Golf 3 1.9 TDI AFN - zgasł po wjechaniu w kałużę.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Golf 3 1.9 TDI AFN - zgasł po wjechaniu w kałużę.
Witam,
Na wstępie proszę nie "krzyczeć", że nie powinienem tak robić, ale miałem ciężki dzień (bliska osoba w szpitalu) i wtedy tego jeszcze nie wiedziałem.
Było u nas "zerwanie" chmury i nie zauważyłem głębokiej wody. Po wjechaniu do niej przyhamowałem i powoli przejeżdżałem, ale auto zgasło (auto niżej od oryginału o 4cm). Najpierw zachował się tak jakbym miał za wysoki bieg i zgasł. Po próbie odpalenia (wiem już, że nie powinienem tego robić) "pochechłotał" i gasły kontrolki. Poczekałem trochę i po 6-8 próbach odpalił. Chodził nierówno i przy zapalaniu musiałem go przytrzymać na wyższych obrotach. Dymił bardzo na biało. Przejechałem ze 100-200 metrów i zostawiłem go na kilka minut na wolnych obrotach. Potem zgasiłem i sprawdziłem filtr powietrza - był mokry i obudowa filtra też mokra. Powycierałem ją i bez filtra odpaliłem. Podymił trochę i się ustatkował. Na wolnych obrotach chodził tak ze 20 minut (kilka razy przygazowałem). Filtra już nie zakładałem tylko jakoś zabezpieczyłem wylot z filtra "ścierką" i dojechałem pomału do domu - 2km. Wydaje mi się, że auto chodzi już ok, ale czy mam się czegoś obawiać? Czytałem o skutkach takich akcji i trochę się przestraszyłem. Co było powodem, że zgasł? Woda w układzie?
Jutro kupię nowy filtr powietrza i czy mogę nim jechać? Jak już coś się miało uszkodzić to się chyba uszkodziło i już chyba nic gorzej zrobić nie mogę. Czy dać na sprawdzenie mechanikowi?
Na co mam teraz zwracać uwagę (sprawdzić) żeby ocenić czy coś się uszkodziło? Sorry za tyle pytań, ale trochę się przestraszyłem i jako, że dzisiaj będę też miał ciężki dzień to chciałbym wiedzieć co i jak.
z góry dzięki za pomoc
pozdr
Na wstępie proszę nie "krzyczeć", że nie powinienem tak robić, ale miałem ciężki dzień (bliska osoba w szpitalu) i wtedy tego jeszcze nie wiedziałem.
Było u nas "zerwanie" chmury i nie zauważyłem głębokiej wody. Po wjechaniu do niej przyhamowałem i powoli przejeżdżałem, ale auto zgasło (auto niżej od oryginału o 4cm). Najpierw zachował się tak jakbym miał za wysoki bieg i zgasł. Po próbie odpalenia (wiem już, że nie powinienem tego robić) "pochechłotał" i gasły kontrolki. Poczekałem trochę i po 6-8 próbach odpalił. Chodził nierówno i przy zapalaniu musiałem go przytrzymać na wyższych obrotach. Dymił bardzo na biało. Przejechałem ze 100-200 metrów i zostawiłem go na kilka minut na wolnych obrotach. Potem zgasiłem i sprawdziłem filtr powietrza - był mokry i obudowa filtra też mokra. Powycierałem ją i bez filtra odpaliłem. Podymił trochę i się ustatkował. Na wolnych obrotach chodził tak ze 20 minut (kilka razy przygazowałem). Filtra już nie zakładałem tylko jakoś zabezpieczyłem wylot z filtra "ścierką" i dojechałem pomału do domu - 2km. Wydaje mi się, że auto chodzi już ok, ale czy mam się czegoś obawiać? Czytałem o skutkach takich akcji i trochę się przestraszyłem. Co było powodem, że zgasł? Woda w układzie?
Jutro kupię nowy filtr powietrza i czy mogę nim jechać? Jak już coś się miało uszkodzić to się chyba uszkodziło i już chyba nic gorzej zrobić nie mogę. Czy dać na sprawdzenie mechanikowi?
Na co mam teraz zwracać uwagę (sprawdzić) żeby ocenić czy coś się uszkodziło? Sorry za tyle pytań, ale trochę się przestraszyłem i jako, że dzisiaj będę też miał ciężki dzień to chciałbym wiedzieć co i jak.
z góry dzięki za pomoc
pozdr
krzysiekp
Golf III GTI TDI 20Jahre
Golf IV Kombi ASZ 130KM
Wrocław
Golf III GTI TDI 20Jahre
Golf IV Kombi ASZ 130KM
Wrocław
Golf 3 1.9 TDI AFN - zgasł po wjechaniu w kałużę.
Jesli zaciagnal wode to moze byc kiepsko. Mogly popekac np tuleje w silniku. Sprawdz stan oleju I czy nie zmienil koloru na szaro-bialy. Co oznaczaloby ze plyn chlodzacy dostal sie do oleju. Jesli cos takiego sie wydarzylo lepiej podjechac do mechanika, wtedy oceni co sie stalo. Jesli bedziesz dalej jezdzil to nie wiadomo jakie beda konsekwencje.
Golf 3 1.9 TDI AFN - zgasł po wjechaniu w kałużę.
dzięki za odpowiedź
no ale jakby coś się uszkodziło to silnik raczej by nie chodził równo i do domu by mi się źle jechało?
to, że zgasł i nie chciał odpalić to powód zaciągnięcia wody czy czegoś innego?
jak odpalałem go to zresetował mi wszystkie liczniki na kompie czyli objaw taki jak na słabym akumulatorze, ale aku jest ok
pozdr
no ale jakby coś się uszkodziło to silnik raczej by nie chodził równo i do domu by mi się źle jechało?
to, że zgasł i nie chciał odpalić to powód zaciągnięcia wody czy czegoś innego?
jak odpalałem go to zresetował mi wszystkie liczniki na kompie czyli objaw taki jak na słabym akumulatorze, ale aku jest ok
pozdr
krzysiekp
Golf III GTI TDI 20Jahre
Golf IV Kombi ASZ 130KM
Wrocław
Golf III GTI TDI 20Jahre
Golf IV Kombi ASZ 130KM
Wrocław
Golf 3 1.9 TDI AFN - zgasł po wjechaniu w kałużę.
krzysiekp, jakby ci tuleja pękła to odczuwalnej różnicy nie ma (z wyjątkiem ubytku płynu chłodniczego i przybywania stanu i oleju w silniku). Różnica będzie jak ci silnik "kopyto wystawi" lub się zatrze.
Golf 3 1.9 TDI AFN - zgasł po wjechaniu w kałużę.
Witam ponownie,
Filtr wymieniłem. Silnik pracuje równo i normalnie (tak mi się wydaje). Zaobserwowałem żółtą maź na korku oleju i wlewie oleju. Olej wymieniany 1000km wcześniej. Wyczyściłem tą żółtą maź i zrobiłem trasę ok 15km i mazi nie przybyło oraz nie ubyło płynu chłodniczego. Jak ostygnie to sprawdzę poziom oleju.
Filtr wymieniłem. Silnik pracuje równo i normalnie (tak mi się wydaje). Zaobserwowałem żółtą maź na korku oleju i wlewie oleju. Olej wymieniany 1000km wcześniej. Wyczyściłem tą żółtą maź i zrobiłem trasę ok 15km i mazi nie przybyło oraz nie ubyło płynu chłodniczego. Jak ostygnie to sprawdzę poziom oleju.
krzysiekp
Golf III GTI TDI 20Jahre
Golf IV Kombi ASZ 130KM
Wrocław
Golf III GTI TDI 20Jahre
Golf IV Kombi ASZ 130KM
Wrocław
Golf 3 1.9 TDI AFN - zgasł po wjechaniu w kałużę.
Maz tworzy sie raczej zima na niedogrzanym silniku, wtedy skrapla sie woda. A u ciebie musialo sie dostac z zewnatrz. Musisz obserwowac zachowanie silnika I poziom plynow, albo odstawic na warsztat .
Golf 3 1.9 TDI AFN - zgasł po wjechaniu w kałużę.
raczej jak miałoby coś uciekać z płynów lub przybywać to już by to robiło. Wydaje mi się że bedzie wszystko ok. Miałeś szczęście.
Re: Golf 3 1.9 TDI AFN - zgasł po wjechaniu w kałużę.
dziękiwizjer01 pisze:raczej jak miałoby coś uciekać z płynów lub przybywać to już by to robiło. Wydaje mi się że bedzie wszystko ok. Miałeś szczęście.
Mechanik tez zerknął i powiedział, że silnik chodzi poprawnie i jak by coś nie tak to bym do niego nim nie przyjechał
jak to powiedział "uciekł śmierci spod noża"
sprawdzam go po każdej trasie i jak na razie ok
tyle lat już jeżdżę i pierwszy raz wpadłem w taką wodę - 0,5 godziny wcześniej tam nic nie było
ale przy akcji w Warszawie to pikuś
dzięki wszystkim za odpowiedzi
pozdr
krzysiekp
Golf III GTI TDI 20Jahre
Golf IV Kombi ASZ 130KM
Wrocław
Golf III GTI TDI 20Jahre
Golf IV Kombi ASZ 130KM
Wrocław
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 872
- Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
- Lokalizacja: WGS//WP
- Kontakt:
Re: Golf 3 1.9 TDI AFN - zgasł po wjechaniu w kałużę.
Wymień lepiej ten olej, bo nie wiadomo ile w nim wody było.
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ
- souler
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
- Kontakt:
Golf 3 1.9 TDI AFN - zgasł po wjechaniu w kałużę.
miałeś szczęście. pewnie lekko któraś korba dostała lub zawór, ale jeśli nie szarpie na zimnym to nie ma się czym martwić. ja bym olej zmienił.
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
Re: Golf 3 1.9 TDI AFN - zgasł po wjechaniu w kałużę.
silnik pracuje równosouler pisze:miałeś szczęście. pewnie lekko któraś korba dostała lub zawór, ale jeśli nie szarpie na zimnym to nie ma się czym martwić. ja bym olej zmienił.
zrobiłem już po tej akcji ok 90km i żadna maź nie powstaje już na korku, więc prawdopodobnie to co się wcześniej powstało na korku to musiało się dostać od góry przez korek
no ale już się wszystko wytrąciło i olej jest czysty
podobno przy niektórych silnikach taka żółta maź to normalka
pozdr
krzysiekp
Golf III GTI TDI 20Jahre
Golf IV Kombi ASZ 130KM
Wrocław
Golf III GTI TDI 20Jahre
Golf IV Kombi ASZ 130KM
Wrocław
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 872
- Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
- Lokalizacja: WGS//WP
- Kontakt:
Re: Golf 3 1.9 TDI AFN - zgasł po wjechaniu w kałużę.
Żółta maź to jest normalką jak robisz 1-2 km w zimie i gasisz samochód.
W lecie czegoś takiego nie może być.
W lecie czegoś takiego nie może być.
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ
Re: Golf 3 1.9 TDI AFN - zgasł po wjechaniu w kałużę.
no i teraz na szczęście nie madominik7 pisze:Żółta maź to jest normalką jak robisz 1-2 km w zimie i gasisz samochód.
W lecie czegoś takiego nie może być.
tylko zaraz po zalaniu się wytrąciło
krzysiekp
Golf III GTI TDI 20Jahre
Golf IV Kombi ASZ 130KM
Wrocław
Golf III GTI TDI 20Jahre
Golf IV Kombi ASZ 130KM
Wrocław
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 214 gości