1.6 akl gaśnie, problem z odpalaniem.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.6 akl gaśnie, problem z odpalaniem.
Witam mam problem z moim golfem 1.6 akl. Auto samo gaśnie na biegu jałowym, np gdy stoję na światłach i później jest problem z odpaleniem. Odpala dopiero po 8-10 razie i przy wciśniętym gazie, gdy juz załapie trzeba mu jeszcze dobrze przygazować bo dławi się. po mocnym przygazowaniu pojawia się za mną siwa chmurka z rury wydechowej i dosyć mocno czuć paliwo w spalinach, potem juz wszystko chodzi w miarę normalnie aż do następnego razy gdy zgaśnie. Zdarza się też że podczas jazdy lubi sobie pare razy szarpnąć delikatnie i dalej jedzie normalnie. Raz też zdazyło się że na biegu jałowym obroty stały na 3 tys i nie chciały spaść. przy przyspieszaniu dławił się szarpal i nie miał mocy. Po chwili wszystko wróciło do normy i więcej nie zdarzyło sie tak. Zdaża się tez że ma delikatnie za wysokie obroty po odpaleniu, jedna dwie kreski po wyżej 10 na obrotościomierzu po lekkim przygazowaniu obroty spadają do normalnego stanu.
Sprawdzałem go Vagiem i jedyne błędy jakie mi wyskakują to bład nr 522 czujnik temp cieczy G62 i błąd nr 668 Napiecie na zacisku 30 za niskie. Obwód przerwany. Czy ma to jakiś związek z objawami które opisałem?? Czyściłem tez przepustnice i wymieniłem świece ale nic nie pomogło.
Czytałem trochę na forum o podobnych objawach ale były to wlasnie podobne objawy nie takie jak moje, zazwyczaj ludziom przy takich objawach padał czujnik położenia wału, ale u mnie Vag nie pokazuje tego błędu.
Proszę o poradę co mam z tym zrobić, może ktoś pomoże mi zdiagnozować przyczynę mojego problemu z z tym silnikiem.
Sprawdzałem go Vagiem i jedyne błędy jakie mi wyskakują to bład nr 522 czujnik temp cieczy G62 i błąd nr 668 Napiecie na zacisku 30 za niskie. Obwód przerwany. Czy ma to jakiś związek z objawami które opisałem?? Czyściłem tez przepustnice i wymieniłem świece ale nic nie pomogło.
Czytałem trochę na forum o podobnych objawach ale były to wlasnie podobne objawy nie takie jak moje, zazwyczaj ludziom przy takich objawach padał czujnik położenia wału, ale u mnie Vag nie pokazuje tego błędu.
Proszę o poradę co mam z tym zrobić, może ktoś pomoże mi zdiagnozować przyczynę mojego problemu z z tym silnikiem.
- MAREK 74
- Gadatliwa bestia
- Posty: 990
- Rejestracja: sob wrz 11, 2004 21:34
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: 1.6 akl gaśnie, problem z odpalaniem.
i co zrobiłeś z tym czujnikiem temp. ?
MK1 1.8GTI MK2 GTI 16V + DIGI3.2 MK2 1.8GTI + DIGI 1.75 :)
1.6 akl gaśnie, problem z odpalaniem.
Wymien czujnik temp cieczy. Skoro jest bład to nie bez powodu. Dla pewności możesz go wykasowac i zobaczyć czy znów sie wyświetli.
Dodatkowo sprawdź napięcie na aku. Chodzi oto czy jest dobre ładowanie na pracującym silniku.
Dodatkowo sprawdź napięcie na aku. Chodzi oto czy jest dobre ładowanie na pracującym silniku.
1.6 akl gaśnie, problem z odpalaniem.
czujnika temp cieczy nie wymieniałem bo uznałem że nie ma to powiązania z gaśnięciem silnika i problemami z odpalaniem. On tylko zle wskazuje temp. (Tak przynajmniej rozumuje to) Bardziej zastanawia mnie ten drugi błąd z niskim napięciem, może to przez to cos sie dzieje, tylko jak to zlokalizować. Błędy kasowałem wielokrotnie i ciągle powracają te same. Napięcie na aku tez sprawdzałem, ładowanie jest dobre 14,3v
1.6 akl gaśnie, problem z odpalaniem.
A widzisz. Czujnik temp jest czujnikiem podwójnym. Tzn, że wskazuje temp ale też daje sygnał do sterownika silnika jaka jest temp i na podstawie m innymi tego czujnika steruje dawka paliwa. Byc może przez ten bład jaki jest zarejestrowany oszukuje sterownik i stąd problemy z odpaleniem bo albo sterownik wzbogaca mieszankę albo ją zubaża. Dlatego warto sprawdzic odczyty z tego czujnika jakie podaje do sterownika i jakie na zegar. Co i jak to znajdziesz na forum.
1.6 akl gaśnie, problem z odpalaniem.
to zobaczę co z tym z tym czujnikiem i na ile to pomoże. Napisze później czy coś się zmieniło
1.6 akl gaśnie, problem z odpalaniem.
Mam właśnie podobny wręcz identyczny problem, cieżko odpala, cieżko ruszyć chmurka paliwa, wolno schodzące obroty.
Myślałem że może ciągnie lewe powietrze przez kolektor wiec wymieniłem uszczelki na kolektorze ssącym, wyczyściłem przepustnice i zrobiłem jej adaptację, przy okazji wymieniłem kable WN, trochę poprawiła się kultura pracy silnika już na ciepłym, ale na zimnym problem z odpalaniem i ruszaniem pozostał.
