[MK4] Wyciek płynu chłodniczego - wymiana pękniętego węża

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

pawel_1983
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pn lis 29, 2010 21:56
Lokalizacja: Wrocław

[MK4] Wyciek płynu chłodniczego - wymiana pękniętego węża

Post autor: pawel_1983 » sob maja 11, 2013 12:51

Witam Forumowiczów,
Dotyczy MK4 Golf variant 2000r , AJM, 115KM. Wczoraj podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka poziomu płynu chłodniczego, dolałem 1 litr ale po przejechaniu kilkuset metrów wszystko ponownie się 'wylało'. Spod maski zaczęło wszystko parować. Wszystko było zalane z prawej strony silnika (stojąc przodem do auta), nad skrzynią biegów, poniżej zbiorniczka na płyn hamulcowy. Przejechałem jeszcze ok 2km i dalej zadzwoniłem po kolegę żeby mnie sholował bo nie chciałem jechać bez chłodzenia. Rano jak wszystko wystygło to przeszukałem wszystkie węże w okolicy gdzie był wyciek i znalazłem pęknięty wąż wchodzący do bloku silnika, wąż o długości około 5-6cm. Wchodzi on do trójnika, z którego jeden koniec prowadzi do zbiorniczka z płynem chłodniczym (od góry zbiorniczka). Poniżej zdjęcie i schemat z zaznaczonym pękniętym wężem.

ObrazekObrazek

Mam do Was pytanie odnośnie wymiany tego węża. Przeglądałem allegro i ciężko znaleźć taką "część". Prośba do posiadaczy katalogu części do VAG'a, (fachowo to chyba "ETKA" się nazywa ) o podanie numeru/symbolu tego węża.
Czy może mogę w jego miejsce wstawić (dociąć na odpowiednią długość) jakiś inny tego typu wąż?
Dziękuje i pozdrawiam



Awatar użytkownika
luki3485
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: ndz lis 06, 2011 13:47
Lokalizacja: Malbork

[MK4] Wyciek płynu chłodniczego - wymiana pękniętego węża

Post autor: luki3485 » sob maja 11, 2013 14:57

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 485c2.html" onclick="window.open(this.href);return false; zobacz tu moze cos znajdziesz



pawel_1983
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pn lis 29, 2010 21:56
Lokalizacja: Wrocław

[MK4] Wyciek płynu chłodniczego - wymiana pękniętego węża

Post autor: pawel_1983 » pn maja 13, 2013 21:48

Kupiłem w motoryzacyjnym 20cm węża paliwowego zbrojonego - średnica wewnętrzna 8mm, sprzedawca zapierał się, że do tego celu w sam raz będzie pasował. Dociąłem na odpowiednią długość. Trochę się pogimnastykowałem ze ściąganiem i zakładaniem opasek z węża ale się udało. Konieczne było zdjęcie tej plastikowej rury do przepływomierza, żeby ułatwić dostęp. Dolałem płynu - około 1,5litra. Teraz nic już nie cieknie. I mam nadzieję, że długo posłuży :)
Koszt naprawy= 1,50PLN (wąż) +37PLN (5L płynu - kupiłem z zapasem). Czas - około 1h.



jointone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 17:58

[MK4] Wyciek płynu chłodniczego - wymiana pękniętego węża

Post autor: jointone » czw maja 16, 2013 16:02

Dobrze by było gdybyś zalał układ plynem z norma VW, przeważnie występuje w kolorze różowym G++



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 92 gości