Silnik AAZ "kuleje" jak się zagrzeje

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Łukasz1992
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: śr kwie 18, 2012 23:28
Lokalizacja: Gniazdów, SMY
Auto: Mk 3 TDI
Silnik: 1Z

Silnik AAZ "kuleje" jak się zagrzeje

Post autor: Łukasz1992 » śr lip 31, 2013 23:45

[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
Witam:)
Mam problem z moim turbo dieslem otóż od jakiegoś czasu po zagrzaniu się silnika do optymalnej temp zaczyna on kuleć utykać. Słychać bardzo nierówną pracę silnika, trzęsie nim zarówno pod maską jak i w środku auta. Nie czuć różnicy w mocy ani też nie kopci. Zmierzyłem mu ciśnienie na cyl i wychodzi na pierwszych trzech mniej więcej po 36bar a na 4 jest różnica o 2 bar czyli wychodzi 34bar. Mierzyłem to na ciepłym silniku gdyż problem robi sie gdy silnik jest zagrzany. Po zgaszeniu ciepłego utykającego silnika i po odpaleniu go po kilku minutach przez chwilę jest dobrze ale po chwili znowu zaczyna nierówno pracować.Na większych obrotach silnika też wszystko jest ok lub po przegazowaniu chodzi chwilę równo i potem znów zaczyna kuleć. Nie mam pojęcia w czym może być problem;/ Czy coś z zaworem, czy to przez tą różnicę ciśnienia na 4cyl, czy może to wina któregoś wtrysku? i jeszcze pytanie czy silnik ma regulowane zawory hydraulicznie czy też tzw płytkami? Wszystko słychać na filmikach,na pierwszym słychać silnik po przejechaniu 10km a zaś na drugim po zgaszeniu i ponownym uruchomienu. Przez chwile jest ok a potem znowu;/ Koledzy pomóżcie.....
Ostatnio zmieniony czw sie 01, 2013 19:30 przez Łukasz1992, łącznie zmieniany 4 razy.


Moje czerwone mk3 w tdi-ku :bajer:
viewtopic.php?f=88&t=621246

Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Silnik AAZ "kuleje" jak się zagrzeje

Post autor: KamilP » czw sie 01, 2013 14:26

Łukasz1992 pisze:i jeszcze pytanie czy silnik ma regulowane zawory hydraulicznie czy też tzw płytkami?
Tu Ci mogę powiedzieć że AAZ na pewno ma hydropopychacze, czyli hydrauliczne.
Co do pracy silnika.. ja bym się popie wtryskowej przyjrzał, może kąt wtrysku, może wtryski.. cos takiego. Bo rozrząd..Mi o ząbek przeskoczył to i zimny głośno chodził (silniki troche podobne) więc to raczej nie to



Awatar użytkownika
Łukasz1992
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: śr kwie 18, 2012 23:28
Lokalizacja: Gniazdów, SMY
Auto: Mk 3 TDI
Silnik: 1Z

Silnik AAZ "kuleje" jak się zagrzeje

Post autor: Łukasz1992 » czw sie 01, 2013 14:45

Dzięki kolego;)
też brałem wtryski pod uwagę. Ale to co teraz musiałbym z nimi zrobić?wymienić końcówki czy też dać na maszynę do sprawdzenia? I dlaczego robi się tak tylko na zagrzanym silniku a nie cały czas?


Moje czerwone mk3 w tdi-ku :bajer:
viewtopic.php?f=88&t=621246

arka10
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pt lip 21, 2006 20:45
Lokalizacja: Poznań

Silnik AAZ "kuleje" jak się zagrzeje

Post autor: arka10 » czw sie 01, 2013 22:40

1 - Pompa wtryskowa ma za wczesny wtrysk paliwa - silnik za twardo pracuje.
2- Jeden z wtryskiwaczy leje albo ma zbyt nisko ustawione ciśnienie ( 155 at ) - nierówna praca silnika.
3 - Zbyt niskie dawkowanie paliwa i zbyt wysoko podkręcone jałowe obroty - słabe przyśpieszanie obrotów po dodaniu gazu.
4 - Sprawdź luz paska zębatego.
5 - Sprawdź śrubę koła zębatego wału - 90Nm + 90°.
6 - Sprawdź czy pompa nie łapie fałszywego powietrza .
Jeśli nie to, to co ?



Awatar użytkownika
Łukasz1992
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: śr kwie 18, 2012 23:28
Lokalizacja: Gniazdów, SMY
Auto: Mk 3 TDI
Silnik: 1Z

Silnik AAZ "kuleje" jak się zagrzeje

Post autor: Łukasz1992 » pt sie 02, 2013 14:04

Wezmę to wszystko pod uwagę ale najbardziej prawdopodobne może być to co opisałeś w 3 punkcie ponieważ gdy w kwietniu kupiłem to auto poprzedni właściciel powiedział mi że jest ono podkręcone na pompie. Było to czuć w mocy ale także w spalaniu. Gdy stał z zagrzanym uruchomionym silnikiem na biegu jałowym to bardzo kopcił na biało. Zmniejszyłem mu znacznie tą dawkę paliwa, trochę spadła moc spalanie i oczywiście to kopcenie. Tylko nie wiedziałem do jakiego stopnia można to zmniejszyć;/ być może przesadziłem i przez to silnik kuleje. Regulowałem również obroty jałowe bo były za małe i ustawiłem je na 9000. Podkręcę mu dawkę paliwa, pojeżdżę trochę i zobaczę co się będzie dziać.


