Kąt wtrysku paliwa i TDI timing
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Kąt wtrysku paliwa i TDI timing
Witam
Sprawdzałem dzisiaj kąt wtrysku paliwa w vag-comie 3-11 i w bloku 000 w pozycji 2 wartości wahały się w granicach 42-48 przy nagrzanym silniku (temp. >80 st), ale jak kliknąłem basic settings żeby zrobić sobie TDI timing, to wartości w tym polu spadły do 6-8, czy to normalne? czy może coś źle robię. TDI timingu nie chce mi zrobić, bo pisze że jest zbyt skomplikowane żeby narysować, tzn pojawiały się punkty na wykresie ale na samym dole wykresu, tuż przy dolnej osi wykresu i znikały. A i jeszcze w czasie robienia tego TDI timingu miga kontrolka świec żarowych, czy to normalne??
Pozdrawiam
Sprawdzałem dzisiaj kąt wtrysku paliwa w vag-comie 3-11 i w bloku 000 w pozycji 2 wartości wahały się w granicach 42-48 przy nagrzanym silniku (temp. >80 st), ale jak kliknąłem basic settings żeby zrobić sobie TDI timing, to wartości w tym polu spadły do 6-8, czy to normalne? czy może coś źle robię. TDI timingu nie chce mi zrobić, bo pisze że jest zbyt skomplikowane żeby narysować, tzn pojawiały się punkty na wykresie ale na samym dole wykresu, tuż przy dolnej osi wykresu i znikały. A i jeszcze w czasie robienia tego TDI timingu miga kontrolka świec żarowych, czy to normalne??
Pozdrawiam
pozdrawiam
seti
seti
Gdy zblokujesz nastawy (basic settings) to automatycznie zaczyna migać kontrolka od świec żarowych, ale wartości rzędu 6-8 są zdecydowanie za niskie, średnio powinny spaść o około 10-12 na pozycji 2 w bloku 000 oczywiście przy zblokowaniu nastawów - wtedy możesz zobaczyć wartość na wykresie TDI Timing. Nie wiem jaka jest wartość kąta wtrysku dla Twojego silnika ale możesz to sprawdzić na wykresie i spróbować go przestawić na pompie wtryskowej - przestawiając ją w stronę silnika wtedy kąt wzrasta.
Mam Golfa IV z silnikiem ALH, ale w TDI timing jest dwa typy silnika jest ALH >4.99 i ALH 4.99>, co oznaczają te 4.99 i znaki większośc? Różnice w kącie wtrysku są rzędu 5 stopni dla tych dwóch silników.
Sprawdziłem jeszcze raz i kąt w TDI timingu waha się do max 12, czyli dla temperatury 140 stopni powinien być większy o około 35 stopni, czy jest możliwe, że ktoś źle rozrząd zrobił? A wogóle przy tak dużej różnicy czy autko w ogóle powinno chodzić?
To chyba już wiem dlaczego mam problemy z zapaleniem zimnego silnika, głośniejszą jego pracą, i telepaniem przy zapalaniu.
Dopiero kupiłem samochód i nie wiem gdzie był robiony rozrząd, ale już zamówiony mam nowy i niedługo powinna przyjść przesyłka więc go zrobię.
Golf ma przebieg 145 kkm, więc jeszcze czas na rozrząd ale dla pewności zrobię sobie i przy okazji wyreguluje ten kąt.
Sprawdziłem jeszcze raz i kąt w TDI timingu waha się do max 12, czyli dla temperatury 140 stopni powinien być większy o około 35 stopni, czy jest możliwe, że ktoś źle rozrząd zrobił? A wogóle przy tak dużej różnicy czy autko w ogóle powinno chodzić?
To chyba już wiem dlaczego mam problemy z zapaleniem zimnego silnika, głośniejszą jego pracą, i telepaniem przy zapalaniu.
Dopiero kupiłem samochód i nie wiem gdzie był robiony rozrząd, ale już zamówiony mam nowy i niedługo powinna przyjść przesyłka więc go zrobię.
Golf ma przebieg 145 kkm, więc jeszcze czas na rozrząd ale dla pewności zrobię sobie i przy okazji wyreguluje ten kąt.
pozdrawiam
seti
seti
seti,
Oznaczenie ALH <4.99 i ALH >4.99 odnosi się do miesiąca i roku widocznie były jakieś zmiany po 4.99 i kąt wtrysku różnił się ale tego nie jestem pewny.
Jeżeli masz problemy z zapalaniem zimnego silnika to raczej jest to wina właśnie źle ustawionego kąta wtrysku - tak samo i głośna jego praca, nie wspominając już o telepaniu bo w nieodpowiednim momęcie jest wtryśnięte paliwo. Może ktoś wymieniał rozrząd i nie sprawdził kąta wtrysku - przy każdej wymianie rozrządu powinno się go sprawdzić.
Najlepiej gdybyś sprawdził ustawienie rozrządu i ustawił odpowiedni kąt wtrysku - wszystkie objawy powinny zniknąć
Oznaczenie ALH <4.99 i ALH >4.99 odnosi się do miesiąca i roku widocznie były jakieś zmiany po 4.99 i kąt wtrysku różnił się ale tego nie jestem pewny.
Jeżeli masz problemy z zapalaniem zimnego silnika to raczej jest to wina właśnie źle ustawionego kąta wtrysku - tak samo i głośna jego praca, nie wspominając już o telepaniu bo w nieodpowiednim momęcie jest wtryśnięte paliwo. Może ktoś wymieniał rozrząd i nie sprawdził kąta wtrysku - przy każdej wymianie rozrządu powinno się go sprawdzić.
Najlepiej gdybyś sprawdził ustawienie rozrządu i ustawił odpowiedni kąt wtrysku - wszystkie objawy powinny zniknąć
Mam MK4 1.9TDI 66kw ALH. Mam ogólnie problem z zapalaniem silnika. Sprawdzałem sobie kąt wtrysku w VAG-u na rozgrzanym silniku. W Measuring Settings był od 42-51 stopni. Natomiast w Basic Settings od 6-8 stopni. Czy to także powinno być w granicach od 49-51 stopni? Czy mam przez te małe wartości rozumieć że muszę wyregulować ten kąt?
Tanie części samochodowe.
- bradley
- Forum Master
- Posty: 1046
- Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
- Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice
Tak, w BS musisz miec okolice 40-60 w zaleznosci od temp paliwa.Tekilus pisze:Natomiast w Basic Settings od 6-8 stopni. Czy to także powinno być w granicach od 49-51 stopni?
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
Kąt wtrysku paliwa i TDI timing
U mnie też wskazuje 0 http://vaglog.rtnet.pl/sroger_125906.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Do tego problem rano z odpaleniem (jak było zimno) teraz jak jest cieplej to odpala lepiej.
Dymek biały delikatny też się pokazuje.
Szarpie czasami nie regularnie przy przyśpieszaniu , tak jakby brakło paliwa.
Czy są to objawy złego ustawienia kąta wtrysku? Chyba tak, skoro Vag pokazuje 0 w 2-gim okienku ..
Aaa i wyskoczył błąd 00550 - kontrola startu wtrysku więc pewnie sam sobie odpowiedziałem .
Do tego problem rano z odpaleniem (jak było zimno) teraz jak jest cieplej to odpala lepiej.
Dymek biały delikatny też się pokazuje.
Szarpie czasami nie regularnie przy przyśpieszaniu , tak jakby brakło paliwa.
Czy są to objawy złego ustawienia kąta wtrysku? Chyba tak, skoro Vag pokazuje 0 w 2-gim okienku ..
Aaa i wyskoczył błąd 00550 - kontrola startu wtrysku więc pewnie sam sobie odpowiedziałem .
2011-2013 Golf III 1.8 90KM ABS 1992r.
2013-2015 Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r.
2013-2015 Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r.
Kąt wtrysku paliwa i TDI timing
sroger, ale odgrzałeś kotleta Niestety masz u siebie ustawiony zbyt późny kąt wtrysku. W podpisie masz mk3 więc dla niego w zasadzie idealny kąt to 51. Żeby go ustawić musisz popuścić 2 śrubki i 2 nakrętki mocujące pompę i popchnąć ją w stronę silnika (w stronę silnika przyśpieszasz kąt, a w stronę pasa przedniego opóźniasz) - na forum jest gdzieś FAQ. Ustawienia sprawdzasz oczywiście w Basic Settings. Po poprawnym ustawieniu, błąd 00550 zniknie raz na zawsze, a auto będzie odpalać dużo lepiej
Re: Kąt wtrysku paliwa i TDI timing
w wypadku forum lepiej odgrzać starego kotleta niż smażyć nowego ze starego mięsa :D:Dbombelek pisze:sroger, ale odgrzałeś kotleta Niestety masz u siebie ustawiony zbyt późny kąt wtrysku. W podpisie masz mk3 więc dla niego w zasadzie idealny kąt to 51. Żeby go ustawić musisz popuścić 2 śrubki i 2 nakrętki mocujące pompę i popchnąć ją w stronę silnika (w stronę silnika przyśpieszasz kąt, a w stronę pasa przedniego opóźniasz) - na forum jest gdzieś FAQ. Ustawienia sprawdzasz oczywiście w Basic Settings. Po poprawnym ustawieniu, błąd 00550 zniknie raz na zawsze, a auto będzie odpalać dużo lepiej
a czy ten kąt może być odpowiedzialny za to szarpanie momentami przy przyśpieszaniu?
2011-2013 Golf III 1.8 90KM ABS 1992r.
2013-2015 Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r.
2013-2015 Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r.
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Kąt wtrysku paliwa i TDI timing
Nie może , bo to zwykle wina brudnego nastawnika ...odpinasz wtyczkę imulsatora w skrzyni i jak przestanie szarpać ,to na 100% wina nastawnika...za mało danych co do szarpania ,bo szarpanie może mieć parę przyczyn...odepnij wtyczkę impulsatora ,to jedną z nich ,wystepującą najczęściej ,wykluczysz ,bądż potwierdziszsroger pisze:a czy ten kąt może być odpowiedzialny za to szarpanie momentami przy przyśpieszaniu?
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: pt kwie 26, 2013 22:03
Kąt wtrysku paliwa i TDI timing
mam bore 2001 1.9 ALH kat wtrysku mam na poziomie 68-71 stopni czy te wartosci sa w normie? Vag nie pokazuje zadnych bledow z silnikiem nic sie nie dzieje powinienem zmienic kat czynic nie ruszac i dalej tak jezdzic?
Kąt wtrysku paliwa i TDI timing
Mozna deczko dygnac ale nie ma trgadii i mozna tak smigac.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 121 gości