[mk3 TDI] sprzęgło sterowane hydrauliczne nie wysprzęgla !!!
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[mk3 TDI] sprzęgło sterowane hydrauliczne nie wysprzęgla !!!
proszę o pomoc !
auto słabo wysprzęglało...zgrzytał wsteczny, ciążko wchodziły biegi..
regulacja wybieraka i wymiana oleju nie pomogła...
zostało wyciągnięte sprzęgło i Radzikowski (fachowiec od sprzegieł) stwierdził że jest OK
tarcza ma jeszcze jakieś znaki od nowości - więc pewnie było remontowane przed sprzedaniem... u mnie tak kiepsko działa od początku...
została zregenerowana pompa sprzęgła i niestety nie można wysprzęglić nadal...
po prostu nie można wykonać skoku większego niż 2cm !!
docisk to LUK z napisem MADE IN SLOVAKIA
mechanik jest wkurzony na maksa - w poniedziałek drugi raz wyciąga skrzynie
bede kupował sam docisk - łożysko oporowe tez jest nowe - ja przejechałem tym autem 15 000 km...
co to może być - podobno w tym docisku coś nie halo, że niby spręzyny za mocne ?
ma ktoś jakies pomysły ?
[ Dodano: Pią Sie 25, 2006 15:49 ]
aha to jest relacja od mechanika - ja jeszcze tego nie widziałem - czy może jest jakiś inny docisk założony np od wersji ze sterowaniem linką itp... ???
[ Dodano: Pią Sie 25, 2006 16:01 ]
dodam że mam silnik AFN, koło dwumasowe...tarcza 228 mm
czy mój mechanik coś kręci ? wkurzony był chłopak na maxa - ale widze że kuma czacze - nakombinował się przy tym sterowaniu i nijak nie można wycisnąć docisku...
z drugiej strony moje auto było nieźle zakombinowane przez handlarza, więc nie zdziwiłbym się gdyby tam było jakieś inne sprzęgło ... nie wiem, może od AAZ albo wersji na linke ??
jak to rozbierze, to ma mi podać oznaczenia....
a miało być tak pięknie...
[ Dodano: Pią Sie 25, 2006 16:09 ]
co jeszzce zapamiętałem... podobno w rękach sprzęgło działa a hydraulika nie jest w stanie tegi wycisnąc !! to chyba bankowo coś ze sterowaniem ?
auto słabo wysprzęglało...zgrzytał wsteczny, ciążko wchodziły biegi..
regulacja wybieraka i wymiana oleju nie pomogła...
zostało wyciągnięte sprzęgło i Radzikowski (fachowiec od sprzegieł) stwierdził że jest OK
tarcza ma jeszcze jakieś znaki od nowości - więc pewnie było remontowane przed sprzedaniem... u mnie tak kiepsko działa od początku...
została zregenerowana pompa sprzęgła i niestety nie można wysprzęglić nadal...
po prostu nie można wykonać skoku większego niż 2cm !!
docisk to LUK z napisem MADE IN SLOVAKIA
mechanik jest wkurzony na maksa - w poniedziałek drugi raz wyciąga skrzynie
bede kupował sam docisk - łożysko oporowe tez jest nowe - ja przejechałem tym autem 15 000 km...
co to może być - podobno w tym docisku coś nie halo, że niby spręzyny za mocne ?
ma ktoś jakies pomysły ?
[ Dodano: Pią Sie 25, 2006 15:49 ]
aha to jest relacja od mechanika - ja jeszcze tego nie widziałem - czy może jest jakiś inny docisk założony np od wersji ze sterowaniem linką itp... ???
[ Dodano: Pią Sie 25, 2006 16:01 ]
dodam że mam silnik AFN, koło dwumasowe...tarcza 228 mm
czy mój mechanik coś kręci ? wkurzony był chłopak na maxa - ale widze że kuma czacze - nakombinował się przy tym sterowaniu i nijak nie można wycisnąć docisku...
z drugiej strony moje auto było nieźle zakombinowane przez handlarza, więc nie zdziwiłbym się gdyby tam było jakieś inne sprzęgło ... nie wiem, może od AAZ albo wersji na linke ??
jak to rozbierze, to ma mi podać oznaczenia....
a miało być tak pięknie...
[ Dodano: Pią Sie 25, 2006 16:09 ]
co jeszzce zapamiętałem... podobno w rękach sprzęgło działa a hydraulika nie jest w stanie tegi wycisnąc !! to chyba bankowo coś ze sterowaniem ?
Ostatnio zmieniony wt sie 29, 2006 17:20 przez cowboy, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Mały gagatek
- Posty: 78
- Rejestracja: ndz gru 04, 2005 15:17
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
pojechałem na miejsce - skrzynia raz jeszcze poszła wek i tak:
1. Tarcza ma oznaczenie 028 141 036 LX dodatkowy numer 74795F810
wygląda jak nówka - nawet widac na niej jakies napisy..
2. Docisk ma oznaczenie 028 141 025 PX dodatkowy numer to 1022 B0604 - jest to LUK made in slovakia
3. Koło zamachowe 2 masowe wyglada tak:
Gdzie widać że ono jest 2-masowe ????
4. Od strony skrzyni to wygląda tak:
Problem jest w tym że pompka została zregenerowana, odpowietrzona i max ruch jaki daje na wysprzegliku przy pełnym ruchu tłoka to 20mm, a zeby dobrze wysprzeglic potrzeba 25 mm....
ps. sorki za kiepską jakość zdjęć ale robione telefonem przy słabym oswietleniu..
[ Dodano: Pią Sie 25, 2006 18:18 ]
wg ETKI tarcza w AFN-ie jest 220 mm a nie jak podaje np intercars 228 !!!! - tak jak np w 1Z, AHU itd - czy to mozliwe żeby mocniejszy silnik miał mniejszą średnicę tarczy ? a w zasadzie dicisku bo tarcza ma 219mm
1. Tarcza ma oznaczenie 028 141 036 LX dodatkowy numer 74795F810
wygląda jak nówka - nawet widac na niej jakies napisy..
2. Docisk ma oznaczenie 028 141 025 PX dodatkowy numer to 1022 B0604 - jest to LUK made in slovakia
3. Koło zamachowe 2 masowe wyglada tak:
Gdzie widać że ono jest 2-masowe ????
4. Od strony skrzyni to wygląda tak:
Problem jest w tym że pompka została zregenerowana, odpowietrzona i max ruch jaki daje na wysprzegliku przy pełnym ruchu tłoka to 20mm, a zeby dobrze wysprzeglic potrzeba 25 mm....
ps. sorki za kiepską jakość zdjęć ale robione telefonem przy słabym oswietleniu..
[ Dodano: Pią Sie 25, 2006 18:18 ]
wg ETKI tarcza w AFN-ie jest 220 mm a nie jak podaje np intercars 228 !!!! - tak jak np w 1Z, AHU itd - czy to mozliwe żeby mocniejszy silnik miał mniejszą średnicę tarczy ? a w zasadzie dicisku bo tarcza ma 219mm
Ostatnio zmieniony wt lis 18, 2008 09:45 przez cowboy, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: [mk3 TDI] sprzęgło sterowane hydrauliczne nie wysprzęgla
covboy juz sobie pomyslałem ze docisk ale raczej na 100% jest OK
jak masz pompkę zregenerowaną (ciekawe czy dobrze złożona > ) i nie przepuszcza
to jeszcze siłownik przy skrzyni Ci pozostał
sprawdź ten siłownik odkręć 2 śruby mocującego do skrzyni ale bez rozłaczania przewodów i zobacz czy jak naciśniesz pedał
sprzęgła to czy z siłownika wychodzi taki popychacz, może z nim coś nie tak, moze nie sięga jak włoży się do skrzyni albo poprostu przepiszcza sam siłownik
jak to się stało opisz od kiedy co i jak ...
jak masz pompkę zregenerowaną (ciekawe czy dobrze złożona > ) i nie przepuszcza
to jeszcze siłownik przy skrzyni Ci pozostał
sprawdź ten siłownik odkręć 2 śruby mocującego do skrzyni ale bez rozłaczania przewodów i zobacz czy jak naciśniesz pedał
sprzęgła to czy z siłownika wychodzi taki popychacz, może z nim coś nie tak, moze nie sięga jak włoży się do skrzyni albo poprostu przepiszcza sam siłownik
jak to się stało opisz od kiedy co i jak ...
było od samego poczatku jak kupiłem autko...RobertP pisze:jak to się stało opisz od kiedy co i jak ...
a jednak może być winny docisk...może to *#cenzura#* słoneczko sie okształciło ?
znalazłem tu ze może być to wina docisku..te same objawy
http://www.diagtronik.pl/forum/viewtopic.php?t=849
[ Dodano: Pią Sie 25, 2006 18:57 ]
auto jest w warsztacie... całe sterowanie zostało podobno sprawdzone - ruch na wysprzęgliku to 20mm przy całkowitym skoku tłoka...a to ciuteńka za małoRobertP pisze:sprawdź ten siłownik odkręć 2 śruby mocującego do skrzyni ale bez rozłaczania przewodów i zobacz czy jak naciśniesz pedał
sprzęgła to czy z siłownika wychodzi taki popychacz, może z nim coś nie tak, moze nie sięga jak włoży się do skrzyni albo poprostu przepiszcza sam siłownik
no może i tak ale na fotce wyglada b.dobrze, i stąd moje stwierzenie ...cowboy pisze:a jednak może być winny docisk...może to kochany słoneczko sie okształciło ?(
[ Dodano: Pią Sie 25, 2006 20:30 ]
no fakt z deczka jakoś małocowboy pisze:auto jest w warsztacie... całe sterowanie zostało podobno sprawdzone - ruch na wysprzęgliku to 20mm przy całkowitym skoku tłoka...a to ciuteńka za mało
pytanie: jaki ma byc ten skok na wysprzegliku ?RobertP pisze:cowboy napisał/a:
auto jest w warsztacie... całe sterowanie zostało podobno sprawdzone - ruch na wysprzęgliku to 20mm przy całkowitym skoku tłoka...a to ciuteńka za mało
no fakt z deczka jakoś mało
no cóż jedyna mozliwość to docisk, jest to jedyna rzecz która może byc przyczyna słabego wysprzęglania...
podobno tez robili testy i przy wciśnietym hamulcu był długi zakres slizgania się sprzęgła...
jezeli wysprzeglik puszcza to w momencie kiedy pare razy podpompujesz sprzeglo to przez chwile dziala bez zarzutu , mialem tak ze nie wchodzily mi biegi , wysprzeglik nawalil i musialem przed kazda zmiana pompowac pedalem , zeby zalapal cisnienia.
Spompuj go pare razy , odpowietrz i sprawdz czy dobrze wszystko chodzi..
Spompuj go pare razy , odpowietrz i sprawdz czy dobrze wszystko chodzi..
1985 - Jetta USA 1.6TD
1991 - Jetta Syncro 1.8
1992 - Audi 80 Quattro 2.8
1995 - Golf Syncro 1.8
2001 - Golf 4motion 1.9tdi
2005 - Caddy Life 1.9tdi
1991 - Jetta Syncro 1.8
1992 - Audi 80 Quattro 2.8
1995 - Golf Syncro 1.8
2001 - Golf 4motion 1.9tdi
2005 - Caddy Life 1.9tdi
Panowie - sęk w tym że u mnie pompa i wysprzeglik działają OK - SPRAWDZONE !, tłoczek pracuje w całym zakresie, układ odpowietrzony to podstawa ! Koles który mi to naprawia jest lekko wkurzony bo 2 raz wyciaga skrzynie.., całe sterowanie DOKŁADNIE sprawdził...PiTTer99 pisze:jezeli wysprzeglik puszcza to w momencie kiedy pare razy podpompujesz sprzeglo to przez chwile dziala bez zarzutu
pompowanie nic nie daje...jedyne podejrzenie że docisk sie popsuł..nie wiem jaka może być przyczyna ?...może odkształciło się to słoneczko ??
może tak być że teraz originalny skok jest za mały ? gdzie dorwać jakies parametry naprawcze? - zresztą wraca w poniedziałek rano do Radzikowskiego na stół...może coś wyduma
tak czy inaczej potrzebuje kupic docisk LUK 028 141 025 PX, bo raczej nie widze mozliwości regeneracji tego ... a szkoda bo docisk jak nówka
kurcze tutaj no nie wiem na oko nie widac , porównaj w sklepie nowe ...cowboy pisze:...może odkształciło się to słoneczko ??
w zasadzie jak samo sloneczko by sie odkształciło to mozliwe że wpadło by łożysko i miałbyś miekki pedał ...
a co do skoku towiesz moze jest OK, bo ja z tłoczka wysprzeglika wyjdzie ta dzwignia i "uderza" w "łapę nr 9 w Etku" w skrzyni ,
to na jej drugim końcu robi się napewno większy ruch niż 20mm, a to na bank wystarcza, zeby wysprzęglić
moze ona jest od innej skrzyni i w niej problem, może to pozostałość po różnych swapach w Twoim Golfiku
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 873
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
czy miejsca zaznaczone na foto sprawdzales ? nie sa za bardzo wypracowane ? sama lapa nie jest odksztalcona ?
czy w pompce trzpien naciskajacy na lape wyciskowa nie jest wypracowany skracany ew jakis kombinowany?
jezeli wszystko gra to sprawdz dokladnie kazda lape w docisku czy nie ma pekniec
czy w pompce trzpien naciskajacy na lape wyciskowa nie jest wypracowany skracany ew jakis kombinowany?
jezeli wszystko gra to sprawdz dokladnie kazda lape w docisku czy nie ma pekniec
a jednak może być winny docisk...może to kochany słoneczko sie odkształciło ?
raczej ciezko by wchodzily biegi wiec....chyba wtedy by sie slizgalo sprzeglo?
Ostatnio zmieniony sob sie 26, 2006 07:05 przez BruceLee30, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 302 gości