Moje czerwone mk3 w tdi-ku :bajer:
viewtopic.php?f=88&t=621246

Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

Silnik AAZ "kuleje" jak się zagrzeje

Post autor: ciachotdi » sob sie 03, 2013 10:13

powiem ci tak i to jest strzał w 10 - zdejmuj koło na wale póki silnik chodzi jest ono w 100% do wymiany i co ważne sprawdź bicie jakie wystepuje na wale



Awatar użytkownika
Łukasz1992
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: śr kwie 18, 2012 23:28
Lokalizacja: Gniazdów, SMY
Auto: Mk 3 TDI
Silnik: 1Z

Silnik AAZ "kuleje" jak się zagrzeje

Post autor: Łukasz1992 » sob sie 03, 2013 12:09

Skąd masz pewność że to koło na wale?i co mogło się z nim stać? uległo zużyciu czy jest krzywe?


Moje czerwone mk3 w tdi-ku :bajer:
viewtopic.php?f=88&t=621246

Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

Silnik AAZ "kuleje" jak się zagrzeje

Post autor: ciachotdi » sob sie 03, 2013 15:43

tematów pełno na forum -----> klin na wale szukaj

viewtopic.php?t=322165" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Silnik AAZ "kuleje" jak się zagrzeje

Post autor: KamilP » sob sie 03, 2013 22:46

Zobacz czy podczas pracy silnika nie gibie Ci się na boki :) Fakt ciężki temat i tego nikomu nie życzę.. Ciężki jak się rozrząd rozsypie.



Awatar użytkownika
Łukasz1992
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: śr kwie 18, 2012 23:28
Lokalizacja: Gniazdów, SMY
Auto: Mk 3 TDI
Silnik: 1Z

Silnik AAZ "kuleje" jak się zagrzeje

Post autor: Łukasz1992 » ndz sie 04, 2013 13:04

Jutro wezmę się za sprawdzenie tego klinu na wale i dam znać co i jak, pzdr :-)


Moje czerwone mk3 w tdi-ku :bajer:
viewtopic.php?f=88&t=621246

Awatar użytkownika
Łukasz1992
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: śr kwie 18, 2012 23:28
Lokalizacja: Gniazdów, SMY
Auto: Mk 3 TDI
Silnik: 1Z

Silnik AAZ "kuleje" jak się zagrzeje

Post autor: Łukasz1992 » ndz sie 04, 2013 19:13

dopiszę jeszcze coś chociaż nie wiem czy to ma coś wspólnego z kołem lub klinem na wale. Otóż jadąc z górki samochodem na włączonym biegu po puszczeniu gazu i jeździe tzw na "sucho" auto szarpie,przerywa. Może to być wina tego że koło pasowe się giba?


Moje czerwone mk3 w tdi-ku :bajer:
viewtopic.php?f=88&t=621246

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Silnik AAZ "kuleje" jak się zagrzeje

Post autor: souler » ndz sie 04, 2013 19:31

pompa do ustawienia. jeśli koło się gibie to widać gołym okiem. poza tym przy luźnym kole następuje przestawienie rozrządu i zaczynają dziać się cyrki z odpalaniem. jeśli u Ciebie zawsze odpala tak samo to koła nie ruszaj tylko skup się na regulacji pompy i sprawdzeniu wtrysków. ja bym wyciągnął pompę i dał na stół probierczy jakiemuś kumatemu pompiarzowi. przy okazji sprawdzić na maszynie ciśnienie otwarcia na wtryskach i rozpylanie. nie słyszę, by się wieszał którykolwiek, ale sprawdzenie to tylko kilka złotych.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
Łukasz1992
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: śr kwie 18, 2012 23:28
Lokalizacja: Gniazdów, SMY
Auto: Mk 3 TDI
Silnik: 1Z

Silnik AAZ "kuleje" jak się zagrzeje

Post autor: Łukasz1992 » ndz sie 04, 2013 20:11

Jutro sprawdzę czy się gibie to koło ale co do odpalania to nigdy mnie nie zawiódł, zawsze zimny czy ciepły odpala od strzała. Co do pompy i wtrysków to robiłem z kolegą taki eksperyment czyli na uruchomionym silniku delikatnie popuszczaliśmy przewody od wtrysków i pierwszy wydaje się podejrzany;/ Gdy delikatnie popuścimy pierwszy to praca silnika wyraźnie się zmienia tzn. zaczyna jakby płynniej chodzić, tak mięcej.Reszta wtryskiwaczy wydaje się być w porządku. Może najpierw wziąść się za wtryski a dopiero potem za pompę?


Moje czerwone mk3 w tdi-ku :bajer:
viewtopic.php?f=88&t=621246

Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Silnik AAZ "kuleje" jak się zagrzeje

Post autor: KamilP » pn sie 05, 2013 10:17

Łukasz1992 pisze:Może najpierw wziąść się za wtryski a dopiero potem za pompę?
Tak nawet będzie łatwiej bo jak pompę wyciagniesz to kąt wtrysku trzeba ustawiać, wcześniej rozrząd rozpinać itp. Ja bym najpierw wtryski na pierwszy ogień rzucił :) Je nawet pewnie sam bez problemu wyciągniesz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 186 gości