eremsc pisze:Powoli zaczynam się rozglądać za Golfem 4. Na pewno będzie to TDI 110km na pompie. Na co zwrócić uwagę przy zakupie? Wiadomo, na przebieg nie patrze, bo i tak pewnie kręcony
Mam elektroniczny miernik lakieru, więc z bezwypadkowością jakoś sie uporam. Stuki w zawieszeniu itp wyjdą w jeździe lub na stacji kontroli pojazdów ( przy okazji obejrzy się go od spodu ). A co z silnikiem? Jakieś typowe bolączki? Wiadomo, że nie da się sprawdzić wszystkiego.
Ja szukałem samochodu dłuuuugo mimo że sprzedałem swoje mk4 (żałuję sprzedaży) to dopiero zobaczyłem co to jest ciężko. Ogólnie trafił mi się mega dobry egzemplarz i co najlepsze od nowości z polskiego salonu
(mam fakturę potwierdzone itp) ale wracając do tematu. Znalezienie Golfa mk4 bezwypadkowego to jak szukanie igły w stogu siana większość samochodów ma już odświeżony lakier ale miernik na pewno przyda się do zbadania czy nie ma mega szpachli.
Zwróć uwagę na dwumas tzn. Czy na biegu jałowym nie ma drgań, czy buda mu nie chodzi, czy nie ślizga się na którymś biegu to ważne bo koszta dwumasu są dosyć spore. Dwumas wyczujesz w sumie od razu jeżeli już ma zużyty itp. Sprawdzić też możesz początki zużycia gasząc silnik jeżeli towarzyszyć mu będą jakieś dźwięki stuki czy drgania to będą początki ale początki jeszcze można przeboleć
bo od początku do końca dwumasu jest daleka droga kumpel jeździ na takich początkach już z 2 lata i żyje.
Zwróć uwagę na to czy nie ma wycieków przejedź się samochodem po rozgrzaniu wdepnij schyl się po jeździe pod auto i zobacz czy nie szcza oliwą. Wgłębiając się dalej możesz jeszcze zauważyć czy turbo nie rzyga olejem znajduje się z tyłu na dole.
Sprawdź czy nie kopci każdy dym ma swoją przyczynę (tylko nie przejmuj się czasem czarnym dymem to TDI więc jak to się mówi zakopcić czasem musi
)
Sprawdź klime czy działa nie daj się nabrać (aaa panie tylko do nabicia) większość takiego gadania ma podłoże zepsutej klimy bądź nieszczelnej. Koszta napraw są czasem spore.
Zawiecha to zawiecha
normalna rzecz eksploatacyjna ale warto sprawdzić i ewentualnie kilka złotych w dół mieć
Większość ludzi olewa akumulator a tak naprawdę sprawdzenie akumulatora daje nam także kilka złotych w dół
bo aku to jednak nie tania rzecz do TDI
może się uda opuścić.
Na jeździe testowej puść kierownice czy nie znosi samochodu potem wciśnij pedał hamulca czy samochód przy hamowaniu jedzie prosto czy też go nie znosi.
Co do samego silnika jeszcze TDI na pompie to dosyć prosty silnik nie ma co tam za wiele się psuć ale najważniejsza:
-dwumas
-turbo
-Czujniki itp
I najważniejsze z czego można się dużo dowiedzieć znajdź kogoś bądź może sam się bawisz podłącz pod VAG
Powodzenia w zakupie i udanych zakupów