Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
		
	 
	
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
	Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
			
		
		
			- 
				
								6600							
 
						- Nowicjusz

 			
		- Posty: 16
 		- Rejestracja: wt wrz 15, 2009 20:37
 		
		
											- Lokalizacja: BDG
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: 6600 » wt cze 15, 2010 22:16
			
			
			
			
			Witam, chcialbym spytac kogos kto ma pojecie co moze oznaczac wyciek na fotce ktora dolaczam? Silnik AXR, jestem laikiem, ale moze sie przyda: nie zauwazylem spadku mocy auta, olej ma ten sam poziom jak przy wymianie.... generalnie odczucia ok. Czasami (z 2 -3 razy) po jakiejs trasie przed garazem jak auto stalo i chodzilo slyszalem dziwny "pisk".... czytalem o tym na forum.... tam bylo napisane, ze cos z EGR. Moge sie mylic 
Jakies sugestie?
z gory dziekuje za pomoc
 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
					
		
	
			
		
		
			- 
				
								italiano_83							
 
						- V.I.P.

 			
		- Posty: 11896
 		- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
 		
		
											- Lokalizacja: NL/Zeeland
 
												- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
 
												- Silnik: 1.4T
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: italiano_83 » wt cze 15, 2010 22:38
			
			
			
			
			Dokładnie w tym miejscu jest zawór EGR, więc pewnie z niego cieknie. Ściągnij obudowę i sprawdź czy ten wyciek jest z łączenia się węża z EGR-m czy z jakiegoś miejsca z egr-a. 
Jest wyciek jest nieszczelność, trzeba to naprawić.
			
									
									
		
		
				Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic 
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm 
Ducati Monster 696+

 
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Sztomel							
 
						- Mistrz KieroVWnicy

 			
		- Posty: 5667
 		- Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
 		
		
											- Lokalizacja: Rybnik
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Sztomel » śr cze 16, 2010 06:42
			
			
			
			
			trochę muszę sprostować, w miejscu widocznym na foto nie jest zawór EGR tylko odrębny od EGR-a moduł z klapą gaszącą i sterującym nią silniczkiem V157, zawór EGR jest dopiero za tym modułem klapy gaszącej, jeśli zdejmiesz wąż z szybkozłączką od modułu klapy gaszącej to zauważysz gdzie jest źródło wycieku. Pisk z pewnością będzie dochodził właśnie z wnętrza obudowy silniczka V157 (tej z lewej strony). Pokrywkę obudowy silniczka można zdjąć poprzez jej zbicie a wewnątrz również możesz zaobserwować zalaną olejem elektronikę i mechanizm sterowania klapą gaszącą.
			
													
					Ostatnio zmieniony śr cze 16, 2010 06:45 przez 
Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.
									
 
			
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								6600							
 
						- Nowicjusz

 			
		- Posty: 16
 		- Rejestracja: wt wrz 15, 2009 20:37
 		
		
											- Lokalizacja: BDG
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: 6600 » pn cze 21, 2010 20:10
			
			
			
			
			witam ponownie, bylem dzis u mechanika i powiedzial mi ze z tym wyciekiem oleju to prawie kazdy golf tak ma.... mowil mi, ze to przeczysci, ale to nic nie da bo i tak bedzie minimalny wyciek.... mowil, ze wymiana tych czesci jest bezsensowna bo i tak bedzie wyciek... a to nie wplywa na jazde i nic sie nie bedzie z tym dzialo...
zastanawia mnie to i dlatego pisze do was.... dodam, ze mechanik to nie 20 latek z rocznym stazem... z warsztatu w garazu 

 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Sztomel							
 
						- Mistrz KieroVWnicy

 			
		- Posty: 5667
 		- Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
 		
		
											- Lokalizacja: Rybnik
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Sztomel » wt cze 22, 2010 02:20
			
			
			
			
			mechanik ma rację, że czyszczenie nic nie da bo po chwili znowu się to zapaskudzi olejem - jedyna opcja usunięcia tego wycieku to wypięcie wężyka odmy z dolotu przed turbosprężarką i puszczenie odmy albo do butelki albo ordynarnie pod silnik albo zastosować Oil Catch Tank a po tym zabiegu dokładnie wyczyścić cały dolot powietrza z resztek oleju. Oczywiście o ile w silnikach z klapą gaszącą sterowaną podciśnieniem wyciek oleju nie będzie powodował żadnych usterek o tyle w silniku AXR olej jak dostanie się po ośce klapy gaszącej do obudowy silniczka V157 to zacznie powodować błędy w jego pracy.
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								damian-ppp							
 
						- Gadatliwa bestia

 			
		- Posty: 548
 		- Rejestracja: ndz mar 25, 2007 18:42
 		
		
											- Lokalizacja: Warszawa - Białołęka
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: damian-ppp » śr maja 08, 2013 10:32
			
			
			
			
			Odgrzebię kotleta. Czy można jakoś uszczelnić ten wyciek po rozebraniu klapy gaszącej?
			
									
									
		
		
				Mam VAG-a i VAG TACHO, w razie potrzeby pisać na PW :-)
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								ciachotdi							
 
						- diesel m@ster

 			
		- Posty: 1121
 		- Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
 		
		
											- Lokalizacja: Aalsmeer
 
												- Auto: Seat mii
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: ciachotdi » śr maja 08, 2013 13:38
			
			
			
			
			Sztomel pisze:jedyna opcja usunięcia tego wycieku to wypięcie wężyka odmy z dolotu przed turbosprężarką i puszczenie odmy albo do butelki albo ordynarnie pod silnik albo zastosować Oil Catch Tank a po tym zabiegu dokładnie wyczyścić cały dolot powietrza z resztek oleju. Oczywiście o ile w silnikach z klapą gaszącą sterowaną podciśnieniem wyciek oleju nie będzie powodował żadnych usterek o tyle w silniku AXR olej jak dostanie się po ośce klapy gaszącej do obudowy silniczka V157 to zacznie powodować błędy w jego pracy.
 
  czytaj ze zrozumieniem  

 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								damian-ppp							
 
						- Gadatliwa bestia

 			
		- Posty: 548
 		- Rejestracja: ndz mar 25, 2007 18:42
 		
		
											- Lokalizacja: Warszawa - Białołęka
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: damian-ppp » śr maja 08, 2013 13:45
			
			
			
			
			ciacho840, przeczytałem to ze zrozumieniem, lecz skoro wydostaje się olej przez przepustnicę oznacza to, że ucieka tamtędy również ciśnienie, a założenie OCT nie rozwiąże tego problemu. Dlatego zadałem pytanie, czy jest jakiś sposób na uszczelnienie przepustnicy, tak, żeby nie uciekało z niem również powietrze.
			
									
									
		
		
				Mam VAG-a i VAG TACHO, w razie potrzeby pisać na PW :-)
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Sztomel							
 
						- Mistrz KieroVWnicy

 			
		- Posty: 5667
 		- Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
 		
		
											- Lokalizacja: Rybnik
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Sztomel » pt maja 10, 2013 08:00
			
			
			
			
			Najpierw trzeba dokładnie zlokalizować wyciek bo jeśli okaże się, że cieknie z szybkozłączki przy module klapy gaszącej to oznacza, że uszkodził się w niej oring uszczelniający a pisząc "szybkozłaczka" mam na myśli 
TO
Jeśli będzie ciekło z osi obrotu klapy lub z uszczelnienia pomiędzy modułem V157 a obudową zaworu EGR to żadne powietrze tam nie będzie uciekać.
 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								damian-ppp							
 
						- Gadatliwa bestia

 			
		- Posty: 548
 		- Rejestracja: ndz mar 25, 2007 18:42
 		
		
											- Lokalizacja: Warszawa - Białołęka
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: damian-ppp » pt maja 10, 2013 11:32
			
			
			
			
			Problem w tym, ze gdzieś mi musi uciekać ciśnienie, gdyż słychać charakterystyczny pisk powietrza. Wszystkie łączenia suche, jedynie przepustnica jest mokra...
			
									
									
		
		
				Mam VAG-a i VAG TACHO, w razie potrzeby pisać na PW :-)
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Sztomel							
 
						- Mistrz KieroVWnicy

 			
		- Posty: 5667
 		- Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
 		
		
											- Lokalizacja: Rybnik
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Sztomel » pt maja 10, 2013 13:18
			
			
			
			
			I nie możesz zlokalizować miejsca tego pisku powietrza. Zajrzyj może bardziej za silnik do chłodnicy spalin skoro na dolocie nie widać nieszczelności (poza mokrą przepustnicą).
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								damian-ppp							
 
						- Gadatliwa bestia

 			
		- Posty: 548
 		- Rejestracja: ndz mar 25, 2007 18:42
 		
		
											- Lokalizacja: Warszawa - Białołęka
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: damian-ppp » pt maja 10, 2013 13:48
			
			
			
			
			Właśnie nie mogę zlokalizować nieszczelności, mam mokrą przepustnicę, ale skoro nieszczelność na wałku do klapy zamykającej dopływ powietrza nie może powodować gwizdania, to chyba muszę przyjrzeć się innym miejscom. W AXR cały układ jest na szybkozłączkach i w wielu miejscach mogą być nieszczelności, ale tylko tutaj widzę olej...
			
									
									
		
		
				Mam VAG-a i VAG TACHO, w razie potrzeby pisać na PW :-)
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Sztomel							
 
						- Mistrz KieroVWnicy

 			
		- Posty: 5667
 		- Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
 		
		
											- Lokalizacja: Rybnik
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Sztomel » sob maja 11, 2013 08:37
			
			
			
			
			damian-ppp, jeśli masz możliwość to wykonaj logi dynamiczne grup (003 z 011) i (008 z 010) oraz statyczne 003 (zarówno w trybie BS i MB) - zobaczymy czy faktycznie jest nieszczelność widoczna w logach a co do V157 i jego nieszczelności to zdemontuj go z dolotu, zbij z niego pokrywkę i zobaczysz gdzie dokładnie przecieka i czy jest olej wewnątrz modułu (widocznego po zbiciu jego pokrywki).
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								damian-ppp							
 
						- Gadatliwa bestia

 			
		- Posty: 548
 		- Rejestracja: ndz mar 25, 2007 18:42
 		
		
											- Lokalizacja: Warszawa - Białołęka
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: damian-ppp » sob maja 11, 2013 17:49
			
			
			
			
			Ok dzięki za info. W przyszły weekend pobawię się z V157 a w tygodniu zrobię logi o które prosisz i wstawię do oceny.
			
									
									
		
		
				Mam VAG-a i VAG TACHO, w razie potrzeby pisać na PW :-)
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
			
	
		
	
	
	
		Kto jest online
		Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości