Przegrzany silnik AFN
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Przegrzany silnik AFN
Cześć. Mam duży problem z paskiem AFN, a w zasadzie mój tata. Podczas uprzednich upałów po 35 stopni strzeliła chłodnica. Gdy zapaliła się kontrolka płynu tata zgasił silnik ale wiadomo, wszystko było mocno rozgrzane. Po wymianie chłodnicy+nowy płyn auto nie jedzie tak jak dawniej, jest troszkę słabsze, do tego ubywa cieczy chłodzącej, prawdopodobnie nie widać nigdzie wycieku (dzisiaj miał to dokładnie sprawdzić). Jakie są realia że poszła uszczelka pod głowicą, albo czy to tylko uszczelka pod głowicą? Mogło paść coś jeszcze?
Re: Przegrzany silnik AFN
Miałem taki przypadek co prawda w innym silniku ale podobny.
Otóż na początek rozłóż kartony w garażu i zobacz czy aby napewno nie ma wycieku.
Jeżeli podczas jazdy zauważasz że ubywa ci płynu a jednak wycieku na kartonach nie ma to niestety może być to uszczelka pod głowicą i płyn chłodzący spala się.
Zwróć też uwagę na spaliny z rury jaki maja kolor.
Ja miałem o tyle gorzej że po wymianie uszczelki miałem jeszcze małe pęknięcie głowicy i wymiana uszczelki nic nie pomogła oby w twoim przypadku było jak najmniej problemów.
Otóż na początek rozłóż kartony w garażu i zobacz czy aby napewno nie ma wycieku.
Jeżeli podczas jazdy zauważasz że ubywa ci płynu a jednak wycieku na kartonach nie ma to niestety może być to uszczelka pod głowicą i płyn chłodzący spala się.
Zwróć też uwagę na spaliny z rury jaki maja kolor.
Ja miałem o tyle gorzej że po wymianie uszczelki miałem jeszcze małe pęknięcie głowicy i wymiana uszczelki nic nie pomogła oby w twoim przypadku było jak najmniej problemów.
Przegrzany silnik AFN
jeśli ubywa płyn w AFN-nie to albo kruciec na głowicy ( mógł się wygiąć, przy topić, pęknąć od temperatury) co do uszczelki pod głowicą to AFN lubi ją sobie wypalić a skoro sie przegrzał to stawiałbym na uszczelkę. no ale sprawdz :
Przegrzany silnik AFN
No i wycieków nigdzie nie ma. Teraz pozostaje obserwacja kiedy, ile ubywa płynu. Jak spala płyn to powinien chyba kopcić na jasno (jest ciemno czyli ok), chyba że to jakieś malutkie ilości bądź dostaje się do oleju.
- 21Golfista21
- Gadatliwa bestia
- Posty: 717
- Rejestracja: ndz lut 15, 2009 14:00
- Lokalizacja: Strzelin
Przegrzany silnik AFN
stawiam na upg
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=351409 nowy nabytek
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D
Re: Przegrzany silnik AFN
Również jak kolega, zresztą opisałem mój przypadek i podtrzymuję.21Golfista21 pisze:stawiam na upg
Przegrzany silnik AFN
UPG- czyli upalona/pęknięta głowica czy tylko uszczelka. Trochę lipa jak przez chłodnice poszła głowica.
Re: Przegrzany silnik AFN
UPG = Uszczelka pod Głowicąbikerxc pisze:UPG- czyli upalona/pęknięta głowica czy tylko uszczelka. Trochę lipa jak przez chłodnice poszła głowica.
- DieselPower
- Ma gadane
- Posty: 183
- Rejestracja: pn lip 20, 2009 11:11
- Lokalizacja: Trójmisto
Re: Przegrzany silnik AFN
odkręć korek wlewu oleju i sprawdź czy jest na nim biały osad taki krem. Wyjmij bagnet i sprawdź poziom oleju. Bo jak płynu ubywa i nie ucieka pod samochód. To może być w misce. Jak masz płyn w misce albo kaszę pod korkiem wlewu to głowica do góry. I lepiej nie jeździj bo będzie po silniku.
Słyszałem od takiego szpeca od diezli że przegrzany silnik nigdy nie chodzi tak samo jak wcześniej..może to mit.. Kwestia czy wywaliło uszczelkę bo wtedy auto jest z natury słabsze.
Słyszałem od takiego szpeca od diezli że przegrzany silnik nigdy nie chodzi tak samo jak wcześniej..może to mit.. Kwestia czy wywaliło uszczelkę bo wtedy auto jest z natury słabsze.
Przeglądam forum =]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 183 gości