golf 3 1.9 tdi 1Z dziwne zachowanie silnika

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kamilwood92
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob maja 18, 2013 19:51

golf 3 1.9 tdi 1Z dziwne zachowanie silnika

Post autor: kamilwood92 » sob maja 18, 2013 21:05

Witam, od nie dawna posiadam golfa 3 1.9 TDI z silnikiem 1Z, po zakupie auta i dojechaniu do domu po większych oględzinach silnika stwierdziłem że uszkodzony jest intercooler i ucieka mu powietrze z turbo, dziś zabrałem się za to.Został założony drugi intercooler i cały układ jest teraz szczelny, lecz pojawił się bardzo duży problem mianowicie po odpaleniu auta wszystko było w normie, normalne obroty takie jak zawsze lesz po dodaniu gazu silnik zaczął bardzo dziwnie pracować, jak opętany rzucało całym autem, wygladało tak jak by auto chodziło nie na wszystkie cylindry, po dodaniu gazu źle wkręca się na obroty przy czym strasznie kopci na czarno,lecz po odpięciu wtyczki od zaworu podciśnienia wszystko wraca do normy są normalne obroty i ładnie,płynnie wkręca się na wysokie, po założeniu wtyczki problem powraca.Co może być przyczyną takiego zjawiska??



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

golf 3 1.9 tdi 1Z dziwne zachowanie silnika

Post autor: italiano_83 » sob maja 18, 2013 22:26

Po odpięciu jakiej wtyczki - na jakim zaworze podciśnienia... ?


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

kamilwood92
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob maja 18, 2013 19:51

golf 3 1.9 tdi 1Z dziwne zachowanie silnika

Post autor: kamilwood92 » sob maja 18, 2013 22:48

kolego z tego co wyczytałem to zawór N75 lecz dorzucam zdjęcie żeby nie mylić Obrazek



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

golf 3 1.9 tdi 1Z dziwne zachowanie silnika

Post autor: italiano_83 » sob maja 18, 2013 22:54

A co tam n75 może mieszać :? On w sumie ma proste zadanie polegające na otworzeniu zaworu WG - w woli ścisłości jest sterowany nadciśnieniowo ...
A nie n18 czasem ...bo on steruje EGR-m i jest sterowany podciśnieniem ...


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

kamilwood92
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob maja 18, 2013 19:51

golf 3 1.9 tdi 1Z dziwne zachowanie silnika

Post autor: kamilwood92 » sob maja 18, 2013 23:01

właśnie nie bo N18 znajduje się troche dalej, i właśnie ten N75 robi coś tu zamieszanie, nie od dziś grzebie w dieslach ale to mnie bardzo zastanowiło od czego to moze być, a tym bardziej że prędzej tego nie było tylko po zmianie intercoolera i po wciśnięciu gazu do dechy, schodzi z obrotów już jak by chodził na 2-3 cylindrach, pierw się przestraszyłem że pasek mi przeskoczył ale jak zgasiłem auto i odpaliłem to chodzi normalnie do momentu dodania gazu, a i dodam jeszcze że jak ściągnie się wąż z kolektora ssącego i doda gazu to nic się nie dzieje tylko jak jest turbo podłączone i ten zawór N75, dziś jeździłem autem z odłączoną wtyczką i jeździ normalnie zbiera się tak jak powinien



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

golf 3 1.9 tdi 1Z dziwne zachowanie silnika

Post autor: italiano_83 » sob maja 18, 2013 23:05

To podmień n75 na inny .. co on tam może psuć .. vag i sprawdź błędy zapisane w sterowniku ...


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

kamilwood92
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob maja 18, 2013 19:51

golf 3 1.9 tdi 1Z dziwne zachowanie silnika

Post autor: kamilwood92 » sob maja 18, 2013 23:11

kolego jak jesteś już tak obeznany w tych sprawach to mam jeszcze jedno pytanko, na rurze plastikowej łączącej intercooler z kolektorem ssącym jest czujnik- wtyczka z 2 pinami od czego to jest i do czego służy, poprzednio miałem M-TDI który sam złożyłem więc nie miałem takich dodatków i problemów



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

golf 3 1.9 tdi 1Z dziwne zachowanie silnika

Post autor: italiano_83 » sob maja 18, 2013 23:21

Map sensor może... czujnik mierzący ciśnienie doładowania panujące w układzie... Ale tam zdaje się jest przy sterowniku w 1z .. :?


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

kamilwood92
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob maja 18, 2013 19:51

golf 3 1.9 tdi 1Z dziwne zachowanie silnika

Post autor: kamilwood92 » sob maja 18, 2013 23:30

no dobra dzięki wielkie za pomoc, ale auto i tak będzie trzeba podlączyć pod vag'a bo pewnikiem ma nie jeden problem, a zwłaszcza że moim zdaniem troche dużo pali, chodz moja uwaga może być mylna bo ostatnimi dniami troszke go " przepalałem"



Awatar użytkownika
stefano189
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 789
Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
Lokalizacja: Gliwice

golf 3 1.9 tdi 1Z dziwne zachowanie silnika

Post autor: stefano189 » ndz maja 19, 2013 10:19

to jest czujnik temperatury w dolocie, okragły czujnik, uszczelniony gumowym oringiem i zabezpieczeniem na wsuwkę. Wtyczka idzie do niego 2 pinowa. :bigok:
Czujnik cisnienia doładowania innymi słowy map sensor w ahu, 1z i ale jest w obudowie kompa na podszybiu.


MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK :D = --- PS / --- Nm

LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

golf 3 1.9 tdi 1Z dziwne zachowanie silnika

Post autor: munior » ndz maja 19, 2013 11:21

kamilwood92 pisze:tym bardziej że prędzej tego nie było tylko po zmianie intercoolera i po wciśnięciu gazu do dechy, schodzi z obrotów już jak by chodził na 2-3 cylindrach
Mnie to wygląda na podwieszającą się hydraulikę,nic innego to być nie może ...dziwne tylko że doładowanie ma na to wpływ,ale zdarzały się już takie przypadki,szczególnie po wirusie :chytry: podłacz vaga ,to podstawa przy diagnozie ...i oczywiście najpierw zobacz jakie błedy zapisał sterownik ,skasuj ,o ile wszystkie dadzą się skasować to jazda próbna i jeszcze raz błedy ...Doładowanie podczas jazdy sprawdż ,czyli blok 011 zloguj.A tak na marginesie ,to wszelkie testy robimy tylko w czasie jazdy ,bo tylko takie mają sens , no moze za wyjątkiem sprawdzenia statycznego kąta wtrysku i dawki paliwa ,bo to akurat sprawdzamy na postoju :chytry: Nie piłuje się na maxa nieobciążonego silnika na biegu jałowym :hmm: kompletnie nic tak nie sprawdzisz ,a jedyne co można uzyskać w ten sposób to podwieszenie hydrauliki


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości