Rozseparowanie instalacji od podgrzewania lusterek i szyby.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Rozseparowanie instalacji od podgrzewania lusterek i szyby.
Witajcie!
Tak jak w temacie chciałbym rozdzielić te dwa obwody. Pomyślałem o zakupie drugiego włącznika grzania od tylnej szyby/lusterek. Przy założeniu że już mam ten włącznik (już nawet będę się rozglądał żeby go dostać w komplecie z wtyczką), to które przewody musiałbym przerzucić pod nowy włącznik? Jakieś przewody (np. od masy) trzeba zmostkować?
Dzięki za zapoznanie się z problemem!
Tak jak w temacie chciałbym rozdzielić te dwa obwody. Pomyślałem o zakupie drugiego włącznika grzania od tylnej szyby/lusterek. Przy założeniu że już mam ten włącznik (już nawet będę się rozglądał żeby go dostać w komplecie z wtyczką), to które przewody musiałbym przerzucić pod nowy włącznik? Jakieś przewody (np. od masy) trzeba zmostkować?
Dzięki za zapoznanie się z problemem!
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Rozseparowanie instalacji od podgrzewania lusterek i szyby.
Jeżeli ma działać każde z osobna...
Dajesz drugi włącznik, od oryginalnego podciągasz wszystkie przewody oprócz białego.. Z dodatkowego włącznika, z miejsca gdzie w oryginalnym włączniku idzie kabelek biały, dajesz kabelek do lusterek...do kabelka białego lub do silniczków szyb, do pinu 17. We włączniku jest kabelek czarno/brązowy - odłączasz go...możesz też go poszukać przy module komfortu - u Ciebie może to być pin 16 wtyczki 23pin...i odłączyć
Dajesz drugi włącznik, od oryginalnego podciągasz wszystkie przewody oprócz białego.. Z dodatkowego włącznika, z miejsca gdzie w oryginalnym włączniku idzie kabelek biały, dajesz kabelek do lusterek...do kabelka białego lub do silniczków szyb, do pinu 17. We włączniku jest kabelek czarno/brązowy - odłączasz go...możesz też go poszukać przy module komfortu - u Ciebie może to być pin 16 wtyczki 23pin...i odłączyć
Rozseparowanie instalacji od podgrzewania lusterek i szyby.
1. jaki masz komfort?
2. czy np odcinanie grzania luster nie może być włącznikiem od lusterek?
2. czy np odcinanie grzania luster nie może być włącznikiem od lusterek?
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Rozseparowanie instalacji od podgrzewania lusterek i szyby.
no właśnie by musiał napisać jak to dokładnie ma działać... bo można zrobić odseparowane grzanie na przekaźniku, tak jak było oryginalne na niektóre krajegrg474 pisze:2. czy np odcinanie grzania luster nie może być włącznikiem od lusterek?
Rozseparowanie instalacji od podgrzewania lusterek i szyby.
Produkcja to jest kwiecień 2003r. Bardziej chodzi mi o to żeby się szyba nie włączała kiedy grzeje lusterka. Instalacja jest oryginalna (elektrycznie sterowane lusterka + ogrzewanie). Jak wyjąłem wkład to wybadałem że po włączeniu szyby pojawia się 12V na grzaniu lusterek. Joystick od sterowania lusterkami jest ten najprostszy bez dodatkowych funkcji (3 położeniowy: L 0 R). Nie mam podgrzewanych foteli, dlatego wymyśliłem żeby dokupić drugi włącznik od grzania szyb (z wtyczką i kawałkiem kabla) i zrobić oddzielne włączanie szyb i lusterek. Znajdę jeszcze chwilkę czasu to bym go wyciągnął i wtedy napisałbym jeszcze jakie kabelki tam do niego wchodzą.
Rozseparowanie instalacji od podgrzewania lusterek i szyby.
http://allegro.pl/regulacja-skladanie-l ... 70996.html dać 2 kabelki - odciąć kabelek od komfortu - co idzie od włącznika grzania tylnej szyby, a w jego miejsce dać kabelek co idzie od włącznika z linku i masz załączanie grzania luster wtedy jak chcesz
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Rozseparowanie instalacji od podgrzewania lusterek i szyby.
W sumie masz racje. 20 to nie są wielkie pieniądze będzie to zrobione jak należy. Zastanawiam się jeszcze czy nie lepiej kupić używanego oryginału niż "zamiennika".
Swoją drogą dostałem się tam do włącznika od szyby i są tam: dwa grubsze kable (biały i biały z grubszym paskiem) oraz 3 cieńsze (jasno brązowy, ciemno brązowy i niebiesko-biały). Nie mam żadnego schematu więc teraz pytanie co jest co? Wnioskuję że któryś z tych kabli to ten od lusterek co przychodzi z modułu komfortu...
Swoją drogą dostałem się tam do włącznika od szyby i są tam: dwa grubsze kable (biały i biały z grubszym paskiem) oraz 3 cieńsze (jasno brązowy, ciemno brązowy i niebiesko-biały). Nie mam żadnego schematu więc teraz pytanie co jest co? Wnioskuję że któryś z tych kabli to ten od lusterek co przychodzi z modułu komfortu...
Rozseparowanie instalacji od podgrzewania lusterek i szyby.
co ma włącznik od szyby do lusterek? nie rozumiem Twojego toku rozumowaniakrazorek pisze:Swoją drogą dostałem się tam do włącznika od szyby i są tam: dwa grubsze kable (biały i biały z grubszym paskiem) oraz 3 cieńsze (jasno brązowy, ciemno brązowy i niebiesko-biały). Nie mam żadnego schematu więc teraz pytanie co jest co? Wnioskuję że któryś z tych kabli to ten od lusterek co przychodzi z modułu komfortu...
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Rozseparowanie instalacji od podgrzewania lusterek i szyby.
Po włączeniu grzania szyby grzeją się też lusterka? Czy stamtąd idzie tylko sygnał że ma być coś włączone a cała procedura się dzieje gdzie indziej?
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Rozseparowanie instalacji od podgrzewania lusterek i szyby.
Z włącznika szyby idzie sygnał (analogowy) do modułu komfortu...moduł daje sygnał (cyfrowy - po CAN) do silniczków szyb...i z silniczków wychodzi +12V do maty grzewczej lustra
Rozseparowanie instalacji od podgrzewania lusterek i szyby.
Czyli z modułu komfortu wychodzi wszędzie cyfrowy sygnał (zarówno na grzanie lusterek i szyby)? To najprościej będzie przeciąć kabel przy wejściu na szybę i zrobić wyłącznik. Mało fabryczne rozwiązanie, ale na pewno skuteczne...
Myślę jeszcze o tym co pisał kolega grg474
Dyskutowałem też z jednym gościem co miał (co prawda w T5) taką sytuacje że aby grzały lusterka musiał włączyć grzanie tylnej szyby + włącznik na drzwiach od lusterek. Wtedy cała moja robota minęłaby się z celem...
Myślę jeszcze o tym co pisał kolega grg474
Cały czas nie uzyskałem odpowiedzi od czego są te kable, które wcześniej wymieniłem. Dlaczego jest ich akurat 5? Czy zamontowany w ten sposób nowy włącznik (ten na drzwiach od lusterek) nie będzie robił tego samego co włącznik od szyby?grg474 pisze:http://allegro.pl/regulacja-skladanie-l ... 70996.html dać 2 kabelki - odciąć kabelek od komfortu - co idzie od włącznika grzania tylnej szyby, a w jego miejsce dać kabelek co idzie od włącznika z linku i masz załączanie grzania luster wtedy jak chcesz.
Dyskutowałem też z jednym gościem co miał (co prawda w T5) taką sytuacje że aby grzały lusterka musiał włączyć grzanie tylnej szyby + włącznik na drzwiach od lusterek. Wtedy cała moja robota minęłaby się z celem...
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Rozseparowanie instalacji od podgrzewania lusterek i szyby.
edytowałem trochę pierwszy mój post...
- podświetlenie
- +12V do włącznika
- +12V do grzania szyby
- +12V do modułu komfort
- masa (do podświetlenia przycisku)krazorek pisze:Cały czas nie uzyskałem odpowiedzi od czego są te kable, które wcześniej wymieniłem. Dlaczego jest ich akurat 5?
- podświetlenie
- +12V do włącznika
- +12V do grzania szyby
- +12V do modułu komfort
Rozseparowanie instalacji od podgrzewania lusterek i szyby.
a ja z gościem co ma Porsche... golf mk4 w wersji USA, wersji 1998 rok i wersji 2005 rok (kombi) może mieć inaczej zrobione. Skoro gość z T5 ci tak powiedział to zrób jak w T5 bo bez sensu polemizować z kimś kto nie wie co chce zrobić. Chcesz dać drugi włącznik grzania szyby to daj i problem rozwiązany, możesz też dać tak ja ci pisze i też problem rozwiązany. A jak chcesz to daj + po stacyjce i będzie grzało cały rokkrazorek pisze:Dyskutowałem też z jednym gościem co miał (co prawda w T5)
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Rozseparowanie instalacji od podgrzewania lusterek i szyby.
Czyli przenoszę wszystko z wyjątkiem białego grubego kabla. A to+12V o którym piszesz że idzie do modułu komfortu rozumiem że załącza grzanie lusterek. I Czy to nie wystarczy? Bo piszesz jeszcze:Qto pisze: - masa (do podświetlenia przycisku)
- podświetlenie
- +12V do włącznika
- +12V do grzania szyby
- +12V do modułu komfort
Rozumiem że wtyczka z ponumerowanymi pinami to ta przy module komfortu. Napisz to trochę jaśniej bo nie rozumiem celu tych działań.Qto pisze: Z dodatkowego włącznika, z miejsca gdzie w oryginalnym włączniku idzie kabelek biały, dajesz kabelek do lusterek...do kabelka białego lub do silniczków szyb, do pinu 17. We włączniku jest kabelek czarno/brązowy - odłączasz go...możesz też go poszukać przy module komfortu - u Ciebie może to być pin 16 wtyczki 23pin...i odłączyć
Dodam jeszcze że rzadko korzystam z grzania tylnej szyby i jeżeli włącznikiem od szyby również będę załączał lusterka to mimo wszystko satysfakcjonuje mnie takie rozwiązanie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości