Witam serdecznie. Pozwolę sobie założyć nowy temat i zapytać Was o opinię. Przy oględzinach po zdjęciu górnej obudowy rozrządu stwierdziłem głośniejszą pracę górnego napinacza (przy wałkach rozrządu). Napinacz cicho grzechocze, terkocze(jak był nowy napewno nie wydawał żadnych dźwięków). Na pewno to jest on pasek klinowy był zdjęty więc osprzęt wyeliminowywano. Po założeniu górnej osłony rozrządu dźwięk praktycznie zostaje wyciszony. Dla kogoś obcego nie słyszalny dla mnie po wsłuchaniu się tak. Napinacz ma przejechane raptem 20 000 tyś km.
Pytanie skoro jest to łożysko ze sprężyna tłumiąco - napinającą (budowa napinacza w przekroju poniżej) czy normalnym jest jego głośniejsza praca w stosunku do tego jak był nowy. Dodatkowo zaobserwowano delikatne drgania bieżni wewnątrz napinacza (film w załączeniu poniżej)
Przejdźcie na youtube, wyciszcie dźwięk, włącznie w hd i pełny ekran wtedy będą widoczne drgania bieżni 23 sekunda, 35 sekunda
[youtube][/youtube]
Kończąc. Obserwuje napinacz od 2 miesięcy i ani się mu nie polepsza ani nie pogarsza. Mechanik który robił rozrząd twierdzi, że narazie mam obserwować. Oczywiście wzbudziło to mój niepokój stąd ten temat.
EDIT: po ostygnięciu silnika cichy dźwięk nie występuje
1.4 1.6 16V napinacz rozrządu głośna praca
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.4 1.6 16V napinacz rozrządu głośna praca
Jak każde łozysko może zacząc hałasować. Szczególnie przez zbyt mocne napięcie paska przez co łozysko zostaje nadmiernie obciązone i z czasem sie wyrabia/luzuje powodując drgania lub "wycie".Fafik258 pisze:Pytanie skoro jest to łożysko ze sprężyna tłumiąco - napinającą (budowa napinacza w przekroju poniżej) czy normalnym jest jego głośniejsza praca w stosunku do tego jak był nowy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości