Żywotność silnika 1.9 TD AAZ po modyfikacjach.
Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- wrubciu
- Mały gagatek
- Posty: 65
- Rejestracja: pn lip 10, 2006 20:43
- Lokalizacja: okolice Chojnic
- Kontakt:
Żywotność silnika 1.9 TD AAZ po modyfikacjach.
Witam VW-ejki. Jestem od 3 miesięcy szczęśliwym posiadaczem GOLFA 3 z silnikiem 1.9 TD, AAZ z 1992 roku. Autko jest w BARDZO DOBRYM stanie technicznym, sprowadzene z niemiec ma udokumentowany przebieg 135 tys km. ( serwisowany ) Od jakiegoś czasu planuje podniesienie mocy mojego silnika, przekopałem forum na ten temat i wiem chyba dużo o takich modyfikacjach i planuję:
1. Wymiane BOOST PIN-a na ten od 1.6 TD
2. Lekkie podniesienie cisnienia na TURBO 0,9 - 1 BARa
3. Dołożenie IC
4. Chyba..... wywalenie Katalizatora.
I w zwiazku z tym nasuwa mi sie pytanie jak to wszystko ma sie do żywotności silnika, czy bedę miał przez to jakieś problemy po takich modyfikacjach? i jak będzie ze średnim spalaniem ( Teraz mi wychodzi średnio ok 5.7 l/100km )
Dodam że prawdopodobnie nie bede zmieniał samochodu przez nastepne 4 lata i planuje przejechanie około 100 tys km, mam dośc spokojny styl jazdy powiedzmy że: +/- 100 km/h, ale nie lubie się za kimś wlec i czesto wyprzedzam i własnie na tych manewrach brakuje mi tej mocy
Napiszcie jak to u was wygląda i co o tym sądzicie.
Pozdrowionka......
1. Wymiane BOOST PIN-a na ten od 1.6 TD
2. Lekkie podniesienie cisnienia na TURBO 0,9 - 1 BARa
3. Dołożenie IC
4. Chyba..... wywalenie Katalizatora.
I w zwiazku z tym nasuwa mi sie pytanie jak to wszystko ma sie do żywotności silnika, czy bedę miał przez to jakieś problemy po takich modyfikacjach? i jak będzie ze średnim spalaniem ( Teraz mi wychodzi średnio ok 5.7 l/100km )
Dodam że prawdopodobnie nie bede zmieniał samochodu przez nastepne 4 lata i planuje przejechanie około 100 tys km, mam dośc spokojny styl jazdy powiedzmy że: +/- 100 km/h, ale nie lubie się za kimś wlec i czesto wyprzedzam i własnie na tych manewrach brakuje mi tej mocy
Napiszcie jak to u was wygląda i co o tym sądzicie.
Pozdrowionka......
Ostatnio zmieniony wt sty 29, 2008 21:46 przez wrubciu, łącznie zmieniany 1 raz.
w swoim AAZ zrobiłem sobie dawke na więszą , bost pin nie znalazłem to szlifowałem troszeczke to co mam , ciśnienie jest wyższe na fabrycznej K03(obecnie 0,8bara max) katalizator zastąpiony rurą i tak mam zrobione juz około 12tyś km ostatnie pomiary wychodziły około jakiś 13s ale jak zmienie sprzęgło (o ile wogle zmienie ) to zmierze dokładniej
sprzęgło zaczyna się slizgać dopiero z pełnym butem w podłodze także ostrożnie z podkręcaniem bo może się okazać TD lepszy od TDI
sprzęgło zaczyna się slizgać dopiero z pełnym butem w podłodze także ostrożnie z podkręcaniem bo może się okazać TD lepszy od TDI
Był passat jest volvo i jeden i drugi ma w znaczku V
- wrubciu
- Mały gagatek
- Posty: 65
- Rejestracja: pn lip 10, 2006 20:43
- Lokalizacja: okolice Chojnic
- Kontakt:
Dzieki koledzy za posty, wiedziałem że moge na kogoś liczyc
spoko kolego tomcio666 zawsze dawalem sie silnikowi dobrze rozgrzac zanim mu troche depnałem nie ma sensu predzej bo zimny diesel i tak jest slaby.To jest mój drugi samochod i zawsze dbałem o silnik oleje i te sprawy. A jak to jest z turbina po podkreceniu zurzywa sie szybciej, czy sie szybciej "konczy"??? Ja mam K14.
Krzylu
pasiak
spoko kolego tomcio666 zawsze dawalem sie silnikowi dobrze rozgrzac zanim mu troche depnałem nie ma sensu predzej bo zimny diesel i tak jest slaby.To jest mój drugi samochod i zawsze dbałem o silnik oleje i te sprawy. A jak to jest z turbina po podkreceniu zurzywa sie szybciej, czy sie szybciej "konczy"??? Ja mam K14.
Krzylu
mozesz cos wiecej o tym napisac.....ciekawe.....Krzylu pisze:VW specjalnie go zamulil zeby TDi mial dobre wejscie na rynek
pasiak
możesz powiedziec jak to zrobiles bo też sie juz nad tym zastanawiałem, znalezienie orginalnego graniczy z cudem, zwykłą szlifierka kątową robiłes czy jak???pasiak pisze:bost pin nie znalazłem to szlifowałem troszeczke to co mam
- zaprzal
- VW Baron
- Posty: 3027
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
- Lokalizacja: Białystok / Tykocin
- Kontakt:
jesli nie podniesiesz cisnienia do granic jej mozliwosci i nie bedziesz jezdzil 100% czasu z butem w podlodze to nic zlego jej sie nie stanie, nie powinna sie szybciej zuzyc. Zauwaz, ze turbina pompuje dopiero wtedy gdy butujesz, gdy jedziesz ze stala predkoscia cisnienie jest znikomewrubciu pisze:A jak to jest z turbina po podkreceniu zurzywa sie szybciej, czy sie szybciej "konczy"??? Ja mam K14.
Co do zywotnosci to mam garretta t2, wielkosciowo podobny do k14, przejechalem juz 51tys km i jak narazie wszystko jest ok Wazne zeby dlubac i jezdzic z glowa, bo rownie dobrze mozna zalatwic samochod w jeden dzien
[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]
- wrubciu
- Mały gagatek
- Posty: 65
- Rejestracja: pn lip 10, 2006 20:43
- Lokalizacja: okolice Chojnic
- Kontakt:
Wiedziałem że kolega zaprzal sie odezwie wielkie dzieki, Powiem ci że sie dobrze składa bo jeżdze dos spokojnie tylko czasmi lubie sobie powyprzedzac i wlasnie na to ta moc mi potrzebna. Mam pytanko ty jestes dłużej na forum i pewnie bedziesz wiedział, jak juz bede majstrował by GOFERKU to moge porobic pare zdjec i zrobic jakaś małą fotoporade, ale czy to sie komus na cos przyda??? a moze juz ktos cos takiego ma zrobione??? ale ja tego nie znalazłem.
Pozdro....
Pozdro....
- zaprzal
- VW Baron
- Posty: 3027
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
- Lokalizacja: Białystok / Tykocin
- Kontakt:
wrubciu, dobrze by bylo zeby ktos przygotowal male FAQ narazie korzystamy z tych fotek:
http://www.vwdiesel.net/phpBB/viewtopic.php?t=579
http://www.vwdiesel.net/phpBB/viewtopic.php?t=579
[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]
- wrubciu
- Mały gagatek
- Posty: 65
- Rejestracja: pn lip 10, 2006 20:43
- Lokalizacja: okolice Chojnic
- Kontakt:
zaprzal
No to spoko jak juz bede coś robił przy moim klekocie to napewno porobie zdjecia krok po kroku a potem to juz sie jakoś złozy w sensowną całosc. Narazie jednak zbieram wszystkie informacje i zaczynam kompletowac materiały. Póki co szukam BOOST PINa, cooler to juz mniejszy problem, itp. itd.
zaprzal jak myslisz czy można lekko podkrecic turbinke bez wskaznika doladowania ??? TURBO K14.
A ten link to znam i to bardzo dobrze......to od niego zaczeły sie moje poszukiwania na forum infirmacji jak podkrecic mojego TD. Przyznam ci sie że na poczatku byłem dosc sceptycznie nastawiony i miałem rozumowanie typu "fabryki sie nie poprawia" ale z każdym dniem zmieniam zdanie.zaprzal pisze:http://www.vwdiesel.net/phpBB/viewtopic.php?t=579
No to spoko jak juz bede coś robił przy moim klekocie to napewno porobie zdjecia krok po kroku a potem to juz sie jakoś złozy w sensowną całosc. Narazie jednak zbieram wszystkie informacje i zaczynam kompletowac materiały. Póki co szukam BOOST PINa, cooler to juz mniejszy problem, itp. itd.
zaprzal jak myslisz czy można lekko podkrecic turbinke bez wskaznika doladowania ??? TURBO K14.
-
- Mały gagatek
- Posty: 144
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 22:53
- Lokalizacja: Brzozów/Kraków
- Kontakt:
Mam garretta t2 i ustawione ciśnienie doładowania na max (zatkany wężyk do wg). Na razie turbina żyje.Bez podniesionej dawki paliwa spalanie średnie około 5,6 a w trasie mniej niż 5 litrów. Ciśnienie doładowania max 0,8- 0,9 bara. Katalizatora nie mam. Na tym modzie było przejechane kilka dobrych tys. kilometrów. Po podniesieniu dawki paliwa doładowanie wzrosło do 1.2 bara 3,4 bieg około 4 tys obrotów ale to chyba nie max ciśnienie jakie uda się osiągnąć. Musze sprawdzić z gazem w podłodze i na 5 biegu.
- wrubciu
- Mały gagatek
- Posty: 65
- Rejestracja: pn lip 10, 2006 20:43
- Lokalizacja: okolice Chojnic
- Kontakt:
zaprzal,
Przed chwila doczytałem temat o BOOST PINie i chyba bede myslał o jego wytoczeniu, wymiary są na forum to może podjade do jakiegos tokarza i sie może wkoncu uda
Pierwsze starania o wskaznik doładowania juz poczynione, koles bedzie miał wystawione na allegro za jakies 2 tyg, takie same jak ma wiekszosc VW-ejkow.zaprzal pisze:wrubciu napisał/a:
czy można lekko podkrecic turbinke bez wskaznika doladowania ?
lepiej nie. nie wiesz nawet jakie jest cisnienie w serii, a wskaznik to nie jest duzy wydatek
Przed chwila doczytałem temat o BOOST PINie i chyba bede myslał o jego wytoczeniu, wymiary są na forum to może podjade do jakiegos tokarza i sie może wkoncu uda
- zaprzal
- VW Baron
- Posty: 3027
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
- Lokalizacja: Białystok / Tykocin
- Kontakt:
to zdecydowanie NIE max cisnienie jakie uda sie osiagnac. masz pompe z seryjnym boost pinem? jesli tak to po zmianie boost pinu max cisnienie bedziesz mial zdecydowanie nizej i rowniez na niskich biegach. mam ta sama turbine i mniejsza pojemnosc, a cisnienie u mnie nie jest ustawione na maxdziomal pisze:ale to chyba nie max ciśnienie jakie uda się osiągnąć
[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]
-
- Mały gagatek
- Posty: 144
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 22:53
- Lokalizacja: Brzozów/Kraków
- Kontakt:
Nie mam wogóle boost pinu. Właśnie po podniesieniu dawki zauważyłem że na niskich biegach też mam wysokie ciśnienie. 2 bieg około 4 tys 1.1 bara . Przy 3 tys mam teraz 1-1.1 bara a bez podniesionej dawki było 0.8 bara.zaprzal pisze:to zdecydowanie NIE max cisnienie jakie uda sie osiagnac. masz pompe z seryjnym boost pinem? jesli tak to po zmianie boost pinu max cisnienie bedziesz mial zdecydowanie nizej i rowniez na niskich biegach. mam ta sama turbine i mniejsza pojemnosc, a cisnienie u mnie nie jest ustawione na maxdziomal pisze:ale to chyba nie max ciśnienie jakie uda się osiągnąć
Czyli można ustawić doładowanie na max (np. zatkać weżyk od wg, bez podnoszenia dawki) bez obawy że będzie za wysokie. Dopiero większa dawka paliwa powoduje nagły wzrost doładowania.
Byłem troche rozczarowany moją turbiną z zatkanym wężykiem do wg, że tak mało pompuje. Teraz jest to czego oczekiwałem po turbinie .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości