Jednomasowe koło zamachowe G60

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

RufiG
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr mar 14, 2012 09:49

Jednomasowe koło zamachowe G60

Post autor: RufiG » śr mar 28, 2012 21:28

Ok, dzięki. Czyli wezmę wszystko.



czaja86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt kwie 17, 2012 20:57

Jednomasowe koło zamachowe G60

Post autor: czaja86 » ndz lut 24, 2013 15:46

Może mi ktoś dokładnie napisać w jakich samochodach było koło zamachowe pasujące do 1.8T ?? Muszę się udać na szrot poszukać tego koła a nie wiem za bardzo co powiedzieć kolesiowi żeby szukał czy ma takie czy nie bo po nr to ciężko trochę będzie. Jak już koło będę miał to co kupić sprzęgło i śruby i zakładać czy gdzieś je jeszcze oddać??



Awatar użytkownika
pusieq
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 359
Rejestracja: śr gru 30, 2009 19:43
Lokalizacja: Puławy (okolice)
Kontakt:

Jednomasowe koło zamachowe G60

Post autor: pusieq » ndz lut 24, 2013 16:02

Koło zamachowe:
zamach 1z (1.9tdi 90KM z mk3), abf (2.0 16V z mk3), g60 (PG z mk2) || VW 037 105 273C / VW 028 105 269 B||

Komplet sprzęgłowy Sachs
3000 332 001 to G60
lub
3000 384 001 to VR6

Śruby:
N90206103 to są te duże - śruby do koła zamachowego 6szt
N10101001 te są do docisku - 6szt

Komplet sprzęgłowy Sachs
3000 332 001 to G60
lub
3000 384 001 to VR6

czaja86, masz link do tematu, dużo informacji jest tam zawartych http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;



czaja86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt kwie 17, 2012 20:57

Jednomasowe koło zamachowe G60

Post autor: czaja86 » sob mar 09, 2013 11:27

może mi ktoś powiedzieć czym różnią się śruby zakupione w ASO od tych zakupionych w sklepie ze śrubami ?? Koszt śrub w ASO jest większy za jedną śrubę niż koszt wszystkich śrub zakupionych w sklepie ze śrubami.



Awatar użytkownika
Mr Coffee
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: ndz wrz 27, 2009 17:31
Kontakt:

Jednomasowe koło zamachowe G60

Post autor: Mr Coffee » sob mar 09, 2013 17:29

Te z ASO są twardsze choć nie zawsze, na śrubce masz napisaną twardość. I te z ASO mają coś jakby klej (niebieski pasek), żeby się nie odkręcały ;)



czaja86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt kwie 17, 2012 20:57

Jednomasowe koło zamachowe G60

Post autor: czaja86 » sob mar 09, 2013 20:35

http://www.motointegrator.pl/produkty/1 ... 96-005-000 a coś takiego się nada?? a te drugie to chyba raczej już w ASO trzeba będzie szukać.



czaja86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt kwie 17, 2012 20:57

Jednomasowe koło zamachowe G60

Post autor: czaja86 » pt mar 29, 2013 21:54

Jako że temat o sprzęgle jest zamknięty napisze tu co się dzieje po wymianie u mnie. Jak się okazało po zdjęciu skrzyni siedziało u mnie sztywne koło zamachowe tylko dziwi mnie że nie było z literką C na końcu tylko A i sprzęgło z LUKa. Sprzęgło się nie ślizgało ani nic z tych rzeczy. Po prostu myślałem że mam dwumas i chciałem wymienić. Po zdjęciu koła ( miałem drugie już kupione tylko że Valeo ) okazało się że koło które mam zamontowane jest stoczone tylko w tej części co przylega tarcza do niego a w tej co docisk nie. Różnica pomiędzy kołem które siedziało a tym z Valeo jest około 2,5mm. Może przez to sprzęgło brało dość wysoko. Po złożeniu wszystkiego do kupy na nowych gratach: Koło Valeo + sprzęgło Sachs pedał sprzęgła chodzi jak by nie było sprzęgła jest tak strasznie lekko wciskany że aż mechanik zdziwiony jest. żadnych oporów nie ma a na starym zestawie czuć było sprzęgło. Dodatkowo co się okazało po odpaleniu samochodu niby na pierwszy rzut oka jest ok. Samochód stoi w miejscu więc sprzęgło wysprzęgla ale po wciśnięciu sprzęgła do końca wydaje jakieś odgłosy jak by coś o coś tłukło i obcierało. Pierwsze co zrobiliśmy to daliśmy odbój pod pedał sprzęgła bo w ogóle go tam nie było i sprawa tłuczenia ustała ale nie wiadomo czy coś innego temu nie zaszkodzi. Wyjazd na drogę i biegi wchodzą super i czuć żeby sprzęgło się ślizgało co prawda śnieg i zaraz koła mielą ale nawet jak z poniżej 2 tys obr na 2 biegu da się w palnik to do puki koła nie zaczną buksować wszystko ładnie przyśpiesza. tylko strasznie krótki i miętki pedał sprzęgła jest. Dodatkowo jak się jedzie wolniej i odpuści gaz a następnie się go wciśnie to samochód szarpnie i słychać takie stuknięcie/puknięcie i dalej jest ok. Podpowie ktoś co to może być ?? Może spotkał ktoś się z czymś takim ??



Awatar użytkownika
Sandorr
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 840
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 16:21
Lokalizacja: Staszów,UK

Jednomasowe koło zamachowe G60

Post autor: Sandorr » sob cze 22, 2013 21:31

Czy koło jednomasowe G60 228mm będzie pasować z rozrusznikiem w 1.8 T AGU czy trzeba coś przerabiać?


Byłe mk4 i BMW- viewtopic.php?f=89&t=382399" onclick="window.open(this.href);return false;
Mk5 - viewtopic.php?f=90&t=551962&p=6560642#p6560642" onclick="window.open(this.href);return false;

czaja86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt kwie 17, 2012 20:57

Jednomasowe koło zamachowe G60

Post autor: czaja86 » ndz cze 23, 2013 19:51

Nic nie trzeba przerabiać. Wyjmujesz dwumas zakładasz jednomas składasz do kupy i po problemie.



mroziu22
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 19:54
Lokalizacja: Slask
Kontakt:

Jednomasowe koło zamachowe G60

Post autor: mroziu22 » pn cze 24, 2013 22:45

Witam
Mam leona 1.8T APP. (oczywiście 6 biegów i 180 koni). Coś się dzieje tzn wciskając sprzędło a następnie puszczając słyszę lekki tak jakby stuk. Bardziej to słychać przy zmianie z 1 na 2 oraz z 2 na 3 , później już chyba za szybko jadę :hmm: . Miałem kiedyś golfika 1.8T i teraz mam podejrzenie że może to być sprzęgło ale nie jestem pewien. Pojadę do znajomego na diagnozę ale chciałbym wiedzieć jaki zestaw mi będzie pasować. Oczywiście z powyższej informacji kupię sprzęgło SACHS do G60 (koszt za komplet około 400pln) ale nie do końca wiem jaki koło zamachowe, szukałem po allegro ale mało tego mają.
Pomoc by się przydała


Jest -> a4 b7 1.8T BFB :)

było
MKIV 1.8T AUM najlepszy z najlepszych 200+KM homemade :)
Leon 1.8T APP
Golf 1.9TDI ARL
Golf 1.8T AGU
Golf 1.4 cokolwiek

czaja86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt kwie 17, 2012 20:57

Jednomasowe koło zamachowe G60

Post autor: czaja86 » pn cze 24, 2013 23:13

Jak byś chociaż trochę poszukał to byś znalazł że komplet z G60 jest pod skrzynię 5 biegów a ty masz 6 Biegów. Więc niw widzę tu sensu kupować czegoś co nie będzie pasowało.

Jak chcesz coś podziałać/wzmocnić przy sprzęgle to tu mała lektura : viewtopic.php?f=72&t=360050



lukas87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pt lip 04, 2008 17:37

Re: Jednomasowe koło zamachowe G60

Post autor: lukas87 » ndz lip 14, 2013 17:19

mroziu22 pisze:Witam
Mam leona 1.8T APP. (oczywiście 6 biegów i 180 koni). Coś się dzieje tzn wciskając sprzędło a następnie puszczając słyszę lekki tak jakby stuk. Bardziej to słychać przy zmianie z 1 na 2 oraz z 2 na 3 , później już chyba za szybko jadę :hmm: . Miałem kiedyś golfika 1.8T i teraz mam podejrzenie że może to być sprzęgło ale nie jestem pewien. Pojadę do znajomego na diagnozę ale chciałbym wiedzieć jaki zestaw mi będzie pasować. Oczywiście z powyższej informacji kupię sprzęgło SACHS do G60 (koszt za komplet około 400pln) ale nie do końca wiem jaki koło zamachowe, szukałem po allegro ale mało tego mają.
Pomoc by się przydała
Mroziu u mnie zaraz po zakupie A3-ki też były takie akcje, okazało się, że...
1. Śruby od poduszki silnika (tej od strony rozrządu) były pourywane :shock: po wymianie trochę się poprawiło, ale dalej coś stukało...
2. Okazało się, że jedna półoś była przykręcona na 2 śruby!!! :panna: :panna: :panna: ...po dokręceniu WSZYSTKICH śrub ucichło.

Miałem też podobne przeboje z Golfem 4 AGU, okazało się, że poduszka skrzyni biegów była zużyta...po wymianie jak ręką odjął.


BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor

mroziu22
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 19:54
Lokalizacja: Slask
Kontakt:

Jednomasowe koło zamachowe G60

Post autor: mroziu22 » ndz kwie 13, 2014 22:23

Panowie

APP już nie ma :) dawno temu sprzedany. Teraz od pół roku smigam AUM :) i jest fajniej.
Nadeszła chwila na sprzęgło. Moje jeszcz żyje ale ma objawy juz przyjechania oraz są sygnału dwumasu.
Jednomas juz kupiłem w bardzo dobrym stanie, śrubki też są. Sprzęgło że tak powiem nowiówki sachs w drodze.
Jednak mam pytanie:
Które uszczelniacze wymienić? Jełśi wiecie to proszę także o nr żebym napewno kupił co mam kupić

Pozdrawiam
mroziu


Jest -> a4 b7 1.8T BFB :)

było
MKIV 1.8T AUM najlepszy z najlepszych 200+KM homemade :)
Leon 1.8T APP
Golf 1.9TDI ARL
Golf 1.8T AGU
Golf 1.4 cokolwiek

lukas87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pt lip 04, 2008 17:37

Jednomasowe koło zamachowe G60

Post autor: lukas87 » wt kwie 15, 2014 16:27

Generalnie chodzi o uszczelniacz wału korbowego od strony koła zamachowego. Jego uszkodzenie to typowy objaw zaolejonego połączenia między skrzynią biegów, a silnikiem z charakterystyczną "wiszącą" kroplą oleju na tym połączeniu.


BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor

ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości