klimatyzacja - czy to sprężarka?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- szakulvip
- Gadatliwa bestia
- Posty: 603
- Rejestracja: pt sty 02, 2009 23:09
- Lokalizacja: WP
- Auto: Audi a4 b8
- Kontakt:
klimatyzacja - czy to sprężarka?
Witam,
szukałem na forum podobnej przypadłości ale nie znalazłem.
Koledzy problem z klimą (manual), przyszedł sezon i nie chłodziła, podjechałem do warsztatu od klim, zrobili przegląd, wyszło że było mało czynnika wszystko uzupełnili i dalej nie chłodzi, gościu stwierdził, że sprężarka swoje już wysłużyła i nie daje rady. Dodam, że po włączeniu AC sprzęgełko sprężarki chodzi, wiatraki się włączają, silnik dostaje większego obciążenia bo nawet spalanie na kompie wzrasta, tyle tylko, że nie słychać tego charakterystycznego "cyknięcia" sprzegęłka. Jakieś sugestie, o co kaman z tą klimą?
szukałem na forum podobnej przypadłości ale nie znalazłem.
Koledzy problem z klimą (manual), przyszedł sezon i nie chłodziła, podjechałem do warsztatu od klim, zrobili przegląd, wyszło że było mało czynnika wszystko uzupełnili i dalej nie chłodzi, gościu stwierdził, że sprężarka swoje już wysłużyła i nie daje rady. Dodam, że po włączeniu AC sprzęgełko sprężarki chodzi, wiatraki się włączają, silnik dostaje większego obciążenia bo nawet spalanie na kompie wzrasta, tyle tylko, że nie słychać tego charakterystycznego "cyknięcia" sprzegęłka. Jakieś sugestie, o co kaman z tą klimą?
klimatyzacja - czy to sprężarka?
A moze jest nieszczelny uklad I ucieka czynnik. Powinni ci sprawdzic czy nie ubywa czynnika.
klimatyzacja - czy to sprężarka?
Jest możliwość że sprężarka już jest zużyta i nie daje ciśnienia. Dlatego wszystko sie załącza a nie chłodzi.
Bez dymu nie ma ognia... TDI
- szakulvip
- Gadatliwa bestia
- Posty: 603
- Rejestracja: pt sty 02, 2009 23:09
- Lokalizacja: WP
- Auto: Audi a4 b8
- Kontakt:
klimatyzacja - czy to sprężarka?
sprawdzali, układ szczelny, zresztą sam patrzyłem, gdyby było za mało czynnika to chyba spręzarka by się nie załączyła.pavwloo84 pisze:A moze jest nieszczelny uklad I ucieka czynnik. Powinni ci sprawdzic czy nie ubywa czynnika.
- jacekratownik
- Mały gagatek
- Posty: 67
- Rejestracja: śr lis 17, 2010 20:28
- Lokalizacja: Kalisz
klimatyzacja - czy to sprężarka?
a ja bym spróbował sprzęgiełko na krótko podłączyć i zobaczyć co będzie ewentualnie ten czujnik co jest w osuszaczu chyba na 4 piny, może być "umarty"
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: klimatyzacja - czy to sprężarka?
Chcialbym kolege poinformowac ze w zaleznosci od rocznika sa czujniki 4 pinowe i 3 pinowe a jaki kolega ma to nie wiemy.jacekratownik pisze:ewentualnie ten czujnik co jest w osuszaczu chyba na 4 piny, może być "umarty"
Druga sprawa jest taka ze ten czujnik podjae sygnal ktory mowi jakie cisnienie panuje w ukladzie i gdyby byl uszkodozny to klima sie nie wlaczy.
Napisales ze sprzegielko sie wlacza ale nie ma cykniecia. Czy kompresor sie kreci? Moze slizga sie sprzeglo na kompresorze. Czy kompresor kreci sie tak samo szybko jak jego kolko?
Kiedy maszyna jest podpieta do klimy i odpali sie silnik to widac jakie cisnienie bije kompresor klimatyzacji - wiesz jakie bylo to cisnienie?
- szakulvip
- Gadatliwa bestia
- Posty: 603
- Rejestracja: pt sty 02, 2009 23:09
- Lokalizacja: WP
- Auto: Audi a4 b8
- Kontakt:
klimatyzacja - czy to sprężarka?
z tego co widze to kompresor się kręci tak samo jak sprzęgło. Zresztą zamieszczam link-filmik (4mb) poniżej, jakbyście mieli czas, to proszę sciągnąc sobie i zobaczyć jak ta spreżara chodzi, wydaje mi się że te sprzegełko ma lekkie bicie, nie wiem sami oceńcie:agrala pisze:Czy kompresor sie kreci? Moze slizga sie sprzeglo na kompresorze. Czy kompresor kreci sie tak samo szybko jak jego kolko?
=> http://przeklej.net/video_details/100068.html" onclick="window.open(this.href);return false;
wysokie 7,5bara, niskie 5agrala pisze:wiesz jakie bylo to cisnienie?
-
- Mały gagatek
- Posty: 118
- Rejestracja: wt wrz 22, 2009 10:08
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Auto: Golf VII Kombi
klimatyzacja - czy to sprężarka?
Jak jest szczelna klimatyzacja i na komputerze nie ma żadnych błędów i nie chłodzi to wniosek prosty kompresor do wymiany.
klimatyzacja - czy to sprężarka?
Nie zawsze jest to kompresor do wymiany . . . Kompresor do wymiany to jest pierwsze stwierdzenie "mechaników" wykonujących tylko i wyłącznie usługę napełnienia klimatyzacji kiedy ona nie tłoczy lub się nie załącza, jednak jest bardzo prosty sposób aby to stwierdzić skoro wykonywałeś przegląd klimatyzacji w jakimś warsztacie to zapytaj się panów jakie jest ciśnienie na stronie ssącej oraz tłocznej jeżeli klima się załącza tak jak na filmiku i na stronie ssącej ciśnienie zrównuje się ze strą tłączoną powinno być to w przedziale 5 na 5 bar wtedy zależnie od sprężarki jest uszkodzona sprężarka lub zawór w sprężarce ALE nic się nie dzieje bez przyczyny poprostu jeździłeś na małej ilości gazu i prawdopodobnie sprężarka zaczeła się zacierać i zawór przestał sterować lub sprężarka przestała tłoczyć (wszystko zależy jakiej firmy sprężarka)Może się nawet okazać że wymiana sprężarki będzie tylko krótko terminowym rozwiązaniem gdyż opiłki poszły w układ i koszt takiej zabawy to około 3 tyś. Ale jest również bardziej optymistyczna wersja jeśli ciśnienia w układzie będą wynosić około 2 ssąca 8 + tłoczna (wartości mogą się różnić w zależności od temperatury) w co wątpie i klima nie będzie działać to Ci powiem co jest uszkodzone.
- szakulvip
- Gadatliwa bestia
- Posty: 603
- Rejestracja: pt sty 02, 2009 23:09
- Lokalizacja: WP
- Auto: Audi a4 b8
- Kontakt:
klimatyzacja - czy to sprężarka?
pisałem wcześniej, że ciśnienie wysokie było 7,5 bara i spadało do wartości 6,5 a niskie stało równo 5.
to, że zostają opiłki to wiem i zaleca się przeczyszczenie całego układu przed zamonotowaniem nowej sprężarki ale pierwsze słysze żeby to miało kosztować 3kołaSzponciak pisze:Może się nawet okazać że wymiana sprężarki będzie tylko krótko terminowym rozwiązaniem gdyż opiłki poszły w układ i koszt takiej zabawy to około 3 tyś.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
klimatyzacja - czy to sprężarka?
Szponciak, Wiesz po co jest presostat w klimatyzacji?
Na jego podstawie sterownik rozpoznaje czy jest czynnik w ukladzie czy go nie ma i on spelnia role zabezpieczenia przed uszkodzeniem z powodu braku czynnika czy zbyt wysokiego cisnienia.
To tak jakby pisac ze silnik sie zepsol bo na bagnecie byl poziom minimalny oleju a nie pomiedzy max a min.
Na jego podstawie sterownik rozpoznaje czy jest czynnik w ukladzie czy go nie ma i on spelnia role zabezpieczenia przed uszkodzeniem z powodu braku czynnika czy zbyt wysokiego cisnienia.
To tak jakby pisac ze silnik sie zepsol bo na bagnecie byl poziom minimalny oleju a nie pomiedzy max a min.
klimatyzacja - czy to sprężarka?
Szaku- Poprawne czyszczenie układu równa się z wymianą chłodnicy, osuszacza, sprężarki przepłukanie każdego przewodu oraz parownika jeżeli ktoś nie zrobi tego poprawnie co w 80 % przypadkach się zdarza problem wróci w przyszłym roku lub też szybciej.
CO DO KOLEGI AGRALA który najwidoczniej mało ma doczynienia z układem klimatyzacji, prestostat czyli tak zwany potocznie czujnik ciśnienia (zależnie od marki samochodu i czujnika) wyłącza sprężarke około 1 bara lub poniżej WTEDY ILOŚĆ GAZU W UKŁADZIE JEST OKOŁO 5 g może mniej może więcej SĄ TEŻ PRZYPADKI że w układzie robi się WYSOKIE CIŚNIENIE POWIETRZA I SPRĘŻARKA MIELI SAMO POWIETRZE i tłoki w sprężarce(zależnie jaka jest sprężarka) zacierają się lub też inny element ulega uszkodzeniu ......... TO NIE JEST SILNIK POWTARZAM ... układ klimatyzacji współpracuje z czynnikiem oraz PAG-iem(olej sprężarkowy) nie wystarczy że będzie tam olej TAK JAK TO JEST W SILNIKU. Tak podsumowując już na spokojnie czujnik ciśnienia zabezpiecza układ klimatyzacji jednak jeśli ciśnienie wynosi bardzo niską wartość lub też nie ma go wcale,jednak nie widzi on co jest w układzie oraz w jakiej ilości dlatego tak ważne jest aby czynnik w układzie nie spadał poniżej 50 % dlatego powinno się wykonywać co roczne przeglądy klimatyzacji żeby potem nie ponosić większych kosztów naprawy. tak do Ciebie agrala potem przychodzą do warsztatu forumowicze i mówią że wyczytali na forum że nic nie może się stać ze sprężarką bo "mają czujnik ciśnienia".
CO DO KOLEGI AGRALA który najwidoczniej mało ma doczynienia z układem klimatyzacji, prestostat czyli tak zwany potocznie czujnik ciśnienia (zależnie od marki samochodu i czujnika) wyłącza sprężarke około 1 bara lub poniżej WTEDY ILOŚĆ GAZU W UKŁADZIE JEST OKOŁO 5 g może mniej może więcej SĄ TEŻ PRZYPADKI że w układzie robi się WYSOKIE CIŚNIENIE POWIETRZA I SPRĘŻARKA MIELI SAMO POWIETRZE i tłoki w sprężarce(zależnie jaka jest sprężarka) zacierają się lub też inny element ulega uszkodzeniu ......... TO NIE JEST SILNIK POWTARZAM ... układ klimatyzacji współpracuje z czynnikiem oraz PAG-iem(olej sprężarkowy) nie wystarczy że będzie tam olej TAK JAK TO JEST W SILNIKU. Tak podsumowując już na spokojnie czujnik ciśnienia zabezpiecza układ klimatyzacji jednak jeśli ciśnienie wynosi bardzo niską wartość lub też nie ma go wcale,jednak nie widzi on co jest w układzie oraz w jakiej ilości dlatego tak ważne jest aby czynnik w układzie nie spadał poniżej 50 % dlatego powinno się wykonywać co roczne przeglądy klimatyzacji żeby potem nie ponosić większych kosztów naprawy. tak do Ciebie agrala potem przychodzą do warsztatu forumowicze i mówią że wyczytali na forum że nic nie może się stać ze sprężarką bo "mają czujnik ciśnienia".
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 61 gości