad ja podciagnac?
zadałem to pytanie kilka postów wyżej i nie uzyskałem konkretnej odpowiedzi :-(



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 60 gości