Centralny Zamek - zmiana z pneumatycznego na elektryczny

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Jaaro
TDI Power
TDI Power
Posty: 147
Rejestracja: pn mar 29, 2010 23:38
Lokalizacja: VWrocłaVW
Kontakt:

Centralny Zamek - zmiana z pneumatycznego na elektryczny

Post autor: Jaaro » czw cze 20, 2013 17:36

Witam,

Panowie, mam takie pytanko (temat dotyczy Audi A3): czy istnieje możliwość zmiany oryginalnego pneumatycznego centralnego zamka na zwykły elektryczny (zwykły uniwersalny siłownik np. z Allegro).

Powód: mam uszkodzone oryginalne siłowniki, które używane kosztują po min. 100zł a za nowe elektryczne np. 8kg uciągu zapłacę 20zł.

Dawno nie rozbierałem drzwi w A3 i nie wiem czy są tam jakieś przewody, do których wystarczy podłączyć odpowiednie kable z siłownika i wszystko będzie działać na oryginalnym pilocie z fabrycznym alarmem.

Czy dochodzi kwestia dołożenia centrali bezpilotowej i ciągnięcie nowych kabli do drzwi ?


WKS Śląsk Wrocław

Awatar użytkownika
devill4
...
...
Posty: 245
Rejestracja: wt sty 11, 2011 22:10

Centralny Zamek - zmiana z pneumatycznego na elektryczny

Post autor: devill4 » czw cze 20, 2013 23:02

Jaaro pisze:mam uszkodzone oryginalne siłowniki
Jakim cudem padły Ci nagle wszystkie siłowniki ? Napisz dokładnie co się dzieje z Twoim centralnym zamkiem.

Wszystko można zrobić jeśli ma się czas i jako takie zdolności manualne. Zastanawia mnie kilka rzeczy. Po pierwsze trwałość takiego chińskiego siłownika, kwestia upchnięcia tego w drzwi tak rzeczy z niczym nie kolidowało, raczej o możliwości podłączenia w miejsce fabrycznego siłownika to bym zapomniał więc dochodzi podłączenie centralki i puszczanie kabli.



Awatar użytkownika
Jaaro
TDI Power
TDI Power
Posty: 147
Rejestracja: pn mar 29, 2010 23:38
Lokalizacja: VWrocłaVW
Kontakt:

Re: Centralny Zamek - zmiana z pneumatycznego na elektryczny

Post autor: Jaaro » pt cze 21, 2013 08:38

Najpierw padła mi pompka centralnego zamka - ta oryginalna, która jest w bagażniku - wymieniłem te części, które się rozsypały (kompresorek centralnego zamka).

Teraz okazało się, że padły siłowniki centralnego. Polega to na tym, że po naciśnięciu przycisku w pilocie pompka chodzi przez ok 10-15 sek. i zamki się nie zamykają.

Powiem szczerze, że ten kompresorek wymieniałem sam i na pewno jest ok, jeżeli chodzi o te siłowniki to zawiozłem auto do mechanika, bo sam nie mam już na to czasu żeby pogrzebać w samochodzie. Mechanik stwierdził, że siłowniki do wymiany.

Cała historia ;)


WKS Śląsk Wrocław

Awatar użytkownika
devill4
...
...
Posty: 245
Rejestracja: wt sty 11, 2011 22:10

Centralny Zamek - zmiana z pneumatycznego na elektryczny

Post autor: devill4 » pt cze 21, 2013 10:08

Pompka oczywiście jak najbardziej mogła się uszkodzić z tym się zgodzę. Przed zamontowaniem sprawdziłeś czy działa dobrze?
Co do mechanika to myślę, że próbował Cię trochę naciągnąć bo to nie możliwe rzeczy wszystkie siłowniki padły jednocześnie (drzwi, wlew, klapa).
Opcje są dwie. Albo pompka nie daje właściwego ciśnienia albo masz gdzieś nieszczelność w układzie (przelotki w słupkach i inne miejsca łączeń). Stań sobie gdzieś w zacisznym miejscu i posłuchaj czy leci gdzieś powietrze.



Awatar użytkownika
Jaaro
TDI Power
TDI Power
Posty: 147
Rejestracja: pn mar 29, 2010 23:38
Lokalizacja: VWrocłaVW
Kontakt:

Re: Centralny Zamek - zmiana z pneumatycznego na elektryczny

Post autor: Jaaro » pt cze 21, 2013 11:10

devill4 pisze:Pompka oczywiście jak najbardziej mogła się uszkodzić z tym się zgodzę. Przed zamontowaniem sprawdziłeś czy działa dobrze?
Co do mechanika to myślę, że próbował Cię trochę naciągnąć bo to nie możliwe rzeczy wszystkie siłowniki padły jednocześnie (drzwi, wlew, klapa).
Opcje są dwie. Albo pompka nie daje właściwego ciśnienia albo masz gdzieś nieszczelność w układzie (przelotki w słupkach i inne miejsca łączeń). Stań sobie gdzieś w zacisznym miejscu i posłuchaj czy leci gdzieś powietrze.
Pompkę sprawdziłem - dmucha z niej powietrze jak pracuje (nie wiem jakie tam ma być ciśnienie, ale jest wyczuwalny powiew powietrza jak przyłożę palec do wylotów).
Teraz na weekend postaram znaleźć chwilę czasu i rozkręcę drzwi i zobaczę jak wyglądają te siłowniki - w sumie masz rację, że padły od razu wszystkie.

A jak jeszcze można sprawdzić tą pompkę ? (oprócz przełożenia do innej A3 i sprawdzenia)


WKS Śląsk Wrocław

Awatar użytkownika
bocian19
Łowca Rarytasów
Łowca Rarytasów
Posty: 2278
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 23:07
Lokalizacja: Bruksela/Podlasie-BBI
Kontakt:

Odp: Centralny Zamek - zmiana z pneumatycznego na elektryczn

Post autor: bocian19 » pt cze 21, 2013 12:08

Musis wiedziec jakie cisnienie wytwaza dobrze dzialajaca pompka i porownac ja ze swoja... i jak mowisz ze tylko cos tam dmucha to raczej bedzie pompka do wymiany. Jeszcze sie z tym nie spotkalem aby wszystko padlo na raz... nawet wlew sie nie zamyka??

Wysyłane z mojego LG-P920 za pomocą Tapatalk 2


Moj mk3 VARIA(N)T
viewtopic.php?f=88&t=297338" onclick="window.open(this.href);return false;
BBI Squad :-)

Na rozstaju dróg stoi zwalniający próg :) on złamie Ci dokładkę :)

Awatar użytkownika
Jaaro
TDI Power
TDI Power
Posty: 147
Rejestracja: pn mar 29, 2010 23:38
Lokalizacja: VWrocłaVW
Kontakt:

Re: Odp: Centralny Zamek - zmiana z pneumatycznego na elektr

Post autor: Jaaro » pt cze 21, 2013 12:32

bocian19 pisze:Musis wiedziec jakie cisnienie wytwaza dobrze dzialajaca pompka i porownac ja ze swoja... i jak mowisz ze tylko cos tam dmucha to raczej bedzie pompka do wymiany. Jeszcze sie z tym nie spotkalem aby wszystko padlo na raz... nawet wlew sie nie zamyka??

Wysyłane z mojego LG-P920 za pomocą Tapatalk 2

No właśnie pompkę już wymieniłem, bo poprzednia padła - wg mnie gdzieś po drodze ucieka ciśnienie, tylko trochę zabawy jest z tym tematem, żeby znaleźć gdzie jest nieszczelność.

Ja stoję kiepsko z czasem - nie znacie kogoś z Wrocławia kto mógłby ruszyć ten temat ?

Może podłączę VAG-a ? Powinno pokazać jakieś błędy... co o tym myślicie ?!


WKS Śląsk Wrocław

Awatar użytkownika
bocian19
Łowca Rarytasów
Łowca Rarytasów
Posty: 2278
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 23:07
Lokalizacja: Bruksela/Podlasie-BBI
Kontakt:

Odp: Centralny Zamek - zmiana z pneumatycznego na elektryczn

Post autor: bocian19 » pt cze 21, 2013 12:45

Ktory rok tej audi? Nie wiem czy vag ci cos powie na ten temat... tu najwyrazniej problem jest bardziej mechaniczny niz elek.

Wysyłane z mojego LG-P920 za pomocą Tapatalk 2


Moj mk3 VARIA(N)T
viewtopic.php?f=88&t=297338" onclick="window.open(this.href);return false;
BBI Squad :-)

Na rozstaju dróg stoi zwalniający próg :) on złamie Ci dokładkę :)

Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

Centralny Zamek - zmiana z pneumatycznego na elektryczny

Post autor: marcinek84 » pt cze 21, 2013 13:20

Zrób taki test wypnij przewód od pompki i zasysaj powietrze, zobaczysz czy siłowniki się ruszą czy będziesz czuć że nie trzyma układ.


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Jaaro
TDI Power
TDI Power
Posty: 147
Rejestracja: pn mar 29, 2010 23:38
Lokalizacja: VWrocłaVW
Kontakt:

Re: Centralny Zamek - zmiana z pneumatycznego na elektryczny

Post autor: Jaaro » pt cze 21, 2013 20:00

Audi A3 rok 1999r. TDI - AGR 90KM

Spróbuję dmuchnąć w ten przewód tak jak pisze marcinek84 - ciężko będzie tam wsadzić głowę ;-)


WKS Śląsk Wrocław

barto125
Powered by MTDI
Powered by MTDI
Posty: 1493
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 14:12

Centralny Zamek - zmiana z pneumatycznego na elektryczny

Post autor: barto125 » pt cze 21, 2013 23:30

Zassać, nie dmuchać ;)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Centralny Zamek - zmiana z pneumatycznego na elektryczny

Post autor: Paweł Marek » sob cze 22, 2013 13:55

a raczej na zmianę. Jaaro, nie rozbieraj na razie drzwi bo nieszczelność najczesciej jest w przelotce do dzrwi, tam węzyki mają połączenia i tam oglądaj z potem rozłączaj w każdych i wylot zatykaj palcem (od strony słupka) od razu się dowiesz czy i w których dzrwiach jest nieszczelność i dopiero wtedy je bedziesz rozbierał. Siłowniki pneumatyczne sa praktycznie wieczne więc szukaj na wężykach, jeden temat na forum spotkałem że komuś sam siłownik sie rozsypał


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
devill4
...
...
Posty: 245
Rejestracja: wt sty 11, 2011 22:10

Centralny Zamek - zmiana z pneumatycznego na elektryczny

Post autor: devill4 » wt cze 25, 2013 07:52

Dobrze działająca pompka po zatkaniu otworu wylotowego/wlotowego palcem( tam gdzie wpinasz przewód do pompki) powinna po włączeniu praktycznie od razu nabić ciśnienie i się wyłączyć. Jak tu będzie w porządku to pozostaje Ci tylko otworzyć wszystkie drzwi i słuchać gdzie leci lub jeśli kompletnie nic nie słychać tak jak pisze Paweł Marek bardzo dobry sposób na znalezienie usterki.



Awatar użytkownika
Jaaro
TDI Power
TDI Power
Posty: 147
Rejestracja: pn mar 29, 2010 23:38
Lokalizacja: VWrocłaVW
Kontakt:

Centralny Zamek - zmiana z pneumatycznego na elektryczny

Post autor: Jaaro » wt cze 25, 2013 08:16

Dzięki Panowie za wszystkie porady. Jak pisałem wyżej kiepsko stoję z czasem - praktycznie tylko co drugi lub trzeci weekend miesiąca mogę coś pogrzebać w aucie. Jak będę miał możliwość to w najbliższy weekend będę działał w temacie - na pewno napiszę jak rozwiązałem problem.

Dodano: 15.07.2013r.

Panowie, sprawdziłem już wszystko zgodnie z Waszymi wskazówkami. Pompka działa prawidłowo, bo zamyka i otwiera wlew paliwa (wlew paliwa "zasila" powietrzem cieńszy wężyk - sam jak dmuchałem i zasysałem powietrze to zamek wlewu otwierał się i zamykał).

Jeżeli chodzi o wężyk grubszy - "zasila" on powietrzem drzwi oraz zamek w klapie bagażnika. Na tym wężyku gdzie ucieka powietrze - rozebrałem drzwi: w drzwiach pasażera cisza, natomiast w drzwiach kierowcy słychać przy samym zamku jak dmucha gdzieś powietrze - tylko żeby to rozebrać to trzeba pół dnia albo jakiegoś specjalnego sposobu.

Także usterka namierzona - wydaje mi się, że powietrze ucieka z samego zamka, to możliwe ?


WKS Śląsk Wrocław

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 58 gości