Centralny Zamek - zmiana z pneumatycznego na elektryczny
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Centralny Zamek - zmiana z pneumatycznego na elektryczny
Witam,
Panowie, mam takie pytanko (temat dotyczy Audi A3): czy istnieje możliwość zmiany oryginalnego pneumatycznego centralnego zamka na zwykły elektryczny (zwykły uniwersalny siłownik np. z Allegro).
Powód: mam uszkodzone oryginalne siłowniki, które używane kosztują po min. 100zł a za nowe elektryczne np. 8kg uciągu zapłacę 20zł.
Dawno nie rozbierałem drzwi w A3 i nie wiem czy są tam jakieś przewody, do których wystarczy podłączyć odpowiednie kable z siłownika i wszystko będzie działać na oryginalnym pilocie z fabrycznym alarmem.
Czy dochodzi kwestia dołożenia centrali bezpilotowej i ciągnięcie nowych kabli do drzwi ?
Panowie, mam takie pytanko (temat dotyczy Audi A3): czy istnieje możliwość zmiany oryginalnego pneumatycznego centralnego zamka na zwykły elektryczny (zwykły uniwersalny siłownik np. z Allegro).
Powód: mam uszkodzone oryginalne siłowniki, które używane kosztują po min. 100zł a za nowe elektryczne np. 8kg uciągu zapłacę 20zł.
Dawno nie rozbierałem drzwi w A3 i nie wiem czy są tam jakieś przewody, do których wystarczy podłączyć odpowiednie kable z siłownika i wszystko będzie działać na oryginalnym pilocie z fabrycznym alarmem.
Czy dochodzi kwestia dołożenia centrali bezpilotowej i ciągnięcie nowych kabli do drzwi ?
WKS Śląsk Wrocław
Centralny Zamek - zmiana z pneumatycznego na elektryczny
Jakim cudem padły Ci nagle wszystkie siłowniki ? Napisz dokładnie co się dzieje z Twoim centralnym zamkiem.Jaaro pisze:mam uszkodzone oryginalne siłowniki
Wszystko można zrobić jeśli ma się czas i jako takie zdolności manualne. Zastanawia mnie kilka rzeczy. Po pierwsze trwałość takiego chińskiego siłownika, kwestia upchnięcia tego w drzwi tak rzeczy z niczym nie kolidowało, raczej o możliwości podłączenia w miejsce fabrycznego siłownika to bym zapomniał więc dochodzi podłączenie centralki i puszczanie kabli.
Re: Centralny Zamek - zmiana z pneumatycznego na elektryczny
Najpierw padła mi pompka centralnego zamka - ta oryginalna, która jest w bagażniku - wymieniłem te części, które się rozsypały (kompresorek centralnego zamka).
Teraz okazało się, że padły siłowniki centralnego. Polega to na tym, że po naciśnięciu przycisku w pilocie pompka chodzi przez ok 10-15 sek. i zamki się nie zamykają.
Powiem szczerze, że ten kompresorek wymieniałem sam i na pewno jest ok, jeżeli chodzi o te siłowniki to zawiozłem auto do mechanika, bo sam nie mam już na to czasu żeby pogrzebać w samochodzie. Mechanik stwierdził, że siłowniki do wymiany.
Cała historia
Teraz okazało się, że padły siłowniki centralnego. Polega to na tym, że po naciśnięciu przycisku w pilocie pompka chodzi przez ok 10-15 sek. i zamki się nie zamykają.
Powiem szczerze, że ten kompresorek wymieniałem sam i na pewno jest ok, jeżeli chodzi o te siłowniki to zawiozłem auto do mechanika, bo sam nie mam już na to czasu żeby pogrzebać w samochodzie. Mechanik stwierdził, że siłowniki do wymiany.
Cała historia
WKS Śląsk Wrocław
Centralny Zamek - zmiana z pneumatycznego na elektryczny
Pompka oczywiście jak najbardziej mogła się uszkodzić z tym się zgodzę. Przed zamontowaniem sprawdziłeś czy działa dobrze?
Co do mechanika to myślę, że próbował Cię trochę naciągnąć bo to nie możliwe rzeczy wszystkie siłowniki padły jednocześnie (drzwi, wlew, klapa).
Opcje są dwie. Albo pompka nie daje właściwego ciśnienia albo masz gdzieś nieszczelność w układzie (przelotki w słupkach i inne miejsca łączeń). Stań sobie gdzieś w zacisznym miejscu i posłuchaj czy leci gdzieś powietrze.
Co do mechanika to myślę, że próbował Cię trochę naciągnąć bo to nie możliwe rzeczy wszystkie siłowniki padły jednocześnie (drzwi, wlew, klapa).
Opcje są dwie. Albo pompka nie daje właściwego ciśnienia albo masz gdzieś nieszczelność w układzie (przelotki w słupkach i inne miejsca łączeń). Stań sobie gdzieś w zacisznym miejscu i posłuchaj czy leci gdzieś powietrze.
Re: Centralny Zamek - zmiana z pneumatycznego na elektryczny
Pompkę sprawdziłem - dmucha z niej powietrze jak pracuje (nie wiem jakie tam ma być ciśnienie, ale jest wyczuwalny powiew powietrza jak przyłożę palec do wylotów).devill4 pisze:Pompka oczywiście jak najbardziej mogła się uszkodzić z tym się zgodzę. Przed zamontowaniem sprawdziłeś czy działa dobrze?
Co do mechanika to myślę, że próbował Cię trochę naciągnąć bo to nie możliwe rzeczy wszystkie siłowniki padły jednocześnie (drzwi, wlew, klapa).
Opcje są dwie. Albo pompka nie daje właściwego ciśnienia albo masz gdzieś nieszczelność w układzie (przelotki w słupkach i inne miejsca łączeń). Stań sobie gdzieś w zacisznym miejscu i posłuchaj czy leci gdzieś powietrze.
Teraz na weekend postaram znaleźć chwilę czasu i rozkręcę drzwi i zobaczę jak wyglądają te siłowniki - w sumie masz rację, że padły od razu wszystkie.
A jak jeszcze można sprawdzić tą pompkę ? (oprócz przełożenia do innej A3 i sprawdzenia)
WKS Śląsk Wrocław
- bocian19
- Łowca Rarytasów
- Posty: 2278
- Rejestracja: ndz sty 17, 2010 23:07
- Lokalizacja: Bruksela/Podlasie-BBI
- Kontakt:
Odp: Centralny Zamek - zmiana z pneumatycznego na elektryczn
Musis wiedziec jakie cisnienie wytwaza dobrze dzialajaca pompka i porownac ja ze swoja... i jak mowisz ze tylko cos tam dmucha to raczej bedzie pompka do wymiany. Jeszcze sie z tym nie spotkalem aby wszystko padlo na raz... nawet wlew sie nie zamyka??
Wysyłane z mojego LG-P920 za pomocą Tapatalk 2
Wysyłane z mojego LG-P920 za pomocą Tapatalk 2
Moj mk3 VARIA(N)T
viewtopic.php?f=88&t=297338" onclick="window.open(this.href);return false;
BBI Squad
Na rozstaju dróg stoi zwalniający próg on złamie Ci dokładkę
viewtopic.php?f=88&t=297338" onclick="window.open(this.href);return false;
BBI Squad
Na rozstaju dróg stoi zwalniający próg on złamie Ci dokładkę
Re: Odp: Centralny Zamek - zmiana z pneumatycznego na elektr
bocian19 pisze:Musis wiedziec jakie cisnienie wytwaza dobrze dzialajaca pompka i porownac ja ze swoja... i jak mowisz ze tylko cos tam dmucha to raczej bedzie pompka do wymiany. Jeszcze sie z tym nie spotkalem aby wszystko padlo na raz... nawet wlew sie nie zamyka??
Wysyłane z mojego LG-P920 za pomocą Tapatalk 2
No właśnie pompkę już wymieniłem, bo poprzednia padła - wg mnie gdzieś po drodze ucieka ciśnienie, tylko trochę zabawy jest z tym tematem, żeby znaleźć gdzie jest nieszczelność.
Ja stoję kiepsko z czasem - nie znacie kogoś z Wrocławia kto mógłby ruszyć ten temat ?
Może podłączę VAG-a ? Powinno pokazać jakieś błędy... co o tym myślicie ?!
WKS Śląsk Wrocław
- bocian19
- Łowca Rarytasów
- Posty: 2278
- Rejestracja: ndz sty 17, 2010 23:07
- Lokalizacja: Bruksela/Podlasie-BBI
- Kontakt:
Odp: Centralny Zamek - zmiana z pneumatycznego na elektryczn
Ktory rok tej audi? Nie wiem czy vag ci cos powie na ten temat... tu najwyrazniej problem jest bardziej mechaniczny niz elek.
Wysyłane z mojego LG-P920 za pomocą Tapatalk 2
Wysyłane z mojego LG-P920 za pomocą Tapatalk 2
Moj mk3 VARIA(N)T
viewtopic.php?f=88&t=297338" onclick="window.open(this.href);return false;
BBI Squad
Na rozstaju dróg stoi zwalniający próg on złamie Ci dokładkę
viewtopic.php?f=88&t=297338" onclick="window.open(this.href);return false;
BBI Squad
Na rozstaju dróg stoi zwalniający próg on złamie Ci dokładkę
- marcinek84
- Forum Master
- Posty: 1974
- Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
- Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
- Kontakt:
Centralny Zamek - zmiana z pneumatycznego na elektryczny
Zrób taki test wypnij przewód od pompki i zasysaj powietrze, zobaczysz czy siłowniki się ruszą czy będziesz czuć że nie trzyma układ.
Pierwsza PNka na BLOSie?
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Centralny Zamek - zmiana z pneumatycznego na elektryczny
Audi A3 rok 1999r. TDI - AGR 90KM
Spróbuję dmuchnąć w ten przewód tak jak pisze marcinek84 - ciężko będzie tam wsadzić głowę
Spróbuję dmuchnąć w ten przewód tak jak pisze marcinek84 - ciężko będzie tam wsadzić głowę
WKS Śląsk Wrocław
Centralny Zamek - zmiana z pneumatycznego na elektryczny
Zassać, nie dmuchać
Moje MK2: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=414862 - sprzedane
Nowe auto: W202 c280 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=169&t=560183
Nowe auto: W202 c280 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=169&t=560183
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Centralny Zamek - zmiana z pneumatycznego na elektryczny
a raczej na zmianę. Jaaro, nie rozbieraj na razie drzwi bo nieszczelność najczesciej jest w przelotce do dzrwi, tam węzyki mają połączenia i tam oglądaj z potem rozłączaj w każdych i wylot zatykaj palcem (od strony słupka) od razu się dowiesz czy i w których dzrwiach jest nieszczelność i dopiero wtedy je bedziesz rozbierał. Siłowniki pneumatyczne sa praktycznie wieczne więc szukaj na wężykach, jeden temat na forum spotkałem że komuś sam siłownik sie rozsypał
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Centralny Zamek - zmiana z pneumatycznego na elektryczny
Dobrze działająca pompka po zatkaniu otworu wylotowego/wlotowego palcem( tam gdzie wpinasz przewód do pompki) powinna po włączeniu praktycznie od razu nabić ciśnienie i się wyłączyć. Jak tu będzie w porządku to pozostaje Ci tylko otworzyć wszystkie drzwi i słuchać gdzie leci lub jeśli kompletnie nic nie słychać tak jak pisze Paweł Marek bardzo dobry sposób na znalezienie usterki.
Centralny Zamek - zmiana z pneumatycznego na elektryczny
Dzięki Panowie za wszystkie porady. Jak pisałem wyżej kiepsko stoję z czasem - praktycznie tylko co drugi lub trzeci weekend miesiąca mogę coś pogrzebać w aucie. Jak będę miał możliwość to w najbliższy weekend będę działał w temacie - na pewno napiszę jak rozwiązałem problem.
Dodano: 15.07.2013r.
Panowie, sprawdziłem już wszystko zgodnie z Waszymi wskazówkami. Pompka działa prawidłowo, bo zamyka i otwiera wlew paliwa (wlew paliwa "zasila" powietrzem cieńszy wężyk - sam jak dmuchałem i zasysałem powietrze to zamek wlewu otwierał się i zamykał).
Jeżeli chodzi o wężyk grubszy - "zasila" on powietrzem drzwi oraz zamek w klapie bagażnika. Na tym wężyku gdzie ucieka powietrze - rozebrałem drzwi: w drzwiach pasażera cisza, natomiast w drzwiach kierowcy słychać przy samym zamku jak dmucha gdzieś powietrze - tylko żeby to rozebrać to trzeba pół dnia albo jakiegoś specjalnego sposobu.
Także usterka namierzona - wydaje mi się, że powietrze ucieka z samego zamka, to możliwe ?
Dodano: 15.07.2013r.
Panowie, sprawdziłem już wszystko zgodnie z Waszymi wskazówkami. Pompka działa prawidłowo, bo zamyka i otwiera wlew paliwa (wlew paliwa "zasila" powietrzem cieńszy wężyk - sam jak dmuchałem i zasysałem powietrze to zamek wlewu otwierał się i zamykał).
Jeżeli chodzi o wężyk grubszy - "zasila" on powietrzem drzwi oraz zamek w klapie bagażnika. Na tym wężyku gdzie ucieka powietrze - rozebrałem drzwi: w drzwiach pasażera cisza, natomiast w drzwiach kierowcy słychać przy samym zamku jak dmucha gdzieś powietrze - tylko żeby to rozebrać to trzeba pół dnia albo jakiegoś specjalnego sposobu.
Także usterka namierzona - wydaje mi się, że powietrze ucieka z samego zamka, to możliwe ?
WKS Śląsk Wrocław
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 53 gości