Mrugające podświetelnie zegarów wariuje prędkościomierz

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

maz78
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: wt sie 26, 2008 09:44
Lokalizacja: Warszawa

Mrugające podświetelnie zegarów wariuje prędkościomierz

Post autor: maz78 » wt maja 28, 2013 13:12

Witam,

Mam taki nietypowy problem, nigdzie o tym nic nie znalazłem. Golf IV TDI, po przekręceniu kluczyka w stacyjce, zaczęło zgrzytać w okolicach zegara prędkościomierza, wskazówka prędkościomierza podskakiwała. Wyzerowało licznik km ten pomocniczy, ustawienia radia. Za chwilę przekręcam i nic nie ma na tablicy jakby prąd odcięło, po chwili zapalił a niepodświetlenie zegarów tak jakby delikatnie migało, przygasało i dalej ok. W ciągu ok miesiąca trzeci raz tak się przydarzyło i zawsze po jeździe po deszczu czy po umyciu auta.
Co się dzieje, czy coś zalewa? Bo to tak jakby jakieś zwarcie. Proszę o pomoc jak ktoś coś wie w tym temacie.

Pozdr
Marcin



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Mrugające podświetelnie zegarów wariuje prędkościomierz

Post autor: grg474 » wt maja 28, 2013 21:52

hmm 2 przyczyny
1. problem z masą
2. problem z kostką stacyjki
ale skoro dzieje się to tylko po deszczu to wracamy do punktu 1


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

maz78
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: wt sie 26, 2008 09:44
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mrugające podświetelnie zegarów wariuje prędkościomierz

Post autor: maz78 » pt maja 31, 2013 14:16

Witam,

Dziękuję kolego na info, a jak rozwiązać ten problem z masą? Jak to sprawdzić, gdzie jest masa podpięta? Nie za bardzo się orientuję.

Pozdr



grg474 pisze:hmm 2 przyczyny
1. problem z masą
2. problem z kostką stacyjki
ale skoro dzieje się to tylko po deszczu to wracamy do punktu 1



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Mrugające podświetelnie zegarów wariuje prędkościomierz

Post autor: Qto » pt maja 31, 2013 14:41

punktów masowych w aucie jest sporo...ale zacznij od tych pod maską, konkretnie pod podstawą akumulatora



piecka30
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: wt sie 28, 2012 11:55
Lokalizacja: okolice Kolna

Re: Mrugające podświetelnie zegarów wariuje prędkościomierz

Post autor: piecka30 » pt maja 31, 2013 18:14

maz78 pisze:Witam,

Dziękuję kolego na info, a jak rozwiązać ten problem z masą? Jak to sprawdzić, gdzie jest masa podpięta? Nie za bardzo się orientuję.

Pozdr



grg474 pisze:hmm 2 przyczyny
1. problem z masą
2. problem z kostką stacyjki
ale skoro dzieje się to tylko po deszczu to wracamy do punktu 1
U mojej zony w audi a 3 dzialo sie podobnie i nic vag nie wykazywal. Znajomy mechanik poradzil mi przejrzec bezpieczniki w srodku auta. Byly nie milosiernie zasniedziale od wilgoci wewnatrz pojazdu. Od wyczyszczenia ich miesiac temu wszystko wrocilo do normy wiec moze i u Ciebie warto zajrzec do nich.


wykonuje profi polerke zapraszam kolegow

maz78
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: wt sie 26, 2008 09:44
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mrugające podświetelnie zegarów wariuje prędkościomierz

Post autor: maz78 » pt maja 31, 2013 23:08

Qto pisze:punktów masowych w aucie jest sporo...ale zacznij od tych pod maską, konkretnie pod podstawą akumulatora
Witam,

Czyli pod akumulatorem? Jestem slaby w elektryce auta, więc trzeba do mnie łopatologicznie, rozumiem że pod podstawą akumulatora jest jakieś podłączenie kabla które powinienem wyczyścić?

Pozdr



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Mrugające podświetelnie zegarów wariuje prędkościomierz

Post autor: grg474 » pt maja 31, 2013 23:30

maz78 pisze:rozumiem że pod podstawą akumulatora jest jakieś podłączenie kabla które powinienem wyczyścić?
1. wyjąć akumulator
2. kluczem nasadowym 10 wykręcić 4 śruby mocujące podstawę oraz 1 mocującą filtr powietrza do podstawy aku.
3. wyjąć podstawę aku
4. pod podstawą aku masz 2 punkty masowe do których są przykrecone przewody, do 1 przewód od klemy do 2 przewody dla instalacji


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości