Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
Prezes000
- Mały gagatek

- Posty: 60
- Rejestracja: ndz mar 29, 2009 16:23
- Lokalizacja: piekło
Post
autor: Prezes000 » śr maja 08, 2013 20:15
Jeśli EGR działa tylko na jałowych obrotach to analogicznie silnik rozgrzewa się wolniej tylko na wolnych obrotach. Dobrze kombinuję?

W 115 kopytnym AJM można bez problemu zaślepiać?

-
wesol
- Mistrz KieroVWnicy

- Posty: 9277
- Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
- Lokalizacja: Goleniów
Post
autor: wesol » czw maja 09, 2013 06:32
sluchaj jakmoze sie rozgrzewac wolniej jak spaliny sa dawkowane do silnika zeby on=bnizyc EGT. One obnizaja temperature na glowicy.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
Prezes12
- Nowicjusz

- Posty: 3
- Rejestracja: wt maja 21, 2013 19:24
Post
autor: Prezes12 » sob maja 25, 2013 11:59
Troche odkopie temat bo nie chce zakładać nowego. Otóż niedawno wyczyściłem cały Egr by sprawdzić dokładnie w ktorym miejscu jest wyciek i wyczyściłem to wszsytko po złożeniu przejechaniu sie samochód duzo pali. Wcześniej miałem spalanie 6-6,5L natomiast teraz 7,5-8L nie mam pojecia czym to jest spowodowane. Szukałem przyczyny ale nic nie znalazłem. Macie jakieś pomysły co to moze byc ?
-
SvR
- Ma gadane

- Posty: 214
- Rejestracja: pn sty 08, 2007 20:10
- Lokalizacja: Białystok
-
Kontakt:
Post
autor: SvR » pn maja 27, 2013 14:04
Witam.
Mam pytanie - prawdopodobnie banalne. Po co do turbiny wprowadzany jest olej tą metalową rurką? W celu jej smarowania? Być może chodzenia ale w to jakoś wątpię? Byłbym wdzięczny za wyjaśnienie.
Post może trochę nie na miejscu, ale jakoś mi tutaj się tematycznie wpasował.
-
ja4rqu
- Gadatliwa bestia

- Posty: 635
- Rejestracja: czw kwie 22, 2010 15:14
- Lokalizacja: Okolice Przemyśla
Post
autor: ja4rqu » pn maja 27, 2013 14:21
i smarowania i chłodzenia, olej smaruje turbine i dodatkowo ją chłodzi.
-
SvR
- Ma gadane

- Posty: 214
- Rejestracja: pn sty 08, 2007 20:10
- Lokalizacja: Białystok
-
Kontakt:
Post
autor: SvR » pn maja 27, 2013 14:30
Dzięki czyli mam rozumieć że w środku są jakieś specjalne kanały w obiegu zamkniętym i olej jest pod ciśnieniem napędzany przez pompę oleju. Widział ktoś może jakieś wizualizacje, grafiki poglądowe?
-
wesol
- Mistrz KieroVWnicy

- Posty: 9277
- Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
- Lokalizacja: Goleniów
Post
autor: wesol » pn maja 27, 2013 16:57
jest tulejka i oska w niej. Prze tulejke po srodku w poprzek jej jest otwór by oliwa przelatywala i smarowala te elementy slizgowe. Proste to jak budowa cepa. Olej trafia do turbiny z magistrali ukladu olejowego czyli mneijwiecej pod cisnieniem do 3 barów. Przedewszystkim smaruje ale i tez studzenie to glowna rola.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
italiano_83
- V.I.P.

- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Post
autor: italiano_83 » pn maja 27, 2013 17:02
SvR pisze:SvR
to nie temat na zadawanie takich pytań, schematy znajdziesz w internecie i na forum - wystarczy użyć wyszukiwarki u dołu strony - temat dotyczy zaworu EGR a nie turbosprężarki i jest zasilnia.
Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm
Ducati Monster 696+

-
fr86
- Nowicjusz

- Posty: 7
- Rejestracja: śr sie 12, 2009 11:49
- Lokalizacja: Płock
Post
autor: fr86 » wt cze 04, 2013 12:19
Mam pytanie odnośnie Golfa V i silnika 1.9 tdi. W tym silniku zawór jest sterowany elektrycznie. Czy po jego zaślepieniu nie wyskoczy check? Czy można w tym silniku coś zdziałać VCDS'em? Może ktoś opisać procedurę? Jeżeli próbuję wejść w adaptację i kanał bodajże 4 to jest on niedostępny.
-
wesol
- Mistrz KieroVWnicy

- Posty: 9277
- Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
- Lokalizacja: Goleniów
Post
autor: wesol » wt cze 04, 2013 16:55
bedzie sypac bledami. VCDS nie sluzy do wylaczania elementów to sprzet diagnostyczny.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
Przemula
- Użytkownik

- Posty: 279
- Rejestracja: sob gru 03, 2011 12:55
Post
autor: Przemula » śr cze 05, 2013 07:11
Witam , mam problem - wstawiałem zaślepke egr w miejscu (patrząc na str 1 tego postu) to wylądowała ona w tym samym miejscu pk. nr 3. - tóz pod zaworem egr i nie wiem czy efektem tego jest rozszczelnienie sie tej rurki z harmonijką która leci aż do pk. nr 4 na tej harmoszce mi zaczęło syczeć na odpalonym aucie i uchodzi tam ciśnienie , być może była wcześniej ona naderwana - nie wiem . Pytanie czy można tak po prostu zaślepic ten kawałek rurki w punkcie nr 4 . PS nr 3-4 widoczne na stronie 1 .
-
wesol
- Mistrz KieroVWnicy

- Posty: 9277
- Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
- Lokalizacja: Goleniów
Post
autor: wesol » śr cze 05, 2013 17:01
wykrec ta rurke i zaslep i 3 i 4 i masz spokoj na wieki.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
GranTorino
- Nowicjusz

- Posty: 5
- Rejestracja: śr cze 05, 2013 18:45
Post
autor: GranTorino » śr cze 05, 2013 20:00
Moje wrażenia jak najbardziej in plus. Założyłem wyczyszczony kolektor wydechowy z AWX-a, wszystkie nowe uszczelki, nowe nakrętki, kolektor ssący też z AWX-a i aby było weselej- wywaliłem kata, robiąc przelot. Wbrew pozorom, nie kopci prawie w ogóle, a silnik może wreszcie odetchnąć świeżym powietrzem
w większej dawce. Przy dodaniu gazu słychać jego przepływ w kolektorze. Ja jestem bardzo zadowolony

-
Przemula
- Użytkownik

- Posty: 279
- Rejestracja: sob gru 03, 2011 12:55
Post
autor: Przemula » czw cze 06, 2013 06:40
wesol pisze:wykrec ta rurke i zaslep i 3 i 4 i masz spokoj na wieki.
tak uczyniłem , dorobiłem sobie zaślepke z aluminiowej blaszki i jest ok , thx za pomoc

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 42 gości