Moje pytanie brzmi czemu lepiej miedz więcej ? teraz czuje chyba lepszy komfort jazdy te opony są jakby bardziej miękkie.. pytam z ciekawości i wasza opinie co do tego zagadnieniaMatifcb pisze:ile barów ciśnienia w oponach 195/65/15
samochód nie jest obciążony. Przeważnie 1 lub 2 osoby. Ile barów powinno być w takich oponach ?
Ciśnienie powietrza w oponach
Ciśnienie powietrza w oponach
chłopaki jeżdżę od roku tak na 2,3bara szwedzie jak mi polecaliście. Ktoś mi późnej po zimie napompował jak na klapce od wlewu 2.0 bara. ( tam jest 1,9 dokładnie ale napompowane jest 2.0) mam te same opony o które pytałem wcześniej
Bayern ist Meister
- peacenotwar
- Ma gadane
- Posty: 150
- Rejestracja: pn sty 07, 2013 19:31
- Lokalizacja: Łódzkie / Głowno
Ciśnienie powietrza w oponach
Ciśnienie w oponach jest sztuką kompromisu.
Większe ciśnienie:
-Twardsza opona (nie potnie się/obije felgi tak łatwo przy dziurach. Szczególnie przydatne przy niższym profilu).
-Mniejsze opory toczenia (samochód łatwiej się toczy - mniejsze spalanie)
-Zalecane przy naciągniętej oponie, bo duże ciśnienie trzyma oponę w miejscu na feldze.
Mniejsze ciśnienie:
-Miękka opona (wygodnie, ale łatwiej o przecięcie/obicie felgi)
-Większe opory toczenia (większe spalanie)
-Większa powierzchnia styku (lepsza przyczepność)
Więc trzeba znaleźć złoty środek pomiędzy wadami i zaletami każdego z rozwiązań.
Większe ciśnienie:
-Twardsza opona (nie potnie się/obije felgi tak łatwo przy dziurach. Szczególnie przydatne przy niższym profilu).
-Mniejsze opory toczenia (samochód łatwiej się toczy - mniejsze spalanie)
-Zalecane przy naciągniętej oponie, bo duże ciśnienie trzyma oponę w miejscu na feldze.
Mniejsze ciśnienie:
-Miękka opona (wygodnie, ale łatwiej o przecięcie/obicie felgi)
-Większe opory toczenia (większe spalanie)
-Większa powierzchnia styku (lepsza przyczepność)
Więc trzeba znaleźć złoty środek pomiędzy wadami i zaletami każdego z rozwiązań.
Ciśnienie powietrza w oponach
właśnie ciekawy jestem ile można na różnicy 0.3bara zmniejszyć spalanie.. metoda prób i błędów trzeba popatrzeć
Bayern ist Meister
- peacenotwar
- Ma gadane
- Posty: 150
- Rejestracja: pn sty 07, 2013 19:31
- Lokalizacja: Łódzkie / Głowno
Ciśnienie powietrza w oponach
Znalezione na jakiejś stronie.
"Zakładając zatem, że producent dopuszcza ciśnienie w granicach od 2,6 do 2,9 atmosfery opłaca się dopompować opony do wartości 2,9 (i pod żadnym pozorem nie najeży więcej!). Utrzymywanie wysokiego ciśnienia daje spadek spalania w granicach około 0,3 – 0,5 procenta. Niby niedużo, ale taka operacja dopompowania kół przecież nic nie kosztuje!"
Zakładając, że pali 10l/100km i uda się zmniejszyć o 0,5% to wychodzi 9,95 l/100km. Zaoszczędzimy litr na 2000km.
Chyba zdaje mi się że powinno być więcej niż 0,5%
Jeszcze zapomniałem napisać o wyższym zużyciu opon i gorszych właściwiościach odprowadzania wody przy niskim ciśnieniu.
"Zakładając zatem, że producent dopuszcza ciśnienie w granicach od 2,6 do 2,9 atmosfery opłaca się dopompować opony do wartości 2,9 (i pod żadnym pozorem nie najeży więcej!). Utrzymywanie wysokiego ciśnienia daje spadek spalania w granicach około 0,3 – 0,5 procenta. Niby niedużo, ale taka operacja dopompowania kół przecież nic nie kosztuje!"
Zakładając, że pali 10l/100km i uda się zmniejszyć o 0,5% to wychodzi 9,95 l/100km. Zaoszczędzimy litr na 2000km.
Chyba zdaje mi się że powinno być więcej niż 0,5%
Jeszcze zapomniałem napisać o wyższym zużyciu opon i gorszych właściwiościach odprowadzania wody przy niskim ciśnieniu.
Ciśnienie powietrza w oponach
czyli spalanie w sumie żadna różnica. Bez przesady ale wole miedz mniej zużyte opony i lepsze właściwości odprowadzania np wody niz ten litr w miesiącu zaoszczędzić..
Bayern ist Meister
- peacenotwar
- Ma gadane
- Posty: 150
- Rejestracja: pn sty 07, 2013 19:31
- Lokalizacja: Łódzkie / Głowno
- piotrb79
- Gadatliwa bestia
- Posty: 692
- Rejestracja: pn maja 26, 2008 15:47
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- Kontakt:
Ciśnienie powietrza w oponach
A ile pompujecie do klasycznych 205/55/16?
Zawsze można pojechać SZYBKO.
Nie zawsze można dojechać SZYBCIEJ!!
Nie zawsze można dojechać SZYBCIEJ!!
Ciśnienie powietrza w oponach
A jakie ciśnienie polecacie do 215/35/18 na 8j i 215/40/18 na 9j ?
AHF 144KM 310Nm http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=520991" onclick="window.open(this.href);return false;
Ciśnienie powietrza w oponach
A 195/50R15? Passat B4. W przypadku ciągnięcia przyczepy do 750kg do ilu dobić tył?
Ciśnienie powietrza w oponach
przy takiej przyczpeie nie ma duzego obciazenia na haku. Daj tylko nieco wiecej jak normalnie i bedzie okej. Ja tez mysle ze w mk4 mam troszke za malo ( w sumie tyle co podaje producent). Chyba dodmucham 2.2. W zasadzie zawsze mowie ze powietrza ma byc tyle zeby sie opona rowno wycierala a czy to bedzie potrzebne 1.8 bara czy 3.0 to trudno.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Ciśnienie powietrza w oponach
a moje pytanie brzmi jak często dopompowujecie ciśnienie w kole ? co ile wypada podjechać na stacje i sobie kompresorem sprawdzać czy nie obyło ?
Bayern ist Meister
- peacenotwar
- Ma gadane
- Posty: 150
- Rejestracja: pn sty 07, 2013 19:31
- Lokalizacja: Łódzkie / Głowno
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości