Nom powodzenia ale mówię będzie ciężko a nie myślałeś o wersjach mocniejszych ? na PD (pompowtryskach) ?? czemu te wykreśliłeś ? ze względu na opowiastki o kosztach ?eremsc pisze:Bora odpada, nie podoba mi się. Mechanika mam w rodzinie, także nie będzie problemu. Oby trafić dobrą sztuke Jak znajdę jakieś interesujące ogłoszenie, na pewno napiszę na forum.
***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***
Moderatorzy: palio, jhosef, VIP
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Jestem młody, teraz ide na 1szy rok studiów. Póki co pracuje, ale tylko w weekendy. Wole wersje 110km, bardziej trwała i niby pojedzie na wszystkim hehe
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
He he ja tam dbalbym o silnik nawet jesli bylby to zwykly stary diesel i nielalbym mu byle czego taka mam zasade kazdy samochod traktuje jak swoje malenstwo (takie zboczenie) ale musisz wiedzieć że nie wszyscy ludzie tacy są i niestety samochody po nich czasem nie służą. Ją uważam że jak dbasz to masz;) ja zycze ci by udalo ci sie znalesc wymazony samochod ktory bedzie sluzyc Golf dobra fura nie bez powodu kupilem drugi egzemplarz po sprzedazy poprzedniegoeremsc pisze:Jestem młody, teraz ide na 1szy rok studiów. Póki co pracuje, ale tylko w weekendy. Wole wersje 110km, bardziej trwała i niby pojedzie na wszystkim hehe
Powiem jeszcze jedno eliminacja jednostek poprzez zbieranie info o awaryjnosci i myślenie sobie co może ci się zepsuć prowadzi do tego że możesz nic wkońcu nie kupić bo zawsze znajdzie się mankament bądź co gorsza przegapisz egzemplarz warty uwagi. Nie chce żebyś zrozumiał mnie źle nie mam wyrzutów że celujesz w jednostkę 110KM bo to dobry motor ale też polecam inne jednostki jakby co które mają więcej potencjału i może jak zechcesz wprowadzać mody przyda się zapas
P.S Najbardziej trwala i jezdzaca na wszystkim to wersja 1.9SDI sasiad ma mk4 z tym motorem i juz nastukal 435tys
- nitrox89
- Dawca organów
- Posty: 2111
- Rejestracja: wt gru 21, 2010 21:49
- Lokalizacja: Kraków okolice
- Auto: mk4 AXR+
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Ja też szukałem wersji VP, ale słabe wyposażenie mają no i przebiegi z tyłka wyciągnięte...
Rust is lighter than carbon fiber
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Xandar a jak już cieknie z turbiny to to oznacza że lepiej odpuścić sobie taki egzemplarz? Pytam o silnik 1.9 TDI 101 koni. Mam na oku fajny egzemplarz (założyłem odpowiedni temat ale trafił do zsypu a że nie rozkminiłem dlaczego to nie zakładam drugiego) No bo mi by osobiście nie przeszkadzało że trochę cieknie nawet jakbym musiał stosować ze 2 dolewki między wymianami oleju. I jeszcze takie pytanie. Silnik w "moim" egzemplarzu jest raczej na pompowtryskach i w przypadku golfa IV jest odradzany przez wielu ludzi a znowu na forach passata i fabii czytam że to bardzo dobry silnik a przecież to chyba jest ten sam silnik,prawda? Im więcej informacji zbieram tym większy mętlik mam w głowie a muszę pamiętać że 10 letnie auto nie będzie w takim stanie jak nowe w salonie.
66 KW ALH 1/2 MFA
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Jeżeli masz na oku egzemplarz z cieknącą turbiną to weź gościa który sprzedaje w obroty i powiedz że rzyga olejem i stosownie opuści cenę. Koszt turbo to zależy czego oczekujesz od silnika w dalszej eksploatacji jeżeli zamierzasz modować go na wyższą moc to polecam założyć większe Turbo niż siedzihary71 pisze:Xandar a jak już cieknie z turbiny to to oznacza że lepiej odpuścić sobie taki egzemplarz? Pytam o silnik 1.9 TDI 101 koni. Mam na oku fajny egzemplarz (założyłem odpowiedni temat ale trafił do zsypu a że nie rozkminiłem dlaczego to nie zakładam drugiego) No bo mi by osobiście nie przeszkadzało że trochę cieknie nawet jakbym musiał stosować ze 2 dolewki między wymianami oleju. I jeszcze takie pytanie. Silnik w "moim" egzemplarzu jest raczej na pompowtryskach i w przypadku golfa IV jest odradzany przez wielu ludzi a znowu na forach passata i fabii czytam że to bardzo dobry silnik a przecież to chyba jest ten sam silnik,prawda? Im więcej informacji zbieram tym większy mętlik mam w głowie a muszę pamiętać że 10 letnie auto nie będzie w takim stanie jak nowe w salonie.
Najpierw dobrze sprawdź z tego co wiem silnik 101KM to jeden z pierwszych na PD i mogą go tam nękać jakieś niuanse defekty itp. ale nie sądzę żeby był jakiś mega trefny bo to jakby nie było 1.9TDI więc sądzę że można mu zaufać ale nie użytkowałem go i co do samego silnika się nie wypowiem ale mam obecnie już 2 egzemplarz na PD i nic złego się nie dzieje fakt że to inny silnik ale jest
Generalnie co do samego silnika niby producent zaleca jakąś normę gdzie daje info że silnik wykazuje ubytek od wymiany do wymiany natomiast w moim poprzednim samochodzie było zero co do nowego to się nie wypowiem bo to zbyt świeży nabytek.
Sam silnik 101KM na PD to to samo co w innych egzemplarzach grupy VW mam kolegę w pracy który jeździ Borą z tym silnikiem i nic się nie dzieje niepokojącego byle by lać dobre paliwo ja w swoich samochodach leje normalnie i silniczek dobrze tryka więc sądzę że w tym Golfie również będzie dobrze tribił. Ciekaw jestem tylko jak poprzedni właściciel o to dbał bo o idiotów nie trudno a ich brutalne użytkowanie samochodów odbija się na kupującym.
Ja ci powiem krótko nie patrz na to co piszą inni oczywiście możesz oprzeć się na opinii ale każdy silnik jest inny i to że akurat im się trafił feler nie znaczy że tobie także. Mojemu ojcu odradzali silnik 2.0 D w BMW 177KM bo to że niby awaryjny a już jeździ 3 rok i grubej naprawy nie miał
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Z ceny gościu już nie zejdzie. Utargowałem na 11.200zł (do opłat jest) a auto z 2003r. Od silnika oczekuję tylko żeby się dobrze uruchamiał (u handlarza pali na dotyk mimo że akumulator trochę słaby) i mało palił a jeżdżę raczej spokojnie (w obecnym diselku rzadko kiedy przekraczam 3k obrotów ale jak już coś wyprzedzam to zamykam obrotek - strasznie kopci wtedy) żadnych kombinacji z mocą bym nie robił.
A można zignorować cieknącą turbinę? Czy jak już puszcza olej to w ciągu np. 20.000 kilometrów się rozsypie? Dodam że silnik był myty a już ma cały korpus z tamtej strony wilgotny a nie sądzę żeby po myciu zrobił na jazdach próbnych więcej niż 50-100 km. No i jeszcze mnie niepokoi że mimo że jest ładny i dobrze wyposażony (4x ESz ;10x PP;klimatronik itp.) to 2 miesiące nie znalazł nabywcy. I to mnie stresuje. Niemiec głupi nie jest i liczyć umie. Jeśli auto nie miało wypadku to musiała być inna przyczyna dla której sprzedał auto. Naprawy diesla u niemców są drogie ale może jak ja mam mniejsze oczekiwania niż niemiec to u mnie się obejdzie bez napraw. (przynajmniej tych kosztownych)
A można zignorować cieknącą turbinę? Czy jak już puszcza olej to w ciągu np. 20.000 kilometrów się rozsypie? Dodam że silnik był myty a już ma cały korpus z tamtej strony wilgotny a nie sądzę żeby po myciu zrobił na jazdach próbnych więcej niż 50-100 km. No i jeszcze mnie niepokoi że mimo że jest ładny i dobrze wyposażony (4x ESz ;10x PP;klimatronik itp.) to 2 miesiące nie znalazł nabywcy. I to mnie stresuje. Niemiec głupi nie jest i liczyć umie. Jeśli auto nie miało wypadku to musiała być inna przyczyna dla której sprzedał auto. Naprawy diesla u niemców są drogie ale może jak ja mam mniejsze oczekiwania niż niemiec to u mnie się obejdzie bez napraw. (przynajmniej tych kosztownych)
66 KW ALH 1/2 MFA
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
No niestety koszt remontu diesla nie jest zbyt mały. Natomiast wszystko da się doprowadzić do porządku jeżeli turbo puszcza to nie tak że po 20. 000 się rozleci może być znacznie dłużej ale niestety trzeba będzie jak najszybciej to robic. Sprawdź go dokładnie czy inna rzecz się w nim nie sypie bo samo turbo naprawa itp to jeszcze ujdzie gorzej jak siedzi tam coś jeszcze.
Pojedż jeszcze z mechanikiem niech sprawdzi czy to tylko turbo. Aku to następna rzecz dla której gość powinien nieco z cena zejść w dół spróboj podejść jakoś np. Krótką piłka daje panie tu i teraz 10.000 i piszemy. Wytknij rzeczy które są na minus może zmieknie.
Skoro mówisz że po umytym silniku na dystansie nie większym jak 100km już jest tam dosyć wilgotno to nie tylko cieknie ale wygląda mi to na mocne rzyganie. Masz dwa wyjścia
1. Dac sobie spokój
2. Sprawdzić go bardzo dokładnie i potwierdzic że to tylko turbo a nie też inne rzeczy się sypią i próbować bić cenę
Pojedż jeszcze z mechanikiem niech sprawdzi czy to tylko turbo. Aku to następna rzecz dla której gość powinien nieco z cena zejść w dół spróboj podejść jakoś np. Krótką piłka daje panie tu i teraz 10.000 i piszemy. Wytknij rzeczy które są na minus może zmieknie.
Skoro mówisz że po umytym silniku na dystansie nie większym jak 100km już jest tam dosyć wilgotno to nie tylko cieknie ale wygląda mi to na mocne rzyganie. Masz dwa wyjścia
1. Dac sobie spokój
2. Sprawdzić go bardzo dokładnie i potwierdzic że to tylko turbo a nie też inne rzeczy się sypią i próbować bić cenę
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Wielkie dzięki za porady Dam sobie na luz z tym golfem. Turbina + akumulator + kluczyk i ponad tysiąc trzeba mieć w zapasie. Przeglądam właśnie ogłoszenia na tablicy i pojadę oglądać inne golfiki z 90 konnym silnikiem ale już auta na polskich blachach. Zawsze to pewniejsze niż świeżo sprowadzony.
A ciekawi mnie jeszcze taka rzecz. Na zdjęciach niektórych golfów widać że kierownica ma już swoje lata a cały środek od poduchy wygląda jak nowy. Można po tym wnioskować że to już tylko atrapa poduchy? Czy może te środki są z lepszego tworzywa i nie blakną?
A ciekawi mnie jeszcze taka rzecz. Na zdjęciach niektórych golfów widać że kierownica ma już swoje lata a cały środek od poduchy wygląda jak nowy. Można po tym wnioskować że to już tylko atrapa poduchy? Czy może te środki są z lepszego tworzywa i nie blakną?
66 KW ALH 1/2 MFA
-
- VW Baron
- Posty: 3269
- Rejestracja: czw lip 09, 2009 15:18
- Lokalizacja: WOT
- Kontakt:
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
są różne szkoły ale jeśli jest duża różnica w kolorystyce to raczej były dzwonyhary71 pisze:a zdjęciach niektórych golfów widać że kierownica ma już swoje lata a cały środek od poduchy wygląda jak nowy. Można po tym wnioskować że to już tylko atrapa poduchy? Czy może te środki są z lepszego tworzywa i nie blakną?
ja mam ori airbagi i kolory się niemal nie różnią.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 852
- Rejestracja: pt sie 21, 2009 22:18
- Lokalizacja: Mrągowo/Warszawa
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
W większości przypadków jest to kwestia użycia substancji plakopodobnych - airbag mocniej wchłania taki środek i stąd różnica w kolorzehary71 pisze:Na zdjęciach niektórych golfów widać że kierownica ma już swoje lata a cały środek od poduchy wygląda jak nowy. Można po tym wnioskować że to już tylko atrapa poduchy? Czy może te środki są z lepszego tworzywa i nie blakną?
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Dzięki panowie. Jeszcze dwa dodatkowe pytania.
1) Czy golf kombi rok 2000 - 2002 to standard że mają purchelki pod lakierem na tylnej klapie przy narożniku szyb (zaraz przy lampach) ?
2) Ile koni musi mieć 1.9 TDI (według dowodu rejestracyjnego 66KW) żeby bez wysiłku wciskało tyłek w fotel na 3 i jeszcze 4 biegu? Po wrzuceniu 5 przy 80/h już tak nie ciągnął.
Wczoraj taki oglądałem (ale nie te kombi tylko zwykły 5 drzwi) ale zniechęciło mnie że tylne prawe drzwi ocierały o łuk błotnika aż farba była starta i przednie lewe (od kierowcy) ocierały uszczelką o próg aż farbę starło do gołej blachy.
1) Czy golf kombi rok 2000 - 2002 to standard że mają purchelki pod lakierem na tylnej klapie przy narożniku szyb (zaraz przy lampach) ?
2) Ile koni musi mieć 1.9 TDI (według dowodu rejestracyjnego 66KW) żeby bez wysiłku wciskało tyłek w fotel na 3 i jeszcze 4 biegu? Po wrzuceniu 5 przy 80/h już tak nie ciągnął.
Wczoraj taki oglądałem (ale nie te kombi tylko zwykły 5 drzwi) ale zniechęciło mnie że tylne prawe drzwi ocierały o łuk błotnika aż farba była starta i przednie lewe (od kierowcy) ocierały uszczelką o próg aż farbę starło do gołej blachy.
66 KW ALH 1/2 MFA
- MaciekV5
- ...
- Posty: 1152
- Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
- Lokalizacja: GB
- Auto: bmw
- Silnik: CUNA
- Kontakt:
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Standard, choć to nie reguła.hary71 pisze:1) Czy golf kombi rok 2000 - 2002 to standard że mają purchelki pod lakierem na tylnej klapie przy narożniku szyb (zaraz przy lampach) ?
Słabo ktoś poskładał i nie wyregulował dobrze drzwi przy montażu, no chyba że taki paździoch że nie da się tego dobrze spasowaćhary71 pisze:Wczoraj taki oglądałem (ale nie te kombi tylko zwykły 5 drzwi) ale zniechęciło mnie że tylne prawe drzwi ocierały o łuk błotnika aż farba była starta i przednie lewe (od kierowcy) ocierały uszczelką o próg aż farbę starło do gołej blachy.
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Mam pytanie chce kupic golfa IV z silnikiem 150 KM lepszy będzie diesel czy benzyna chodzi mi o części dodam że większośc czasu jeżdżę po mieście.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=523382" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości