Lekki problem z wyłączeniem biegu w trasie

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Lekki problem z wyłączeniem biegu w trasie

Post autor: KamilP » ndz maja 26, 2013 17:10

Witam serdecznie. Jakiś czas temu zauważyłem u siebie dziwną rzecz... Jak jadę w trasie dłuższy czas na jakimś biegu (zdarzało mi się tylko na 4 i 5 bo inne biegi są najczęściej na chwilę :) dłuższa jazda to jakieś powiedzmy.. 5 min) jest tak że jak wcisnę sprzęgło to ciężej bieg wychodzi. Co ciekawe mam wtedy delikatnie podwyższone obroty (~1100rpm) i jak bieg już wyrzucę to obroty wracają do normy. Jak mu lekko gazu dodam to bieg wyskakuje wtedy bez problemu.. Co to może być? Dziwny jest ten związek z obrotami.. Coś z poduszką?

Z góry dziękuję za odpowiedzi :)



Awatar użytkownika
slawek987
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 639
Rejestracja: ndz wrz 05, 2010 22:46
Lokalizacja: cebulandia
Auto: GOLF SV
Silnik: DCYA

Lekki problem z wyłączeniem biegu w trasie

Post autor: slawek987 » pn maja 27, 2013 15:26

Wygląda mi to jakby do końca Ci nie wysprzęglał. Spróbuj dwa-trzy razy podpompować pedałem sprzęgła i wtedy zobacz jak wychodzą biegi. Może z dociskiem się coś dzieje, ale mogę się mylić. A sprzęgło masz na linke czy na pomkę?



Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Lekki problem z wyłączeniem biegu w trasie

Post autor: KamilP » pn maja 27, 2013 17:56

slawek987 pisze:A sprzęgło masz na linke czy na pomkę?
Linka. Tak więc to chyba "pompowanie" tutaj nic nie da :) Ale dzisiaj jechałem do Lublina delikatnie ekonomicznie i takiego problemu nie zauważyłem.. :otepienie: Humory ma jak kobieta w ciąży :bajer: Tylko czemu te podniesione obroty.. może jakoś poduszkę którąś mam słabszą i silnik się lekko przechyla i nie wraca, stąd problem z biegiem i lekkim dodaniem gazu. Mam pomysł.. zaraz zrobię EDIT :)

Więc tak. 4-5 bieg, ręczny, trochę wyższe obroty i puszczam sprzęgło żeby się silnik troche przechyli. Raz mi zgasł, a tak bieg wychodzi normalnie lekko więc nie wiem o co biega.. :grrr:



Awatar użytkownika
slawek987
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 639
Rejestracja: ndz wrz 05, 2010 22:46
Lokalizacja: cebulandia
Auto: GOLF SV
Silnik: DCYA

Lekki problem z wyłączeniem biegu w trasie

Post autor: slawek987 » pn maja 27, 2013 19:21

Myślę że poduszka raczej to nie powód tego aby obroty się zmieniały, to musiałby być bardzo duży ruch silnika. A po wyrwaniu biegu na tych podwyższonych obrotach obroty spadają do normalnych???



Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Lekki problem z wyłączeniem biegu w trasie

Post autor: KamilP » pn maja 27, 2013 19:35

slawek987 pisze:Myślę że poduszka raczej to nie powód tego aby obroty się zmieniały, to musiałby być bardzo duży ruch silnika.
Ale tak na logikę biorę.. bo nie mam pojęcia co to może być innego...
slawek987 pisze: po wyrwaniu biegu na tych podwyższonych obrotach obroty spadają do normalnych???
W miejscu w tym moim teście? Tak obroty do jałowych i bieg wyskakuje normalnie, jak bardziej dynamicznie z 1 biegu ruszę zresztą to też wszystko jest normalnie, wszystko dzieje się czasami w trasie na 4-5 biegu ale teraz przecież ponad 80 km przejechałem bez takiej niespodzianki.. ja nie wiem.



Awatar użytkownika
slawek987
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 639
Rejestracja: ndz wrz 05, 2010 22:46
Lokalizacja: cebulandia
Auto: GOLF SV
Silnik: DCYA

Lekki problem z wyłączeniem biegu w trasie

Post autor: slawek987 » pn maja 27, 2013 23:51

KamilP pisze: ...i jak bieg już wyrzucę to obroty wracają do normy.
Mi to wygląda najbardziej na to, że jak wdusisz pedał sprzęgła to nie jest do końca wysprzęglone i stąd te podwyższone obroty bo sprzęgło "trochę ciągnie jeszcze" no i rzecz jasna bieg wtedy też gorzej wyrwać na luz (to tak samo jakbyś chciał wyciągnąć bieg podczas jazdy bez wduszania pedału sprzęgła - po prostu nie da się, no chyba że obroty silnika spasują się z obrotami skrzyni biegów to bez problemu wywalisz bieg bez wduszania pedału sprzęgła)
Myślę że docisk zdycha, albo dzieje się coś z tarczą sprzęgłową.
Mogę się mylić oczywiście, może jakiś inny fachowiec coś nam podpowie :bigok:



Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Lekki problem z wyłączeniem biegu w trasie

Post autor: KamilP » wt maja 28, 2013 11:20

I że niby wtedy w czasie jazdy sprzęgło trochę zwiększa obroty silnika..? To by trochę pasowało chociaz nie chciał bym takiego scenariusza :bajer:



Awatar użytkownika
slawek987
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 639
Rejestracja: ndz wrz 05, 2010 22:46
Lokalizacja: cebulandia
Auto: GOLF SV
Silnik: DCYA

Lekki problem z wyłączeniem biegu w trasie

Post autor: slawek987 » wt maja 28, 2013 12:23

KamilP pisze:wtedy w czasie jazdy sprzęgło trochę zwiększa obroty silnika..?
tak.

Masz wduszony pedał sprzęgła, a jednak nie jest do końca wysprzęglone i stąd mogą być podwyższone obroty i po wyrwaniu biegu na luz obroty spadają do nominalnych.
Stawiałbym na docisk lub tarcz.



Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Lekki problem z wyłączeniem biegu w trasie

Post autor: KamilP » wt maja 28, 2013 19:20

Aha no to już coś wiem.. No dobra dzięki wielkie za pomoc, zasłużona pochwala leci, jak ktoś coś więcej by wiedział to zapraszam się z ową wiedzą podzielić :bajer: :pub:



Awatar użytkownika
slawek987
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 639
Rejestracja: ndz wrz 05, 2010 22:46
Lokalizacja: cebulandia
Auto: GOLF SV
Silnik: DCYA

Lekki problem z wyłączeniem biegu w trasie

Post autor: slawek987 » wt maja 28, 2013 22:08

Dzięki:)
W razie gdybyś coś robił z tym problemem to daj znać co było. Jestem ciekawy :grin:



Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Lekki problem z wyłączeniem biegu w trasie

Post autor: KamilP » śr maja 29, 2013 13:28

slawek987 pisze:W razie gdybyś coś robił z tym problemem to daj znać co było.
Ok ale to nie za szybko, teraz prawie samochodem tym nie jeżdżę, jakoś w wakacje ruszę może temat :)



Awatar użytkownika
slawek987
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 639
Rejestracja: ndz wrz 05, 2010 22:46
Lokalizacja: cebulandia
Auto: GOLF SV
Silnik: DCYA

Lekki problem z wyłączeniem biegu w trasie

Post autor: slawek987 » śr maja 29, 2013 16:08

ok:)



Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Lekki problem z wyłączeniem biegu w trasie

Post autor: KamilP » czw maja 30, 2013 21:40

Mały update, jeśli kogoś to w ogóle interesuje :) wcześniej samochodem dość mało jeździłem, mieszkam w Lbn wracam średnio co 2 tyg więc auto sobie odpoczywa, robiłem może 50 km w 2 tyg, czasami tylko do Lublina pojechałem to wtedy więcej. I pojawił się ten problem. Teraz jakoś zacząłem trochę więcej jeździć, w tym tygodniu zrobiłem prawie 400 km i ten problem ani razu nie wystąpił więc może po prostu coś tam w sprzęgle się zastało i to dlatego :) mam nadzieję bo sprzęgła nie chce mi się robić...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości