[MK3 AFN] Czy to napewno trafna diagnoza o turbinie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
melon77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: śr cze 15, 2005 15:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: melon77 » śr sie 23, 2006 08:04

witam bylem u innego mechanika i ten stwierdzil ze turbinka jest ok az mnie zatkalo
jestem happy mam nadzieje ze to jakies wezyki albo inna mala blahostka



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » śr sie 23, 2006 22:21

melon77 pisze:nagle przy predkości 120km/h wciskam pedal gazu a on nie reaguje tak jakby stracil zupelnie moc ii do tego bylo slychac takie buczenie
Stary wlej pełny bak i do baku środek do czyszczenia układu zasilania STP, ewentualnie środek do czyszczenia wtryskiwaczy też STP. Oba sprawdziłem.
Przejedź 400 km i będziesz w szoku!! Mój 1Z zaczął od dławienia przy 140 potem co arz gorzej. Wlałem to raz i pojechałem w 400 km trasę. Wyjeżdzając na długim prostym odcinku zadusił się przy 100 km/h!!!! Było potem co raz lepiej i wyraźnie odczułem różnicę po 200 km, a w drodze powrotnej, po 400 na TYM SAMYM odcinku mialem 170 km/h. To nasza ropa go tak syfi. Leję wyłącznie ultimate a i tak już 2 arzy msiałem to wlewać - średnio co 5 tys km :(
Środek kosztuje kilkanaście zł.

[ Dodano: 23 Sie 2006 22:24 ]
A dodam, że wiem to od kolegi, który wcześniej miał to samo, wlał to i przeszło. Też mu "uprzejmie proponowano" regenerację turbinki, wymianę wtryskiwaczy i inne ciekawe rzeczy;) Znam kilka takich przypadków.
Zyczę, aby i u Ciebie "profesjonalna naprawa" zamknęła się poniżej 17 zł :bigok: a nie tak jak proponują naciągacze.



Awatar użytkownika
malygolf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: wt lut 28, 2006 23:58
Lokalizacja: starogard gdanski

Re: [MK3 AFN] Czy to napewno trafna diagnoza o turbinie

Post autor: malygolf » czw sie 24, 2006 01:59

Mam pytanie czy znacie jakiegos speca od turbo na pomorzu?

Mam mk4 90KM Przy okolo 1800 kiedy zalacza sie turbinka chwile sie dlawi i "mysli" dopiero po chwili lapie ale z predkoscia max tez jest kipesko :otepienie:



ps cos czytalem o mapach startowych i o zaworkach N75 ale czy one sa tez w golfie 4?? pozatym VAG nie wykazal zadnych bledow ale jestem laikiem w tym temacie
DZieki za info



Awatar użytkownika
melon77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: śr cze 15, 2005 15:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: melon77 » czw sie 24, 2006 10:19

Wlasnie niech ktos wypowie sie z wyzeraczy TDI-kow bo zupelnie nie wiadomo co robic teraz czy powymieniac wezyki czy od czego innego zaczac skoro turbina pracuje ok
pozdr



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw sie 24, 2006 11:24

melon77 pisze:Wlasnie niech ktos wypowie sie z wyzeraczy TDI-kow bo zupelnie nie wiadomo co robic teraz
przede wszystkim zrób diagnoze VAGIEM i wklej logi - było wiele razy na forum

węzyki o ile przetrate sparciałe zawsze możesz zmienić...

sprawdź sztange przy turbinie czy wciągasz ją 2 cm w strone gruszki i czy mocno odbija na doł...

czy masz jeszcze ten problem - tzn czy złapałeś wtedy notlaufa ?

napisałes nagle - nic z tego nie wiemy czy przyspieszałeś z butem w podłodze?

[ Dodano: Czw Sie 24, 2006 11:28 ]
skoro wirnik sie nie obraca po odpaleniu to brak podciśnienia w gruszce - po odpaleniu sztanga zostaje wciągnieta do gruszki - czyli kierownice spalin ustawione w pozycji na największe ciśnienie..



Awatar użytkownika
melon77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: śr cze 15, 2005 15:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: melon77 » czw sie 24, 2006 11:44

witam wlasnie nie zrobilem diagnozy dynamicznej VAGiem i to jest blad sztanga idzie w gore po odpaleniu i opadapo zgaszeniu wezyki nie wiem jeszcze nie sprawdzalem musze zaczac dzialac poozdr dzieki



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw sie 24, 2006 11:45

czy łapiesz te tryby awaryjne ciągle przy gwałtownym przyspieszaniu - czy to był jeden jedyny raz ?



Awatar użytkownika
melon77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: śr cze 15, 2005 15:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: melon77 » czw sie 24, 2006 11:48

tzn łapie je przy butowaniu na wyzszych biegach i przy tym mam taki dziwne buczenie jakby bez tlumnika jechal ale po ponownym wyl i zal kluczyka wszytsko wraca do normy



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw sie 24, 2006 12:00

melon77 pisze:tzn łapie je przy butowaniu na wyzszych biegach
no to masz panie pewnie przeładowanie... dopóki nie pojedziesz na VAG-a posprawdzaj wszystkie wężyki, szczelność dolotu, wszystkie rury do IC..

ale zVAGowanie dynamiczne pod obciązęniem to podstawa - złap notlauf -NIE GAŚ silnika i zczytaj błąd - pewnie 575 :)

pozdro !!



Awatar użytkownika
melon77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: śr cze 15, 2005 15:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: melon77 » czw sie 24, 2006 12:07

dzieki cowboy za info dotyczace turbiny ale ja mam taki motor jak ty i tez mam podobny problem ze sprzeglem

bo poruszalem na forum
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=58621


czyli jest zgrzyt przy wstecznym i lapie nisko a moje pyatnie jest nastepujace czy mechanik co u niego byles stwierdzil ze AFN ma kolo dwumasowe????



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw sie 24, 2006 12:31

AFN ma jednak koło dwumasowe...

ale wymiana sprzęgła to tarcza, docisk + łozysko oporowe...

koszt 750 PLN - SACHS

jak łapie nisko to znaczy że się kończy..



Awatar użytkownika
melon77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: śr cze 15, 2005 15:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: melon77 » czw sie 24, 2006 12:36

Dzieki a LUK nie tanszy?
A u ciebie tez lapalo nisko i niby masz ok?

[ Dodano: Czw Sie 24, 2006 12:38 ]
aha czyli kola dwumasowego nie trzeba wymieniac?

[ Dodano: Czw Sie 24, 2006 12:47 ]
I jeszcze jedno numer tego sprzegla z orginalu jakbys mogl?



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw sie 24, 2006 12:56

melon77 pisze:aha czyli kola dwumasowego nie trzeba wymieniac?
podobno jedynie w skrajnych przypadkach jak totalnie zmasakrowałeś sprzęgło...

podałem Ci gdzie kupić w Twoim topiku w dziale części / serwisy

nie wiem jaki jest LUK ale SACHS na pewno w porzo..

4MAX- to kiedyś ktoś napisał 4 dni gwarancji MAX :P

Regeneracja tarczy i docisku u Radzikowskiego w Wawie www.sprzegla.com około 160 PLN

pozdro !



Awatar użytkownika
melon77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: śr cze 15, 2005 15:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: melon77 » czw sie 24, 2006 12:59

lepiej nowe kupic dzieki za info COWBOY!

[ Dodano: Czw Sie 24, 2006 13:01 ]
Tylko ze tam jest namieszane z ta srednica tarczy czy ona ma 228 mm czy inna srednice



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 81 gości