Brak iskry w G60 - ROZWIĄZANY

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
xxMAXIMxx
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 828
Rejestracja: pn cze 02, 2008 15:19
Lokalizacja: zakopane
Kontakt:

Brak iskry w G60 - ROZWIĄZANY

Post autor: xxMAXIMxx » sob cze 01, 2013 09:40

Witam, mam duży kłopot z iskrą. Włożyłem silnik po remoncie blachy i nie ma iskry, przed remontem wszystko było w porządku.

Sprawdziłem:
1. Cewkę - poprawna oporność między pinami, podmieniłem też na inną bez efektu
2. Czujnik halla z kopułką - sprawdzony, napięcie na wtyczce między pinami 1 i 3 poprawne, 10,5V, podmieniłem też całość na inną - bez efektu.
3. Sprawdzone wszystkie połączenia elektryczne, w tym masy idące do ECU, napięcie pojawia się na cewce po przekręceniu stacyjki
4. Wczoraj podmieniłem DIGIFANTA na inny, z tym samym numerem na pewno sprawny bo działający w innym aucie- bez efektu.
5. Inne połączenia też sprawdziłem, takie jak hall-ECU, masy-ECU...
6. Sprawdziłem bezpiecznik nr 15 - jest dobry
7. Zamówiłem przekaźnik do ECU numer 30 - ma dziś przyjść ale to ostatnie co mi przyszło do głowy.

Jakieś pomysły?

Pozdro.
Ostatnio zmieniony czw cze 06, 2013 07:26 przez xxMAXIMxx, łącznie zmieniany 1 raz.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=296391 <--- Moje RALLYE G60+

jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Brak iskry w G60

Post autor: jeryk10 » ndz cze 02, 2013 09:33

Na czujnik hala na pin 2 podaj masę impulsowo,powinna wyzwolić się iskra. Jeżeli nie to masz coś z kablami.


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

Awatar użytkownika
xxMAXIMxx
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 828
Rejestracja: pn cze 02, 2008 15:19
Lokalizacja: zakopane
Kontakt:

Brak iskry w G60

Post autor: xxMAXIMxx » ndz cze 02, 2013 10:01

Dzięki za podpowiedź, podać to przy włączonej wtyczce mam rozumieć? Po prostu dotykać kabelkiem do masy? Kable zapłonowe masz na myśli? Ich nie podmieniałem na nowe.

Dzięki za podpowiedź.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=296391 <--- Moje RALLYE G60+

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Brak iskry w G60

Post autor: agrala » ndz cze 02, 2013 10:42

Nie wazne czy wtyczka podlaczona czy odlaczona, zaplon ma byc wlaczony.
Nie chodzi o przewody zaplonowe tylko o przewod pomiedy hallem a ECU i pomiedzy ECU a cewka.
Sygnal z halla dociera do ECU a ten na jego podstawie steruje cewka zaplonowa.



Awatar użytkownika
xxMAXIMxx
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 828
Rejestracja: pn cze 02, 2008 15:19
Lokalizacja: zakopane
Kontakt:

Brak iskry w G60

Post autor: xxMAXIMxx » ndz cze 02, 2013 10:43

Dobra, zrobiłem tak:

- Ustawiłem pierwszy tłok na GMP żeby był palec kopułki na pierwszy tłok
- Zgodnie z zaleceniem połączyłem masę ze środkowym pinem halla
- POJAWIŁA SIĘ ISKRA

Tylko co to znaczy?

Nie ma połączenie Hall-ECU? Sprawdzę to.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=296391 <--- Moje RALLYE G60+

Awatar użytkownika
xxMAXIMxx
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 828
Rejestracja: pn cze 02, 2008 15:19
Lokalizacja: zakopane
Kontakt:

Brak iskry w G60

Post autor: xxMAXIMxx » ndz cze 02, 2013 11:00

Sprawdziłem, jest połączenie środkowego pinu z Halla na 18 pin w ECU.

Apro pos... Jak testowałem łącząc masę ze środkowym pinem Halla to kopnęło mnie niemiłosiernie jak dotknąłem obudowy świecy...


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=296391 <--- Moje RALLYE G60+

jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Brak iskry w G60

Post autor: jeryk10 » ndz cze 02, 2013 11:01

Nic nie musisz ustawiać,wystarczy ściągnąć kostkę z aparatu i na środkowy pin podawać masę impulsowo. Zapłon włączony jeżeli iskra się pojawiła , to masz padnięty hall .Bo twierdzisz ze na pinie 1,3 halla jest napięcie .


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

Awatar użytkownika
xxMAXIMxx
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 828
Rejestracja: pn cze 02, 2008 15:19
Lokalizacja: zakopane
Kontakt:

Brak iskry w G60

Post autor: xxMAXIMxx » ndz cze 02, 2013 11:22

Sprawdziłem też jeszcze raz połączenie cewki z ECU, jest na pin 25. Zgodnie ze schematem.

Podmienię jeszcze raz halla.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=296391 <--- Moje RALLYE G60+

Awatar użytkownika
xxMAXIMxx
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 828
Rejestracja: pn cze 02, 2008 15:19
Lokalizacja: zakopane
Kontakt:

Brak iskry w G60

Post autor: xxMAXIMxx » ndz cze 02, 2013 11:36

Żeby było śmiesznie to po przekręceniu stacyjki zaczyna dziwnie brzęczeć i się grzać przekaźnik numer 80 - czyli od pompy paliwowej - o czy wcześniej nie napisałem.

Jeszcze raz sprawdziłem napięcie na wtyczce halla i pomiędzy pinami 1 i 3 jest 6,7V przy wpiętym przekaźniku numer 80, a kiedy jest wyciągnięty to jest 9,3V. Może to on coś miesza??? Tak czy owak z bentleya wynika że tam powinno być minimum 10V... :/


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=296391 <--- Moje RALLYE G60+

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Brak iskry w G60

Post autor: agrala » pn cze 03, 2013 09:11

Sprawdz jakie napiecie wchodzi na sterownik silnika.
Czasem czujniki zasilane sa z 12V a czasem poprzez ECU napieicem 5V.
Po tym co napislaes to wyglada jakbys mial rozladowany akumulator i spada Ci napiecie ale wtedy nie krecil by rozrusznik.
Przykreciles masy do silnika?



Awatar użytkownika
xxMAXIMxx
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 828
Rejestracja: pn cze 02, 2008 15:19
Lokalizacja: zakopane
Kontakt:

Brak iskry w G60

Post autor: xxMAXIMxx » pn cze 03, 2013 14:14

Masa jest na skrzyni biegów główna, jest też przewód łączący pokrywę głowicy z mocowaniem cewki. Masy sprawdzałem, dodatkowo czyściłem do gołej blachy miesce przy śrubie żeby lakier nie robił zamieszania. Akumulator był podłączony cały czas do prostownika, rozrusznik kręci ochoczo i bez zamulania.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=296391 <--- Moje RALLYE G60+


Awatar użytkownika
xxMAXIMxx
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 828
Rejestracja: pn cze 02, 2008 15:19
Lokalizacja: zakopane
Kontakt:

Brak iskry w G60

Post autor: xxMAXIMxx » pn cze 03, 2013 15:07

Nie zmierzyłem bo rano oddałem auto do elektryka... mam nadzieję, że do jutra będę coś wiedział.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=296391 <--- Moje RALLYE G60+

Awatar użytkownika
xxMAXIMxx
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 828
Rejestracja: pn cze 02, 2008 15:19
Lokalizacja: zakopane
Kontakt:

Brak iskry w G60

Post autor: xxMAXIMxx » czw cze 06, 2013 07:25

Problem rozwiązany.

Brakowało masy idącej wiązką w zupełnie innym kierunku razem z wiązką sondy Lambda.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=296391 <--- Moje RALLYE G60+

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 60 gości