Dławi sie silnik w okreslonej liczbie obrotów Video

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
sroger
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 308
Rejestracja: sob lis 24, 2007 21:58
Lokalizacja: Warszawa

Dławi sie silnik w okreslonej liczbie obrotów Video

Post autor: sroger » sob kwie 27, 2013 21:33

Poczyniłem pewne kroki , wymieniłem wężyk który idzie z zaworu N18 łączy się z plastikową rurką nad świecami i dalej ta rurka się łączy znowu z wężykiem i idzie do takiej grubszej rury :) Przepraszam że nie nazywam tego wszystkiego fachowo ale mało się znam :) No więc wymieniłem ten wężyk bo był mocno zużyty już i być może powietrze gdzieś tam się przedostawało. Przejechałem się trochę autem i nie zauważyłem żeby się dławił , auto nie było rozgrzane , więc może to się dzieje jak się rozgrzeje , ale na takim średnio ciepłym nie zauważyłem tego zjawiska , czy uszkodzony wężyk który opisałem wyżej mógł być odpowiedzialny za te dławienie?

Sprawdziłem też inne wężyki i wyglądają że są ok, poruszałem i przeczysciłem styki w kostkach od zaworu N75 i N18.

aha i po przekręceniu kluczyka w stacyjce ten zaworek N75 tak tyka , to normalne?


2011-2013 Golf III 1.8 90KM ABS 1992r.
2013-2015 Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r.

Awatar użytkownika
sroger
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 308
Rejestracja: sob lis 24, 2007 21:58
Lokalizacja: Warszawa

Dławi sie silnik w okreslonej liczbie obrotów Video

Post autor: sroger » czw maja 09, 2013 21:50

zrobiłem jakieś te logi i chyba wskazuje to na to że jest jednak to przeładowanie http://vaglog.rtnet.pl/sroger_125884.html" onclick="window.open(this.href);return false;
co prawda pierwszy raz się bawiłem Vagiem i logi robiłem sam , nie dotarłem do 4500 obrotów więc nie wiem czy ten log będzie ok :) jakieś krótkie te drogi się okazywały :)

i może jeszcze to pomoże w analizie :)

Log (0 - 000)
Log (0 - 003)

a i wyskoczył mi błąd
00550 - Start of Injection Regulation
17-10 - Control Difference - Intermittent


2011-2013 Golf III 1.8 90KM ABS 1992r.
2013-2015 Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r.

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Dławi sie silnik w okreslonej liczbie obrotów Video

Post autor: munior » pt maja 10, 2013 22:13

sroger pisze:może jeszcze to pomoże w analizie :)

Log (0 - 000)
A gdzie to podział ci się kąt wtrysku ? :hmm:
sroger pisze:a i wyskoczył mi błąd
00550 - Start of Injection Regulation
17-10 - Control Difference - Intermittent
:
No raczej normalne ,przy samych zerach w okienku z kątem wtrysku :chytry: kąt opuzniony poza zakresem . Popuść pompę odpal silnik i daj " pod obroty " Podłącz vaga ,odpal blok 000 ,daj w BS ,czyli nastawy podstawowe aż zobaczysz ok 50 jednostek .A przeładowanie masz swoją drogą ,bez związku z kątem wtrysku ...a swoją drogą dziwne że ci to przy takim kącie odpala...Log 003 na jałowym nie przydatny :chytry: w czasie jazdy i owszem :grin:


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

bit4you
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: pt mar 08, 2013 02:51
Lokalizacja: Nidzica W-M

Re: Dławi sie silnik w okreslonej liczbie obrotów Video

Post autor: bit4you » sob maja 11, 2013 16:56

sroger zrób pełne logi dynamiczne i statyczne
Masz problem z termostatem lub czujnikiem powinno być nie mniej niż 90C.

Aby wykonać poprawnie logi temperatura silnika nie mniej niż 90C
Logi statyczne na biegu jałowym grupa 000 001 013
Logi dynamiczne 3 bieg od 1500obrotów do 4000-4500, grupy 003 008 010 011

Co do opisanych objawów to możesz mieć uszkodzony przepływomierz, N75 lub jakaś nieszczelność jeśli masz możliwość podmień od kogoś
Kąt wtrysku do ustawienia na rozgrzanym silniku potrzebne dwie osoby można regulować na włączonym silniku tylko wcześniej poluzuj śruby.
Opis jak ustawić kąt wtrysku
viewtopic.php?t=142235" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Dławi sie silnik w okreslonej liczbie obrotów Video

Post autor: munior » sob maja 11, 2013 20:35

bit4you pisze:Kąt wtrysku do ustawienia na rozgrzanym silniku potrzebne dwie
A tym to mnie zaskoczyłeś :shock: rozumiem że ta druga osoba ,to żeby ewentualnie podać jakiś klucz :chytry: :grin: ,bo innego zajęcia dla niej przy ustawianiu kąta wtrysku ,nie widzę :grin:


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
bzdzioch1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: ndz mar 17, 2013 20:16
Lokalizacja: Szczecinek/Krosino

Re: Dławi sie silnik w okreslonej liczbie obrotów Video

Post autor: bzdzioch1 » ndz maja 12, 2013 19:56

munior pisze:
bit4you pisze:Kąt wtrysku do ustawienia na rozgrzanym silniku potrzebne dwie
A tym to mnie zaskoczyłeś :shock: rozumiem że ta druga osoba ,to żeby ewentualnie podać jakiś klucz :chytry: :grin: ,bo innego zajęcia dla niej przy ustawianiu kąta wtrysku ,nie widzę :grin:

ewentualnie na chwile browara potrzymać :kac:



bit4you
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: pt mar 08, 2013 02:51
Lokalizacja: Nidzica W-M

Re: Dławi sie silnik w okreslonej liczbie obrotów Video

Post autor: bit4you » ndz maja 12, 2013 22:03

Jak kto woli wygodniej jest we dwóch niż biegać co chwile do kompa i zerkać w wartości czynność jest oczywiście prosta i można ją wykonać samemu.

Nie rozumiem waszej reakcji.



Awatar użytkownika
sroger
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 308
Rejestracja: sob lis 24, 2007 21:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dławi sie silnik w okreslonej liczbie obrotów Video

Post autor: sroger » ndz maja 12, 2013 22:45

bit4you pisze:Jak kto woli wygodniej jest we dwóch niż biegać co chwile do kompa i zerkać w wartości czynność jest oczywiście prosta i można ją wykonać samemu.

Nie rozumiem waszej reakcji.
No dokładnie, chyba że ma się 3 metrowy kabel i można kompa trzymać na silniku :D:D:D


2011-2013 Golf III 1.8 90KM ABS 1992r.
2013-2015 Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r.

bit4you
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: pt mar 08, 2013 02:51
Lokalizacja: Nidzica W-M

Dławi sie silnik w okreslonej liczbie obrotów Video

Post autor: bit4you » ndz maja 12, 2013 22:53

Możesz i tak, jak komu wygodniej moim zdaniem każda forma jest poprawna najważniejsze aby osiągnąć zamierzony cel.



Awatar użytkownika
sroger
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 308
Rejestracja: sob lis 24, 2007 21:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dławi sie silnik w okreslonej liczbie obrotów Video

Post autor: sroger » ndz maja 12, 2013 23:04

bit4you pisze:Możesz i tak, jak komu wygodniej moim zdaniem każda forma jest poprawna najważniejsze aby osiągnąć zamierzony cel.
a no otóż to , i zgoda w narodzie :)


2011-2013 Golf III 1.8 90KM ABS 1992r.
2013-2015 Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r.

Awatar użytkownika
sroger
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 308
Rejestracja: sob lis 24, 2007 21:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dławi sie silnik w okreslonej liczbie obrotów Video

Post autor: sroger » czw cze 13, 2013 22:06

munior pisze:
sroger pisze:silnik odpala normalnie, ale momentami bo nie zawsze , dławi się w zakresie obrotów 2600-3000. To jest takie szarpnięcie jakby przełączyć z benzyny na gaz
Wygląda na odcięcie z przeładowania ...podpiąć pod vaga ,sprawdzić błędy ,jak bedzie bład zwiazany z ciśnieniem w dolocie ,to na 100% przeładowanie ...sprawdzić wężyki przy n75 ,jak szczelne to n75 będzie do wymiany.Jak to jest mocne ok.1 sekundowe pojedyncze szarpnięcie ,jakby wyłaczyć zapłon ,to wtrysk sterujący do wymiany
Tak jak pisał munior , powodem tego szarpania w moim przypadku był zaworek n75. Co prawda nie wymieniłem go na nowy , lecz wyczyściłem w środku , rozbierając go. Gdzieś na forum jest foto-porada według której postępowałem czyszcząc zaworek :) .
Jedni piszą że powinien cykać cały czas a inni że nie powinien. U mnie cyka cały czas , a po wyczyszczeniu go samochód jest zupełnie inny, nie szarpie,nie dławi się, turbo ciągnie aż miło :) także dziękuję wszystkim za pomoc :) i przede wszystkim Tobie munior :) W końcu po to tu jesteście :bigok:

Czyściłem wszystko takim zmywaczem STP a sprężynkę i ten tłoczek delikatnie naoliwiłem WD-40 , a wszystko inne zrobiłem tak jak pisał przembest188 w swojej fotoporadzie viewtopic.php?p=1011735#p1011735" onclick="window.open(this.href);return false;


2011-2013 Golf III 1.8 90KM ABS 1992r.
2013-2015 Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r.

Awatar użytkownika
sroger
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 308
Rejestracja: sob lis 24, 2007 21:58
Lokalizacja: Warszawa

Dławi sie silnik w okreslonej liczbie obrotów Video

Post autor: sroger » sob lip 13, 2013 00:35

piszę trochę z opóźnieniem ale to jednak nie zaworek n75 :( , znowu szarpie na 4 , 5 biegu przy mocnym gazowaniu :( wężyki wyglądają raczej na szczelne ale na wszelki wypadek je wymienię. Co jesli to jednak nie wężyki ? Zawór n18 może być przyczyną? Czy tak jak piszecie należy teraz sprawdzić wtrysk sterujący, sprawdzić czy kupić nowy ? A może oddać do czyszczenia nastawnik? Jaki kolejny krok zrobić?


2011-2013 Golf III 1.8 90KM ABS 1992r.
2013-2015 Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r.

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Dławi sie silnik w okreslonej liczbie obrotów Video

Post autor: munior » sob lip 13, 2013 09:33

sroger pisze:piszę trochę z opóźnieniem ale to jednak nie zaworek n75 :( , znowu szarpie na 4 , 5 biegu przy mocnym gazowaniu :( wężyki wyglądają raczej na szczelne ale na wszelki wypadek je wymienię. Co jesli to jednak nie wężyki ? Zawór n18 może być przyczyną? Czy tak jak piszecie należy teraz sprawdzić wtrysk sterujący, sprawdzić czy kupić nowy ? A może oddać do czyszczenia nastawnik? Jaki kolejny krok zrobić?
Zrobić logi dynamiczne 003,011 ,008 .Statyczny 013 z korekcjami wtrysków .Albo odpiąć wtyczkę impulsatora ,i upewnić się czy to nie wina brudnego nastawnika ,bo objawy z dużym prawdopodobieństwem wskazują jednak na nastawnik .Jak po odpięciu przestanie szarpać ,to masz do czyszczenia nastawnik ...jakbyś przejeżdzał w okolicach Lublina ,to zapraszam :grin: wymienię ci na czysty w 10 minut :hmm: Jest też opcja ,że to nadal wina przeładowania , bo czyszczenie n75 nie ma sensu ,efekt na krótko ,lub wcale ...zaworek ze względu na specyfikę pracy (ciągłe cykanie z mniejszą lub większą częśtotliwością )
zużywa się mechanicznie ,i żadne czyszczenie mu nie pomoże :chytry: Też mam na wymianę w razie czego.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
sroger
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 308
Rejestracja: sob lis 24, 2007 21:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dławi sie silnik w okreslonej liczbie obrotów Video

Post autor: sroger » sob lip 13, 2013 21:59

munior pisze:
sroger pisze:piszę trochę z opóźnieniem ale to jednak nie zaworek n75 :( , znowu szarpie na 4 , 5 biegu przy mocnym gazowaniu :( wężyki wyglądają raczej na szczelne ale na wszelki wypadek je wymienię. Co jesli to jednak nie wężyki ? Zawór n18 może być przyczyną? Czy tak jak piszecie należy teraz sprawdzić wtrysk sterujący, sprawdzić czy kupić nowy ? A może oddać do czyszczenia nastawnik? Jaki kolejny krok zrobić?
Zrobić logi dynamiczne 003,011 ,008 .Statyczny 013 z korekcjami wtrysków .Albo odpiąć wtyczkę impulsatora ,i upewnić się czy to nie wina brudnego nastawnika ,bo objawy z dużym prawdopodobieństwem wskazują jednak na nastawnik .Jak po odpięciu przestanie szarpać ,to masz do czyszczenia nastawnik ...jakbyś przejeżdzał w okolicach Lublina ,to zapraszam :grin: wymienię ci na czysty w 10 minut :hmm: Jest też opcja ,że to nadal wina przeładowania , bo czyszczenie n75 nie ma sensu ,efekt na krótko ,lub wcale ...zaworek ze względu na specyfikę pracy (ciągłe cykanie z mniejszą lub większą częśtotliwością )
zużywa się mechanicznie ,i żadne czyszczenie mu nie pomoże :chytry: Też mam na wymianę w razie czego.
Po czyszczeniu N75 wydawało mi się że samochód stał się inny i nie przerywało i nie szarpało, ale później znowu zaczął szarpać.
Kupiłem nowy N75 Pierburga, ale szarpie nadal. Odłączę tą wtyczkę i zobaczę co się dzieje.
Apropos N75, stary cykał po przekręceniu kluczyka i podczas pracy silnika, a nowy zaworek nie cyka , tzn może cyka ale nie słychać go tak jak tamtego :)
Dajmy na to że po odłączeniu wtyczki od impulsatora , auto dalej będzie szarpało , tzn że jednak wtrysk? Mam zastosować próbę młotkiem i punktakiem, obroty 2500-3000 i stuknąć we wtrysk, jak przerwie tzn że wtrysk walnięty? Jego się regeneruje,czyści czy kupuje używany?


2011-2013 Golf III 1.8 90KM ABS 1992r.
2013-2015 Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 114 gości