Problem przy swapie climatronica z MK4 do MK3
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 81
- Rejestracja: ndz gru 21, 2008 21:16
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Problem przy swapie climatronica z MK4 do MK3
Witam szanownych kolegów,
Pogoda z ostatnich dni zmusiła mnie do dokończenia swapu climatronica z MK4 do MK3.
Części mechaniczne są już wszystkie w samochodzie, z wyjątkiem sprężarki. Presostat i czujnik temp. <2st. C ominięte. Nie wpiąłem się jeszcze do sterownika silnika. Napotkałem kilka problemów z elektryką, z którymi nie umiem sobie poradzić:
1. Brak sygnału załączającego wentylatory i sprężarkę
2. Brak reakcji na przycisk ECON
3. Przy diagnozie wyskakuje brak sygnału prędkości z ABS, ale można go skasować i nie powraca do następnej diagnozy.
I w związku z tym mam następujące pytania:
1. Na jakim przewodzie ma się pojawić sygnał załączający kompresor i wiatraki i jaką watrość ma mieć ten sygnał? masa/+12V? wg mnie to przewód sw/ws
2. Czy po naciśnięciu ECON ww sygnał ma zginąć?
3. Sterownik i wiązka są prawdopodobnie z różnych samochodów, czy to może mieć wpływ?
4. Czy były sterowniki do CAN i bez CAN?
Korzystałem ze schematu
Na razie tyle, będę wdzięczny za każde wskazówki.
Pogoda z ostatnich dni zmusiła mnie do dokończenia swapu climatronica z MK4 do MK3.
Części mechaniczne są już wszystkie w samochodzie, z wyjątkiem sprężarki. Presostat i czujnik temp. <2st. C ominięte. Nie wpiąłem się jeszcze do sterownika silnika. Napotkałem kilka problemów z elektryką, z którymi nie umiem sobie poradzić:
1. Brak sygnału załączającego wentylatory i sprężarkę
2. Brak reakcji na przycisk ECON
3. Przy diagnozie wyskakuje brak sygnału prędkości z ABS, ale można go skasować i nie powraca do następnej diagnozy.
I w związku z tym mam następujące pytania:
1. Na jakim przewodzie ma się pojawić sygnał załączający kompresor i wiatraki i jaką watrość ma mieć ten sygnał? masa/+12V? wg mnie to przewód sw/ws
2. Czy po naciśnięciu ECON ww sygnał ma zginąć?
3. Sterownik i wiązka są prawdopodobnie z różnych samochodów, czy to może mieć wpływ?
4. Czy były sterowniki do CAN i bez CAN?
Korzystałem ze schematu
Na razie tyle, będę wdzięczny za każde wskazówki.
Problem przy swapie climatronica z MK4 do MK3
siema, jestem w tym samym miejscu z klimką, blad czujnika abs to tyle że na postoju może Ci oszukiwać czujnik temp. ponieważ może on odbierać ciepło otoczenia (silnika). sygnał ten ma temu zapobiec, nie aktualizując temperatury w czasie postoju.
co do "nie działa ECON" co przez to rozumiesz? nie pojawia się NAPIS ? to przycisk uszkodzony, jeżeli zaś sądzisz że powino gdzieś zniknąć pojawić się napięcie to to nie jest takie proste
aby poszedł sygnał na sterownik wentylatorów trzeba spełnić szereg wymogów m.in. takich jak: uruchomiony nawiew, odpowiednie napięcie w instalacji, nie włączony ECON, prędkość obrotowa silnika, no i oczywiście sygnał z czujnika ciśnienia o za dużym/zbyt niskim ciśnieniu. dopiero wówczas zagaduje kompresor z wentylatorami chłodnicy.
co do "nie działa ECON" co przez to rozumiesz? nie pojawia się NAPIS ? to przycisk uszkodzony, jeżeli zaś sądzisz że powino gdzieś zniknąć pojawić się napięcie to to nie jest takie proste
aby poszedł sygnał na sterownik wentylatorów trzeba spełnić szereg wymogów m.in. takich jak: uruchomiony nawiew, odpowiednie napięcie w instalacji, nie włączony ECON, prędkość obrotowa silnika, no i oczywiście sygnał z czujnika ciśnienia o za dużym/zbyt niskim ciśnieniu. dopiero wówczas zagaduje kompresor z wentylatorami chłodnicy.
Problem przy swapie climatronica z MK4 do MK3
sterownik wentylatorów dałeś- jeśli tak to jaki, czy jest czujnik temp zewnętrznej?
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
-
- Mały gagatek
- Posty: 81
- Rejestracja: ndz gru 21, 2008 21:16
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Problem przy swapie climatronica z MK4 do MK3
Napis się pojawia, ale nie ma żadnej reakcji w sygnałach na kablu brązowo-niebieskim i czarno-białym ( chyba te kable odpowiadają za załączenie sprężarki)Karmel pisze:"nie działa ECON" co przez to rozumiesz?
O widzisz, tego nie wiedziałem. Powiedzmy że nawiew mam uruchomiony, napięcie w instalacji jest na poziomie 12V, ECON wyłączam, ale nie podłączyłem kabla od obrotów silnika. Może w tym tkwi problem. Próbowałem uruchamiać na niepracującym silnikuKarmel pisze:aby poszedł sygnał na sterownik wentylatorów trzeba spełnić szereg wymogów m.in. takich jak: uruchomiony nawiew, odpowiednie napięcie w instalacji, nie włączony ECON, prędkość obrotowa silnika, no i oczywiście sygnał z czujnika ciśnienia o za dużym/zbyt niskim ciśnieniu
Jakiego koloru powinien być ten przewód? Zielono-brązowy czy niebiesko-biały?
Sterownika póki co nie podłączam, mam 10 PIN z MK3 ABF chyba, ale to mam już rozkminione jak podłączyć. Potrzebuje tylko sygnał załączenia ze sterownika klimy aby dać na sterownik wentylatorów.grg474 pisze:sterownik wentylatorów dałeś- jeśli tak to jaki, czy jest czujnik temp zewnętrznej?
Czujnik temperatury i czujnik ciśnienia do testów ominąłem.
Dzzięki za zainteresowanie
Problem przy swapie climatronica z MK4 do MK3
ciekawe jak ..... skoro panel climatronika porównuje pomiar temp zewnętrznej z pomiarem temp na wlocie pod filtrem p.pyłkowym i jeśli różnica jest większa niż 10 stopni to nie załączy. TO NIE JEST KLIMA tylko climatronicgademajster pisze:Czujnik temperatury
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
- matisim
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2650
- Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
Problem przy swapie climatronica z MK4 do MK3
Karmel pisze:siema, jestem w tym samym miejscu z klimką, blad czujnika abs to tyle że na postoju może Ci oszukiwać czujnik temp. ponieważ może on odbierać ciepło otoczenia (silnika). sygnał ten ma temu zapobiec, nie aktualizując temperatury w czasie postoju.
który kabelek trzeba podpiąc pod panel? wystarczy jeden z czujnika czy musi być wejście i wyjście czujnika w panelu? bo w tym masz rację, auto postoi chwilę i zaraz mam kilka stopni więcej Chociaż jakby zamontować czujnik w kratce tak jak być powinien to chyba nie będzie róznicy? bo teraz mam wsadzony luzem za zbiorniczek płynu spryskiwaczy
-
- Mały gagatek
- Posty: 81
- Rejestracja: ndz gru 21, 2008 21:16
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Problem przy swapie climatronica z MK4 do MK3
grg474, a to sorry, myślałem, że pytasz o czujnik w podszybiu. Czujniki temp. w zderzaku i pod filtrem przeciwpyłkowym mam podłączone i działają poprawnie.
matisim, z tego co się gdzieś tu na forum doczytałem, to sterownik wybiera czujnik wskazujący niższą temperaturę zewnętrzną i wyświetla ją na panelu. Zazwyczaj będzie to temp. ze zderzaka.
matisim, z tego co się gdzieś tu na forum doczytałem, to sterownik wybiera czujnik wskazujący niższą temperaturę zewnętrzną i wyświetla ją na panelu. Zazwyczaj będzie to temp. ze zderzaka.
- matisim
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2650
- Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
Problem przy swapie climatronica z MK4 do MK3
tylko ja mam akurat jeden czujnik, tylko ten w zderzaku, innych nie miałem. choć klima i tak cały czas nie nabita i nie wiem czy odpali :/
-
- Mały gagatek
- Posty: 81
- Rejestracja: ndz gru 21, 2008 21:16
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Problem przy swapie climatronica z MK4 do MK3
matisim, jakby ci się udało uruchomić to daj znać, ja zawalczę jeszcze dzisiaj z tym sygnałem prędkości. Strasznie trudno zdobyć jakieś konkretne informacje
-
- Mały gagatek
- Posty: 81
- Rejestracja: ndz gru 21, 2008 21:16
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Problem przy swapie climatronica z MK4 do MK3
Witam ponownie, wczoraj podłączyłem szaro-biały kabelek do gniazda OBD II i o dziwo VAG znalazł climatronic. Jak dobrze rozszyfrowałem to wyczytał brak sygnału z obrotomierza.
Znalazłem taką tabelę http://www.a2resource.com/electrical/CE2.html" onclick="window.open(this.href);return false; i mam pytanie:
Czy przewód oznaczony U1/06 to jest właśnie ten przewód, który powinien być odłączony do sterownika klimy
Kod: Zaznacz cały
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Chassis Type: 1H - VW G/J/V Mk3
Scan: 01,02,03,08,15,25,56
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 032 906 026 D
Component: 1,6l R4 MONO 1.3 D71
Coding: 00000
Shop #: WSC 00000
1 Fault Found:
00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
03-00 - No Signal
Readiness: N/A
Address 08 -------------------------------------------------------
Controller: 3B2 907 044 C
Component: CLIMATRONIC C 0.7.0
Coding: 01000
Shop #: WSC 01317
1 Fault Found:
01206 - Signal for Duration of Ignition: OFF
37-00 - Faulty
Skipping Address 15-Airbags
Address 25 -------------------------------------------------------
Controller: 1H0 953 257 B
Component: IMMO VWZ3Z0S0225993 V00
Coding: 09600
Shop #: WSC 45187
No fault code found.
End -------------------------------------------------------
Czy przewód oznaczony U1/06 to jest właśnie ten przewód, który powinien być odłączony do sterownika klimy
- matisim
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2650
- Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
Problem przy swapie climatronica z MK4 do MK3
gademajster,
to jest tylko brak sygnału z abs... nie jest konieczny.
to jest tylko brak sygnału z abs... nie jest konieczny.
-
- Mały gagatek
- Posty: 81
- Rejestracja: ndz gru 21, 2008 21:16
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Problem przy swapie climatronica z MK4 do MK3
Koledzy, jest mały postęp.
Podłączyłem Vaga, przeprogramowałem sterownik z 01000 na 04000, bo tak przeczytałem w instrukcji montażu climatronic do polo.
Zauważyłem, że w blokach pomiarowych, na kanale 1 nie ma prędkości. Wpiąłem się więc przewodem niebiesko-białym do skrzynki bezpieczników, kość U1/11.
Vag zaczął wyświetlać prędkość, a ponadto gdy wynosi ona więcej niż 25 km/h climatronic załącza sprężarkę.
Ale problem jest na postoju.
Na postoju nie chłodzi Przyczyna-brak sygnału prędkości obrotowej silnika.
Próbowałem podłączyć sygnał z obrotomierza, ale Wpinałem się do skrzynki bezpieczników, kość U1/06 i łączyłem z przewodem zielono-brązowym z climatronica. Reakcji zero. Albo biorę zły sygnał obrotów, albo nie wiem już sam
Może ktoś się orientuje który kabel ze skrzynki bezpieczników odpowiada za prędkość obrotową silnika?
Podłączyłem Vaga, przeprogramowałem sterownik z 01000 na 04000, bo tak przeczytałem w instrukcji montażu climatronic do polo.
Zauważyłem, że w blokach pomiarowych, na kanale 1 nie ma prędkości. Wpiąłem się więc przewodem niebiesko-białym do skrzynki bezpieczników, kość U1/11.
Vag zaczął wyświetlać prędkość, a ponadto gdy wynosi ona więcej niż 25 km/h climatronic załącza sprężarkę.
Ale problem jest na postoju.
Na postoju nie chłodzi Przyczyna-brak sygnału prędkości obrotowej silnika.
Próbowałem podłączyć sygnał z obrotomierza, ale Wpinałem się do skrzynki bezpieczników, kość U1/06 i łączyłem z przewodem zielono-brązowym z climatronica. Reakcji zero. Albo biorę zły sygnał obrotów, albo nie wiem już sam
Może ktoś się orientuje który kabel ze skrzynki bezpieczników odpowiada za prędkość obrotową silnika?
-
- Mały gagatek
- Posty: 81
- Rejestracja: ndz gru 21, 2008 21:16
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
- matisim
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2650
- Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
Problem przy swapie climatronica z MK4 do MK3
wg mojego schematu wtyk U1/11 to idzie z impulsatora. Wepnij sie w U2/12 i daj znać
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości