Wymiatajace 1.6 TD z Polski

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » śr sie 23, 2006 20:23

Witam!
Skrzynię syncro juz mam włożona do auta - musiałem w ASO dokupic jeden uchwyt (140PLN!!!) bo od starej sie nie nadawał. Ponieważ naped mam od MK3 obawiam sie czy półosie będą pasować. Po jutrze się okaże jak będę je montował. Jutro spróbuje wrzucic fotę z włożoną skrzynią.
Z tym tunelem to jeszcze nie wiadomo - przymierzałem wał i na razie nie wygląda by trzeba było go ciąc ale później zobaczymy.
Pozdro...



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » czw sie 24, 2006 08:36

foty, foty , foty :food: :food: :food: :food: :food: :food:


Nissan Patrol K160

Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » czw sie 24, 2006 21:03

zaprzal, tu zdjęcia T3


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » czw sie 24, 2006 21:57

eh mojemu goferkowi dzis poloska strzelila i tak tyrkalo jak sie nei dodawalo gazu. ile kosztuje polos i czy jest jakas inna do SB niz do zwyklego td??



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pt sie 25, 2006 12:21

Kapibara, jestes pewien ze to polos a nie przegub? stawiam na przegub

[ Dodano: Pią Sie 25, 2006 12:22 pm ]
Cinek, dzieki :) ostatnio gadalem z jakims kolesiem z niemiec ktory twierdzil, ze przy 0,9 bar ma 110 koni i 230nm i ze bardziej trzeba isc w mody pompy niz w cisnienie... z kolei koles na vwdiesel net mowil ze kolowac zmodowana pompe najlepiej z duzym tloczkiemi i nastawiac duze cisnienie, byleby uszczelka pod glowica wytrzymala


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » pt sie 25, 2006 13:09

no teraz jzu wiadomo, ja mowilem na oko. walna przeglob wewnetrzny i podobno jakies teleskopy w skrzyni. Mechanik sie nei mogl nadziwic ze wewnetrzny padl. Czesto sie to zdarza w tych goferkach bo sie zaczynam bac podkrecac bo po co jak juz przy takiej mocy pada przeniesienie



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » pt sie 25, 2006 13:21

zaprzal, to tych niemców chyba nie dotyczą normy spalin bo jak nie ma ciśnienia a trza dać paliwo, to pewnie dymi aż miło. mnie by te 100 kucy i 200nm starczyło w zupełności, na razie :bigok:


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » pt sie 25, 2006 14:05

zaprzal, a wymieniał jakieś mody?


do mojego mechanicznego TDI (jak uda mi się w końcu ten silnik kupic :grrr: ) to mam juz przygotowana (znaczy muszę ja tylko poskręcać) pompe z 11 mm tłokorozdzielaczem i głowiczką, boost pin tez jest jakoś bardzo szczupły u wierzchołka :D. mod sprężyny gazu odrazu będzie zrobiony w nastepnej kolejnosci advanced timing ale to dopiero jak silnik zagada.

mam namiary na kpl. pompę z tłoczkiem 12mm ale narazie kasy brak :(


Nissan Patrol K160

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pt sie 25, 2006 16:35

ten 110 koni mowil tylko o innym boost pinie i advanced timing
Trochim pisze:boost pin tez jest jakoś bardzo szczupły u wierzchołka
skad taki masz? :>
Cinek pisze:aprzal, to tych niemców chyba nie dotyczą normy spalin
wlasnie ich bardzo dotycza i podobno nie ma za bardzo dymienia... teraz dopiero zauwazylem ze chodzi raczej o to zeby wszystko dobrze poustawiac a nie zwiekszac sama dawke na pałe...


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » pt sie 25, 2006 16:43

zaprzal, ale gdzie to poustawiać??


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pt sie 25, 2006 18:29

vw_vandal, jak sie dowiesz to mozesz mi powiedziec. Jest duzo roznych modow... Niemiec cos pisal, ze z przodu pompy na dole jest taka owalna pokrywka przykrecona na 2 sruby. Trzeba to wyjac, uwazac na sprezynke i tam maja byc niby jakies podkladki wiec wyjac jedna lub dwie. Nie wiem na co wplywa ten mod i jakie sa efekty i czy wogole cos daje dlatego za to nie odpowiadam.... Moze jakis spec wie co to daje?

Poza tym co jeszcze mozna ustawiac w pompie? Jakies cisnienie, czas wtrysku? (czy to to samo :p)? Ktos wie?
Trochim pisze:do mojego mechanicznego TDI (jak uda mi się w końcu ten silnik kupic :grrr: ) to mam juz przygotowana (znaczy muszę ja tylko poskręcać) pompe z 11 mm tłokorozdzielaczem i głowiczką
sam skladales ta pompe 11mm?


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » pt sie 25, 2006 21:28

napisałem, że ją poskładam. Narazie czeka bo czasu brak.

tak się składa, że mam b. dobrych znajomych z zakładu gdzie naprawiaja dieselki (zreszta tam na miejscu skręcam swoje syncro)

więc odrazu będe mógł ja przetestowac na stole.

postaram się porobic zdjecia tych pinów - bo ten z mojego 1V też do najgrubszych nie należy :P


Nissan Patrol K160

Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » pt sie 25, 2006 22:17

Witam!
Kilka obiecanych fotek MK=>MK2 syncro (quattro, 4x4, 4motion jak kto woli...)
Poniżej naped jeszcze leży sobie na podłodze... Ostatni jego leżący odpoczynek...
Obrazek
A tu skrzynia na stole - poddana została ogólnemu czyszczeniu i wymianie zimeringów...
Obrazek
Tu juz zamontowana w aucie...
Obrazek
A to widok od spodu na wyjście wału...
Obrazek
Smarowanie przegubów wewnętrznych...
Obrazek
Przy okazji demontażu zawiechy zastosowane zostały sprężyny - szuracze glebowe - auto zniżyło sie o 6 centów...
Obrazek
I tu pierwsze napotkane problemy - okazuje sie że półosie z zwiechy od MK3 (całe to syncro jest od MK3) są dłuższe niż w MK2 i nie ma możliwości zastosowania ich w zawieszeniu MK2 - problem został rozwiązany za pomocą wahaczy od MK3 - wymieniłem wahacze które są dłuższe (belka ma ten sam rozstaw mocowania w MK2 co w MK3) - kąty da się wyregulować za pomocą triku z MK1 (śruba z mimośrodową podkładką). Drążki kierownicze też muszą być od MK3 (dłuższe)...
Obrazek
A tu różnica w długości wahacza - przed wymiana półosie opierały sie o zabieraki w skrzyni co nawet przy przepychaniu auta natychmiast uszkodziło by przeguby wewnętrzne...
Obrazek
C.D.N. oczywiście nastąpi ale w weekend jestem na weselu więc dopiero na następny tydzień coś będę dłubał.

Zaprzal, kolego - obiecuję Ci odpisać w niedziele wieczorem bo naprawdę czas wolny u mnie to jakaś nowość...



irwin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: pt lut 18, 2005 14:02
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Post autor: irwin » sob sie 26, 2006 14:24

zaprzal pisze:Niemiec cos pisal, ze z przodu pompy na dole jest taka owalna pokrywka przykrecona na 2 sruby. Trzeba to wyjac, uwazac na sprezynke i tam maja byc niby jakies podkladki wiec wyjac jedna lub dwie. Nie wiem na co wplywa ten mod i jakie sa efekty i czy wogole cos daje
Jak sie nie mylę jest to nastawnik początku wtrysku. wyjęcie podkładek powinno doprowadzi do wcześniejszego wtrysku.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości