[MK3] Wymiana paska rozrzadu a pompa wodna
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
[MK3] Wymiana paska rozrzadu a pompa wodna
Witam
Prosze o pilna odpowiedz. Czy w VW TDI pompa wodna jest napedzana przy pomocy rozrzadu, tzn czy przy wymianie paska konieczna / dobrze by bylo jest wymienic pompe wodna? Tak uslyszalem dzis od zaufanej osoby (mechanika), ktora ostrzegla mnie ze awaria pompy moze rozwalic rozrzad. Jutro wymieniam rozrzad + rolki wiec ze wzgledu na promocyjny koszt pompy ta tez bym wymienil...
Pozdro
Gitner
Prosze o pilna odpowiedz. Czy w VW TDI pompa wodna jest napedzana przy pomocy rozrzadu, tzn czy przy wymianie paska konieczna / dobrze by bylo jest wymienic pompe wodna? Tak uslyszalem dzis od zaufanej osoby (mechanika), ktora ostrzegla mnie ze awaria pompy moze rozwalic rozrzad. Jutro wymieniam rozrzad + rolki wiec ze wzgledu na promocyjny koszt pompy ta tez bym wymienil...
Pozdro
Gitner
Cze
pompa wodna w 1.9 TDI nie jest napędzana paskiem rozrządu, a odzielnym paskiem klinowym, przy wym. paska roz. nie jest konieczna wymiana pompy chyba że ma luzy albo się poci. przy wymianie trzeba odkręcić tylko kółko od pompy i tyle ma wspólnego pompa z paskiem rozrządu, nie rozumiem jakim sposobem pompa może rozwalić pasek
ps. lepiej zastanów się nad tym mechanikiem
zapetaj się go czy będzie zdejmował pokrywę zaworów i luzował koło pasowe wałka rozrządu przy tej robocie?
jeżeli ci powie po co, to odpuść se go totalnie
pompa wodna w 1.9 TDI nie jest napędzana paskiem rozrządu, a odzielnym paskiem klinowym, przy wym. paska roz. nie jest konieczna wymiana pompy chyba że ma luzy albo się poci. przy wymianie trzeba odkręcić tylko kółko od pompy i tyle ma wspólnego pompa z paskiem rozrządu, nie rozumiem jakim sposobem pompa może rozwalić pasek

ps. lepiej zastanów się nad tym mechanikiem

zapetaj się go czy będzie zdejmował pokrywę zaworów i luzował koło pasowe wałka rozrządu przy tej robocie?
jeżeli ci powie po co, to odpuść se go totalnie

Kazek
Czy ktoś zna jakieś stronki poświęcone motocyklom M-72
Czy ktoś zna jakieś stronki poświęcone motocyklom M-72
O co chodzi z luzowaniem koła pasowego wałka rozrządu?? Chciałbym wymienic sam pasek z napinaczem w moim MKII 1.6D zbieram informacje jak to zrobić..zapetaj się go czy będzie zdejmował pokrywę zaworów i luzował koło pasowe wałka rozrządu przy tej robocie?
jeżeli ci powie po co, to odpuść se go totalnie hmm
******************************************
Mk2 1.6D + Mk 3 1.9 TD
Mk2 1.6D + Mk 3 1.9 TD
Cze
chodzi o to że na kole pasowym wałka rozrządu nie ma znaków, koło te nie jest nawet na klinie.
wałek rozrządu jest blokowany z drugiej strony liniałem nastawczym, dlatego koło musi być luźne względem wałka, pompa wtryskowa jest blokowana trzpieniem, a znak na wale jest widoczny w okienku na skrzyni na kole zamachowym.
ps.Stary myślę że powinieneś se odpuścić to nie jest takie proste jak w 1.8 bęzynie.
Gitner jak twój mechanik i pompa wody w promocyjnej cenie
chodzi o to że na kole pasowym wałka rozrządu nie ma znaków, koło te nie jest nawet na klinie.
wałek rozrządu jest blokowany z drugiej strony liniałem nastawczym, dlatego koło musi być luźne względem wałka, pompa wtryskowa jest blokowana trzpieniem, a znak na wale jest widoczny w okienku na skrzyni na kole zamachowym.
ps.Stary myślę że powinieneś se odpuścić to nie jest takie proste jak w 1.8 bęzynie.
Gitner jak twój mechanik i pompa wody w promocyjnej cenie

Kazek
Czy ktoś zna jakieś stronki poświęcone motocyklom M-72
Czy ktoś zna jakieś stronki poświęcone motocyklom M-72
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Hmm... robil tak jak mowiles, a pompa miala byc wymieniana zaleznie od jej stanu, a ze byla dobra wiec nowa oddalem do sklepu...kaz pisze:Gitner jak twój mechanik i pompa wody w promocyjnej cenie


Pozdro
Gitner
witam. Mi znajomy mechanik wymieniea ostatnio wszystkie paski (trzy) rozrząd, od alternatora i od wspomagania. Niestety po wymianie cos mi piszczalo. Po sprawdzeniu okazało się ze to pasek od alternatora. Mechanik powiedział mi ze byl za mocno nacigniety, wiec go poluzował i teraz nie piszczy. Niestety uwazam ze jest teraz za luźny bo jak chodzi na wolnych obrotach to wydaje mie sie ze "tańczy" góra , dół. Czy jest jakaś zasada co do naciągania paska na alternatorze????
Poszukaj w ksiazce serwisowej...o ile dobrze sobie przypominam to jest tam cos w stylu ze pasek pod naciskiem kciuka w jakiejs tam odleglosci od kola pasowego powinien sie uginac centymetr albo poltora...jakos tak...w serwisowce napewno to jest
A tak wogole to pasek chyba ma prawo wykonywac niewielkie ruchy...
A tak wogole to pasek chyba ma prawo wykonywac niewielkie ruchy...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 98 gości