Swap skrzynia od g60 syncro do 1,6td syncro
Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 69
- Rejestracja: sob mar 13, 2010 12:11
- Lokalizacja: Skierniewice
- Kontakt:
Swap skrzynia od g60 syncro do 1,6td syncro
Witam,
mam problem co do doboru skrzyni biegów do silnika 1.6TD w passacie B3 syncro. Plan jest taki żeby włożyć 1.6TD do tej budy i jest już w trakcie realizowany.
Nie oczekuję odpowiedzi typu "a na co? dlaczego? nie opłacalne" po prostu tak musi być i tyle! Jedeyny problem to dobranie odpowiedniej przekładni skrzyni do diesla tak żeby to miało ręce i nogi. Mam skrzynie od G60 ale tam inne przełożenia, w TD muszą być dłuższe. Idealnie współpracuje tam skrzynia 4t ale jest na wodziki i nie da rady spiąć tego z przekładnią kątową. Proszę o porady i podpowiedzi.
pzdr
mam problem co do doboru skrzyni biegów do silnika 1.6TD w passacie B3 syncro. Plan jest taki żeby włożyć 1.6TD do tej budy i jest już w trakcie realizowany.
Nie oczekuję odpowiedzi typu "a na co? dlaczego? nie opłacalne" po prostu tak musi być i tyle! Jedeyny problem to dobranie odpowiedniej przekładni skrzyni do diesla tak żeby to miało ręce i nogi. Mam skrzynie od G60 ale tam inne przełożenia, w TD muszą być dłuższe. Idealnie współpracuje tam skrzynia 4t ale jest na wodziki i nie da rady spiąć tego z przekładnią kątową. Proszę o porady i podpowiedzi.
pzdr
-
- Mały gagatek
- Posty: 69
- Rejestracja: sob mar 13, 2010 12:11
- Lokalizacja: Skierniewice
- Kontakt:
Swap skrzynia od g60 syncro do 1,6td syncro
EnejVW, OK, pytanie czy da rade przełożyć bebechy z tych skrzyń do tej z G60...? Robił ktoś takie kombinacje?
Swap skrzynia od g60 syncro do 1,6td syncro
tego to ci na 100% nie powiem, ale podaj jeszcze oznaczenie tej skrzynki z g60
-
- Mały gagatek
- Posty: 69
- Rejestracja: sob mar 13, 2010 12:11
- Lokalizacja: Skierniewice
- Kontakt:
Swap skrzynia od g60 syncro do 1,6td syncro
Jutro odczytam dokładnie. Tak w ogóle to mam okazje kupić skrzynie od golfa MK3 syncro z silnika TDI. Ma jednak uszkodzony korpus, stąd pytanie czy bebechy podejdą...?EnejVW, masz może gdzies oznaczenia skrzyń z TDIka syncro mk3?
-
- Mały gagatek
- Posty: 69
- Rejestracja: sob mar 13, 2010 12:11
- Lokalizacja: Skierniewice
- Kontakt:
Swap skrzynia od g60 syncro do 1,6td syncro
Witam, mam na oku skrzynie z TDI golf 3 o oznaczeniu CTT04055 i 02G409107 i teraz czy bebechy podejdą do skrzyni z G60...?
Swap skrzynia od g60 syncro do 1,6td syncro
bebchy podejdą ale dla 1.6TD i to w dodatku w ciężkiej budzie B3 jest zadługa, te silniki mająmały moment obrotowy i sątermicznie mocno obciążone, jeśli masz okolice 2700-3000rpm przy 100km/h na piątce to ja bym zostawił.
jeśli wrzucisz skrzynkę od TDI obroty spadną w okolice 2200rpm, ale będziesz jeździł nawet z jednostajnymi prędkościami z głęboko wciśniętym gazem, a synchro jak każdy układ napędu na cztery koła generuje trochę oporów. no chyba że narazie chcesz to włożyć a potem na spokojnie będziesz wkłądał np 1,9TD lub TDI wtedy tak to ma sens, ale jeśli docelowym silnikiem ma być 1.6TD to skrzynkę z TDI bym sobie odpuścił, do tej budy to poprostu za długa skrzynia jest...
do od przekładki to bebechów, będziesz musiał duże koło zębate przełożyć ze skrzynki od Diesla na kosz satelitów od G60, żeby zachować naciąg wstępny łożyskowań, to jest ważne
jeśli wrzucisz skrzynkę od TDI obroty spadną w okolice 2200rpm, ale będziesz jeździł nawet z jednostajnymi prędkościami z głęboko wciśniętym gazem, a synchro jak każdy układ napędu na cztery koła generuje trochę oporów. no chyba że narazie chcesz to włożyć a potem na spokojnie będziesz wkłądał np 1,9TD lub TDI wtedy tak to ma sens, ale jeśli docelowym silnikiem ma być 1.6TD to skrzynkę z TDI bym sobie odpuścił, do tej budy to poprostu za długa skrzynia jest...
do od przekładki to bebechów, będziesz musiał duże koło zębate przełożyć ze skrzynki od Diesla na kosz satelitów od G60, żeby zachować naciąg wstępny łożyskowań, to jest ważne
-
- Mały gagatek
- Posty: 69
- Rejestracja: sob mar 13, 2010 12:11
- Lokalizacja: Skierniewice
- Kontakt:
Swap skrzynia od g60 syncro do 1,6td syncro
arwam, mądrze gadasz i dzięki za wskazówki Niestety na złośc docelowo ma tam siedzieć 1.6TD więc teraz już nie wiem co robić zupełnie... Skrzynia już zakupiona z uszkodzona obudową i miałem przekładać bebechy do obudowy z G60. Może da rade jakies tryby podmienić na przekładni...??? Czy może lepiej zostawić tą benzyniaka...?
Swap skrzynia od g60 syncro do 1,6td syncro
daj symbole z obydwóch skrzyń, zawsze można pomieszać piątką i ewentualnie czwórką przy głębszej rzeźbie
-
- Mały gagatek
- Posty: 69
- Rejestracja: sob mar 13, 2010 12:11
- Lokalizacja: Skierniewice
- Kontakt:
Swap skrzynia od g60 syncro do 1,6td syncro
arwam, skrzynia z TDI golf 3 - CTT04055
z G60 passat - CBC12031
A nie podpasuje trybów np.: od 4T?
z G60 passat - CBC12031
A nie podpasuje trybów np.: od 4T?
-
- Mały gagatek
- Posty: 69
- Rejestracja: sob mar 13, 2010 12:11
- Lokalizacja: Skierniewice
- Kontakt:
Swap skrzynia od g60 syncro do 1,6td syncro
Więc co sugerujesz? Tak żeby było dobrze - wrzucam bebechy z tdi do g60 i musi dać rade;) Z motoru wykrzesa się więcej Nm i pociągnie. Ogólnie to ma być "dupowóz" a nie kombi do podejmowania walki od świateł do świateł
Swap skrzynia od g60 syncro do 1,6td syncro
jeśli masz skrzynię CTN to powinna dać radę lub lepiej CYP ze względu na krótszą piątkę.
ogólnie chodziło mi o to że przy tej skrzyni to na piątce nie będzie czym przyspieszać i często będzie trzeba redukować. jeśli to ma być tylko tani w utrzymaniu dupowóz to OK.
co do osprzętu żeby w ty m aucie i z długą skrzynią się to jakoś sprawowało to proponowałbym pozostać albo przy fabrycznej T2 i podkręcić ciśnienie doładowania, oraz dawkę albo zbudować większą pompę, ewentualnie turbo jeśli dla Ciebie by nie było wystarczające to zmienić na VNT
ale generalnie, jeśli są takie założenia że auto ma być tanim dupowozem to polecam opcję pierwszą czyli fabryczny osprzęt i ewentualnie większą pompę.
ogólnie chodziło mi o to że przy tej skrzyni to na piątce nie będzie czym przyspieszać i często będzie trzeba redukować. jeśli to ma być tylko tani w utrzymaniu dupowóz to OK.
co do osprzętu żeby w ty m aucie i z długą skrzynią się to jakoś sprawowało to proponowałbym pozostać albo przy fabrycznej T2 i podkręcić ciśnienie doładowania, oraz dawkę albo zbudować większą pompę, ewentualnie turbo jeśli dla Ciebie by nie było wystarczające to zmienić na VNT
ale generalnie, jeśli są takie założenia że auto ma być tanim dupowozem to polecam opcję pierwszą czyli fabryczny osprzęt i ewentualnie większą pompę.
-
- Mały gagatek
- Posty: 69
- Rejestracja: sob mar 13, 2010 12:11
- Lokalizacja: Skierniewice
- Kontakt:
Swap skrzynia od g60 syncro do 1,6td syncro
arwam, Zostaje blok z SB + T3 wyskaluje na 1.1-1.2bar, pina przestawie wyreguluje dawke i bedzie latał Myślę, że da rade bez problemu w końcu to dezel. Jak beda problemy to wtedy podziałam z pompą. Poza tym w tych sprzetach były też montowane 2.0 115km i jakoś to sie toczyło... Dam znać co i jak to śmiga.
Mam jeszcze pytanie co do zbiornika paliwa, czy cały "wkład" - pływak, węże podejdą od passata TD czy wystarczy jak wyjmę pompe i przedłuże przewody?
Mam jeszcze pytanie co do zbiornika paliwa, czy cały "wkład" - pływak, węże podejdą od passata TD czy wystarczy jak wyjmę pompe i przedłuże przewody?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości