Dwumas + sprzęgło z ASZ do AJM - BORA VARIANT
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Dwumas + sprzęgło z ASZ do AJM - BORA VARIANT
Witam,
Właśnie przygotowuje się do uzdrawiania mojego Borata 1.9 AJM.
Na pewno mam do wymiany dwumas + sprzęgło. Teraz pytania:
1. Czy ktoś już na 100% zakładał do AJM zestaw od ASZ?
2. Czy od razu wymieniać uszczelniacze wału itp. czy jest to konieczne?
Bo czytałem na forum, że istnieje takla możliwość, ale nie znalazłem, że ktoś tego dokonywał i skończyło się to sukcesem,
Bo SACHS czy LUK to chyba nie ma znaczenia, jak cały zestaw będzie wymieniany?
Będę wdzięczny za jakieś wskazówki.
PS.
Czy to prawda, że na wymiar może się nie zmieścić zestaw od Sachs'a jak jest LUK zamontowany????
Właśnie przygotowuje się do uzdrawiania mojego Borata 1.9 AJM.
Na pewno mam do wymiany dwumas + sprzęgło. Teraz pytania:
1. Czy ktoś już na 100% zakładał do AJM zestaw od ASZ?
2. Czy od razu wymieniać uszczelniacze wału itp. czy jest to konieczne?
Bo czytałem na forum, że istnieje takla możliwość, ale nie znalazłem, że ktoś tego dokonywał i skończyło się to sukcesem,
Bo SACHS czy LUK to chyba nie ma znaczenia, jak cały zestaw będzie wymieniany?
Będę wdzięczny za jakieś wskazówki.
PS.
Czy to prawda, że na wymiar może się nie zmieścić zestaw od Sachs'a jak jest LUK zamontowany????
Ostatnio zmieniony wt lip 02, 2013 23:07 przez AmsterDLU, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Dwumas + sprzęgło z ASZ do AJM - BORA VARIANT
pasuje można założyć zestaw z asz do ajm sachs lepszy że tak powiem jeżeli wymieniasz cały zestaw to wszystko pasuje (sprzęgło sachs ,dwumas sachs ,docisk sachs) tak samo z lukiem ( pasuje nawet zestaw od mocnych scharanów można odszukać na necie z jakiego dokładnie i jest to najmocniejszy zestaw puszczony fabrycznie przy dużych mocach się nie kończy:) ale cena była dość zaporowa i założyłem u siebie osobiście w moim ajm zestaw z asz który nawiasem mówiąc jest stosowany w arl
Re: Dwumas + sprzęgło z ASZ do AJM - BORA VARIANT
Dzięki wielkie, wczoraj mi się udało załatwić cały zestaw Sachsa za 1500, także myślę, że cena OK.
Zobaczymy co będzie po wymianie.
Pozdrawiam.
Zobaczymy co będzie po wymianie.
Pozdrawiam.
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: śr maja 29, 2013 20:13
Dwumas + sprzęgło z ASZ do AJM - BORA VARIANT
Co do uszczelniacza, jak nie cienkie to nie ma po co wymieniać. Bo nie ma reguły bo nawet nowy po jakimś czasie potrafi puszczać olej.
Dwumas + sprzęgło z ASZ do AJM - BORA VARIANT
Witam Panowie chciałem się podłączyć pod temat. Mianowicie skończyło mi się sprzęgło w moim golfie silnik ARL. Jakie sprzęgło założyć LUK czy SACHS? . Czy są jakieś różnice w budowie, czy obojętnie jakie bym kupił, takie będzie pasować (oczywiście mam na myśli cały komplet). Dziękuję za odpowiedź.
Dwumas + sprzęgło z ASZ do AJM - BORA VARIANT
krispers, Osobiście bardziej polecam sachsa, bo luk i valeo słabo przenoszą moment obrotowy
Ibiza FL z ARL, GTB, Big pompki viewtopic.php?f=91&t=526381&p=6300378#p6300378" onclick="window.open(this.href);return false; ARL po raz trzeci
- nitrox89
- Dawca organów
- Posty: 2111
- Rejestracja: wt gru 21, 2010 21:49
- Lokalizacja: Kraków okolice
- Auto: mk4 AXR+
Dwumas + sprzęgło z ASZ do AJM - BORA VARIANT
W AJM nie siedzi to samo sprzęgło (240mm) co w ASZ i ARL?
Rust is lighter than carbon fiber
Dwumas + sprzęgło z ASZ do AJM - BORA VARIANT
nitrox89, siedzi ta sana średnica sprzęgła, ale samo sprzęgło jest trochę słabsze niż w wymienionych przez Ciebie modelach
Ibiza FL z ARL, GTB, Big pompki viewtopic.php?f=91&t=526381&p=6300378#p6300378" onclick="window.open(this.href);return false; ARL po raz trzeci
Dwumas + sprzęgło z ASZ do AJM - BORA VARIANT
No więc czas na podzielenie się wrażeniami po wymianie kompletu.
Wymiana 15 lipca 2013r. w piękny słoneczny dzień, ale to nie istotne, trwała od 8:30 do 17:00, dlaczego tak długo?,
ano dlatego, że okazało się iż obudowa skrzyni DRW czyli 6-scio biegowej jest nieco dłuższa i zahaczała o wahacz z lewej strony.
Po uporaniu się z tymi problemami, oczom mym ukazał się widok katastroficzny - jeśli chodzi o stopień zużycia fabrycznego zestawu sygnowanego przez firmę LUK.
Zestaw, który zdecydowałem się założyć pochodził od silnika ARL firmy SACHS (koło dwu masowe, sprzęgło, docisk, łożysko hydrauliczne i wszystkie śruby potrzebne przy wymianie) koszt 1690 PLN z przesyłką zamawiane z Aledrogo. Miało być 1500 ale poprzedni dostawca zawiódł.
Jego budowa jest zdecydowanie solidniejsza od LUK'a tak na pierwszy rzut oka, no i ma o wiele mniejsze luzy fabryczne, można powiedzieć, że nie ma ich prawie wcale, masa wtórna od pierwotnej przesuwała się o 3 zęby więc bardzo mało.
Przebieg przy wymianie wynosił 168 tyś - niby dużo, niby mało, ale auto przez 60% czasu śmiga po mieście, więc dla dwu masy nie jest to dobry tryb pracy jak powszechnie wiadomo.
No ale wracając do tematu, dwu-mas miał takie luzy w każdej płaszczyźnie ruchu, że dziwiliśmy się że się nie rozleciał samoczynnie.
Sprzęgło z dociskiem było jeszcze w miarę sprawne, natomiast łożysko hydrauliczne było już na wykończeniu. Uszczelniacz wymieniony tylko przy skrzyni, przy silniku był suchutki.
Przy zakładaniu zestawu dwu-masy i sprzęgła nie było już takich problemów - oczywiście przy wymianie nie obeszło się bez rug-cuga, bez tego nawet nie ma co podchodzić do zadania.
Po złożeniu wszystkiego w całość, podłączeniu wszystkich "żył" z powrotem do silnika i do skrzyni przyszedł czas na zerowanie pozycji cięgien zmiany biegów, na szczęście VW spisał się na piątkę pod tym względem, czynność ta zajęła mi 2 min, na forum gdzieś nawet powinien być ładny opis jak to zrobić, a na YouTube jest filmik instruktażowy, jak ktoś by potrzebował służę informacjami.
Na koniec zostało odpowietrzenie sprzęgła. Robiliśmy to dość długo, bo wydawało mi się, że pedał jest wciąż miękki, chociaż odbijał normalnie. Okazało się, że sprzęgło zaczęło chodzić tak leciutko, że chyba przy nowości tak nie chodziło.
No i na koniec rodzynek,no może dwa:
Po wymianie zrobiłem z jakieś 1000 km, wszystko było by OK, gdyby nie to, że przedwczoraj, podczas wyjazdu spod domu auto stuknęło dwa razy i przestało jechać.
Po krótkich oględzinach, okazało się, że od skrzyni kompletnie odkręciła się lewa półoś. Przy składaniu dociągnęliśmy wszystko jak w serwisie. Znajomy uświadomił mnie, że przy odkręcaniu półosi od skrzyni i ponownym ich montażu, warto wyczyścić flansze, gniazda śrub i same śruby ze smaru, oleju i innych ew. syfów. Następnie na śruby najlepiej zaaplikować środek firmy LOCTITE 243 lub podobny zapobiegający samoczynnemu odkręcaniu się śrub - jak na razie wszystko jest ok i mam nadzieję, że tak zostanie, w przyszłym tygodniu postaram się wrzucić zdjęcia lub filmik jak wyglądał zużyty zestaw.
Nie wiem jak to możliwe, ale komputer pokazuje mi niższe spalanie przy tych samych prędkościach, z którymi wcześniej podróżowałem na co dzień.
Pozdrawiam.
Wymiana 15 lipca 2013r. w piękny słoneczny dzień, ale to nie istotne, trwała od 8:30 do 17:00, dlaczego tak długo?,
ano dlatego, że okazało się iż obudowa skrzyni DRW czyli 6-scio biegowej jest nieco dłuższa i zahaczała o wahacz z lewej strony.
Po uporaniu się z tymi problemami, oczom mym ukazał się widok katastroficzny - jeśli chodzi o stopień zużycia fabrycznego zestawu sygnowanego przez firmę LUK.
Zestaw, który zdecydowałem się założyć pochodził od silnika ARL firmy SACHS (koło dwu masowe, sprzęgło, docisk, łożysko hydrauliczne i wszystkie śruby potrzebne przy wymianie) koszt 1690 PLN z przesyłką zamawiane z Aledrogo. Miało być 1500 ale poprzedni dostawca zawiódł.
Jego budowa jest zdecydowanie solidniejsza od LUK'a tak na pierwszy rzut oka, no i ma o wiele mniejsze luzy fabryczne, można powiedzieć, że nie ma ich prawie wcale, masa wtórna od pierwotnej przesuwała się o 3 zęby więc bardzo mało.
Przebieg przy wymianie wynosił 168 tyś - niby dużo, niby mało, ale auto przez 60% czasu śmiga po mieście, więc dla dwu masy nie jest to dobry tryb pracy jak powszechnie wiadomo.
No ale wracając do tematu, dwu-mas miał takie luzy w każdej płaszczyźnie ruchu, że dziwiliśmy się że się nie rozleciał samoczynnie.
Sprzęgło z dociskiem było jeszcze w miarę sprawne, natomiast łożysko hydrauliczne było już na wykończeniu. Uszczelniacz wymieniony tylko przy skrzyni, przy silniku był suchutki.
Przy zakładaniu zestawu dwu-masy i sprzęgła nie było już takich problemów - oczywiście przy wymianie nie obeszło się bez rug-cuga, bez tego nawet nie ma co podchodzić do zadania.
Po złożeniu wszystkiego w całość, podłączeniu wszystkich "żył" z powrotem do silnika i do skrzyni przyszedł czas na zerowanie pozycji cięgien zmiany biegów, na szczęście VW spisał się na piątkę pod tym względem, czynność ta zajęła mi 2 min, na forum gdzieś nawet powinien być ładny opis jak to zrobić, a na YouTube jest filmik instruktażowy, jak ktoś by potrzebował służę informacjami.
Na koniec zostało odpowietrzenie sprzęgła. Robiliśmy to dość długo, bo wydawało mi się, że pedał jest wciąż miękki, chociaż odbijał normalnie. Okazało się, że sprzęgło zaczęło chodzić tak leciutko, że chyba przy nowości tak nie chodziło.
No i na koniec rodzynek,no może dwa:
Po wymianie zrobiłem z jakieś 1000 km, wszystko było by OK, gdyby nie to, że przedwczoraj, podczas wyjazdu spod domu auto stuknęło dwa razy i przestało jechać.
Po krótkich oględzinach, okazało się, że od skrzyni kompletnie odkręciła się lewa półoś. Przy składaniu dociągnęliśmy wszystko jak w serwisie. Znajomy uświadomił mnie, że przy odkręcaniu półosi od skrzyni i ponownym ich montażu, warto wyczyścić flansze, gniazda śrub i same śruby ze smaru, oleju i innych ew. syfów. Następnie na śruby najlepiej zaaplikować środek firmy LOCTITE 243 lub podobny zapobiegający samoczynnemu odkręcaniu się śrub - jak na razie wszystko jest ok i mam nadzieję, że tak zostanie, w przyszłym tygodniu postaram się wrzucić zdjęcia lub filmik jak wyglądał zużyty zestaw.
Nie wiem jak to możliwe, ale komputer pokazuje mi niższe spalanie przy tych samych prędkościach, z którymi wcześniej podróżowałem na co dzień.
Pozdrawiam.
Re: Dwumas + sprzęgło z ASZ do AJM - BORA VARIANT
Zużyty dwumas powoduje tak duże wibracje na wałku głównym skrzyni biegów, że może powodować zawyżone spalanie pokazywane przez komputer, który bądź co bądź czyta prędkość z czujnika zamieszczonego w obudowie skrzyni biegówAmsterDLU pisze:
Nie wiem jak to możliwe, ale komputer pokazuje mi niższe spalanie przy tych samych prędkościach, z którymi wcześniej podróżowałem na co dzień.
Ibiza FL z ARL, GTB, Big pompki viewtopic.php?f=91&t=526381&p=6300378#p6300378" onclick="window.open(this.href);return false; ARL po raz trzeci
Re: Dwumas + sprzęgło z ASZ do AJM - BORA VARIANT
Siema. Mam bore 1.9 tdi AJM 115km. Ja też już muszę wymienić graty w skrzymi bo sie trzaska jak cholera i zaczyna telepotać autem, znalazłem taki zestaw http://allegro.pl/show_item.php?item=65 ... d00be2ff62" onclick="window.open(this.href);return false; co powiecie ? Nie zależy mi na jakości tylko na cenie.
Są jeszcze jakieś inne zestawy które pasują do mojej bory z innych aut ? Bo piszecie że z Sharana azs tylko drogo wychodzi a jak juz pisałem to zalezy mi na cenie.
I jesteście pewni że średnica sprzęgła to 240mm ? I tylko na to się zwraca uwage czy jest coś jeszcze przy zakupie zestawu ?
Są jeszcze jakieś inne zestawy które pasują do mojej bory z innych aut ? Bo piszecie że z Sharana azs tylko drogo wychodzi a jak juz pisałem to zalezy mi na cenie.
I jesteście pewni że średnica sprzęgła to 240mm ? I tylko na to się zwraca uwage czy jest coś jeszcze przy zakupie zestawu ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości