Nie równa praca silnika, trzęsie budą
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Nie równa praca silnika, trzęsie budą
Witam
Dopiero co kupiłem autko a już mam mały problem. Pacjent to Golf MK4 1.8T AUM 2003 rok. Autem trzęsie na postoju i w czasie jazdy. Wymieniłem świece, i podporę silnika (tą na dole) i bez zmian. Sprawdziłem w blokach pomiarowych i wyszło mi coś takiego:
Tak z kolegą mechanikiem doszliśmy do wniosku że to nie dwumas aczkolwiek tak to na oko wyglądało dopóki nie podpiąłem VCDSa i nie zobaczyłem tego co na obrazku. Wygląda na to że coś nie pali na 1 cylindrze. Sprawa jest dziwna bo 2 cewki są Beru, 1 Boscha i 1 bez oznaczenia. Generalnie 3 są nowe jedna stara (na oko). Przełożyłem cewką z cyl 2 na cyl 1 (bo wczesniej nie paliło na 2). Teraz pytanka:
1. Jak sprawdzić cewkę - jesli VCDSem to jak, jak jakoś miernikiem to teżjak
2. Czy jest mozliwość sprawdzenia wtrysków VCDSem?
3. Czy jest sie czym przejmować że na cyl 3 i 4 też trochę nie palą, choc nie tak jak na 1?
Byłbym wdzieczny za jakieś podpowiedzi bo nie chce wymienic kompletu cewek na "dzień dobry".
Pozdro
EDIT: Teraz mi do głowy przyszło: dlaczego na każdym bloku w grupie 26 są inne napiecia? Czy one nie powinny byc tapie same?
Dopiero co kupiłem autko a już mam mały problem. Pacjent to Golf MK4 1.8T AUM 2003 rok. Autem trzęsie na postoju i w czasie jazdy. Wymieniłem świece, i podporę silnika (tą na dole) i bez zmian. Sprawdziłem w blokach pomiarowych i wyszło mi coś takiego:
Tak z kolegą mechanikiem doszliśmy do wniosku że to nie dwumas aczkolwiek tak to na oko wyglądało dopóki nie podpiąłem VCDSa i nie zobaczyłem tego co na obrazku. Wygląda na to że coś nie pali na 1 cylindrze. Sprawa jest dziwna bo 2 cewki są Beru, 1 Boscha i 1 bez oznaczenia. Generalnie 3 są nowe jedna stara (na oko). Przełożyłem cewką z cyl 2 na cyl 1 (bo wczesniej nie paliło na 2). Teraz pytanka:
1. Jak sprawdzić cewkę - jesli VCDSem to jak, jak jakoś miernikiem to teżjak
2. Czy jest mozliwość sprawdzenia wtrysków VCDSem?
3. Czy jest sie czym przejmować że na cyl 3 i 4 też trochę nie palą, choc nie tak jak na 1?
Byłbym wdzieczny za jakieś podpowiedzi bo nie chce wymienic kompletu cewek na "dzień dobry".
Pozdro
EDIT: Teraz mi do głowy przyszło: dlaczego na każdym bloku w grupie 26 są inne napiecia? Czy one nie powinny byc tapie same?
"Twoj samochód jest wystarczająco szybki wtedy, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć" - Walter Röhl
Nie równa praca silnika, trzęsie budą
olsen72, pozamieniaj cewki miejscami i jeszcze raz pod kompa , jeśli się powtórzy na tych samych cylindrach to przyjrzał bym się modułowi zapłonowemu
Nie równa praca silnika, trzęsie budą
Zamienilem juz. Wczesniej ta co teraz jest na cyl. 1 byla na 2 i to samo.
EDIT
Wlasnie wymienilem ta jedna cewke ale dalej trzesie autem. Mialem tez na moment caly komplet cewek i to tez nie pomoglo. Sprawdzilem tez rezystancje na wszystkich wtryskach i jest taka sama.
Wiec co jest przyczyna. I dlaczego w dalszym ciagu jest inne napiecie na cewkach 1-2 a inne na 3-4. Te wartosci sie nie zmienily mimo wymiany cewek.
Pomoze ktos?
EDIT
Wlasnie wymienilem ta jedna cewke ale dalej trzesie autem. Mialem tez na moment caly komplet cewek i to tez nie pomoglo. Sprawdzilem tez rezystancje na wszystkich wtryskach i jest taka sama.
Wiec co jest przyczyna. I dlaczego w dalszym ciagu jest inne napiecie na cewkach 1-2 a inne na 3-4. Te wartosci sie nie zmienily mimo wymiany cewek.
Pomoze ktos?
"Twoj samochód jest wystarczająco szybki wtedy, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć" - Walter Röhl
Nie równa praca silnika, trzęsie budą
A czy przed wymianą cewek spradziłes świece? czy tylko podmieniłeś cewki. Może któras ze swiec tez jest juz w kiepskiej kondycji.
Nie równa praca silnika, trzęsie budą
Tak. Świece to pierwsza rzecz, którą wymieniłem. Nowy komplet Boscha. Tak jak było tak jest dalej - kiszka.
