Soft turbo w 1.8 KR 16v, co jak gdzie i za ile ?

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Wojtas19901
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt maja 21, 2013 15:36

Soft turbo w 1.8 KR 16v, co jak gdzie i za ile ?

Post autor: Wojtas19901 » wt maja 21, 2013 15:56

Witam piszę ponieważ nie znalazłem żadnych konkretów na forum coś jest ale nie o to o co mi chodzi (ew. może źle szukam). Mianowicie kupiłem Golfa mk1 cabrio po swap'ie z serduchem z mk2 1.8 KR 16v. Zależy mi na wzroście mocy ponieważ te niecałe 140 kucy nie zadowalają mnie w pełni, myślałem nad zmianą silnika na 1.8t 150km ale wolę uturbić to co mam. interesuje mnie czy na soft turbo muszę zmieniać tłoki na kute (audi 2.2t , z tego co wyczytałem to pasują pod korby KR'a), zmienić kolektor na ten z 1.8t + zrobić mu przelotowy wydech ? Proszę o jakiś opis i najlepiej listę potrzebnych mi rzeczy do tej modyfikacji, ponieważ jakimś super mechanikiem nie jestem (mam 19 lat) ale pojęcie na temat vw audi mam spore, dlatego nie chcę brać się za coś bez wiedzy którą mają użytkownicy z forum.vwgolf.pl . z czego tarcze ham + zaciski, jaki intercooler? czy chłodnica z GTD wystarczy ? ponieważ już kupiłem a z tego co wiem to jest największa jaka była montowana w golfie.
Proszę o szybką pomoc ponieważ sezon już się zaczął, a ja dopiero zaczynam modyfikacje. Pozdrawiam



szypki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 245
Rejestracja: śr lut 11, 2009 22:43
Lokalizacja: wygnajewo

Soft turbo w 1.8 KR 16v, co jak gdzie i za ile ?

Post autor: szypki » wt maja 21, 2013 16:55

przelataj sezon i sie naciesz. Potrzebujesz :
- Wiedza
- Umiejetnosci
- Kolektor wydechowy, nowy układ wydechowy
- kolektor ssący moze zostać ORI lub z 1.8t
- Intercooler
- turbo i tu zalezy jakie uzyjesz najbardziej prawdopodobne ze bedziesz potrzebować :
a) BOV b) Wastegate
- Orurowanie
- odprężanie silnika
- elektronika do sterowania DIGI albo jakieś SA
- osprzęt do nowego systemu wtryskowego
- tłoków nie musisz zmieniać jezeli chcesz mało dmuchać



Wojtas19901
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt maja 21, 2013 15:36

Soft turbo w 1.8 KR 16v, co jak gdzie i za ile ?

Post autor: Wojtas19901 » wt maja 21, 2013 23:26

nie będe dużo dmuchać max. 0.6 tak aby serducho się za szybko nie skończyło, moim zdaniem takie cis.będzie najbardziej rozsadne. dzięki za info



szypki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 245
Rejestracja: śr lut 11, 2009 22:43
Lokalizacja: wygnajewo

Soft turbo w 1.8 KR 16v, co jak gdzie i za ile ?

Post autor: szypki » śr maja 22, 2013 16:00

cisnienie cisnieniem, zalezy z jakiej turbiny takie cisnienie chcesz osiagnac...



Wojtas19901
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt maja 21, 2013 15:36

Soft turbo w 1.8 KR 16v, co jak gdzie i za ile ?

Post autor: Wojtas19901 » czw maja 23, 2013 00:28

Myślałem o turbo z Saaba 2.3 Garrett 9172123 co o tym sądzisz ?



szypki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 245
Rejestracja: śr lut 11, 2009 22:43
Lokalizacja: wygnajewo

Soft turbo w 1.8 KR 16v, co jak gdzie i za ile ?

Post autor: szypki » czw maja 23, 2013 16:43

nie znam się na doborze turbin takze nie do mnie z tym. Ile planujesz osiągnąć mocy ?



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Soft turbo w 1.8 KR 16v, co jak gdzie i za ile ?

Post autor: JABcok20 » pt maja 24, 2013 21:38

Nie zapomnij o chłodnicy oleju.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Wojtas19901
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt maja 21, 2013 15:36

Soft turbo w 1.8 KR 16v, co jak gdzie i za ile ?

Post autor: Wojtas19901 » sob maja 25, 2013 22:55

chłodnice oleju już mam zamontowaną ponieważ golfik z poprzednim właścicielem bywał na zlotach, na sąsiednim lotnisku i startował w 1/4 mili, sąsiad (od niego kupiłem moją perełkę) stwierdził że zamontowanie dodatkowej chł. oleju nie zaszkodzi, a tylko pomóc może. Moc jaką chcę osiągnąć to nie więcej niż 250HP, ale też nie mniej niż 200. Mam nadzieję że nie przekraczając dmuchnięcia pow. 0,6b osiągnę taką moc ze względu iż już bazuje na niecałych 140HP. Jednak biorę się za turbo, kupiłem już potrzebne mi części m.in. kolektor z g60, wydech przerobił mi znajomy (dobry spawacz) zrobił częściową przelotówkę i już się nie dławi jak wcześniej, intercooler, turbo już miałem z saab'a 2.3 w/w. BOV, Wastegate, kpl. rur do turbo i intera. Teraz mi powiedz na czym polega odprężenie silnika, z czego załatwić elektronikę do sterowania turbo? bo nie mam już elektryki z saaba. Czy orientujesz się może czy w audi 2.2t były kute korby i tłoki ? Bo jutro jadę kupić używany silnik 2.2t 275 tyś. przeb. za 500 euro i chciałem wstawić go do mojej audi 100 2.3, ale jeśli okaże się że mają kute korby i tłoki to przełożę je do swojego KR(opłacalne zakładać używane?) , a resztę sprzedam na części i kasa mi się zwróci :) P.S jeżeli ktoś interesuję się ile kosztuje soft turbo do 1.8 16v to tu jest spis co ile kosztuje. Ja wszystko robię z ojcem, więc nie wliczam robocizny.
-Kolektor wydechowy z g60 300 zł używany
-Przerobienie wydechu (po znajomości zrobił za flaszkę)
-Intercooler 450 zł nówka
-Turbo ok. 500 zł używane (ja już miałem z rozbiórki saab'a 9000)
- BOV 200 zł nówka
-Wastegate 270 zł nówka
- Kpl. rur do intercooler'a (ocynk) zrobione na wymiar 100zł + flaszka
Jeżeli chce się zakuwać silnik to koszt kutych korbowodów ok 2 tyś. + kute tłoki też 2 tyś. :bigok:
Jeśli nie ma się czasu żeby pogrzebać przy swoim autku to trzeba doliczyć ok 1000 zł za mechanika (tyle mi zaśpiewał w warsztacie) + ok. 150 zł za zaprogramowanie (czy jak to się tam nazywa) turbo. nie znam się na elektronice i wychodzę z założenia im mniej tego paskudztwa mam w aucie tym mniej mam problemów. To by było na tyle! :) Może jutro wrzucę wam zdj. mojego golfika to go ocenicie :)



szypki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 245
Rejestracja: śr lut 11, 2009 22:43
Lokalizacja: wygnajewo

Soft turbo w 1.8 KR 16v, co jak gdzie i za ile ?

Post autor: szypki » ndz maja 26, 2013 23:05

a po co ci kolektor wydechowy z G60 skoro tam jest kompresor na dolocie na wydechu jest normalny 4-2-1 a nie baran pod turbo? Wiedza, to jest czego ci brakuje, kucizny nie musisz wrzucać bo ori korby przeniosą 350-400 koni tłoki tak samo. Elektronika to albo jakieś DIGI albo STANDALONE na przykład DET EMU którą zestroisz jak będziesz chciał. No i o kosztach nie ma co gadać bo każdemu wyjdzie. Jeszcze potrzebujesz MBC (Manual Boost Controler) albo EBC pod kompa podpięte (gdy masz sterowanie SA) Zresztą kute tłoki też ci popłyną jak za duże EGT będzie gdy źle wysterujesz... a Odpręzenie silnika polega na powiększeniu komory spalania najłatwiej poprzez włozenie przekładki między głowicę a blok (2 uszczelki + blacha stalowa w ksztalcie uszczelki)



Wojtas19901
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt maja 21, 2013 15:36

Soft turbo w 1.8 KR 16v, co jak gdzie i za ile ?

Post autor: Wojtas19901 » pn maja 27, 2013 00:37

z kolektorem nie ma problemu bo koszt z 1.8t jest niewielki. Fakt wiedza to moja pieta achillesa dlatego korzystam z forum, kiedyś ja bede wiedział i pomagał innym. Kucie silnika sobie odpuszczam 2.2t zakładam do swojego audi. Co do odprężenia jaka grubośc blachy? mogę zastosować blache z kwasiaka? ponieważ mam w sąsiedztwie firmę która zrobi dosłownie wszystko z kwasiaka . A co do EBC to mój ojciec pracuje w firmie zajmującą się produkcją narzędzi i urządzeń pneumatycznych wiec nie bd z tym problemu. Auto juz stoi w garażu i jutro zaczynam powoli wszystko montować.



imperfectCell
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 497
Rejestracja: śr gru 05, 2007 00:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

Soft turbo w 1.8 KR 16v, co jak gdzie i za ile ?

Post autor: imperfectCell » pn maja 27, 2013 09:13

kolektor z 1.8T rowniez nie bedzie pasowal. Musisz szukac cos takiego http://allegro.pl/kolektor-wydechowy-tu ... 73849.html" onclick="window.open(this.href);return false; lub przerobic ten z audi 2.2



Awatar użytkownika
Andrzej32
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: sob paź 02, 2004 12:08
Lokalizacja: Mannschaft-Krosno
Kontakt:

Soft turbo w 1.8 KR 16v, co jak gdzie i za ile ?

Post autor: Andrzej32 » pn maja 27, 2013 09:33

Odważny jesteś :) Bez wiedzy zabierać sie za robotę. Nic tylko powodzenia życzę i boję się o tego który powiedział Ci + 150zł za "zaprogramowanie" bo tak to nazwałeś. Nie korzystaj z jego usług bo nawet jak Ci się uda wszystko fajnie poskładać dzieki życzliwym na forum i necie to ze strojeniem tego trzeba się udać do osoby z głową.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=501684

Awatar użytkownika
golfiarz1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1293
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 20:02
Lokalizacja: Niemce

Soft turbo w 1.8 KR 16v, co jak gdzie i za ile ?

Post autor: golfiarz1 » pn maja 27, 2013 21:04

chce to zobaczyc jak wam to wyjdzie widze ze kolejny czlowiek ubzural sobie ze uturbi 16v i wystroi za 3 tys zl powodzenia bo znajac zycie to te roboty za flaszke wychodza czasem bokiem ale moze ty jestes w czepku urodzony


mk2 16vt 325KM 353 NM
1/4 mili best et 12.7

Awatar użytkownika
Andrzej32
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: sob paź 02, 2004 12:08
Lokalizacja: Mannschaft-Krosno
Kontakt:

Re: Soft turbo w 1.8 KR 16v, co jak gdzie i za ile ?

Post autor: Andrzej32 » pn maja 27, 2013 22:15

golfiarz1 pisze: kolejny czlowiek ubzural sobie ze uturbi 16v i wystroi za 3 tys zl
Takie rzeczy tylko w erze :okej: Wiem cos o tym :food:


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=501684

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości