Problem po czyszczeniu nastawnika pompy - błąd 17970

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

jaros86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pt maja 03, 2013 00:25

Problem po czyszczeniu nastawnika pompy - błąd 17970

Post autor: jaros86 » pt cze 14, 2013 11:33

Witam.
Wczoraj czyściłem nastawnik pompy (silnik ASV), oczywiście po wszystkim ustawiłem wartości takie jak przed rozbieraniem, czyli RSW 0,660V. Samochód odpalił bez problemu, bez problemu trzyma równe obroty, nie falują, ciągnie na każdym biegu lecz po 10s po odpaleniu zaczyna migać kontrolka świec żarowych. VAG pokazał mi błąd:

17970 - Quantity Adjuster (N146): Upper Limit Reached
P1562 - 35-00 - -

Po usunięciu natychmiast powraca z powrotem, a więc nie da się go usunąć. Nie było tego wcześniej, mimo tego błędu auto pali bez problemu zimny/ciepły, nie ma falujących obrotów i ma moc. Wartość RSW jest taka sama jak przed demontażem, tak samo z dawką paliwa, co może być tego powodem ? Jest to wkurzające bo auto jeździ normalnie ale na desce ciągle krzyczy kontrolka ze świec żarowych i mruga mi po oczach :)


Pozdrawiam



bit4you
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: pt mar 08, 2013 02:51
Lokalizacja: Nidzica W-M

Re: Problem po czyszczeniu nastawnika pompy - błąd 17970

Post autor: bit4you » pt cze 14, 2013 13:02

17970- regulator przepływu (N146) ustawienie poza górną wartością

Jeśli nie ma innych objawów po za kontrolką to bezpiecznik prawdopodobnie.

Możliwe przyczyny

Wadliwy bezpiecznik
Okablowanie i / lub Connector / dostrajacz Ilośći (N146) uszkodzony
Nie ilosc Adjuster (N146) zmienić
Regulacja ilościowa (N146) zablokowany / uszkodzony

Możliwe rozwiązania

Sprawdź bezpiecznik (s)
Sprawdź okablowanie i / lub Connector / Dostrajacz Ilośći (N146)
Sprawdź / Ustaw Regulacja ilościowa (N146)
Sprawdź / Wymień pompy wtryskowej



Awatar użytkownika
DieselPower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: pn lip 20, 2009 11:11
Lokalizacja: Trójmisto

Problem po czyszczeniu nastawnika pompy - błąd 17970

Post autor: DieselPower » sob cze 15, 2013 09:43

widziałem już podobne posty o migającej kontrolce po złożeniu nastawnika.
Także poszukaj w necie, sam jestem ciekawy jakie jest rozwiązanie.
Robiłem nastawnik tyle że go nie założyłem na pompę bo mam druga i tak leży i czeka :smoke: .
Może coś nie tak poskładałeś np: sprężynki , albo za słabe luty na stykach ? :los2:


Przeglądam forum =]

JohnyWalker
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 328
Rejestracja: sob paź 15, 2011 21:33

Problem po czyszczeniu nastawnika pompy - błąd 17970

Post autor: JohnyWalker » pn cze 17, 2013 01:04

skąd jesteś?



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Problem po czyszczeniu nastawnika pompy - błąd 17970

Post autor: munior » pn cze 17, 2013 21:26

Ja kiedyś czyściłem w A6 AFN ...też migała po założeniu z powrotem ,mimo że wszystko było jak należy i nic poza tym się nie działo ...robiłem to sąsiadowi ,więc mówię ,jak nic się prucz tego nie dzieje, to jeżdzij ...po kilku dniach zameldował ucieszony że zgasła :hmm:


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Pavlak1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: wt paź 09, 2012 20:31
Lokalizacja: Ruda Śląska

Problem po czyszczeniu nastawnika pompy - błąd 17970

Post autor: Pavlak1 » wt cze 18, 2013 11:36

Witam.
No więc tak, wczoraj jeszcze raz ściągnąłem pokrywkę z nastawnika, dokładnie z płytki elektrycznej.

Pomierzyłem przejścia między zlutowanymi blaszkami a pinami które wychodzą z wtyczki nastawnika do ECU. Wszystko było ok ale i tak poprawiłem luty. Przejścia są, kabelek nigdzie nie jest urwany, mocno podłączyłem wtyczkę. Po podłączeniu komputera i próbie kasowania błędu pojawia się nadal, i nic nie można z tym zrobić. Ręce mi już opadają, bo wszystko jest OK, samochód pali na strzała, równo trzyma obroty, nie szarpie i błąd nadal jest. :banghead:

Nie wiem czy ma to coś wspólnego ale bezpieczniki też wszystkie OK.



Awatar użytkownika
DieselPower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: pn lip 20, 2009 11:11
Lokalizacja: Trójmisto

Problem po czyszczeniu nastawnika pompy - błąd 17970

Post autor: DieselPower » wt cze 18, 2013 17:02

powiedz jakie masz wartości.? MB 001


Przeglądam forum =]

Pavlak1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: wt paź 09, 2012 20:31
Lokalizacja: Ruda Śląska

Problem po czyszczeniu nastawnika pompy - błąd 17970

Post autor: Pavlak1 » wt cze 18, 2013 17:41

Wolne obr.: 906 obr/min
RSW na samym zapłonie: 0,660V i tak też było przed demontażem/czyszczeniem nastawnika, wtedy jeszcze żadnego błędu nie było.
Dawka także ta sama: ok. 3,5-4 mg/R co przed czyszczeniem, przy temp.silnika min.80 st.



Awatar użytkownika
DieselPower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: pn lip 20, 2009 11:11
Lokalizacja: Trójmisto

Problem po czyszczeniu nastawnika pompy - błąd 17970

Post autor: DieselPower » wt cze 18, 2013 18:41

sprawdź ile V podczas pracy. Zakres od 1.45-2.00 V


Przeglądam forum =]

Pavlak1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: wt paź 09, 2012 20:31
Lokalizacja: Ruda Śląska

Problem po czyszczeniu nastawnika pompy - błąd 17970

Post autor: Pavlak1 » wt cze 18, 2013 19:34

W całym zakresie obrotów czy tylko podczas pracy na wolnych obrotach ?



Awatar użytkownika
DieselPower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: pn lip 20, 2009 11:11
Lokalizacja: Trójmisto

Problem po czyszczeniu nastawnika pompy - błąd 17970

Post autor: DieselPower » wt cze 18, 2013 20:48

na biegu jałowym, 3.5mg/R
?V


Przeglądam forum =]

Pavlak1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: wt paź 09, 2012 20:31
Lokalizacja: Ruda Śląska

Problem po czyszczeniu nastawnika pompy - błąd 17970

Post autor: Pavlak1 » wt cze 18, 2013 21:37

Jak dobrze pamiętam ok. 1,750V



Awatar użytkownika
ringel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 19:58
Lokalizacja: Munchen

Problem po czyszczeniu nastawnika pompy - błąd 17970

Post autor: ringel » wt cze 18, 2013 21:45

Kolego ja tu widzę raczej problem ze źle złożonym nastawnikiem, tzn. myśle że obrotowy magnes obciera w którymś miejscu ścianki elektromagnesu albo w którymś miejscu jest opór czymś innym spowodowanym przez to masz ten błąd. Sygnał który steruje ten elektromagnes jest to syg. z różnym stopniem wypełnienia, jak przyjdzie opór wysterowanie tego elektromagnesu jest maks. i wyskakuje błąd powyżej. Musisz prawdopodobnie jeszcze raz rozlutować i obejrzeć czy magnes nie obciera. Oczywiście to są moje domniemania, bo ja bym tu z oscyloskopym to sprawdzał, co grane.

Polecam najpierw wyciągnąć nastawnik i na sucho sprawdzić czy się da błąd skasować, oczywiście nie odpalać auta :kac:
potem odlutować, bo nic innego ci chyba nie pozostało.



Awatar użytkownika
DieselPower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: pn lip 20, 2009 11:11
Lokalizacja: Trójmisto

Problem po czyszczeniu nastawnika pompy - błąd 17970

Post autor: DieselPower » wt cze 18, 2013 23:48

kolega ringel może miec racje bo w sumie poza stykami, sprężynkami i tym wałkiem nie ma tam czego zle poskładać .


Przeglądam forum =]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 78 gości