Okazało się, ze na VAG-u pokazuje temp płynu chłodzącego o wartości 8st C, a wiec dolewa paliwa i dlatego ta chmura paliwa
Moja propozycja na sprawdzenie: na zimnym silniku, rozłącz czujnik temp cieczy G62 i odpal auto.
U mnie auto wtedy chodzi równo, nie szarpie, da się spokojnie ruszyć np ze światłem obroty nie falują i bardzo szybko wracają do położenia jałowego. Wszystko gra i buczy jak powinno.
Jeżeli u Ciebie będzie podobnie, sprawdź w pierwszej kolejności wtyczkę, czy nie ma popękanych kabli, a następnie dopiero czujnik, bo lepiej wymienić wtyczkę za kilka złoty, niż czujnik za 120zł (ASO) zamiennik ok 60, ale podobno nie ma co kombinować z zamiennikami.
Ja jutro jadę właśnie zarobić wtyczkę bo okazało się ze 2 z 4 kabelków są lekko ponacinane. Mam nadzieję, że problem ustąpi.
Myślałem że może ciągnie lewe powietrze przez kolektor wiec wymieniłem uszczelki na kolektorze ssącym, wyczyściłem przepustnice i zrobiłem jej adaptację, przy okazji wymieniłem kable WN, trochę poprawiła się kultura pracy silnika już na ciepłym, ale na zimnym problem z odpalaniem i ruszaniem pozostał.
Okazało się, ze na VAG-u pokazuje temp płynu chłodzącego o wartości 8st C, a wiec dolewa paliwa i dlatego ta chmura paliwa
Moja propozycja na sprawdzenie: na zimnym silniku, rozłącz czujnik temp cieczy G62 i odpal auto.
U mnie auto wtedy chodzi równo, nie szarpie, da się spokojnie ruszyć np ze światłem obroty nie falują i bardzo szybko wracają do położenia jałowego. Wszystko gra i buczy jak powinno.
Jeżeli u Ciebie będzie podobnie, sprawdź w pierwszej kolejności wtyczkę, czy nie ma popękanych kabli, a następnie dopiero czujnik, bo lepiej wymienić wtyczkę za kilka złoty, niż czujnik za 120zł (ASO) zamiennik ok 60, ale podobno nie ma co kombinować z zamiennikami.
Ja jutro jadę właśnie zarobić wtyczkę bo okazało się ze 2 z 4 kabelków są lekko ponacinane. Mam nadzieję, że problem ustąpi.
1.6 akl gaśnie, problem z odpalaniem.
Dzisiaj auto znowu nie chciało odpalić, męczyłem go na prawdę długo. Podczas kręcenia rozrusznikiem z wydechu strasznie śmierdziało benzyną, a gdy juz odpalił z wydechu poszła siwa chmura. Wyglądało to tak jak by był zalany. Wymieniłem w końcu ten czujnik temperatury i błędy znikły. zobaczę co teraz bedzie się działo, czy to miało coś wspólnego.
1.6 akl gaśnie, problem z odpalaniem.
ssebba, u mnie wszystko ustąpiło po wymianie wtyczki i czujnika G62, wiec zapewne masz to samo.
A jakie masz odczyty na VAG-u? jaką temperaturę Ci pokazuję?
A jakie masz odczyty na VAG-u? jaką temperaturę Ci pokazuję?
1.6 akl gaśnie, problem z odpalaniem.
wymieniłem czujnik, przejechałem już 400 km w trasie i jak narazie jestem pod wrażeniem auto płynnie przyspiesza i nie gaśnie, odpala też ładnie, oby tak dalej. hmm z tym odczytem na vagu jest własnie dziwnie bo temp pokazuje mi 25 i po dodaniu gazu wzrasta, po odpuszczeniu spada znowu na 25, a na desce jest juz 90. Są trzy opcje albo ja się nie znam, albo mój interfejs jest walnięty, albo program vag 4.9 polski.
- MAREK 74
- Gadatliwa bestia
- Posty: 990
- Rejestracja: sob wrz 11, 2004 21:34
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: 1.6 akl gaśnie, problem z odpalaniem.
-1-
MK1 1.8GTI MK2 GTI 16V + DIGI3.2 MK2 1.8GTI + DIGI 1.75 :)
1.6 akl gaśnie, problem z odpalaniem.
wymiana czujnika jednak nic nie zmieniła. Sytuacja nadal się powtarza i za każdym razem gdy zgaśnie jest coraz gorzej.
1.6 akl gaśnie, problem z odpalaniem.
Słyszałem że mechaniki na tego typu rzeczy obstawiaja: Zawalona przepustnice
Cewka zaplonowa do wymiany,
Czujnik halla
Sonda lambda
Czujnik temperatury
Cewka zaplonowa do wymiany,
Czujnik halla
Sonda lambda
Czujnik temperatury
Było:
Golf MK4 1.4 16V AKQ ->SWAP-> 1.8 20V AGN
Jest:
Audi A6 2.4 V6 Quattro ARJ
Golf MK4 1.4 16V AKQ ->SWAP-> 1.8 20V AGN
Jest:
Audi A6 2.4 V6 Quattro ARJ
- MAREK 74
- Gadatliwa bestia
- Posty: 990
- Rejestracja: sob wrz 11, 2004 21:34
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: 1.6 akl gaśnie, problem z odpalaniem.
masz jakieś błędy teraz?
MK1 1.8GTI MK2 GTI 16V + DIGI3.2 MK2 1.8GTI + DIGI 1.75 :)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości