Wężyki między zaworami podciśnienia
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Re: Wężyki między zaworami podciśnienia
Mam jeszcze jedno pytanie:) czy ten cieki wezyk moze byc 3mm zamiast 3.2mm, wejdzie spokojnie? I 3mb starcza? bo jedni pisza ze 3mb a drudzy ze 4mb?
Wężyki między zaworami podciśnienia
Te 0,2mm to niewielka różnica i nie powinno mieć to żadnego wpływu.... Kup 4mb .. a co zostanie to sobie zostawisz na zapasik ...
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
Wężyki między zaworami podciśnienia
witam serdecznie, czy te średnice weżyków też są w golfie IV 110 AHF? czy w moim golfie są inne średnice?
Wnetrza | Architektura | Design
http://www.mamayastudio.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mamayastudio.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Wężyki między zaworami podciśnienia
Tak samo..Ciapek01 pisze:te średnice weżyków też są w golfie IV 110 AHF?
Wężyki między zaworami podciśnienia
Odkopię, ale sprawa nie jest do końca jasna.
Przy golfie IV z silnikiem ALH brać 3mm i 5mm czy może przewody 4mm i 5mm?
Przewodu 5mm jak najbardziej 1mb, bo nie jest go dużo w aucie, ale teraz pytanie którego ile jeszcze? Chce wymienić wszystkie(bo nie jestem pewny wytrzymałości niektórych) przy okazji czyszczenia N75 na silikonowe od FMIC_PL, ale długości mnie zastanawiają.
Ktoś pomoże?
EDIT: Z etki wynika zastosowanie prawie 3metrów przewodu 3,5mm oraz 1,2m przewodu 5mm. To możliwe? Jak w takiej sytuacji postąpić aby nie zamawiać z przesyłką drugi raz towaaru gdyby okazał się nieodpowiedni? Brać 3mm, czy 4mm? Jakiej długości?;/
Przy golfie IV z silnikiem ALH brać 3mm i 5mm czy może przewody 4mm i 5mm?
Przewodu 5mm jak najbardziej 1mb, bo nie jest go dużo w aucie, ale teraz pytanie którego ile jeszcze? Chce wymienić wszystkie(bo nie jestem pewny wytrzymałości niektórych) przy okazji czyszczenia N75 na silikonowe od FMIC_PL, ale długości mnie zastanawiają.
Ktoś pomoże?
EDIT: Z etki wynika zastosowanie prawie 3metrów przewodu 3,5mm oraz 1,2m przewodu 5mm. To możliwe? Jak w takiej sytuacji postąpić aby nie zamawiać z przesyłką drugi raz towaaru gdyby okazał się nieodpowiedni? Brać 3mm, czy 4mm? Jakiej długości?;/
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Wężyki między zaworami podciśnienia
Jak z dziećmiNoxi pisze:Odkopię, ale sprawa nie jest do końca jasna.
Co nie jest jasne? Co to za znaczenie czy zastosujesz wężyk 3mm - 3.5mm czy 4mm Ni diabła nie ma znaczenia - jak Ci się uda wcisnąć 3mm to będzie 3mm i tyle. Wydaje Ci się, że dla podciśnienia to różnica czy będzie przewód 3 czy 5mm - żadna !!!! Byle było szczelne na łączeniach !!!
Lenistwo to potęgi n- tej - co za problem pomierzyć i le tego jest i kupić więcej na zapas bo zawsze się tak robi - majątku za 1m to nie kosztuje.
A już ten wężyk 5mm to najłatwiej pomierzyć na wierzchu praktycznie jest ! Do EGR i do filtra powietrza od n75 i między n75 a n18 ..
Haki wyżej napisał 4m bieżące i będzie ok i ma racje, bo jak coś źle przytniesz - za krótko to nie będzie problemu, a jak coś zostanie to można sobie przelewowe wężyki wymienić na wtryskiwaczach i do pompy ..
Zrozumcie, że to czy ten wężyk będzie idealnie docięty czy będzie 0.5m dłuższy to nie ma znaczenia układ będzie działał, do póki będzie szczelny i drożny !
Re: Wężyki między zaworami podciśnienia
Bardziej chodziło mi o kwestię czy wężyk 4mm zamiast 3,5mm nei będzie powodował nieszczelności i spadku podciśnieniaitaliano_83 pisze:
Jak z dziećmi
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Wężyki między zaworami podciśnienia
Nie powinien być za duży - choć ja zakładałem w oplocie, a nie silikonowy i na n239 i klapę gaszącą pasował - tak samo jak między n75 a gruszka podciśnienia.
Teraz mam 3.2 mm i też pasuje tyle, że jest ciaśniejszy .
Teraz mam 3.2 mm i też pasuje tyle, że jest ciaśniejszy .
Wężyki między zaworami podciśnienia
Dziękuję:) Mimo że jak z dziećmi to dzieci też chcą się czasem dowiedzieć i douczyć:) W takim wypadku próbuję zamówić 4mm x 4m i 5mm x 1m. Chciałem tylko żeby nie były zbyt luźne co mogłoby powodować spadek podciśnienia tak cennego w sterowaniu geometrią.
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Wężyki między zaworami podciśnienia
I jaku już się zabierzesz za tę wymianę to po wyciągnięciu wszystkich starych wężyków ułóż je w jedną linie i zmierz - zrobi się poradę i podwiesi na forum, bo te pytania powtarzają się nagminnie na forum.
Wężyki między zaworami podciśnienia
Postaram się, tylko nie wiem kiedy się wezmę, bo samochód będę widział dopiero za 2 tygodnie, wtedy dopiero sprawdzę i zamówię. Musze dokładnie przymierzyć czy 4mm nie będzie zbyt luźny, czy nie lepiej wziąć 3mm. Niby podciśnienie, ale trzeba sprawdzić.
Re: Wężyki między zaworami podciśnienia
Witam,
Przesyłam instrukcję wymiany przewodów gumowych w silniku AFN na przykładzie Seat Ibiza.
Jedynie nie był wymieniany przewód o średnicy 5mm od zaworów do filtra powietrza oraz przewód o średnicy 3,2mm idący w nadkole. W przypadku Ibizy będzie go ponad metr.
http://chomikuj.pl/emswisnia/Dokumenty/ ... 193171.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Przesyłam instrukcję wymiany przewodów gumowych w silniku AFN na przykładzie Seat Ibiza.
Jedynie nie był wymieniany przewód o średnicy 5mm od zaworów do filtra powietrza oraz przewód o średnicy 3,2mm idący w nadkole. W przypadku Ibizy będzie go ponad metr.
http://chomikuj.pl/emswisnia/Dokumenty/ ... 193171.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Wężyki między zaworami podciśnienia
Pomierzyłem wszystko i wymiary mają się tak. Oryginalne przewody - wewnętrza faktycznie jakieś 3,5mm.
Zewnętrzna kroćców - 4,2mm. W miejscu rozszerzenei, któro ma zapobiegać zsuwaniu - 5mm. Wewnętrzna otworów w kroćcach 3,1-3,2mm.
W związku z dokonanymi pomiarami ryzykuję i zamawiam 3mm x 4m + 5mm * 2m. Przewody silikonowe, a przy okazji wymiany niebieskie, może komora silnika będzie wyglądać estetyczniej niż z postrzępionymi dotychczasowymi przewodami.
Wybór padł na 3mm, gdyż 4,2mm - 4mm to stosunkowo mały wcisk biorąc pod uwagę materiał i temperatury panujące.
Mam nadzieję, że z powodu mniejszych przekrojów nie zostanie odnotowany spadek prędkości przepływu, a przy tym też cisnienia, bo niestety węższe przewody będą działać jak zwężka Venturiego. Ale cóż, chyba w inny sposób jak sprawdzając się nie dowiem.
Wymiary jakie uzyskałem z Etki:
3,5x2mm:
- 1x przewód dł. 350 Vacum ~ jakiś trójnik
- 1x przewód dł. 80 ^ ten trójnik ~ zawór sterowania EGR
- 1x przewód dł. 60 ^ ten trójnik ~ jakiś inny trójnik - na drodze do zaworu elektromagnetycznego klapy gaszącej
- 1x przewód dł. 170 trójnik ^ na drodze do zaworu elektromagnetycznego klapy gaszącej ~ zawór zwrotny - po drodze do tójnika łączącego tłumik i N75
- 2x przewód dł. 45 zawór zwrotny ^ ~ tójnik ^ i ten ^ sam tójnik ~ N75.
- 1x przewód dł. 180 trójnik ^ na drodze do zaworu elektromagnetycznego klapy gaszącej ~ zawór elektromagnetyczny klapy gaszącej
- 1x przewód dł. 530 ten ^ trójnik ~ tłumik podcisnienia
- 1x przewód dł. 1000 łącznik wspomniany poniżej ~ trurbosprężarka
- 1x przewód dł. 120 elektrozawór klapy gaszącej - klapa gasząca
Suma: 2580mm
5,0x2mm:
- 1x przewód dł. 360 -zawór regulacji EGR ~ EGR
- 1x przewód dł. 50 N75 ~ turbo ? Odcinek do łącznika
- 1x przewód dł. 320 N75 ~ trójnik (dalej do filtra leci ta linia)
- 1x przewód dł. 80 - od trójnika wyżej ~ zawór regulacji EGR
- 1x przewód dł. 300 ^ trójnik ~ filtr powietrza
Suma: 1110mm
Gratis przelewowe:
3,5x1,9mm
- 3x przewód dł. 130mm
- 1x przewód dł. 270mm
Suma: 660mm
Dane dla silnika ALH,AHF,ASV z etki.
UWAGA
Dzisiaj wykoana wymiana zgodnie z danymi powyżej. Moim zdaniem wszystkie, a na pewno większość długości była zgodna w moim ALH 1.9 TDI
Pozdrawiam:)
Zewnętrzna kroćców - 4,2mm. W miejscu rozszerzenei, któro ma zapobiegać zsuwaniu - 5mm. Wewnętrzna otworów w kroćcach 3,1-3,2mm.
W związku z dokonanymi pomiarami ryzykuję i zamawiam 3mm x 4m + 5mm * 2m. Przewody silikonowe, a przy okazji wymiany niebieskie, może komora silnika będzie wyglądać estetyczniej niż z postrzępionymi dotychczasowymi przewodami.
Wybór padł na 3mm, gdyż 4,2mm - 4mm to stosunkowo mały wcisk biorąc pod uwagę materiał i temperatury panujące.
Mam nadzieję, że z powodu mniejszych przekrojów nie zostanie odnotowany spadek prędkości przepływu, a przy tym też cisnienia, bo niestety węższe przewody będą działać jak zwężka Venturiego. Ale cóż, chyba w inny sposób jak sprawdzając się nie dowiem.
Wymiary jakie uzyskałem z Etki:
3,5x2mm:
- 1x przewód dł. 350 Vacum ~ jakiś trójnik
- 1x przewód dł. 80 ^ ten trójnik ~ zawór sterowania EGR
- 1x przewód dł. 60 ^ ten trójnik ~ jakiś inny trójnik - na drodze do zaworu elektromagnetycznego klapy gaszącej
- 1x przewód dł. 170 trójnik ^ na drodze do zaworu elektromagnetycznego klapy gaszącej ~ zawór zwrotny - po drodze do tójnika łączącego tłumik i N75
- 2x przewód dł. 45 zawór zwrotny ^ ~ tójnik ^ i ten ^ sam tójnik ~ N75.
- 1x przewód dł. 180 trójnik ^ na drodze do zaworu elektromagnetycznego klapy gaszącej ~ zawór elektromagnetyczny klapy gaszącej
- 1x przewód dł. 530 ten ^ trójnik ~ tłumik podcisnienia
- 1x przewód dł. 1000 łącznik wspomniany poniżej ~ trurbosprężarka
- 1x przewód dł. 120 elektrozawór klapy gaszącej - klapa gasząca
Suma: 2580mm
5,0x2mm:
- 1x przewód dł. 360 -zawór regulacji EGR ~ EGR
- 1x przewód dł. 50 N75 ~ turbo ? Odcinek do łącznika
- 1x przewód dł. 320 N75 ~ trójnik (dalej do filtra leci ta linia)
- 1x przewód dł. 80 - od trójnika wyżej ~ zawór regulacji EGR
- 1x przewód dł. 300 ^ trójnik ~ filtr powietrza
Suma: 1110mm
Gratis przelewowe:
3,5x1,9mm
- 3x przewód dł. 130mm
- 1x przewód dł. 270mm
Suma: 660mm
Dane dla silnika ALH,AHF,ASV z etki.
UWAGA
Dzisiaj wykoana wymiana zgodnie z danymi powyżej. Moim zdaniem wszystkie, a na pewno większość długości była zgodna w moim ALH 1.9 TDI
Pozdrawiam:)
Wężyki między zaworami podciśnienia
Aś, teraz pojechał - zaznaczyłeś przy ALH czerwonym kolorem "TDI" i zaraz większość będzie pytać czemu ALH ma wszystkie trzy literki na czerwono
Wykonałeś dobre pomiary a i tak zaraz się nie odgonisz od zapytań na prywatnych wiadomościach gdzie i ile jaki wężyk powinien być długi i ile kosztuje dany odcinek
To jest właśnie urok dokładnego opisywania niektórych rzeczy na forum. Zupełnie nie rozumiem kolegów, którzy pytają jaką długość np. powinien mieć wężyk podciśnienia idący np. od N18 do silownika zaworu EGR - przecież wystarczy zdjąć górną plastikową pokrywę - osłonę silnika (jeśli ktoś posiada) i zmierzyć - czy większość forumowiczów nie wie co to pomiar długości ? - nikt sobie nie mierzył ile jego ciulik ma cm ? Ciuliki to każdy potrafi zmierzyć ale już długość wężyka nie bardzo - ło matko
Wykonałeś dobre pomiary a i tak zaraz się nie odgonisz od zapytań na prywatnych wiadomościach gdzie i ile jaki wężyk powinien być długi i ile kosztuje dany odcinek
To jest właśnie urok dokładnego opisywania niektórych rzeczy na forum. Zupełnie nie rozumiem kolegów, którzy pytają jaką długość np. powinien mieć wężyk podciśnienia idący np. od N18 do silownika zaworu EGR - przecież wystarczy zdjąć górną plastikową pokrywę - osłonę silnika (jeśli ktoś posiada) i zmierzyć - czy większość forumowiczów nie wie co to pomiar długości ? - nikt sobie nie mierzył ile jego ciulik ma cm ? Ciuliki to każdy potrafi zmierzyć ale już długość wężyka nie bardzo - ło matko
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 99 gości