stukanie silnika po zmianie UPG

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

strzelu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: wt sty 15, 2013 17:21
Lokalizacja: Lublin

stukanie silnika po zmianie UPG

Post autor: strzelu » pn cze 17, 2013 23:33

witam,

ponieważ mam problem z ogarnięciem sprawy sam, proszę forumowiczów o pomoc. Problem generalnie wygląda następująco:

silnik AGG 2.0.

od początku. przy wymianie rozrządu sprawdzałem kompresję. Do komory spalania na 1 tłoku wpadła mi nakrętka z miernika, czego nie zauważyłem. Po wymianie odpaliłem auto zastukało dwa razy i zgasiłem (rozmiar tej końcówki to może 2x2 mm). Potem zdjąłem głowicę i zobaczyłem, że końcówkę przemieliło. Na tłoku było kilka małych nakłuć, a w głowicy od góry jedno małe wgłębienie. Ścianki cylindra bez śladów.

Oddałem głowicę do sprawdzenia, była splanowana, gniazdo zaworów wymienione, prowadnica i popychacz. Potem wiadomo nowa uszczelka, śruby, komplet uszczelek i złożone. Auto odpaliło od strzała, jednak jest 1 ale. Podczas pracy silnika słychać lekkie stukanie, wydobywające się z okolic rozrządu albo zaworów 1 cylindra. Próbowałem poruszać aparatem zapłonowym, ale nic to nie dało. (dopiero teraz doczytałem, że kąt wyprzedzenia zapłonu ustawia samo ECU, także chyba zrobiłem to niepotrzebnie)

Panowie jak myślicie jaka może być tutaj przyczyna. Jestem świadomy, że głowica może być spartolona, ale robiłem ją w polecanym zakładzie w lbn, z polecenia. Wszystko sprawdzanie i szczelne.

1. Mam lampę stroboskopową, jednak dziś po pracy już nie miałem czasu tego ogarnąć. Ewentualnie co poprawić i na jakie wartości ustawić, żeby sprawdzić co jest grane.

Jeśli chodzi o spięcie rozrządu to paski napięte jak trzeba, czyli nie za mocno, ale też nie luźno. Rozrząd tak, że można pasek o 90 stopni przekręcić na najdłuższym odcinku.

Dziś już byłem tak padnięty i pogryziony przez komary, że nie miałem ochoty kręcić filmiku. Jeśli ktoś ewentualnie chciałby usłyszeć z pocałowaniem ręki filmik będzie.

4. i czy jazda autem z takim stukiem będzie groźna dla zaworów na 1 cylindrze ? Bo zakładałem, że to tutaj leży problem. Oczywiście mogę się mylić, ponieważ nie ściągałem dołu, także nie wiem jakie szkody moja głupota wyrządziła pod michą. Co myślicie ?



Awatar użytkownika
BolekLodz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 429
Rejestracja: ndz sty 20, 2013 15:16
Lokalizacja: Łódź

stukanie silnika po zmianie UPG

Post autor: BolekLodz » wt cze 18, 2013 17:26

Jeśłi samych zaworów nie wymieniłeś, to może one stukają, bo są pogięte. Tak samo hydropopychacze mogą być uwalone.


Jeśli się pomyliłem, to kulturalnie zwróć mi uwagę. Wiem, że nie jestem nieomylny.
Niedrogi warsztat Łódź - pisz PW :) :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości