jak go kręcic?? [MK3]
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
jak go kręcic?? [MK3]
mam mk3 1,8 55kw i pali mi lekko 11 w cyklu mieszanym, staram sie go wogole nie krecic, wrecz boje sie ze go zamulam i dlatego tyle pali, jak ktos wie to niech poda jakie obroty sa najlepsze dla tego autka....
Dla 1.8 jednopunkt (jak u mnie) optymalne obrotki do jazdy to między 2250-3500. O ile dobrze pamiętam do 1.8 75PS przy 2500 obr/min uzyskuje już maksymalny moment obrotowy. Poniżej nie ma co jeżdzić chociaż 1.8 spokojnie wytrzymuje takie obroty ale nie ma sensu. Większe obciążenie.
Na maxa nie warto kręcić powyżej (1. 5200-5300 obr/min bo powyżej tych obrotów moc i tak spada a momentu obrotowego już dawno nie ma wysokiego.
Max kucy masz już przy 5000 obr/min zgodnie z danymi producenta.
Sprawdź stronkę www.doppel-wobber.de tam otrzymasz wszystkie info na temat Twojego silnika.
Na maxa nie warto kręcić powyżej (1. 5200-5300 obr/min bo powyżej tych obrotów moc i tak spada a momentu obrotowego już dawno nie ma wysokiego.
Max kucy masz już przy 5000 obr/min zgodnie z danymi producenta.
Sprawdź stronkę www.doppel-wobber.de tam otrzymasz wszystkie info na temat Twojego silnika.
3500 to w zasadzie max jeśli chcesz w miare oszczędnie jeździć.
A czy olej wycieka? Jak uszczeli przy zakładaniu filtra ktoś nie posmarował i sie "wywinęła" to może wyciekać. Albo sama uszczelka jest do kitu albo filtr.
U mnie nawet jak mi się zdarzy przecholować to nawet przy 6500 nie wycieka olej. Ale to tylko pare razy mi się przytrafiło i nie polecam.
Ja chcę po prostu wymienić motor i czasami mu pomagam. Ale skurczybyk się trzyma uparcie
A czy olej wycieka? Jak uszczeli przy zakładaniu filtra ktoś nie posmarował i sie "wywinęła" to może wyciekać. Albo sama uszczelka jest do kitu albo filtr.
U mnie nawet jak mi się zdarzy przecholować to nawet przy 6500 nie wycieka olej. Ale to tylko pare razy mi się przytrafiło i nie polecam.
Ja chcę po prostu wymienić motor i czasami mu pomagam. Ale skurczybyk się trzyma uparcie
mam dokladnie taki sam silnik i z doswiadczenia widze ze generalnie nie powinno sie schodzic ponizej 2000 obr a juz napewno nie schodzic jesli masz zamiar przyspieszac, przy spokojnej jezdzie ze stalą predkoscią dopuszczam nawet nieco nizsze obroty, ten silnik jest bardzo elastyczny
wiec np na 5 biegu nie jezdze ponizej 80 km/h, na 4 ponizej 60 km/h, na 3 nie mniej niz 45 km/h, górna granica przy w miare spokojnej jezdzie to 3000 obr. pozdrawiam
wiec np na 5 biegu nie jezdze ponizej 80 km/h, na 4 ponizej 60 km/h, na 3 nie mniej niz 45 km/h, górna granica przy w miare spokojnej jezdzie to 3000 obr. pozdrawiam
Szkodzić nie szkodzi ale bez przesady...co za dużo to nie zdrowo.
Jak masz ochotę z kimś się pościgać (oczywiście nie mówię o ulicach ) to można kręcić śmiało do takich obrotków. Ale na co dzień szkoda paliwa, szkoda oleju bo zawsze chlapnie trochę więcej i szkoda podzespołów.
Od czasu do czasu takie kręcenie nie zaszkodzi.
No bo za wolno to też przesada
Jak masz ochotę z kimś się pościgać (oczywiście nie mówię o ulicach ) to można kręcić śmiało do takich obrotków. Ale na co dzień szkoda paliwa, szkoda oleju bo zawsze chlapnie trochę więcej i szkoda podzespołów.
Od czasu do czasu takie kręcenie nie zaszkodzi.
No bo za wolno to też przesada
Zresztą w codziennej spokojnej jeździe ważniejszy jest moment obrotowy niż moc maksymalna.
Warto poznać dobrze charakterystykę silnika,czy woli niskie czy wysokie obroty i w jakim zakresie uzyskuje maksymalny moment obrotowy.
Jeżeli w trakcie normalnej jazdy będziesz utrzymywał obroty w zakresie max momentu obrotowego to na pewno autko będzie palić normalnie w granicach danych producenta.
Warto poznać dobrze charakterystykę silnika,czy woli niskie czy wysokie obroty i w jakim zakresie uzyskuje maksymalny moment obrotowy.
Jeżeli w trakcie normalnej jazdy będziesz utrzymywał obroty w zakresie max momentu obrotowego to na pewno autko będzie palić normalnie w granicach danych producenta.
Przy jakich prędkościach obrotowych silnika "zapinacie" następny bieg.TheGwiazdor pisze:Zresztą w codziennej spokojnej jeździe ważniejszy jest moment obrotowy niż moc maksymalna.
Warto poznać dobrze charakterystykę silnika,czy woli niskie czy wysokie obroty i w jakim zakresie uzyskuje maksymalny moment obrotowy.
Jeżeli w trakcie normalnej jazdy będziesz utrzymywał obroty w zakresie max momentu obrotowego to na pewno autko będzie palić normalnie w granicach danych producenta.
Ja mam mk2 1.8 RP i jak jade delikatnie to przy 3000 0br/min wrzucam kolejny - wtedy na wyższym biegu spadna tak do 2100. A jak troszkę dynamiczniej to zmieniam przy 3500 obr/min.
Wydaje mi sie że minimum po zmianie na wyższy bieg to 2000 - od tego można się chyba bezpiecznie rozpędzać...
Co do sportowej jazdy to mimo wszystko prędzej ci się rozbuja na 2-im biegu jak będziesz ciągnoł do 6500 obr./min niż jak przy 5400 obr./min przełączysz na trójke.
Jednak fakt faktem że ciągnięcie do 6500 nie jest wskazane zbyt często,ale czasami można silniczek przedmuchać,a mi się to często zdarza.
Jednak fakt faktem że ciągnięcie do 6500 nie jest wskazane zbyt często,ale czasami można silniczek przedmuchać,a mi się to często zdarza.
No cóż , na sprzedaż
:(
:(
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] i 246 gości