"Twoj samochód jest wystarczająco szybki wtedy, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć" - Walter Röhl
- Fafik258
- Forum Master
- Posty: 1096
- Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Nie równa praca silnika, trzęsie budą
Czyli układ zapłonowy przejrzałeś mniej więcej. Ciśnienie sprężania AUM posiada moduł zapłonowy?
Nie równa praca silnika, trzęsie budą
Cisnienie bede sprawdzal w sobote bo w tygodniu pracuje i nie dam rady. Interesuje mnie dlaczego napiecia cewek sa rozne. Moze ktorys z kolegow moglby sprawdzic u siebie i dac znac bo nie wiem czy w dobrym kierunku ide.
AUM ma aparat zaplonowy ale narazie nie znalazlem zadnego info jak go przetestowac
Dwumas tez jest opcja ale to chce robic dopiero jak wyklucze wszystki inne opcje bo to najdrozszy element i masa roboty do tego.
AUM ma aparat zaplonowy ale narazie nie znalazlem zadnego info jak go przetestowac
Dwumas tez jest opcja ale to chce robic dopiero jak wyklucze wszystki inne opcje bo to najdrozszy element i masa roboty do tego.
"Twoj samochód jest wystarczająco szybki wtedy, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć" - Walter Röhl
Nie równa praca silnika, trzęsie budą
Maly update. Cisnienie sprawdzone i jest ok. Na wszystkich garach jest takie same. Jakies pomysly co dalej? Bo mi sie juz opcje skonczyly i powoli sklaniam sie ku kole zamachowym
"Twoj samochód jest wystarczająco szybki wtedy, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć" - Walter Röhl
- Mascrime
- Ma gadane
- Posty: 193
- Rejestracja: pn sie 22, 2011 23:31
- Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki
- Kontakt:
Nie równa praca silnika, trzęsie budą
miałem podobnie w 1.4 zmieniłem świece i transformator zapłonowy bo chodziło na 3 garach pojechałem do znajomego podpiął mi pod kompa pokazało, że poszedł jeszcze wtrysk, także proponuję Ci sprawdzić czy wszystkie wtryski są na chodzie
Nie równa praca silnika, trzęsie budą
Sprawdzone wtryski rowniez
"Twoj samochód jest wystarczająco szybki wtedy, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć" - Walter Röhl
Nie równa praca silnika, trzęsie budą
Odkopie temat.
Troche to trwalo ale ogarnolem temat wiec napisze dla potomnych. Moze komus to pomoze.
Wyczyscilem przepustnice, MAF. Podmienilem cewki. Sprawdzone wszystkie przewody powietrza i kable do czujnikow. Wszystko to bez rezultatow. Jak trzeslo buda tak trzesie. Jedyny efekt tych wszystkich prac to taki ze autko "zbiera" sie lepiej.
Ale do rzeczy. Winny byl caly komplet: dwumas, tarcza i docisk sprzegla. Okladziny na tarczy byly mocno poszarpane na brzegach a do tego sprezynki popekane. Dwumas byl strasznie sfatygowany. Latal caly. A do tego byl sprzywiony na srubach mocujacych do tego stopnia ze trzeba bylo 3 ruby wykrecac po pol obrotu kazda po kolei bo nie szlo inaczej. Generalnie jeszcze moze 2-3 tyg i calosc by sie sama rozleciala.
Teraz siedzi u mnie odelzony jednomas i tarcza z dociskiem Valeo. Caly komplet lzejszy o 1.4kg od ori no i powiem ze autko zbiera sie zupelnie inaczej.
Pozdro i dzieki za podpowiedzi.
Troche to trwalo ale ogarnolem temat wiec napisze dla potomnych. Moze komus to pomoze.
Wyczyscilem przepustnice, MAF. Podmienilem cewki. Sprawdzone wszystkie przewody powietrza i kable do czujnikow. Wszystko to bez rezultatow. Jak trzeslo buda tak trzesie. Jedyny efekt tych wszystkich prac to taki ze autko "zbiera" sie lepiej.
Ale do rzeczy. Winny byl caly komplet: dwumas, tarcza i docisk sprzegla. Okladziny na tarczy byly mocno poszarpane na brzegach a do tego sprezynki popekane. Dwumas byl strasznie sfatygowany. Latal caly. A do tego byl sprzywiony na srubach mocujacych do tego stopnia ze trzeba bylo 3 ruby wykrecac po pol obrotu kazda po kolei bo nie szlo inaczej. Generalnie jeszcze moze 2-3 tyg i calosc by sie sama rozleciala.
Teraz siedzi u mnie odelzony jednomas i tarcza z dociskiem Valeo. Caly komplet lzejszy o 1.4kg od ori no i powiem ze autko zbiera sie zupelnie inaczej.
Pozdro i dzieki za podpowiedzi.
"Twoj samochód jest wystarczająco szybki wtedy, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć" - Walter Röhl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości