Olej przy turbinie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Olej przy turbinie
Zauwazylem ze na turbinie przy rurze wychodzaacej z niej a idacej do IC pojawily sie slady oleju ;/ jeszcze jakis meisiac temu nie bylo tam ani sladu oleju. Cale turbo jest suche tylko wlasnie w tym miejscu zaczyna widac olej. Czyzby powoli turbo sie konczylo? Dodam jeszcze ze w rurach idacych jak i wychodzaacych z IC sa rowniez slady oleju, co prawda nie leje sie z nich ale jak zdjalem to 2 kropelki skaply.
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1971948#1971948][size=134][color=grey][b]AFNik by Gr@rM! [/b][/color][/size][/url]
[img]http://img91.imageshack.us/img91/1672/podpissr.jpg[/img]
[img]http://img91.imageshack.us/img91/1672/podpissr.jpg[/img]
hehe no to ja wiem ale co do tego oleju przy turnince to jest powod do nie pokoju ?PiotrusVW pisze:olej w rurach IC to rzecz normalna ale w malych ilosciach, a co do Turbinki to napewno sie nie odnawia dzieki jezdzie
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1971948#1971948][size=134][color=grey][b]AFNik by Gr@rM! [/b][/color][/size][/url]
[img]http://img91.imageshack.us/img91/1672/podpissr.jpg[/img]
[img]http://img91.imageshack.us/img91/1672/podpissr.jpg[/img]
- Lukas-182
- Sprzedawca
- Posty: 997
- Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
- Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
- Kontakt:
Nie dosłownie rozebrać, tylko zdjąć rurę od dolotu powietrza i sprawdzić ilość oleju w turbo, czy olej nie wali już do puchy filtra powietrza no i luzy na wirniku turbosprężarki sprawdzić, jak mocno wyczuwalne luzy, zwłaszcza jak wirnik na luzy wzdłuż osi to turbo kwalifikuje się do regeneracji albo wymiany...PiotrusVW pisze:najlepszym objawem to nie jest... wypadaloby rozebrac turbine i zobaczyc co tam sie dzieje, luzy na wirniku itp.
Sciagnalem ta rure zeby sprawdzic i wirnik nie ma zadnego luzu, a oleju byla doslownie 1 kropla, a co do rury to jest w niej taki oleisty osad ktory zaczyna sie przy tej rurce idacej od odmy, dalej jest juz sucho.
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1971948#1971948][size=134][color=grey][b]AFNik by Gr@rM! [/b][/color][/size][/url]
[img]http://img91.imageshack.us/img91/1672/podpissr.jpg[/img]
[img]http://img91.imageshack.us/img91/1672/podpissr.jpg[/img]
Ale te luzy sprawdzales na zimnym czy cieplym silniku,bo jak na cieplym to jest mozliwe ze nie bedziesz mial wyczuwalnych luzow bo jak wiadomo metal w wysokiej temp zwieksza swoja objetosc a po ostygnieciu zmniejsza.Sprawdzilem to u siebie,na cieplym wszystko sztywne w turbince a na zimnym delikatny luz gora-dol
- Lukas-182
- Sprzedawca
- Posty: 997
- Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
- Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
- Kontakt:
Dobrze piszesz, dlatego luzy należy sprawdzać na zimnym turbo...Delikatny luz musi być, bo tak jak piszesz metal się rozszerza i wirnik dodatkowo trzyma ciśnienie oleju Jak luz jest mocno wyczuwalny np. wirnik kiwa się na boki, nie daj Bóg jak łopatki trą o obudowę to ewidentnie turbo do wymiany... Nie dopuszczalny jest luz wzdłuż osi wirnika !!!Ale te luzy sprawdzales na zimnym czy cieplym silniku,bo jak na cieplym to jest mozliwe ze nie bedziesz mial wyczuwalnych luzow bo jak wiadomo metal w wysokiej temp zwieksza swoja objetosc a po ostygnieciu zmniejsza.Sprawdzilem to u siebie,na cieplym wszystko sztywne w turbince a na zimnym delikatny luz gora-dol
Sprawdzałem na zimnym, no jest taki ledwo wyczuwalny luz, ale praktycznie to jakby w ogole go nie bylo. Dzis sprawdze jeszcze jeszcze ten wzdluz osi, bo tego nie sprawdzalem.
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1971948#1971948][size=134][color=grey][b]AFNik by Gr@rM! [/b][/color][/size][/url]
[img]http://img91.imageshack.us/img91/1672/podpissr.jpg[/img]
[img]http://img91.imageshack.us/img91/1672/podpissr.jpg[/img]
No wlasnie co do mocy to mam wrazenie ze troszke wolniej sie zbieral, ale moze to tylko wrazenie, czasem lapie notlaufa i walnsie zmierzam zakupic VAG'a zeby zdiagnozowac przyczyne
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1971948#1971948][size=134][color=grey][b]AFNik by Gr@rM! [/b][/color][/size][/url]
[img]http://img91.imageshack.us/img91/1672/podpissr.jpg[/img]
[img]http://img91.imageshack.us/img91/1672/podpissr.jpg[/img]
Olej przy turbinie
Odgrzebię temat. Mam turbine T3 w AAZ. Dmucha olej do kolektora ssącego. Jak dam mocno w gaz to z wydechu dymi delikatnie na niebiesko. Strona Ciepła sucha, brak śladów oleju. Luzów na wirniku nie ma ani wzdłużnych ani poprzecznych przy zimnym silniku, co mnie dziwi. Wirnik także nie jest mokry, nie widać w nim oleju, dolot suchy. Jeszcze dodam, że co kilka sekund, silnik dostaje jakieś obciążenie, zmniejszają się obroty i po chwili znów wskakują na właściwe. Nie wiem, czy szukać innej turbiny, czy zregenerować tą ? POzdro
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 159 gości