[MK3 1.6 ABU]Gdzie sie znajduje bialy czujnik cinienia oleju
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[MK3 1.6 ABU]Gdzie sie znajduje bialy czujnik cinienia oleju
Witam wszystkich. Czy ktos mi moze podpowiedziec gdzie znajduje sie bialy czujnik cisnienia oleju w Golfie III 1.6 ABU? Chodzi mi glownie czy mozna sie do niego dostac "od gory" silnika czy raczej trzeba wjechac na kanal. Chce go wymienic, z powodu "klasycznego" problemu z piszczacym brzeczykiem, gdy obroty pow. 2000 + rozgrzany silnik. Poczytalem tutaj wszystko na ten temat i wybralem (na razie) rozwiazanie najbardziej brutalne czyli zalozenie czujnika od 2.8VR6 (1.4bar zamiast 1.. Zobaczymy czy sie uspokoi. O wynikach poinformuje.
Dzieki z gory za odpowiedz.
PS. Swietne forum
Dzieki z gory za odpowiedz.
PS. Swietne forum
Ostatnio zmieniony wt sie 22, 2006 09:28 przez Edek500, łącznie zmieniany 1 raz.
Czujnik zlokalizowalem, wykrecilem i ... zamiast spodziewanego 1.8bar na czujniku znalazlem napisane: 0.9 +/-0.15 bar. Hmmm, teraz mam tzw. czeski i musze dojsc czy w ABU taki czujnik byl montowany fabrycznie, czytez poprzedniego wlsciciela tez wkurzal ten brzeczyk i wpadl wczesniej na pomysl zamontowania czujnika o nizszym cisnieniu. Moze ktos wie cos na ten temat. Pozdrawiam.
Kurcze, dzwonilem do serwisu VW coby sie dowiedziec jak to jest rzeczywiscie z tymi cisnieniami ale powiedzieli mi ze jak miga to powinienem przyjechac to mi zmierza cisnienie i zamontuja wtedy odpowiedni czujnik. No to dzieki!!! To co mowi T.O.B.I. pokrywa sie z tym co jest w ksiazce obslugi SEATA (silnik ABU), ale bylbym bardziej pewny gdyby ktos napisal mi, ze taki czujnik (tzn. 0.03MPa kolor brazowy) ma rzeczywiscie zamontowany w swoim silniczku ABU.
Nie wiem, czy Ci to pomoże ale zaglądałem do katalogów i okazuje się że w tym 1,6 może być taki układ z czujnikiem 0,03 i 0,18 bara, ale może też być z niebieskim i białym. Ten pierwszy wariant (może jeden byc w głowicy z boku, tak jak 2E) to ja opisałem obszerniej już jakiś czas temu - sam wyprobowałem z czujnikiem z VR-y i do dzisiaj nic mi nie brzęczy, nie mam też żadnych problemów, podobnie jak inni którzy wdrożyli ten pomysł.. Ty natomiast możesz mieć tak jak w niektórych 1,6 polo pamiętam - był jeden 0,9bara lub jeszcze jakiś drugi (nie pamiętam jaki). Musi mieć inne kryteria niż 2000 obr.
Nie wierz w zatkany smok, bo zanim zacząłem kombinacje to sprawdzałem, nową pompe też, olej, filtr itd.. Winny jest wał.
Jeśli chcesz konkretnej pomocy to wykręć nominał i odczytaj nr. orginału, to spróbuję Ci podać czym możesz oszukać, poszukam. Ale myśl już powoli o kapie, bo w końcu Ci stanie...
Nie wierz w zatkany smok, bo zanim zacząłem kombinacje to sprawdzałem, nową pompe też, olej, filtr itd.. Winny jest wał.
Jeśli chcesz konkretnej pomocy to wykręć nominał i odczytaj nr. orginału, to spróbuję Ci podać czym możesz oszukać, poszukam. Ale myśl już powoli o kapie, bo w końcu Ci stanie...
Chetnie skorzystam z porady, ale nr. oryginalu bede w stanie podac za ok 2tyg.wojtas_GT pisze: Jeśli chcesz konkretnej pomocy to wykręć nominał i odczytaj nr. orginału, to spróbuję Ci podać czym możesz oszukać, poszukam.:
Sorry, ale moge cie poprosic o napisanie jasniej co miales na mysli piszac:
Chodzi ci o komputer? Wydawalo mi sie ze sygnal z tego czujnika do kompa nie dociera...wojtas_GT pisze: Ale myśl już powoli o kapie, bo w końcu Ci stanie...
Nie, bez sprośności...
Stanie silnik, czyli jak oszukasz wóz dla swojego komfortu psychicznego (zresztą tak jak ja) to w końcy i tak się zapali kiedyś ten brzęczyk, albo nie zdąży i będziesz miał silnik do kapitalki. Ogólnie problem jest prosty, bo są trochę za duże luzy na wale i traci się ciśnienie na calym układzie, od pompy począwszy. Nie ma sensu sprawdzać manometrem bo nie wychwycisz nego punktu a odchyłka jest minimalna i już bzyczy.
Napisz jaki masz ten numer jak będziesz miec czas.
Stanie silnik, czyli jak oszukasz wóz dla swojego komfortu psychicznego (zresztą tak jak ja) to w końcy i tak się zapali kiedyś ten brzęczyk, albo nie zdąży i będziesz miał silnik do kapitalki. Ogólnie problem jest prosty, bo są trochę za duże luzy na wale i traci się ciśnienie na calym układzie, od pompy począwszy. Nie ma sensu sprawdzać manometrem bo nie wychwycisz nego punktu a odchyłka jest minimalna i już bzyczy.
Napisz jaki masz ten numer jak będziesz miec czas.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 408 gości